Keresés

Részletes keresés

lazar Creative Commons License 2000.07.11 0 0 923
Ember! Nincs itt senki megsertodve, de krics utolso mondata eleg eros tulzas.
Előzmény: Hamster (922)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 922
Már megint sikerült nem elolvasni a tartalmat a betűk mögött. Én azt mondom, hogy 10-ből 8, erre megkapom, hogy egy kalap alá veszek mindenkit, krics leír egy konkrét esetet a maga kis hm, finom sílusú kommentárjával, te meg számonkéred rajta, hogy mindenkit ilyennek vagy olyannak tart, és ezt vagy azt akar vele csinálni? Hol van itt szó elfogadásról, pusztán előítéletek alapján történő diszkriminálásról? Megsértődni persze könnyebb, mint bármi más, de azt meg másutt kellene csinálni. Nem kell erőszakkal hangulatot kelteni. Másrészt azzal, hogy te leírtad a saját verziódat, a saját kívánságoddal, rögtön el is vesztetted azt a vélt vagy valós erkölcsi magasságot, amivel lenézted krics-t...

Hamster

Előzmény: lazar (919)
lazar Creative Commons License 2000.07.11 0 0 921
Eleg figyelmesen elolvastam, es az utolso mondatod altalanositasnak is felfoghato.
Előzmény: krics (920)
krics Creative Commons License 2000.07.11 0 0 920
Nem hiszem, hogy olyat mondtam volna, hogy elutnek minden biciklist. Olyat sem mondtam, hogy mind kis mocsok. Errol szo sincs. Nem en altalanositok. Olvasd el figyelmesen, ez egy konkret pelda volt.
Előzmény: lazar (919)
lazar Creative Commons License 2000.07.11 0 0 919
krics mar megint el akarsz utni minden kerekparost? nem lehet elfogadni, hogy az is kozlekedesi eszkoz? Minden biciklis kis mocsok?
Kivanok neked hasonlo hozzaallasu kamionosokat, aztan az urvezetok fele mar nem el, masik fele meg eppen elpatkol az osszetort kocsijaban a kamion alatt!

Előzmény: krics (918)
krics Creative Commons License 2000.07.11 0 0 918
Ja, igen, nem is meseltem!
Tegnap megyek at a Margit hidon, kerekparos elottem. Mondom, kikerulom balrol, szepen, ahogy kell. Igenam, de ugye ott meg a tobbi auto... Ott kellett ruheskednem a kis mocsok mogott 20-al - mert odabb nem menne veletlenul sem - a leteroig, amikor is sikerult - sokak altal 'centizesnek titualt elozessel - vegre magam mogott hagyni. Hmmm... Hat, nem voltam egyedul a kocsiban, de ha egyedul vagyok, tuti uristen, hogy meglokom hatulrol a kerekparjaval egyutt. Mert igenis akadalyozott... A sor meg allt miatta. Par km-el arrebb hasonlo eset. Szoval, azert nem csak az autos a hibas. Ha annyira agresszivak lennenk, es nem-oda-figyelok, akkor a biciklis tarsadalomnak minimum a fele mar regen nem elne, a tobbi meg egy kocsi altal eltaposva henteregne az uton.
krics Creative Commons License 2000.07.11 0 0 917
Gondolom azert mondta Hamster, hogy 'mindenki szabalyosan kozlekedjen', mert itt mindenki amiatt bugyogott, hogy nem tartjak be az autosok a biciklisekkel szemben a szabalyokat, nem tartjak oket azonos jogokkal rendelkezoeknek, stbstbstb.
Egyebkent szerintem sem azonos sulycsoport azert egy kocsi meg egy kerekparos, de ezt mar megirtam. Hamster nem vette egy kalap ala az osszes biciklist, 10bol 8at mondott...
Előzmény: adamskij (914)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 916
Bevallom, a biciklisták szeritnem sokkal több életveszélyes helyzetet teremtenek, mint az autósok, nagy részük mintha semmivel se lenne tisztában, az is igaz, hogy elrősorban magukra veszélyesek, az autókat "csak" feltartják, beleértve az alternatívának számító BKV buszt is, ami igen pikáns :)

