Gyerekkori halovány emlékeim közé tartozik a '90-es évek elejéről pár olyan jelenet, mikor Kecskemét állomáson vagy átsuhant, vagy meg is állt, én már nem emlékszem egy bizonyos olajzöld vagonokból álló szerelvény, érdekes alakokkal. Valamiért esti emlékképeim vannak, de ez lehet már csak a képzelet szüleménye. :-) Mostanra már tudom, hogy ez a Puskin Expressz lehetett, nagyon jó lenne olvasni ennek utolsó éveiről pár élménybeszámolót, érdekelni a szegedi kapcsolata is, hogy ezt hogyan oldották meg, és esetleg megcsodálni pár itthon (megkockáztatom Kecskeméten) készült képet mivel rendszeres vendég volt az utolsó években errefelé is... A Csap-Szabadka "kis-Puskin"-ról is szerintem itt olvastam. A szerelvény utolsó pár évének (1998?) összeállítása is érdekelne, mert szeretném azt kiállítani H0 méretarányú vasútmodellekből is. :-) Köszönöm!
Pontossággal nem szokott gond lenni, biztonsággal sem ha rendesen bezárkózol. Ha pedig ebben az irányban találkozol menekülttel, az nagyon peches lehet. :-) Amúgy CAF háló Utasellátós kiszolgálással, e két tényező negatívumai és pozitívumai eléggé ismertek.
Így van, óriási hibának tartom, hogy a gysev oldala a mávéra irányít, majd abban nincsenek benn a Sopron-Bécs vonatok. Tulajdonképpen csak a letöltött menetrendeknél lehet tájékozódni a vonatokról, ott viszont egy ritkán utazó laikust a sok ábra elrettent az egésztől.
Győrből utaztam már én is Bécsen át Prágába, az oebb oldalát használtam a tervezéshez/foglaláshoz.
Az Elvira csak a Magyarországról induló nemzetközi vonatokat ismeri, és mivel azok állomási között van Bécs is és Préga is, buzgón keresi az algoritmus a lehetőségeket, és meg is találja, és ki is adja szó nélkül, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne Bécsből Prágába Budapesten át utazni.
Jó pár éve olvastam valami úti beszámolóban, hogy valaki soproni tartózkodása alatt szeretett volna egy napra kimenni Bécsbe, de a 2-4 órás időtartamú, két-háromszori átszállásos lehetőségek elrettentették az utazásról, szidta is a vasutat alaposan. Merthogy az Elvira a Deutschkreutz - Sopron - Bécs vonatokat sem ismeri, és Győr vagy Csorna-Hegyshalom felé küldi el az utast, hogy aztán Railjetre tegye. (Kipróbáltam, most is!)
Ez így elég botrányos, el nem tuom képzelni, hogy ne lehetne beletenni a Sopron-Bécs vonatokat, és (most a Bécs-Prága keresésre gondolok) olyat belerakni a programba, hogy ha a keresés külföldi állomásra irányul, akkor felugorjon egy figyelmeztetés, hogy mely vonatokat nem ismeri a rendszer, és ajánljon más keresőt.
Ami pedig a Sopron-Bécs keresésnél az "Erre az utazásra jelenleg nem tudunk jegyinformációt és elektronikus jegyvásárlást biztosítani. A jelenleg megvásárolható jegyek listáját itt tekintheti meg." linkre kattintva feljön, az már a szégyen kategória: http://elvira.mav-start.hu/gyik.htm#jegyajanlataink Akkor most találd meg, hogy milyen jegy kell. Persze mindegy, így úgyse utazik senki, de Hegyeshalom-Wien keresésre is ezt adja.
Köszönöm részletes válaszod, nagy segítség volt! :-)
Az ügyfélszolgálat elmondása szerint már csak 20€-ért lett volna csatlakozó jegy. Kecskeméten a nemzetközi jegypénztárban mindent el tudtam intézni, és legnagyobb meglepetésemre csak 10€ volt a csatlakozás. Viszont a kézzel írt jegyet még mindig nem dolgoztam fel. :D Egyébként amiatt gondoltam volna megbontani a jegyvásárlást, mert miért fizettem volna 20€-t egy olyan kiegészítő jegyért amit 13€-ért is megkapok külön? Az számomra elhanyagolható hogy adott járatra szól.
