Keresés

Részletes keresés

hzolee Creative Commons License 2000.06.29 0 0 863
103-as: nem ismerem, de annyit mondok: akik tervezik a közlekedést, szerintem nem használják. És aki foglalkozott már műszaki témákkal, jól tudja hogy az elmélet és a gyakorlat mekkora mértékben képes eltérni egymástól....
Előzmény: Medikus (862)
Medikus Creative Commons License 2000.06.29 0 0 862
Mivel én leginkább dél-Buda és Pest között közlekedem, erre a régióra lennének ajánlataim.
1.lépés: 4-es metrót elfelejteném
2.lépés: déli pályaudvart bedózerolnám
3.lépés: Kelenföldi pályaudvart átépíteném új déli pályaudvarrá
4.lépés: A régi délitől felhoznám a 2-es metrót a felszínre és a vasút régi vonalán (a felszinen és a KisGellérthegyi alagútat felhasználva) kivinném az ÚJ délihez (Etele tér)
5. lépés: a 103-as autóbuszt megcsinálnám piros gyorsjáratra, így a népliget 15 perc alatt lenne elérhető, vele együtt a 3-as metró.

Előnyök:
-Eladható területek szabadulnának fel a déli pu körül, a vár tövében.
-A várból nyíló kilátást nem rontaná le holmi vasút látványa
-Krisztina krt és Alkotás u között újabb átjáró utcákat lehetne nyitni (egérút a csúcsforgalomban)
-A délről jövő forgalom könnyedén érné el a két metrógerincet kihasználva Bp bármely részét.

Megj.:
Most épül az 1-es villamos Lágymányos hidi része. Ha ez elkészül tervezik, hogy a 103-ast megszüntetik. Ez azt hiszem a világ legrosszabb ötlete, hiszen igy az Etele téren már most kialakitott közlekedési csomópontból Dél-Pest csak többszörös átszállásokkal lenne megközelithető. Az egyetlen megszüntetési indok a villamos Etele térig való eljuttatása lenne, ami a közeljövőben gondolom nem valósul meg, ráadásul nehezen is kivitelezhető.