A Duna-hídról csak annyit, hogy kell, és én is csak drukkolni tudok, hogy ne tegyenek tönkre mindent körülöttünk. A gond az, hogy bárhol építünk, ahhoz előbb rombolnunk kell, szóval ennyi erővel akár fel is lehetne adni az emberiség létét úgy ahogy van, és ez most nem demagógia, hanem tény. Bár mint azt több tucatszor leírtam, én annak örülnék, ha tömegközlekedéssel bármikor bárhova el tudnék jutni, kultúrált körülmények közt. Mert most csak egy járműtípus van, ami ezt elmondhatja magáról, és az az autó...

Hamster

Előzmény: Robin (915)
Robin Creative Commons License 2000.07.11 0 0 915
Hamster,
azt hiszem tévedsz a bringások 'egy kalap alatti' megítélésében. Személy szerint úgy közlekedem, hogy tudom az autó nagyobb és gyorsabb is nálam, tehát ha mód (és hely) van rá, magam elé engedem. Ezért szeretném, ha néha engem is 'embernek' néznének onnan a volán mögül, amit szerencsére egyre többször tapasztalok. Akad más is, amit nem mindig sikerül szó nélkül megállnom - előttem haladó autó, amelyik (nem nekem) nem is figyel a jobb kéz szabályra...mintha rajta kívül senki más nem közlekedne. Van azért neketek is bajotok elég egymással, nem? Ha csak tehetem elkerülöm a forgalmas, autózás szempontjából főútnak minősülő helyeket, ha a járdára kényszerülök, és az nem kijelölt bringaút, igyekszem messzemenőkig előtérbe helyezni a gyalogos elsőbbségét - bár nem esik kifejezetten jól, ha éppen elém áll, és látva hogy jövök egy fél lépést sem tesz, hogy én is elférjek, pedig megtehetné -. Ha a bringaút és a gyalogjárda egy helyre szorul, akkor csengetek és igyekszem magamba folytani a káromkodást, amikor ketten kétfelé lépnek, és igy a helyzet változatlan. Vagy a kedves külföldiek, akik a pokolba küldenek - némi csengetés miatt - mert nem tudják, hogy itt mindkettőnknek meg kellene férni.
És ezzel a közlekedési morállal nem vagyok egyedül, kérdezd csak kivit, ugyanezt, vagy nagyon hasonló nézeteket vall ő is.

Nem reagáltál a Dunai hiddal kapcsolatos véleményemre....

