Keresés

Részletes keresés

Belzer Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78188

"Betonból nem akartam falat." 

 

Miért nem? 

Jó technológiával zsalu közé öntve, elég kicsit glettelni (és/vagy csiszolni). Árban nem tudom hogyan alakulna családi ház méretben. 

 

Szigetelés szempontjából meg a te esetedben (is) már nincs hátránya. 

 

Előzmény: Toporjack (78187)
Toporjack Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78187

"Hány ezer kilowatt nyereséget tervezel és azt hány évig szeretnéd eltárolni  :), hogy KIZÁRÓLAG a mészhomok tégla hőtárolása elég neked?"

 

"Senki sem mondta, hogy ne legyen hőtárolás (ha képesnek érzed magad VALÓBAN nyereséges déli ablakok összehozására),

viszont ha létezik a piacon mondjuk 10%-kal gyengébb hőtárolású tégla egy millió forinttal olcsóbban, akkor NAGYON jól meg kell tudnod indokolni, hogy azt a plusz milliót egész pontosan miért is szeretnéd elkölteni.

És indoklásnak nem fogadom el zt, hogy "a szomszéd is csinálta és jó lett a háza" mert a te házad egy millióval olcsóbban is (majdnem) ugyanolyan jó lehetne."

 

A mészhomok téglára azért esett a választás, mert nem nagyon találtam mást.

A tömör téglával buktam volna a kötőanyagon és a munkadíjon, no meg a többlet vakolaton.

Betonból nem akartam falat.

Mást meg nem nagyon ismerek.

Mostanában hallottam róla, hogy van a Wienerbergernek is tömörebb falazó eleme, de az sem sokkal olcsóbb, ráadásul nem profi minőség, tehát ragasztani nem lehet, a felülete sem sima.

Ez volt a kiinduló alap.

Ha tudsz jobbat és olcsóbbat, vagy csak simán olcsóbbat, akkor ne fogd vissza magad, a következőt abból építem :)

Ez már "sajnos" ebből lett építve.

A szomszédba mindenki vázkerámiából épített. A környéken nem is nagyon ismerik a Silkát :)

 

 

 

 

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78170)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78186

Maga a fal jó pára áteresztő.

 

Ez esetben még a fehér hab sem minden esetben ajánlott, bár ezt a tégládat nem ismerem. Gondolkodj még ezen.

A rétegek közt meg remélem nem lesz pára,

Sajnos remélni kevés és a hit sem segít.

törekszem rá, hogy ne legyen.

Ezt kifejtenéd bővebben? Mi az a megoldás ami a rétegek közül ki fogja vezetni a párát és a szigetelés minőségén sem ront?

Előzmény: Toporjack (78183)
Belzer Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78185

"Maga a fal jó pára áteresztő." 

 

Ezt hogy is érted? 

A mészhomok? 

 

Előzmény: Toporjack (78183)
Belzer Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78184

Szerencsére ezek a dolgok nem szimpátián és egyének szubjektív meggyőződésein múlnak. Mint mondtam, de ezt biztos te is tudod, ha papíron megfelel akkor mehet és rá kell kerüljön a pecsét... 

Ma meg már tervezői felelősség, nincs önkorm. kontroll. 

 

Állnak ilyen házak, szoktam látni (régi építés vakolatlanul), persze nem hatalmasak. 

 

Szóval, jó étvágyat! :-) 

 

 

Előzmény: Törölt nick (78086)
Toporjack Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78183

"Sok ekkora butaságot tervezel még a házadban, vagy csak egyedül ezt?

Párazáró réteggel zárod le a hőszigetelés hideg oldalát???

Ennyi erővel akár ne is hőszigeteld a házat."

 

A házban lesz hővisszanyerő szellőztetés is.

Az esetben ez nem hinném, hogy gondot jelent.

Maga a fal jó pára áteresztő. A rétegek közt meg remélem nem lesz pára, törekszem rá, hogy ne legyen.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78169)
Toporjack Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78182

"Egy kicsivel drágább ez, egy picivel drágább az, ennyi nem számít...

Ilyen laza költségkezelés után szokott felmerülni a következő kérdés az építkezés végén: DE HOGY A FRANCBA KERÜLHETETT A HÁZ A TERVEZETTNÉL 8 MILLIÓVAL TÖBBE?

Na így."

 

Valahogy eddig még mindig sikerült tartani a tervezett költségvetést. Van ahol egy kicsit drágább lett, van ahol tudtam spórolni menet közben, természetesen nem a minőség rovására.