hzolee Creative Commons License 2000.06.29 0 0 861
Namost ez a Csepel-Páfráy utvonal BKV-val a következő lenne:
59,59A - HÉV - 4/6 - M3 - M2 - 56V vagy 59,59A - HÉV - 2,2A - M2 - 56V.
ez elég ideg-gyilkos, tekintve hogy az 59 és "A" párja elvileg egymást váltva közlekedne rövid időközökkel, de a gyakorlatban párosával járnak, az eredetileg tervezett követési időknek így a 2x-esét kell kivárni. A HÉVről nem sok megjegyzésem van, talán a tömeget kivéve. 4/6 talán 5x olyan ritkán jár, mint azt gyerekkoromban megszoktam. Csúcsidőben képesek szerelvényt kiállítani, miközben a Boráros téren a hídon a járdaszigeten alig fér el a várakozók hada. Ez néha már-már balesetveszélyességi szintet üt meg. A metró is ritkábban jár, mint "régen" - ezzel kapcsolatban még azt "változtatnám Bp közlekedésén", hogy amelyik hülyegyerek össze meri firkálni filccel a műmárványt, azt a békebeli csendőrpofon újbóli bevezetésével kellene kioktatni. A koldusok kiebrudalását jó ötletnek tartom , emberiesség ide vagy oda, ne ott melegedjen és szaporítsa a TBC-tenyészetét, ahol a szüleim tönmegközlekednek. 56-os villamos: na ezt se arra találták ki,hogy melózni járj vele, a "hegyi" járatoknak (pl 28-as busz, stb) a menetrendje szinte sugallja, hogy ott kizárólag autóval járó burzsujok laknak (nem így van!!), aki pedig buszozik az biztos ráér. Hát ez nekem kb egy 1,5-2 órás út lenne. A második leírt verzióm előnye, hogy a 2-esről jó nézelődni, meg emlékek kötnek hozzá kicsi koromból. És igy nem kell a deák téri darálóban átszállást végrehajtani.
z.
hzolee Creative Commons License 2000.06.29 0 0 860
ez kedves :-)
egyébként Csepelről a Baross u érintésével a Lehel térre járok, illetve mikor nem itt van munkám, akkor szintén Csepel - Baross u - Páfrány u (Pasarétinek a folytatása). Ez utóbbi odavissza 40+ km. Elég jó utakat találtam már. A budai oldallal, a rózsadombi kerülgetésekkel még nem birkóztam meg. Pestet jobban ismerem, pedig budai vagyok eredetileg és sok éven át az is voltam...
Előzmény: Gödény (859)
Gödény Creative Commons License 2000.06.29 0 0 859
Ha Budaszépéről Rákosborzasztóra jársz, és az autóforgalomra jól kiépített körutakon elkerülöd a város közepét, akkor lehet, hogy a zöld topic-okban haragudni fognak rád, de itt még a "tiltsuk be, lehetetlenítsük el" párt se fog téged bántani.
Előzmény: hzolee (858)
hzolee Creative Commons License 2000.06.29 0 0 858
autó-ügyben elég elfogult vagyok, mert imádok vezetni (a bkv-t meg utálom), ha lakhelyet kell(ene) választanom, olyat választanék ami elég messze van a melóhelytől ahhoz hogy a szivatót még télen is visszatolhassam teljesen :-) és érdemes legyen nem-metróval menni. Rémálmaim között szerepel az az idő, amikor elfogy az olaj (elfogyhat?), vagy valami kretén rendelet miatt csak 0-emissziós kocsik közlekedhetnek, amik persze harmatgyengék és elsőkerékhajtásúak :-(. Inkább az azbesztózis meg a karcinogén belélegzés, minthogy ne autókázhassak. "Egyszer élünk, úgyis meghalunk" :-)
z.
Gödény Creative Commons License 2000.06.29 0 0 857
> A kocsira nincs alternatíva, ha valaki az összes kényelmét szeretné használni.
Hát itt a bibi. Mert ha egy sűrűn lakott és sok "céllal" - munkahelyek, boltok - megáldott városközpontban mindenki ugyanezt mondja - és ehhez ugye joga van - akkor a kocsik nem férnek el. Sem menet közben az úton, sem a parkolóhelyeken. És innentől kezdve már nem olyan szép a leanyzó, mert lehet, hogy kényelmesen ülsz a kocsidban 1 órát, de tömegközlekedéssel, vagy kerékpárral jóval hamarabb oda tudnál érni. És nemcsak te, hanem mindenki.
Persze a baj ott kezdődik, ha a tömegközlekedés lassú, ritka és kényelmetlen, a kerékpár meg veszélyes - mert akkor három szék között a pad alatt.

Előzmény: Hamster (853)
John Howard Creative Commons License 2000.06.28 0 0 856
:))))))))))))))))
Előzmény: Hamster (855)
Hamster Creative Commons License 2000.06.28 0 0 855
És miért nem integettél át? :)

Hamsteroff

Előzmény: John Howard (854)
John Howard Creative Commons License 2000.06.28 0 0 854
Front van...

Én ma EGYETLEN olyan autóssal találkoztam - rajtam kívül, :))) -, aki használta az irányjelzőjét. Pedig elég sok helyen jártam...

Előzmény: Hamster (853)
Hamster Creative Commons License 2000.06.28 0 0 853
A kocsira nincs alternatíva, ha valaki az összes kényelmét szeretné használni. Egyébként mai mazsola-adag: tükörben önmagát nézegető satrafa, aki kétszer majd' belénk jött, és biciklis csorda, akik leszorítottak a sávból (azaz befelé, a belső sáv felé, ahol szintén közlekedtek). Az a fajta biciklis volt, aki jó bulinak tartja, ha előregurul a két kocsisor _között_ a lámpa előtti vonalig, sőt, kicsit bele is gurul a kereszteződésbe. Nem lenne egyszerű eldönteni, hogy melyik állatfajta a veszélyesebb... További típusveszély: aki a belső sávból akar az út jobb szélén levő merőleges parkolóba állni, mert amíg oda nem ér, addig a leggyorsabban akar haladni, aztán meg legalább jól lefoghat két teljes sávot. Következő attrakció: Skoda, üres úton, harminccal. Mindenki megőrült?