Előzmény: Hamster (913)
adamskij Creative Commons License 2000.07.11 0 0 914
Hamster, miért várod el bárkitől is, hogy előzékenyen és szabályszerűen
közlekedjen, ha senki más nem tesz így? Ez bizony az összetétel csapdája, és
ebben mindenki ludas, nem csak és kizárólag a biciklisek. Pont azért kell egyébként
így bicajozni, mert nincsen megfelelő szabályzat, és valahogy neked is el kell
érned az útícélt. Amúgy saját részemről lehetőleg olyan úton megyek, ahol nincs autó,
mivel roppant zavarnak a bénázó vezetők. Nem ismerik a bicikli mozgási lehetőségeit,
autóként kezelik, közben nem az. Ez persze fordítva is igaz lehet. A lényeg az
összefüggő hálózat lenne, de úgy látszik, a város közlekedéstervezői nem tűzték
ki célul a közlekedés javítását.
Előzmény: Hamster (913)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 913
Viszonylag kevés luxusautókázóval szoktam találkozni, az ilyenek inkább hétvégén és éjeszaka láthatók. Sajnos engem is kezd taszítani az, hogy három féllábú kolduson és két TBC-sen keresztül kell eljutnom egy rosszul szellőztetett metróba, ahol nem főidőben 10-15 eprcenként jön a szerelvény, és amiről nincs megoldva az átszállás (pl. utolsó egyessel Óbudáról már nem érsz el metrót). A bicikli csak egy rétegnek alternatíva, és kifejezetten idegesít, hogy a bicikli elvakult dicsőítői magukból indulnak ki, a saját igényeikből, nem gondolnak bele a másik helyzetébe. Persze tudom, a taxisokon kívül aki napjában 80-100 km-t levezet a városban úgy, hogy nem megy ki belőle extrémnek számít, de szerintem 30 nyugodtan összejöhet, és ha azt mind lekerekezem, akkor nem tudom mi másra lesz még időm, erőm. Ezért nem tetszik, hogy lehetetlenné teszik a Rákóczit, mert ha nekem Zuglóból el kell jutnom Csillebércre (egy időben igen sokszor kellett), akkor az tömegközlekedéssel másfél óra, biciklivel meg menjen az, akinek köbméterben mérhető a vitálkapacitása... És ez nem egy abszurd útvonal... A gond szerintem abban van, hogy itt is sokszor látok olyan kerekező hozzászólásokat, miszerint "miért mehet ő ott autóval, ahol én biciklizni akarok" (második lépés a "miért kell lemennem az aluljáróba", ha ez komoly gond, akkor megkérdezném, hogy mi az, ami jó a kérdezőnek, és azt is, hogy ennek miért kellene érdekelni százezer másik embert). Ráadásul az is kiderült, hogy a szabálytalan biciklista nem elszigetelt, kis számban jelenlevő, statisztikailag nem mérvadó jelenség, hanem igenis 10 biciklistából 8 tojik a KRESZ-re és a józan észre. (tegnap megint figyeltem, volt ott zebrán való 30-al átrohanás leszállás nélkül, két sáv között a szaggatott vonalon nyaraló cangás, lámpához beálló kétkerekű) Cseppet se csodálkozom, hogy nem szeretik őket, ezért lett mániám az elválasztottság, hogy ne akarjanak mindenütt ott lenni, mert azzal mindent és mindenkit akadályoznak/veszélyeztetnek. És nem hiszem, hogy esz változni fog, mert az autós morál vizsgák utáni szintről romlik lefele, a biciklizéshez meg sose kellett semmi, csak a jármű. És mivel potn ezért a biciklistától nem is lehet elvárni, hogy szabályosan közlekedjen, ezért legyenek elkerítve. Ami jogos: ne olyan utakon, mint amik most vannak, és teljes hálózatot alkotó rendszerben. De ne akarjanak túl sokat, nem csoda, hogy nem egyenrangúak, rájuk kell nézni: nem ugyanolyanok! Miért kellene egyenrangúnak lenni? Más jogokat és felelősségrevonási szabályokat kell adni nekik, és itt a felelősségrevonáson is hangsúly van, mert ha a jelenlegi kaotikus biciklis közlekedést kell terjeszteni, akkor tényleg elgondolkoztató, hogy nem kellene-e innen elköltözni, ez a közlekedés ugyanis egymás akadályozásáról szól azon az elven, hogy "a lényeg, hogy én előrejussak". És ez sajnos mindenki másról is elmondható. :(

Hamster

PS: Tulajdonképpen szólhatna arról is ez a topic, hogy én mindenhova villamosokat akarok tenni, az utak és a bicikliutak helyére is, de mégse teszi, nem lehet, hogy nem én vagyok az önző és szűklátókörű?

Előzmény: hzolee (911)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.11 0 0 912

Éppen a Nagyvasak oldalt böngészem
w3.swi.hu/nagyvasak
Lenne néhány ötletem:
- Ikarus buszokat KRAZ vagy MAZ alvázra építeni. Kellene kis lift, amivel az utas le és fel jut, de az elsőbbséggel nem lenne gond.
- Ha két hétig csak öt-hat ilyen hetes jár a városban, annyira amortizálódnak az autók, hogy úgyis mindenki busszal jár majd...