Addig míg az új építésű lakásokhoz képest jóval alacsonyabb négyzetméter áron építkezek, addig úgy gondolom csak nyertem az ügyön.

Telekkel együtt ~220.000 Ft/m2 a házam építési költsége.

A lakások jelenleg 375.000 Ft/m2 áron vannak kisvárosunkban, és ez csak felfelé megy. Látom, hogy miket építenek bele. Az alapján még 160.000 Ft/m2 árat is csak félve adnék érte.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78168)
titulus Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78181

Köszönöm szépen a segítséget. :-)

Előzmény: Törölt nick (78155)
Mrteo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78180

Köszi, akkor ha jól értem válaszoltál is arra a kérdésemre, hogy lehet-e később újragletteléssel javítani az esetleges hibákat.

Szerintem nem költök a kétszeri festékre, bár nem tudom mennyit jelent az "olcsó" műgyanta bázisú kültéri festék. Tudsz példát mondani ilyenre?

Szerintem a végleges vakolat Baumit lesz.

Előzmény: Törölt nick (78178)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78179

Azért nulladik lépésben kopogtassátok át a vakolatot.... ha még nem volt.

Ami kong/omlik le vele és kipótlás vakolattal a síkig.

 

---

 

Azért 5 évig ne nézesd már vele és másokkal a sárguló habot :-(

 

Most is csiszoljátok kb. síkba a szebb (közeli) látvány kedvéért és

megérdemli azt a pár vödör kültéri festéket az 5 évre, ami

időjárás és UV álló is és így nem csúful el gyorsan...

 

(cirka 150-200 Ft/m2 költség >> 20-25 eFt egy átlag háznál)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78175)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78178

Nem alapozóval az (nem időjárás/UV álló), hanem olcsó kültéri festékkel.

(a majdani vakolathoz illő műgyanta bázisúval)

 

Kicsit hígítva, hogy alapozóként is működjön...

 

----

 

Mondjuk én 5. éve élek egy csak hálózott-glettelt házban.

Mostanra néhol apró foltokban és az élekenitt-ott kikezdte a hideg/meleg/eső hatása...

A színezés előtt ezeket a kis hibákat újra kell majd glettelni.

 

Ígyhát azt mondanám, hogy 3 évet lazán kibír színezés nélkül.

 

Nagyon csúnyának sem mondanám igazából, messzebbről (8-10 méter) mint egy szürke ház :-)

Közelről persze már kevésbé tetszik...

 

Előzmény: Mrteo (78158)
selgir Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78177

a második réteg mivel ragad az előzőhöz? nem lesz így a vártnál nagyobb súlya a cuccnak?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78175)
Mrteo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78176

A fehér EPS szerintem sem sérülékeny, de a grafitossal ijesztgetnek, hogy a nagy meleg tönkreteszi.

Fene tudja, nem én szeretnék a tesztalany lenni :) 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78175)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78175

Egy ismerős végleg lemondott arról, hogy valaha is hozzájuthat valamilyen állami hőszigetelési támogatáshoz,

ezért a következőt tervezzük:

- régi vakolat felületének "megborotválása" magasnyomású mosóval (laza szemcsék eltávolítása)

- mélyalapozás

- 8 centi vastag olcsó hőszigetelő lapok falhoz ragasztása létráról (most nincs pénz állványra sem), közvetlenül a falsíkra, szóval nagyjából telibe ragasztva

- felület lekenése olcsó kültéri alapozóval

- X év spórolás (a jelenleginél durván alacsonyabb éves fűtésköltség mellett)

- rendes állványozás

- teljes felület lecsiszolása a szükséges mértékben,

- dübelezés kihagyása saját felelősségre (az alsó hőszig. réteg telibe van ragasztva a vakolathoz!)

- második hőszigetelő réteg felrakása (ekkor lesz kialakítva a sík felület is)

- hálózás, maszatolás, csicsázás.

 

Most azon folyik a vita, hogy én még az alapozó festést is megspórolnám, mert szerintem a Nap nem tsz annyi kárt mondjuk 5 év alatt a az EPS felületében, mint amennyibe az alapozás kerülne.

Előzmény: Mrteo (78174)
Mrteo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78174

Én azt tervezem, hogy az ősszel felrakott lapokat most behálózom és glettelem, hogy a nagy meleg nem tegye tönkre a grafitos lapokat.

Viszont egyrészt nem vagyok biztos annyira magamban, hogy az első réteg tökéletesen sima lesz, de az állvánnyal menni kell tovább és nem biztos, hogy az első fázisnál lesz időm új, simább réteget felvinni. Ezért kérdeztem, hogy a ragasztó anyagra lehet-e később még egy vékony réteget ráhúzni. 

