Az első kép a 318i-ről, ami a 323i után volt (többi kép)
94-ben 245000 ft volt a 323i, akkor 12 éves autó, extrái 5 kf felni, szervó, el.tükör kurblis tető. De szivárgott a vízbe az olaj és megváltam tőle. Pár év múlva Bp-n láttam megültetve szétcseszve...:(
318i, szerettem, csak kurblis tető és el.tükör volt. Nagyon hálás kis darab volt, 180000 ft lehetett ha jól emkékszem, de el kellett adni mert kellett a lakáshoz a pénz.
Na az talán nagyobb ugrás volt mint a ford- m3 Erninek :) 4 vagy 6 henger 320 volt amúgy? A Trabiba egyet szerettem, kézi fékkel már a 90-es évekbe be tudtam úgy parkolni két autó közé, mint később a Taxi filmekben :)
Vegyetek rohangálni 3 ajtós 1.2-1.4 Stilót. 6 sebességes, légzsák hegyek, hamar melegszik, jó nagy, csendes, olcsó fenntartani, jól is néz ki, és keveset fogyaszt (városi átlag 7,5-8), Autópályán 3200-t fordul 130-nál, 3500/140, 4000/160.
És olyan olcsó, hogy én az enyémet ennyiért oda nem adnám!
Mégse Suzuki vagy Maruti!
Ja és egy kábel, egy laptop, egy ingyenes program, és a szervíz közelébe sem kell menni.
Jól van, jól van. Azért még nem tartok ott... de ha itten felkínálkozna nekem egy tényleg vállalható, legalább többé-kevéséb ismert előéletű példány, akkor beleugranék.
A V8 az V8, és valóban az a legszebb. Bár ha én eljutok odáig, biztosan nem lesz V8, mondjuk sose lehet tudni :D de egyelőre 25d-30d amire csorogna majd haegyszertalánegykétévmúlva :D
Gyikhuszar kolléga jól összefoglalta, kinek mire kell, és mije van rá... Nekem pl nem tetszenek az újabb autók, talán még E46. Persze M4 meg Tesla meg Camaro stb... de ami elérhető lenne, és tetszik! is, az E39, E46, Signum, C Vectra. Ford, Honda, franciák, olaszok, valahogy egyik sem mozgat meg. Talán még egy négykarikás, bár kicsit az is "idegen" számomra, és csak egy utcában van belőle 3, ahogyan a WV-ből is. Biztosan keveset láttam és tapasztaltam még, és "hülyegyerek" vagyok, de nekem sokat számít az is, hogy amikor visszanézek a parkoló autómra, akkor jól eső mosoly villanjon az arcomon... Ne azért, mert keveset fogyaszt, meg Eurohanyas, hanem mert belül megmozgat és életben tart. :D
Napi 2×6-7 km-re bringa, robogó, bakancs Micra/recska swift/twingo... ilyesmik. Napi használatra teljesen fölösleges hat hengeres E36, főleg, ha szép. Én is most éppen off autó vásárlásán rágódok, ami hiába off, első autó lenne. Amit nem sajnálok használni télen, ami nem eszik 11 litert, amit beindítok egy 3 km-es távra is alkalmanként, amibe lehet pakolni, amivel nem a bolt bejáratától legmesszebb lévő parkolóba állok be, hogy minimalizáljam az ajtórányitás lehetőségét... egyszóval pont arra használnám, amire egyébként egy autót kellene. Az E36 maradna hétvégi örömautó, hobbi, csak hogy tudjam mibe locsolni a pénzt :). Gondoltam arra is, hogy eladni, és venni valami normálisabb, fiatal vasat, de ezt az ötletet elvetettem elég hamar több okból is:
- most ajtó híján sokáig nem mentem a BMW-vel. Mentem helyette minden szarral, ami tényleg csak közlekedési eszköz: Mondeo, Micra, Octavia, 3008. Hát nagyon kellett már, hogy megint megtapossam a bajort, mert minden bajom volt. Szóval biztosan hiányozna, megbánnám.
- Nem kell olyan autó, amiből ha kiveszek egy gyertyát, akkor trélezhetem a következő márkaszervizig, mert még ezt is rögtön beírja hibának és letilt mindent.
- Nem kell olyan autó, amit már az euro 5-6-10-50000 normáknak gyártottak. Kiherélt, kelletlen motorok, szenzor még a kurva anyjába is, kék lötty, koksz... nem, köszi.