Hamster

Előzmény: Robin (852)
Robin Creative Commons License 2000.06.28 0 0 852
krics,
no és igy hogy menjen a bringás a 'kis' forgalmú párhuzamos útra, ha ott megint csak az autós húz el mellette, nem éppen kerékpáros tempóval - sőt kicsit tovább megyek, minél több autós használja ezeket az 'egér'utakat, annál inkább kiszorítanak ezekről is bennünket. Azért tudok pozitívumokat is mondani. Ott ahol egyre több bringás fordul meg, ott jobban figyelnek ránk, és nagyobb valószínűséggel adják meg az elsőbbséget, de még mindig nem lehetek biztos benne. És tudom, el nem ítélhető módon, nem indulok el (ezzel megállásra kényszerítem az autóst), mert nem lehetek biztos abban, hogy tényleg meg fog állni. Lévén igen sokszor igy van még mindig.

Hogy miért baj, hogy csak 1valaki ül az autóban? nem baj, csak innen a bringáról nézve mérgez és pazrol. Tudom a sajátját költi, de mégis. Vajon ha lenne valós alternatíva akkor is igy lenne?

Hamster Creative Commons License 2000.06.28 0 0 851
Az utolsó mondat a tragédia, tényleg nem tudják, szabályosan betolnák az embert a kereszteződésbe, amiből aztán nem lehet kihajtani, mert "mér nem mész má?". És hiába dudálsz, nem veszik észre magukat. Ad absurdum másnap írnak ide egy hozzászólást, hogy "a Kálvinnál egy bunkó megint rámdudált" :)) Az ördögi kör mibenléte: késve indulnak el a még keresztbe közlekedők miatt, ezért úgy érzik, hogy pótlólag jár nekik az a pár másodperc pluszban a pirosra váltás után. Ami miatt a nekik keresztbe jövők indulhatnak később, ami miatt...

Hamster

Előzmény: hzolee (850)
hzolee Creative Commons License 2000.06.28 0 0 850
Hamster: elárulom a titkot. A BAH-nál valamint a Kálvin téren a Baross felől azért nem szabad zöldnél *azonnal* elindulni, vagy zöldre váltás pillanatában 50-nnel megérkezve átmenni, mert rövid a lámpaváltás, és Bp-n óriási divat lett a piroson áthaladás. Kálvinon minden nap átmegyek, egy héten legalább 1x nekimehetnék valakinek ugy, hogy én szabályosan elindulok zöldnél (nem sárgánál), ő meg még ott jön keresztbe mint az állat. És nem dugó miatt szurult a kereszteződésbe. Ilyenkor ugyanugy járok el, mint az egyirányúban szembejövő bicajosokkal. Motort a sárga zónába forgatva és légkürtöt folyamatosan nyomva nemfékezve "nevelek" :-). A delikvensek 80% hölgyek. Az egyik rám is szólt, hogy "anyád". Én meg csak nevetek, ez még azt sem tudja kinek és miért van igaza 1 adott forgalmi helyzetben...
z.
adamskij Creative Commons License 2000.06.28 0 0 849
Ha a Kiscelli út és a Bécsi út kereszteződéséről beszélsz, akkor
nagyon meg tudlak érteni. Az a sarok már sok őrült kerékpáros
és autós életébe került, nem véletlenül.
Előzmény: Hamster (848)
Hamster Creative Commons License 2000.06.28 0 0 848
Hát ha csak ott lenne "divat"... Mintha egyes autósok szemfülesnek éreznék magukat ilyenkor: "hihi, hülyék, találtam magamnak egy külön sávot, marhák, úgy kell nektek, miért tartjátok be a KRESZ-t". Vagy csak mi vagyunk vakok, és nem vesszük észre, hogy ok igazából buszok, taxik, vagy minden sarkon befordulnak jobbra. És van ennek a lineáris folytatása, tegnap megint láttam valakit a Kiscelli utcánál, akire nem vonatkozott a piros lámpa, kikerülte a lámpát a szembejövok sávjában (miközben mi ott épp jöttunk volna be szabályosan). Lehet, hogy egy bizonyos IQ alatt az ember kap egy cetlit, hogy o már annyira ott van, hogy nem kell betartani a szabályokat?