Elméletileg az új készülék le tudja olvasni az ÖBB kódos jegyet is,de én is az álltalad javasolt megoldást csinálnám,mert ugye az ördög nem alszik!Egyébként a 19 eurós jegy nagyon korrekt,főleg hogy az árban bent van a helybiztositás is! Más!Sajnos az Ausztriába-Németországba utazó utasok szeretik megspórolni a 3 eurós helybiztositást.Természetesen nem erről a vonatról beszéltem,hanem álltalánosságban!
1. Nem érdemes. Ha van SparNight az éjszakai vonatra, akkor 10€-ért, ha nincs, akkor 20€-ért kapsz kiegészítő jegyet, ez pedig mindenre érvényes, és nincs korlátozva a száma...
2. Igen, és mondom, adnak hozzá csatlakozó jegyet is...
3. Ha jól tudom, működik az otthonnyomtatás, de ki lehet venni a bécsi jegyautomatákból vagy 1 € ellenében a pénztárakban is kinyomtatják.
4. Csak fülkés kocsi jár.
5. Tavaly márciusban nem láttam rajta tömeget...
6. Igen, és az ülések is összetolhatók.
7. Érdemes. Többek között azért is, mert be tudsz zárkózni, jóval kisebb az esélye, hogy meglopjanak. Pont hogy nem szűkösebb, mint egy ülő, mindenki rendesen le tud feküdni. Teltház nem mindig van, a tömeget úgy érdemes kijátszani, hogy kifejezetten alsó ágyat kérsz, mert akkor megvan az esély arra, hogy új fülkébe rak be. ÖBB-színvonal, ami az egyik legjobb az éjszakai vonatokban kapsz ágyneműt, meg némi ásványvizet és reggelit is. Az ágyazásban lehet némi kompromisszum, a felső ágyasokat kevésbé érinti, és el lehet úgy osztani, hogy az egyik oldalon legyen csak megágyazva első körben. Éjszakai ébresztés mostanság az aktuálpolitika függvényében előfordulhat az olasz-osztrák határon visszaúton, de az is éjfélkor van.
Egy tavaszi, velencei hosszú hétvége tervezése során merült fel bennem pár kérdés. Két személy részére foglalnék globáldíjas SparNight jegyeket Bp.Keleti - Velence között, RailJet + EN237/EN236 vonatpárra. Kétszer kértem tájékoztatást a MÁV-Start ügyfélszolgálatától; első körben még érvényes volt a legolcsóbb 29€ (Bécs-Velence) ülőjegy +10€ (Budapest-Bécs) csatlakozó jegy ára, azonban ez utóbbi pár nap múlva hirtelen 20€ lett.
1. Érdemes-e megbontani a jegyvásárlást, úgymint külön Bécs-Velence jegyek és külön Budapest-Bécs jegyek. Az ÖBB Ticketshopban ez így 2 személynek 4x29€ (Bécs-Velence) a Máv-Start oldalán pedig 4x13€ (Bp-Bécs) oda-vissza egész. Ha jól számoltam ez így jobban megéri mintha egyszerre venném a kiegészítő jegyeket is. Logikáját nem értem a dolognak, de ilyen módon kicselezhető a rendszer?
2. Bécs-Velence globáljegyet tudok hazai nemzetközi jegypénztárakban is venni? 3. ÖBB Ticketshop jegyeket ki tudom nyomtatni itthon, vagy Bécsben kell majd őket gépnél beütni és kinyomtatni? Nem találtam rendes angol leírást. (A querty kódos/mobilos megoldás most szerintem nem fog működni, mert a jegyek ajándékba lesznek, de ha nem "bejelentkezős" alkalmazásról és csak pdf-ről van szó akkor az is tökéletes lenne.) 4. Az ÖBB oldalán jegyvásárláskor lehetőség van fülkés és termes vagonok között választani, viszont a szerelvény-összeállításokat nézve az EN237/EN236-ben csak fülkés vagonok közlekednek. Kinek van igaza? :-) 5. Márciusban mennyire zsúfoltak ezek az éjszakai vonatok? 6. Fülkés Bmz vagonban a karfák felhajthatóak ha le szeretnének dőlni? 7. A Bcmz fekvőhelyes kocsik minimum 20€-val drágábbak. Érdemes-e ilyen vagonba jegyet venni? Tudom, hogy szűkös meg néha bajos de a hálófülke számomra megfizethetetlen. Ki mit tapasztalt, gyakori a teltház? ÖBB-színvonal? Az "ágyazás" időpontja közös megbeszélés tárgya? Az éjszakai ébresztgetés már csak egy rossz emlék vagy még mindig érvényben van? :-) 8. Egyéb tudnivalók?