Itt Szegeden egyszerűen odlották meg a kérdést:
- A lámpák beosztása teljesen rossz (piros hullám végig a városon), ettől lassabb lesz az autózás
- négy-hat sávos utak, tehát még ilyen lámpák mellett sincsen dugó (Szegeden dugóról beszélnek, ha az első zöldön nem jut át valaki, pedig ez is elég ritka)
- Teljesen agyament szabályozás (kiépített balra kanyarodási lehetőség mellett nem lehet balra kanyarodni, stb.) veszi el a kedvet az autózástól
- Az egész város kisebb, tehát gyalog is meg lehet élni,
- És végül tizedannyian laknak itt, ami megint csak a zsúfoltságot enyhíti.
hzolee Creative Commons License 2000.07.11 0 0 911
Rég néztem be ide.
Hamster: tegnap is beintett nekem 1 kétkerekű, mert egyirányúban szembejött, én meg úgy csináltam mintha nem törődnék vele, majd az utolsó előtti pillanatban rárántottam a kormányt, az utolsóban meg visszarántottam. Ettől a szubjektív gondolkodásmódomtól elvonatkoztatva a következtetés logikus. Attól nem lehet a FELSZINEN közlekedni, hogy túl sok az autó. Mit lehet helyette? BKV minőségének emelése egy nagyságrenddel (egy nagyságrend = 10x). Akkor én is felszállnék. Ha nincs autózás (tiltva van), a BKV mellett a bicikli az alternatíva. Lásd Peking 1970. Ha arra próbálunk gondolni, hogy miféle társadami berendezkedést szeretnénk itt megalapozni (szerintem még az alap sincs kész), a tiltás nem jön szóba. A tiltás alól mindig van jogos kivétel, amelyet aztán kiskapuként használva úgyis mindenki autózna, lásd vár-beli parkolás és behajtás hamis papirokkal, luxusautók elvámolása velorexként, stb. Mi az egyetlen megoldás ami marad? szabályok helyett szemléletváltás (na ez az, ami a "magyar"ból hiányzik) : akinek nem 100% szükséges, az ne autózzon. Önszántából belátná, hogy így jobb. SzVSz 100 emberből 2 képes így gondolkozni. A biciklisek azt hiszik így gondolkoznak, de nem: ők is a 98-ba tartoznak, csak a "másik oldalon". Szóval. Felszabadulna a sávszélesség (szám.tech terminológia, de ide is illik) a BKV előtt = gyorsabb lenne, és emellett biztonságosabb lenne a biciklizés + egyéb egynyomon haladók. Szerintem is logikus, igaz, engem nem fognak tűzzelvassal sem rávenni hogy kiszálljak az autómból, mert nekem a puszta kényelem és a vezetés élvezete az a 100% szükségesség, amit fent írok. Ezt tudom magamról és kész, ettől még megértem a többieket. Szüleim már évek óta önszántukból a Moszkva tér (Ignótus u) önszerveződő P+R "mozgalom" tagjai. Aki hajlandó a tízpercenként járó metróra várva leprás lábakon átlépkedve TBCs levegőt beszívni...

Na csak azt akartam írni, hogy szerintem is az egyetlen logikus - de számomra undorító rémálommal felérő - lépés az, hogy kiszorulnak az autók. Lehetetlenné teszik. :-(.

Ja, még valami: Bicikli ellen pedig ezen az éghajlaton nem kell érvelni, csak megmutatni valakinek a hőingás meg a csapadékmennyiség térképet az ált.isk. atlaszban, és mindjárt bezárja a cangát a pincébe. Vannak országok, ahol eszembe se jutna autózni, robogóznék helyette egész évben. Na, ez nem az az ország. Sok egyéb szempontból sem.