Hamster

Előzmény: krics (847)
krics Creative Commons License 2000.06.28 0 0 847
'gatolja a tomegkozlekedest'
Jaja, ez igy igaz, plane, hogy sok taplo a buszsavban halad - ez foleg a 7-es vonalan jellemzo -, erdekes, en is kocsival jarok, de nekem eszembe sem jut a buszsavba bemenni.
'masfel ora'
Hmmm... nekem ez a legnagyobb csucsban sem annyi - kozel sem -,csak tudni kell, merre menj. Mindenhol vannak kisebb forgalmu ki utcak, ezeket nem hasznalja szinte senki, holott parhuzamosak a foutakkal. Ja, hogy ott jobbkez-szabaly van? Igen, az van, - es??? - attol meg mehetnenek ott.
'sem tartom normalisnak. Az IFA vezetojet meg megannyira sem'

Az IFA-s nem latta, hogy kivag az utcabol a kerekparos. O sem figyelhet azert minden keresztutcara, ahol raadasul elsobbsege is van. Eppen masfele nezett - hiszen elsobbsege van, megteheti -, vagy eppen ragyujtott, vagy barmi. Szerintem o nem hibas

Előzmény: adamskij (845)
Hamster Creative Commons License 2000.06.28 0 0 846
Bocs, azért alapvetően azoknak az embereknek arra van dolguk, a buszt kellett volna már rég elkerítetten ráterelni a sínekre, de ez még fel se merült (lehet, hogy van ok ellene, lásd középmegálló a Bertalannál), és mivel arra épp nincs más út, hát ott vannak. Az más kérdés, hogy a legtöbb embernek eszébe se jut, hogy másfele kerülhetne, de ez alapján egyenként át akarod sort-olni a kopcsikat? "Elnézést uram, Ön ide jön? Nem? Akkor menjen innen, kell a hely a busznak." Ez így ebben a formában fura lenne :)

Tegnap mellesleg néztem a BAH-nál az egyik lámpát, a sor a zöldre váltás után 5 másodperccel indult meg, mindkét sávban, tehát körülbelül ennyi időbe telt, amíg az első néhány sofőr észrevette a lámpa váltását, megtalálta kuplungot, kinézte a kézikönyvből az egyes sebesség helyét, és képes volt a gázra lépni. Szégyen és gyalázat. Se megállni nem tudnak a megfelelő pillanatban, se elindulni... Pedig ez igencsak az autóvezetői tanfolyam gyakorlati részének az eleje, nekik ebből felmentésük volt? ("Én, Dr. Buga, kérném, hogy paciensemet, Gyenge L. Méjű-t orvosi okok miatt a gépkocsi indulása című részből felmenteni szíveskedjen") A vizsgán vajon hogyan indultak el, a kettesig az oktató vitte a kocsit, ott adta át? Sok múlik ezen is.

Hamster

Előzmény: adamskij (845)
adamskij Creative Commons License 2000.06.28 0 0 845
Azért zavar többek között, mert gátolja a tömegközlekedést,
pl. piros 7-es, 7-es, 7A, stb. Márpedig ezek a járatok gyorsak
lennének, ha nem lenne ekkora dugó. Nem a buszokon múlik,
hanem mint ahogy te is írtad, az autósokon. Nem várható el
mindenkitől, hogy ismerje tenyeréből a várost, de azért a helyzet
közel tragikus.