Ha linkelnétek korábbi eseteket, hálás lennék. Sokat nyomoztam, de csak pár konkrét esetet olvastam. Előre is köszönöm.
Nem tudom, hogy mennyire ragaszkodsz az osztrákok alkalmazásához, de ha annyira nem, akkor szerintem vedd meg neten a MÁV oldalán (19 euró), kapsz egy kódot és indulás előtt Szolnokon az automatából a kapott kóddal kinyomtatod a jegyet. Ez esetben sem kell előre papírjegyet vásárolni és 100% hogy a magyar és az osztrák kalauz is tudja kezelni.
De a nálam rutinosabbak lehet hogy tudnak válaszolni a konkrét kérdésedre is.
Szeretnék az EC 140-el majd Februárban Szolnokról Bécs Főpályaudvarig utazni. A jegyet az öbb.at-n rendelném meg, úgy hogy a jegy az okostelefonom ÖBB Ticket alkalmazásba kerül. (Mivel az osztrák már nem nagyon postázgat jegyeket). A kérdésem az lenne, hogy a hazai szakaszon, főleg Szolnok-Keleti, a jegyvizsgálónak van olyan eszköze amivel az alkalmzásban levő QR kódot le tudja olvasni? Nehogy az legyen, hogy bármi gebasz miatt azt mondják, hogy nincs jegyem vagy ezt a QR kódos megoldást nem fogadják el, stb... Mivel Németországban élek, kényelmesebb lenne nekem ez az ÖBB Ticket App megoldás, mint otthon papírjegyet vásárolni. Előre is köszönöm!
Az elmúlt években éppen nem mentem sehova menetrendváltáskor, de most végre nem volt ütköző program.
A mai 130-ason egyébként a 348-as kocsi GOSA Bmz, elég üres egyenlőre így kényelmesen el lehet feküdni :) Mondjuk a tempó Kőfelsőig nem készteti nagy erőlködésre a cseh mozdonyt, de inkább ez mint a Ferencvárosi kitérő.
Bocs,mert amit irtam az nem létezö kocsitipus helyesen Bpmz 20-71 kocsi,ami lényegében ugyanaz mint a Bpm 20-70 kocsi amiket kiprobálhatsz nap mint nap a Szombathelyi IC vonatokban!Egyéni vékeményem szerint a CAF kocsik sokkal kényelmesebbek puhább az ülésük!
Errefelé még nem volt hozzá szerencsém, bár járt a Hungáriában mint erősítő. A Báthoryval meg hálóban mentem. Talán egyszer mentem vele Egerbe mint IC-vel 12-13éve. Kiváncsi lennék, hogyan viszonyul a kényelme a CAF kocsikéhoz.
Valahogy sejtettem, hogy ezt fogod kipróbálni menetrendváltáskor. (a korábbi évek alapján). Lehet, hogy pénteken én is megkóstolom Breclavtól, de sok múlik a munkán is. Ha nem akkor 173-as Hungária - olyan se volt még.
A Varsoviában főleg a GOSA kocsik tetszenének - meg a 20-71es Bmpz, de ahogy nézem egyelőre még nem nagyon jutott utóbbi bele.
Anno a Varsovia/Moravia is azért megtalálta az Ostrava felől érkező szlovák utasokat plusz némi átszálló, reméljük erre is rákapnak a közvetlen vonatok kedvelői.
Az első páratlan szerelvénybe 2 CAF Bmz, 1 DWA Bvmz, WRmz, Avmz jutott, akkor még szovjet hálók nélkül.
Egészen egyedi módon jutott Varsóba a szerelvény, Prágáig a Hungáriával ment, ott várt pár órát, majd szerelvénymenetben elment Olomoucba, onnan meg másik mozdonnyal Bohumínba. Onnan az éjszakaival ment tovább Varsóba, majd rövid pihenés után fordult vissza Budapestre.
Utas lengyel-cseh határátmenetben egészen sok volt, cseh belföldön alig valaki, majd Pozsonyig lett pár utas, szinte teljes utascsere, kb. 20%-al Újvárig, végül vagy 2 tucatnyi utassal érkeztünk a Keletibe.
Úgy rémlik, hogy a lengyel vasút is benne van az OSZZSD-kedvezményben, még időben tisztázni lehet, hogy mit fogad el, bár a hálókocsi kísérőnek igazából csak a pótjegyhez van köze a társvasút vonalszakaszán.