z

adamskij Creative Commons License 2000.07.11 0 0 910
Hamster, nem baj, hogy autózol, csak az a probléma, hogy messze nem
egyenrangú félként kezelik a bicajosokat az autósokat, bár ezt jogilag a KRESZ
szabályozza. Azonban senki sem tartja be a KRESZt, mert nem is lehet, hiszen
már az anyagi juttatások és befektetések terén sem érvényesül a közlekedési
járművek esélyegyenlősége. Nem hiszem, hogy szívesen kerülsz dugóba az
autóddal. De oda kerülsz, az ismert közlekedési gondok miatt. Ha többen választanák
a tömegközlekedést illetve a kerékpárt, kevesebb autó és szmog lenne, ráadásul
még el is lehetne férni. Aki autót kénytelen használni, használja, de aki nem, az
térjen át másra egy nagyvárosban.
Előzmény: Hamster (909)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 909
Tudod mi a baj az ilyen lánglelku hozzászólásokkal? Hogy nagy ívben sz*rtok arra, hogy az autósok se csak úgy jókedvükben furikáznak jobbra-balra, hogy a kocsikban is emberek ülnek, akiknek el kell jutniuk valahonnan valahova, és többnyire utána is még x helyre. Kíváncsi vagyok, hogy ha annyi helyszínre el kellene jutnotok, mint egy átlagos vállalkozónak (nem ganxta értelemben használom a szót), akkor is biciklivel mennétek. Nem mindenkinek abból áll az élettere, hogy otthonról bemegy a melóhelyre/egyetemre, utána haza, útközben esetleg nagymamához, barátnohöz, ha meg jó kedvetek van, akkor csak úgy kerekezés! Ennyit arról, hogy "teremtenek egy igényt". Jó dolog elvakultnak lenni?

Hamster, aki még mindig nem látja be, hogy a topic nevében levo kérdésre miért csak a bicikliutak építése lenne az egyetlen válasz, mindenki más meg biciklizzen vagy buszozzon, vagy ássa el magát?

Előzmény: Mad002 (908)
Mad002 Creative Commons License 2000.07.11 0 0 908
Szerbusz kivi!

Persze, hogy őket részesíti előnyben, hiszen, ha "n" db. autós átszáll BKV-ra, bringára, stb. akkor kevesebb benzin fogy, tehát iszonyú bevételkiesést jelent, a benzin ára, haszonkulcsa miatt. (Az "n" db. nem egy, kettő)
Márpedig Mo.-n ma csak ez számít A PÉNZ. (sajnos)
Teremtenek egy igényt, hogy aztán fizess érte.

Tisztelettel: Mad

Előzmény: kivi (887)
Robin Creative Commons License 2000.07.10 0 0 907
Hamster,
Pünkösdfüdőnél biztosan nem lesz hid, kicsit frissíts! Ami a mostani tervekben szerepel, az a Lupa sziget csücskénél, ahol a Szentendrein a Hermes van tervezték. Az újpesti oldalon egy pillér már látszik, de nincs hova elvezetni a 11-es után és igy joggal vagy sem áll az egész ügy.
A pünkösdfürdői változat teljesen elhibázott volt, mert ott teljesen beépített rész van, arról már nem is beszélve, hogy a lakótelep mellett még 200 m sem lett volna. Ahova most tervezték, nekem ott sem tetszik, de ha jól csinálják meg, és igyekeznek a környezetre is vigyázni, talán meg lehet oldani. Tudod meglehetősen sok ritka vizi élőlény telepedett meg a szigeten, ami természetvédelmi terület. Tudom hogy az út nagyon kell, de nem vagyok meggyőzve arról, hogy tényleg oda is figyelnek ilyen dolgokra az építkezés során. És mi lesz azután hogy megindul a forgalom - hát nem tudom
Előzmény: Hamster (901)
kivi Creative Commons License 2000.07.08 0 0 906
Azt javaslom, olvass vissza a topicban kb. 1 hónapot. Vagy inkább az egészet. Nem olyan hosszú.
Előzmény: ijoco (905)
ijoco Creative Commons License 2000.07.08 0 0 905
Azért ezt nem hiszem el. A politikusok mondjanak amit akarnak. Ha a kerékpáros forgalom jelenlegi növekedési üteme megmarad, akkor már 3 éven belül
igény lesz egy nagyobb hálózatra. Kérédés mi lesz az erősebb? Kerékpározunk csakazértis, a rossz körülmények ellenére, és majd kénytelenek lesznek új kputakat építeni, vagy a körülmények lesznek az erősebbek, és a növekedés üteme leáll.
Előzmény: kivi (904)
kivi Creative Commons License 2000.07.08 0 0 904
Igen, 6 évig nem épül új kerékpárút a FPH álláspontja szerint. De ez talán nem jelenti azt, hogy a régieket is hagyják lerohadni.
Előzmény: IZé (903)
IZé Creative Commons License 2000.07.08 0 0 903
Na megint egy biciklis, szegény Hamster...