Amúgy másfél óra. Durván a Hamzsabégi úttól a Blaháig annyi,
ebből háromnegyed órát tesz ki a Móricz-Ferenciek szakasz.

Na, hát én azt a biciklist se tartom normálisnak. Az IFA vezetőjét
meg mégannyira nem. Hiába neki van elsősége, azért nem kéne
egy szabály miatt elgázolnia egy embert.

Előzmény: krics (844)
krics Creative Commons License 2000.06.28 0 0 844
'Az autók 85-90%-ban egyetlen ember ül.'
Es ez talan baj? Miert is zavar ez?

'Van ennek az órás-másfél órás sorban állásnak értelme?'
Egyreszt nem masfel ora. Masreszt meg nem tudhatod hova/honnan mennek. Harmadreszt 1000* kenyelmesebb a sajat autodban ulni - akar dugoban is -, mint barmilyen mas kozlekedesi eszkozon ulni - ugyanugy a dugoban -, bar a sajat kocsiddal akkor kerulod ki a dugot, amikor akarod, a bkv meg ugye nem kerul.

'Mindig nevetek az ilyen őrülteken, akik ez után képesek még autóban maradni.'
Ja, en is... Csak mas az ok. Nem ertem, miert nem megy masfele, ha latja, hogy ott dugo van. Kellene ismerni kicsit a varost, es akkor nem allna mindenki a dugokban. Teny, hogy az autosok tobbsege szinte csak a foutakat ismeri, es nem mer arrol leterni, ezek allnak a dugokban.
En is nevettem a multkor egy olyan orulten, aki nem adta meg biciklivel az elsobbseget egy IFAnak, es ugy kellett osszeszedni a teherauto alol. Es ezek utan van, aki meg kepes kerekparra ulni budapesten...

Előzmény: adamskij (843)
adamskij Creative Commons License 2000.06.28 0 0 843
Nem rossz összeállítás. Autós barátainknak különösen tanulságos.
Ezek után hiába beszélünk közlekedés javításáról, hiszen ezek a
"fejlesztések" is "javítják a helyzetet", és napról-napra "közelebb
kerülünk" Európához. Köszönet érte a tervezőknek. Volt értelme.
Újabb jól sikerült statisztikajavító beruházás.

Ettől függetlenül biciklivel fogok közlekedni, mert van jogom hozzá.
Aki autóval közlekedik, az meg vegye észre, hogy más is van a
világon. Amíg nem teremt a város egyértelmű helyzetet és valódi
javítást, addig ne csesztessenek a szabályok betartásával. Betartanám,
ha adnának rá lehetőséget. Utálok közúton biciklizni, ezerszer inkább
bárhol máshol. De amíg nincs bicikliút, kényszerűségből néha igénybe
kell vennem pár utcát. Főúton sose megyek, anyázzák egymást
gépkocsis társaink.

Amúgy a Bartók Béla úton reggeli órákban a city felé rendszeresen áll
a sor. Az autók 85-90%-ban egyetlen ember ül. Van ennek az órás-másfél
órás sorban állásnak értelme? Mindig nevetek az ilyen őrülteken, akik
ez után képesek még autóban maradni. Kéne az a négyes metró, hatalmas
parkolóval az Etele téren és a Skálánál, illetve ki kéne vinni a Gazdagrétig,
és ott is parkolóval. De ez a parkoló lehetne BKV által üzemeltetett is, és
akkor kb. 400 Ft-ért nemcsak napi parkolóhelyet kapnál, hanem jegyet is
a metróra. Persze lehetne összekötni a havi bérlettel, és akkor havi 5000 Ft
körül állandó parkolóhelyet és bérletet kapna az autós. Elsőre úgyis kevesen
fogják kihasználni, legalább azok szokjanak át.

