Én egyetlen egy dolgot, az ECU-t takarom le egy zacsival mosáskor, de előtte az összes stekkert ha kell kitakarítom, ha nem kell csak szilikonnal befújom.
Az az egy feltételem, hogy maximum, már csak langyos lehet a motor!
Brigéciollal jól beszóróm, kb. 7-8 perc után lemosom
Nem kötöm le az akkut, a generátort még jól át is szoktam mosni úgy a ventillátor lapátoknál, mint a fesszabályzó felől is.
Ezt nyáron reggel olyan 8-9 óra magasságában teszem, és nyitott géptetővel orral dél felé áll-szárad a gép délután 15-16 óráig
Ekkor pöcc-röff és beállok a garázsba. Még sosem volt olyan, hogy nem indult.
te biztos a nagy népbiztosok tanításán nevelkedtél.
"Elvtársak vegyetek példát Lenin elvtársról aki a nála lévő két vödör vízzel egy maga oltotta el a Putyilov traktorgyárban tomboló tűzvészt."
Ne haragudj rám, de ezen minden rosz szándék ellenére mosolyogtam.
Egyébként megtudlak érteni, amikor az enyém kigyulladt a ház előtt akkor vizem nem volt csak az volt a szerencsém hogy 20centis hó volt és rátoltam az autót a mélyhóra és a csomagtartóban lévő lapáttal nyomattam rá a havat.
ez nyáron bukta.
de a 24 liter víz azért érdekelne honnan került oda.
Jó persze, ilyen esetben nem lehet zacskókkal szarakodni :) Igazából takargatás nélkül is ki kellene bírnia a mosást, inkább csak biztos ami biztos alapon ajánlatos.
Szia! Én egy kicsit megmelegítettem az enyémen hőlégfúvóval .Felpuhult az a ragacs és utána lejött. Ha nincs hőlégfúvód megpróbálhatod egy nagyobb teljesítményű hajszárítóval is. De óvatosan nehogy mást esetleg megégess melette!!!
Sziasztok! Skoda jelet szeretnék előre feltenni, volt rajta egy fekete Skodás borítás azt leszedtem, de maradt némi ragasztó alatta amit egyszerűen nemtudok leszedni.Mivel/Hogyan tudnám eltávolítani? Előre is köszi a segítséget!
Azért ne felejsd el hogy vannak esetek mikor nem szükséges takargatni. Példa: Ma reggel mikor káltam a melos kocsimmal, (nem Skoda), szólt egy ismerősőm hogy ég a kocsi. Alánéztem és lángolt a motortér. Na kapott 24 liter vizet, ennyi volt kéznél, de nem takartam le semmit csak öntöttem. Elaludt a tüz és müködik minden elektromos dolog rajta, (kivéve az önindítót mert az volt zárlatos.
Elég ritkán szokott "magától" elromolni. Szerintem a meghibásodások 77%-a a szakszerűtlen folytószeleptisztítás során következik be...
A meghibásodás jele talán, az össze-vissza ugráló vagy nagyom magas alapjárat, de ezt más is okozhatja. Szóval ha már minden lehetséges hibalehetőséget megnéztél és többször próbáltál rajta alapbeállítást csináltatni, persze sikertelenül. Akkor lehetséges, hogy a folytószeleppel van gond.
De mint írtam, elég ritkán szokott magától elromlani.
volna egy kb. 45.000Km-t "futott" eredeti BOSCH lambda szondám. kicseréltük, de nem ez okozta a galibát. hanem a folytószelep.
eladnám mondjuk 8.000Ft-ért. és ha érez valaki egy kis barkács hajlamot 5.000Ft-ért oda adnám a leszerelt folytószelepet amire a szervizben azt mondták, hogy az ellenálás pálya felső harmadában szakadás van. valaki emlitette itt, hogy ki kell pucolni csak. hát én nem tökölök vele.
Én, ha otthon mosom, akkor előtte járatom a motort 1-2 percig. Aztán húzok 1-1 nylon zacskót a generátorra és a motorvezérlőre. Utána jöhet a mosás.. Mosás után várok 1-2 percet aztán beindírom.