Kivi írta nemrég, hogy leállt a kerékpárutak fejlesztése. Lehet hogy újakat nem terveznek, de azért el van indítva még egy-két út építése. Például a Hungária befejezése. De most láttam ajánlatkérést az Váci út(-Árpádhíd)-Nyufi-Rendőrpalota-Gömb u.-Szegedi út-Béke tér-Reitter F. u. vonalon létesítendő kerékpárútra.

Előzmény: ijoco (902)
ijoco Creative Commons License 2000.07.07 0 0 902
Csa,

a Hungaria menten val szvsz az egyik legjobb bicikliut Pesten
> elcseszett benne a Soroksari ut keresztezese,
> meg a Hungaria keresztezese a Ferencvarosi palyaudvarnal
> a Nepligetnel nincs befejezve a Ferto ut keresztezo resze

most keszul a Hungaria kulso oldalan 2 savos bicajut a Salgotarjani es a kobanyai ut kozott.
ez viszont nagyon jol jon. Nem kell lepcsozni
a vasuti hid alatt. Ha norm,alisan megcsinaljak
jo bicikli ut gerinc lenne belole.

Ujpalotara jarok bicajjal dolgozni a Lagymanyosi hidtol Mogyorodi utig a Hungarian, onnan a Mogyorodin a korvasuton keresztul a Kesmark utcaba.

Menetido 45 perc , masnak ennyi kell BKV val 4/6
Blahaig, onnan metro az Orsig onnan mittomenhanyas troli vmeddig, es még a korvasuton at se ment, ez is 45 perc. asszem egyertelmu, melyik a jobb. Kocsival se lehet 35 percnel kevesebb! Amikor a Hungaria 70-es! es 2*3 savos!
nincs az a boszme ut, ami ne tudna itt kicsi lenni

Egyébként viszonylag sok a bicajos, sajnos sokan
kozuluk parkolonak nezik a bicikliutat.Errol surgosen le ken szokni. Autoval se lehet az ut kozepen leallni. Egyebkent ezek a rohatt epitok
a fout szamara meghagyjak azt a 2 savot de a kerekparosok + gyalogosok szamara fel metert se az 5-bol! ezt a szemleleletet!mi keruljuk kia budos Kamazaikat ahogy tudjuk!

Mint peldaul a Karinthy Frigyes feltoresenel:az Irinyiig a Budafoki utnal hagytak meg egy savot a gk kozlekedesnek, a gyalogosok meg le vannak szarva, repuljenek at mi?! a figyelmesseg azert megvan, mert azt pl ki tudtak tenni, hogy: "A gyalogos atkeles szunetel"

kivancsi leszek arra a Karinthyra: 2*1 sav a szgknak, 2*1 villamos, bicikliut. ez utobbi,
honnan hova?! jo lenne legalabb az Irinyi feloli veget levinni a dunaparti kerekparutig.

na, nemsoka ezt is meglatjuk.

Előzmény: Hamster (901)
Hamster Creative Commons License 2000.07.07 0 0 901
Szerintem marha nagy gond, hogy alig van körgyűrű még Pesten is: a Hungária jónak tűnik, de ha ránézel a térképre, rájössz, hogy az szinte még a belváros... És ugyancsak gond, hogy a Duna-hidak a tágabban vett belvárosnál vannak. És ami furcsa: a végén még lakossági tiltakozás miatt nem lesz Újpest és Pünkösdfürdő/Békás között híd, amire ugyancsak szükség lenne... Az Alkotmány-Csalogány közúti alagutat is már vagy negyven éve időről időre felvetik, még sincs meg. Lehet, hogy a Kálvin és Móricz között egy hasonló alagút annyit segítene a dolgon (mivel az Erzsébet híd forgalmának is jó része erre jön), hogy az M4 helyett a felszíni közlekedés is megoldható lenne a Bartók-Kiskörút útvonalon...