Előzmény: kivi (842)
kivi Creative Commons License 2000.06.27 0 0 842
Ezt nézzétek meg!
kivi Creative Commons License 2000.06.27 0 0 841
hzolee,
stimmel. Én sem azért tépem a pofámat (itt és máshol is) hogy minden közlekedő a kerékpárosok kénye-kedve szerint viselkedjen. Csak azt szeretném, ha a kerékpárosokat védő szabályokat betartanák, a jogaikat tiszteletben tartanák. Megint visszatérünk a probléma gyökeréhez: nem tekintik partnernek a kerékpárosokat. Velük szemben gátlástalanul követnek el olyan szabálytalanságokat, amiket autókkal szemben eszébe sem jutna senkinek elkövetni. Pl. elsőbbségadás, irányjelzés nélküli jobbkanyar.
Előzmény: hzolee (834)
Hamster Creative Commons License 2000.06.27 0 0 840
Nem munkagépek miatt lassú ott a forgalom, hanem inkább a lehajtás lehetetlen módja okozza a torlódásokat. Illetve sokszor a felső rakparton áll a sor, és a felhajtók "lelógnak" az alsóra...

Hamster

Előzmény: mAlter (838)
Törölt nick Creative Commons License 2000.06.27 0 0 839
A varázsszó "Rezsifutás csökkentés", de te erről többet tudsz mondani!
Előzmény: SzigDani (777)
mAlter Creative Commons License 2000.06.27 0 0 838
Elôször is bocs, hogy nem veszem fel a vita fonalát, de most nem volt idôm végigolvasni. A topikcímhez szólnék hozzá.

Naponta járok a budai alsó rakparton. A nagy forgalom miatt elôzésre nincs mód, ezért az egész kocsisor (szumma 7 km) a leglassabban haladó kocsi sebességével megy. Gyakran elôfordul, hogy 10 km/órával vánszorgunk végig, ami több, mint fél óra idôveszteséget jelent kb. 500-1000 autónak. Ez összeadva már egész komoly "népgazdasági" :))) veszteség. Szerintem ki kellene tiltani a munkagépeket és egyéb lassan haladó jármüveket a rakpartról, és a rendôrök is figyelhetnének a forgalom-akadályozókra. A másik ötletem, hogy a Margit hídi leágazásnál a balra kanyarodóknak ki lehetne alakítani egy kanyarodó-sávot (hely is lenne), mert amíg arra várnak, hogy a szembejövôk elengedjék ôket feltartják az utánuk jövôket.

(mA)

SzigDani Creative Commons License 2000.06.27 0 0 837
Ez most melyik verzió?!

SzigDani

Előzmény: Zmac (835)
Pucros Mackó Creative Commons License 2000.06.27 0 0 836
Valami ilyesmi kinn van a neten, én belinkeltem, de Hamster szerint olvashatatlanul van enkódolva - szerintem teljesen jó, mindkét populáris böngészővel.

Nézzetek el a www.budapest.hu-ra, ott kis scrolldown után rábukkantok.

Előzmény: Zmac (835)
Zmac Creative Commons License 2000.06.27 0 0 835
A Politikán a 4-es metró topicban feltűnt valaki, aki állítólag ismeri a főváros hosszútávú közlekedésfejlesztési stratégiáját. Ha érdekel valakit, nézzen be oda!
hzolee Creative Commons License 2000.06.27 0 0 834
kivi: korrekt. :-)
nálam magától értetődő volt, hogy addig megyek beljebb a házak közé, mig nem találok egy olyan utcát, ami nekem megfelelő irányú. Azt is le kell irnom persze, hogy én nem hivatásszerűen, időre tekertem (hajtáspajtás), bár olyan stilusban, mintha időre menne a dolog :-)
z.
ps. jó lenne ha többen gondolkodnának igy.
sajnos sokan azt hiszik, a szabálymegszegéssel "lázadnak", ami "menő", mint a füvezés és társai. Csak arra nem gondol senki, hogy egy szabály ami őt korlátozza, éppen egy másik ember szabadságát biztosítja, igy ha megszegi, épp ő fog valaki mást valamiben korlátozni. ennek a másik oldali példája a kerékpársávon parkoló tahó.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!