Vessetek rám követ, de minden tiltakozásom és elvem ellenére egy 90 vagy 110 lovas, adagolós tdi lenne. Igen, az, amelyiknek leszakad a műszerfala, ha beindítod, amelyik kerepel, mint egy zetor. Egy A4/A6 avant, Golf, Passat... Kár, hogy a legjobbakban, legmegkíméltebbekben is benne van már a világ összes km-re.
Munkám során rengeteg új autót vezetek, bár viszonylag korlátozott körülmènyek között, de azt pont a nekem tetszö, kanyargós, kigyórsítós helyzetekben, óvatos csúszások is belefèrnek. Bátran merem mondani számomra az Opelek a legroszabbak, azokat ha van mód kerülöm, mèg a franciák ilyenek,Fiat, Cherokee, Dacia egy szint, aztán a japók(lexust nem vezettem), A Ford meglepöen jó, majd a Vw csoport-skoda, seat, vw , vègül audi. (Porschét nem vezettem) Az èlen a Bmw, szinte mindegy melyik típus. Remélem a Bmw mèg egy darabig kitart velem, ami szóba kerülhet helyette, gt86, mustang, esetleg a3-s3 Audi-5ajtós autómata quattro.
A bmw-nél maradva nekem is E39 vagy E38 az "álmom". Ha más kategóriát meg márkát nézünk,akkor infiniti fx 50 illetve bentley continental gt :) A földnél ragadva viszont most jelenleg az e36 után nem tudok dönteni,azok alapján amit leírtam az előbb C-s opel corsa,vagy ford fiesta ami megfelelne. Mást nem ismerek. Renault-fiat-citroen nálam nem játszanak. Más kis szaladgálósat nem nagyon ismerek.Legalábbis ami nem olyan "csajos" mint pl egy Honda jazz...Nekem az olyan nőies :)
Látom kicsit benned is megvan még az Opel vonal :) Nekem is pont a signum és a c vectra ,amire azt mondom,hogy bármikor jöhetne. Az E39 is álom,de nem az én pénztárcámhoz való szerintem...Ezen a videón is a 39-nek van a legbrutálisabb hangja,legalábbis nekem.
Kicsit kifejtem. Igazából itt arra gondoltam,hogy nem tudom mennyi "ideje" van még az E36-nak. Ha te is eladod pl a tiédet,nem tudom találsz-e helyette jobbat,vagy közel ugyanolyat,mert már minden második sarkon van egy E36,mindenki ezt veszi,viszont fele annyit foglalkozik vele. Gondolom közületek kevesen kedvelik az E46-ot,illetve az újabb bmw-ket,ezért kérdeztem,hogy kinek mi lenne/lesz a 36 után :) Nekem valami olcsó fenntarthatóságú,keveset fogyasztó kis szaladgálós kéne,de fáj a szívem a 36-ért,pedig van elég hibája,de nagyon szeretem. Megváltozott a munkám,közelebb van a munkahelyem,így a napi 6-7km-re oda vissza + boltba szaladgáláshoz nem igazán kell a 20i.
Én nagyon szerettem a B Vectra-t, bár csak 1.6-os volt. Érezhetően nem kis kategória volt fénykorában. Sok finomság van benne, és olcsó fenntartani. Vannak tipusbetegségek, de nem több mint más autóknál. Nekem E39 a nagy álmom, esetleg C Vectra, vagy Signum. Persze a kereteimhez mérten. Egyébként lenne vagy 10-20 autóm biztosan :D
Porsche 911 pici gyermek korom óta izgat, de nem volt hozzá még szerencsém. Sajnos anyagilag sem adná ki, ellenben kívácsi vagyok a feelingre, de most, hogy megtudtam mire hasonlít kipróbálom, egy luxuskutva még belefér :) Előjátéknak meg jó a 28i -is:)
Attól függ mire kell és mennyi a keret (mind fenntartásra, mind megvásárlásra). Ilyen menettulajdonságokkal rendelkező, hülyegyerek/élményautó nem nagyon van még drágábban sem. Szóval ilyen szempontból a legjobb választás egy sperres, nagyobb motoros E36.
De azért mondjak párat: Volvo S60R vagy S80 2,5D, valami kis pénzből fenntartható, keveset fogyasztó kombi, bakancs Micra, Toyota Auris, 7/8 gen Honda Accord, etc. Anyagiaktól és egyéb életkörülményektől erősen függő dolog.
Illetve minden mindegy alapon Porsche 911. Mindig is álmaim autója volt, aztán beszéltem egy ismerősömmel, aki vezetett is egyet, és elég jól megfogalmazta, hogy milyen volt: "Hát, kb. ilyen lehet egy luxuskurvával kefélni. Szinte szó szerint szexeltem az autóval." Dióhéjban :).