Tehát nem lesz a műanyag napon.

 

Az alapozóval kapcsolatos kérdést pedig azért tettem fel, mert az esetleg belefér a keretbe és máris szebb lenne a ház, mint a szürke ragasztó. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78173)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78173

"A kérdés, hogy ezt később már nem lehet megcsinálni?"

 

Ha úgy hagyod félbe a hőszigetelést, hogy a Nap UV sugárzása nem ér semmi műanyagot (hálót/habot), akkor akár öt év múlva is folytathatod a munkát valószínűleg, ahol abbahagytad (eközben pl össze tudtad spórolni a pénzt pl a szép vakolatra).

 

Ha kénytelen vagy úgy félbehagyni, hogy a Nap utána még évekig éri a habot, akkor a munka folytatása előtt nézze meg egy szakember, hogy szerinte lehet-e folytatni, vagy előbb le kell csiszolni a felső (napégette) réteget.

Előzmény: Mrteo (78158)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78172

"Azzal miért nem számolsz sosem, hogy pl. a mi tervezett netto 120m2 házunknál 30-as tégla helyett 25-ös mészhomok téglával nyerünk 2.5m2-t, az bőven behozza a drágább árát."

 

Ha ezért a plusz 2,5 m2-ért cserébe egy millió forinttal drágább falazóanyagot választottál, akkor igen drágán jött ki az a négyzetméter ;)

 

"Tervezőnk szerint egy hasonló házon tavaly 70 ezerrel volt drágább a mészhomok sima 30-as téglához képest."

 

Ezt az állítást szerintem meg kellene támogatni néhány valódi számmal is a tervező részéről :)

Mondjuk az összehasonlításban szereplő kétféle tégla pontos megnevezése, a kétféle falazás eltérő normaideje (ez utóbbi "apróságot" szeretik kifelejteni a számításból, pedig DURVA eltérések is vannak) és a szállítási díjak különbségében is lehet komoly összeg, mert az egyik tégla minden sarkon kapható vagy ingyen házhoz viszik, a másikért meg el kell menni 200 km-re, Alsóborzalmasra.

Előzmény: Yoshida (78142)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78171

"keresztbe rakjam és vagdossam akkor meg sztem több kellene nem?"

 

Aki úgy takarékoskodik a hőszigeteléssel, hogy egy "kis rést" hagy közöttük, az nem normális. Egy egy ilyen kihagyott csíkon rengeteg hő tud megszökni.

Már az is butaságot csinál, aki épphogy csak odaérinti a gyapot szélét a másik felülethez.

A gyapot határozottan nyomódjon hozzá a másik felülethez, de nem csak egy csíkban, hanem TELJES VASTAGSÁGÁBAN.

 

"gyapot rá odaszorítva vmivel?"

 

Igen.

Pl hosszú szegek és olcsó csirkeháló.

Előzmény: Kisfiatal (78141)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78170

"A szoláris nyereség jobb eltárolása végett választottam a tömör falszerkezetet, aminek jó a hőtárolása."

 

Hány ezer kilowatt nyereséget tervezel és azt hány évig szeretnéd eltárolni  :), hogy KIZÁRÓLAG a mészhomok tégla hőtárolása elég neked?

 

"aminek jó a hőtárolása."

 

Senki sem mondta, hogy ne legyen hőtárolás (ha képesnek érzed magad VALÓBAN nyereséges déli ablakok összehozására),

viszont ha létezik a piacon mondjuk 10%-kal gyengébb hőtárolású tégla egy millió forinttal olcsóbban, akkor NAGYON jól meg kell tudnod indokolni, hogy azt a plusz milliót egész pontosan miért is szeretnéd elkölteni.

És indoklásnak nem fogadom el zt, hogy "a szomszéd is csinálta és jó lett a háza" mert a te házad egy millióval olcsóbban is (majdnem) ugyanolyan jó lehetne.

Előzmény: Toporjack (78134)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78169

"Idő közben rátaláltam erre a PIR táblára, így kívülre az utolsó 10 cm az PIR lesz, a maradék 20 cm meg olcsó EPS 80 (nem grafitos)"

 

Sok ekkora butaságot tervezel még a házadban, vagy csak egyedül ezt?

Párazáró réteggel zárod le a hőszigetelés hideg oldalát???

Ennyi erővel akár ne is hőszigeteld a házat.

Előzmény: Toporjack (78135)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78168

"Amolyan befektetés a jövőbe :)"

 

Egy kicsivel drágább ez, egy picivel drágább az, ennyi nem számít...