Hamster

Előzmény: adamskij (900)
adamskij Creative Commons License 2000.07.07 0 0 900
Hát ez a baj lényege. Azt hiszem, a körgyűrűs módszer nem vált be, ez
részben a Lágymányosi-híd budai hídfőjének tökéletessége miatt tudható
be, másfelől a körgyűrű észak-pesti és budai hiányának. Nem tudom, mennyit
segítene ez, legfeljebb a Budapesten átmenő forgalmat enyhíti.

De mint ahogy Hamster is mondta, a városon belüli forgalom
okozza a gondot. Szerintem esetleg közúti alagutakkal, és egy Duna
alagúttal (Rákóczi út-BAH csomópont/Kosztolányi) lehetne megoldani
a gondokat.

Előzmény: Hamster (897)
krics Creative Commons License 2000.07.07 0 0 899
Igy van, a Lanchidi dugo egy vicc. Aha, ertem... nekem azert a belvaros kicsit nagyobb, nagy azert Bp ahhoz, hogy csak a 'tortenelmi' belvaros legyen a belvaros.
Előzmény: adamskij (896)
kivi Creative Commons License 2000.07.06 0 0 898
A rögeszmémről annyit, hogy itt most már nem kerékpáros szemmel nézem a dolgokat. Csak szeretnék egy élhetőbb városban lakni. Tudom, költözzek el...

Arról amit írtál:
A két véglet között kellene valami olyan megoldást találni, ami a _többségnek_ jó. Olyan megoldást, ami mindenkinek jó, úgysem lelünk. Itt jön az újabb kérdés: ki a többség? Milyen alapon érdemes/kell mérlegelni, amikor a rendelkezésre álló erőforrásokat felosztjuk?

Előzmény: Hamster (891)
Hamster Creative Commons License 2000.07.06 0 0 897
De jelenleg nem tudod ezt a környéket kiderülni, mert három híd, és ezel együtt átmenő útvonalak is vannak rajta! Szerintem is elég kevés olyan amber van, aki mondjuk csak a Blahától a Deákig autózik, ha viszont a Kálvinról menne a Rózsadombra, vagy a Nyugatitól Budafokra, akkor nem nagyon tudja kikerülni...

Hamster

Előzmény: adamskij (896)
adamskij Creative Commons License 2000.07.06 0 0 896
Egyeztessünk. Belváros: szigorúan véve az ötödik kerület, funkciót
tekintve a Nagykörút által határolt övezet.

Ebben a városrészben felesleges autóval közlekedni. Átmenő forgalmat
tekintsük itt, bár az is igen katasztrofális. A Lánchídon kialakult dugó
pedig nevetséges látvány.

Előzmény: krics (895)
krics Creative Commons License 2000.07.06 0 0 895
Na, ez igy azert nem igaz. En mindig autoval kozlekedem, es allitom, hogy igenis lehet kozlekedni kocsival a belvarosban is. Meg mindig gyorsabb, mint gyalog/bkv-val/kerekparral/rollerrel/barmimassal. A belvarosi kozlekedes nem abbol all, hogy beulok a kocsimba es elmegyek az Astoriatol a Stadionig. Ekkor tenyleg felesleges kocsiba ulni, hiszen - bizonyos napszakokban - erre valoban gyorsabb a bkv, mert ott a metro, ugye. Ennek ellenere megis inkabb kocsival mennek en is, mivel kenyelmesebb. De mondom, a belvarosi kozlekedes azert nem errol szol. Nagyjabol vagy celforgalom, vagy - sajnos - atmeno forgalom, nem pedig ilyen bizbaz tavolsagok.
Előzmény: adamskij (894)
adamskij Creative Commons License 2000.07.06 0 0 894
A Belvárosban ritkítani kéne az autók számát, és növelni a sétálóutcák
hosszát. Gyalog lehet a leggyorsabban közlekedni, meg bicajjal. Autózni
lehetetlen, nem is értem, miért próbálkoznak vele, eleve kudarcra ítélt.
Előzmény: hkr (892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!