Nem szokott gond lenni, indul jól. Aztán úgy állírom le az autót, hogy felnyitott motorháztetőnél érje a nap a motort. és hagyom jól kiszáradni.
Ha előtte széthúzod és WD-40-el befújod a csatlakozókat, akkor nem lehet gond az indítással mosás után.
Szia! A motort moshatod. Ha az akkusatut leveszed és van otthon magasnyomású levegőd akkor mindent a lényeg hogy mosás után az összes csatlakozónál fujassad le a vizet várj vele pár percet és csak akkor rakjad vissza a csatlakozót. Ha egyszer lemostad tisztára utánna már sokkal könnyebb. Nálam az előző tulajt nem nagyon érdekelte hogy mennyire van lerakodva a motoron az olaj elöl lemosatta a hátsó felén meg fél centi vastagon volt a trutyi vagy fél napig áztattam meg ecseteltem (volt időm:-)) mire látszott! hogy lemostam. De eddig mindíg elsőre indult mosás után is.... ha elindul akkor már gyorsan lepárolog a víz onnan is ahol még maradt. Nagy előny ha tiszta a motortér! Ha bárhol elakadsz és valamit csinálni kell nem leszel nyakig trutymós legfeljebb a kezed kicsit.
Motort bátran lehet mosni, generátorra ne menjen a víz sugár ennyi többi alkatrész simán bírja, mi melüba nem takargatunk takargattunk soha semmit...!
Én sohasem takarom, nem féltem esőben is szép számmal éri a víz a motort és bírja minden vízálló, én WAP-al mosom mindig nagy nyomással, szóval és semmit nem takarok le, egyre kell ügyelni a generátort ne érje a sugár ennyi...
A meleg motor kérdésköre meg is van oldva, ha egy útszéli autómosóban oldod meg, ott hideg motor nem nagyon lesz, csak ha betolod :)
A meleg motorról meleg mosószeres vízzel könnyebben lejön az olaj szerintem. Előtte talán az olajos részt spricceld be egy kis brigéciol-al, és hagyd rajta egy fél óráig. A számítógépet, az akkut és a generátort én letakarnám, de kb ennyi.
Hehe, az én trafóm 20ezer volt, de original Tesla, ha elég közel hajolok hozzá, még hallom is, ahogy Karel Gott énekel :)
A trafót az elsők között kicseréltem vásárlás után, a durrogás azonnal elmúlt, nincs para.
A friss Brisk gyertyák meg az alapjáratot simították ki.
Mukibá és Audi témakörhöz hozzátenném: A napokban a bolt előtt várakoztam, és ott volt az egyik 20 éves paneldíler srác sárkányos tetkóval, meg a frissen bótolt S8 Audival (4200 ccm), fullbőr, nagy bálna, tényleg szép darab. Egyik apuka csorgatja rá a nyálát, beszélgetnek. A srác mondja, hogy most vette 850-ért, csak kicsit már bánja, mert orrán száján folyik az olaj, és 14-et eszik... de nem baj, majd kevesebbet autókázik városban... Persze a wc-re is kocsival jár, és tudjuk, hogy nem bánja, sőt.
Én meg beülök a rozsdásodó skodába, és nem pucsítok, de azt is csak hétvégén teszem, mert melózni bringával járok.
Közben meg élek-halok az S8-as Audiért, és minden nap ráverném a bőrülésre, és akár össze is tudnám rá szedni a lóvét, de amíg nem árulok bélyeget a suli előtt, addig fontosabb lesz, hogy tele is tudjam tankolni, szóval egy darabig most nem lesz más, csak a Felicia. Mindegy, hogy dízel, vagy mpi, az a fontos, hogy milyen a gazdája :) (felénk azt mondják, hogy "a stílus maga az ember").
Lekell mosnom a motort hogy lássam honnét folyt az olaj illetve hogy folyik-e még. NOs az elektromos csatik bírják a vizet? Miondent úgyse tudok kikerülni.
Me g hideg vagy meleg motort illetve járó vagy leállított állapotban mossam?
Van aki azt mondta hogy járjon közbe, mert hallani a hangján ha beázik esetleg és még lehet korrigálni mintsem hogy ne induljon.