Ilyen laza költségkezelés után szokott felmerülni a következő kérdés az építkezés végén: DE HOGY A FRANCBA KERÜLHETETT A HÁZ A TERVEZETTNÉL 8 MILLIÓVAL TÖBBE?

Na így.

Előzmény: Toporjack (78134)
Tschaby Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78167

ebbe a 3 lépésbe valahol még egy apróságot beszúrunk - az egész tető kicserél :)

Ez meg fogja határozni, hogy milyen vastagon lehet összeengedni a fali és födém szigetelést.

 

csak annyi aggályom volt, hogy ha a fal tetején vastag szigetelés lesz még kb két évig, akkor az megáll, nem potyog le stb.

 

Mivel megerősítettétek ezt az elképzelésem, meg közben a kőmíjes ismerős is mondta, hogy nem okoz gondot, így csináljuk.

 

A hivatali embert egyelőre nem piszkálom :)

Ő az építési engedélyem ügyintézője. Az engedélyt ugyan már megkaptam, de azért megvárom amíg elkészül a tető, ellenőrzik, ha akarják, aztán majd esetleg piszkálódunk.

Nem vagyok én a magam ellensége :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (78099)
Mrteo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78166

Köszönöm, így fogom csinálni.

Előzmény: Törölt nick (78165)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78165

Nem tovább, hanem az előírt ideig... annyi idő kell a különböző adalékoknak, hogy beállítsák a megfelelő állagot.

(ezen csak túl hideg, vagy túl meleg víz módosít egy kicsit, a normál csap/kútvíz hőmérséklet (12-15 fok) az utasítás alapja)

 

 

HA tovább kevered, szétvered a szerkezetét.

HA tovább pihen, kötni kezd.

Előzmény: Mrteo (78163)
bastardo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78164

köszi szépen a rajzot!

 

csak hogy jól értem-e:

a konzol maga a hőszigetelés rétegébe kerül. Egyedül a kis alsó 5 cm-es fül lóg ki a fal síkjából, és arra fekszik fel a végig futó gerenda, amit a szerkezethez a menetes szárral lehet rögzíteni.

És akkor így a gerenda kint van a fal síkján kívül.

Jól értem-e?

 

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (78072)
Mrteo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78163

Köszönöm a folyamat leírást, megerősítetted amit magamtól is terveztem. Csak pár videó megzavart.

 

Jól értem, hogy tovább kell keverni és tovább hagyni pihentetni és kenhetőbb lesz?

Előzmény: Törölt nick (78162)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78162

A pihentetési idő (felhabosodik>>lágyul a cucc) és a keverési idők (levegő bevitel >> lágyul) a titok nyitja.

Előzmény: Mrteo (78160)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78161

Előbb felrakod az élvédőket, sarok erősítéseket.

Hisz a hálózás, majd ezekre fog rá/át fedni...

 

HA nem akarod, hogy a hálózás közben ezek elmozduljanak, akkor hagyni kell kötni a ragacsot.

Legalább addig, amíg meghúz ... ez időjárás függő, melegben pár óra is elég neki.

 

Aztán jöhet a hálózás.

 

Ahol háló van (élvédőn is van) ott SOHA NEM A HÁLÓN ÁT kened fel a glettet!

Hanem,

- fogas glett vassal csíkosra kened a háló alá kerülő felületet

- belenyomod a hálót, DE NEM!! a habig teljesen, csak bele a glettbe

- elsímítod a glettet a hálón

Előzmény: Mrteo (78158)
Mrteo Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78160

Köszi, én fogom csinálni, a felragasztásnál is a zsák szerinti adagolást használtam, csak emlékeim szerint ez nem tűnt annyira kenhető állagúnak. Persze ezt a pogácsázásnál annyira nem érezhető mint most majd, amikor vékonyabb rétegben simára kell húzni.

Nem arra gondoltam, hogy a max. 6,5 liter helyett 7 litert vizet adnék hozzá, hanem csak inkább érzésre, de nem bonyolítom tovább, ha a gyár szerint 6,5 liter megfelelő az ágyazáshoz akkor nekem is mennie kell a simításnak.

Előzmény: Törölt nick (78159)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 78159

Nem kell és nem is szabad hígítani, akkor romlik a kötése.

 

Be KELL!! tartani az előírt víz mennyiséget és keverési módot!!!!

(rajta van zsákon, eltérni tőle, hiba sőt baromság)

 

 

A hígítás és pláne az újra hígítás durva szakmai hiba...

Kerüld el. azt aki ilyet tesz.

Előzmény: Mrteo (78157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!