Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.07.11 0 0 937
Mármint bekezdésben. :-))) Most már abbahagyom, de negyon magas a vérnyomásom.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (936)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.07.11 0 0 936
Bocs, a kérdőjel az első mondatban természetesen sajtóhiba.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (935)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.07.11 0 0 935
Ajánlották ezt a topicot, de hiába. Látom, itt nem értelmes kommunikáció folyik, megyek is mindjárt. De azért még elmondom, hogy krics hozzáállása és -szólása finoman szólva is vérlázító?.

Azért, mert a kerékpáros 20-szal (mellesleg nem 20-al, ld. toldalékolás a nyelvtankönyvben) megy, kis mocsoknak nevezni igencsak nagy tapló állatság. Ui. annyival tud. És szabályosan közlekedik! Odébbmenni nem biztos, hogy tud, pl. nincs hova (járdaszegély), vagy a saját biztonságát veszélyeztetné, ha hagyná, hogy tíz centis oldaltávolsággal előzgesse minden őrült, aki csak a mocskot látja a közlekedő társában. Nézd meg a kerékpáros topik tegnapi termését, pont erről beszéltünk egy csomót, hogy mennyi oka lehet egy biciklisnek, ha nem engedi maga mellé az autóst. Mert élni akar.

Ha a hozzászólásod nem volt agresszív, akkor bizonyára ez volt a Jancsi és Juliska.

Javaslomj a KRESZ tanulmányozását! A "centizésnek titulált előzés" tilos! Mert életveszélyes. Továbbá keresd meg a KRESZ-ben a "kikerülés" meg az "akadályozás" szavak jelentését.

Ja, többet autózom, mint biciklizem, mind a három táborban (autós, bringás, gyalogos) sok bunkót, sok szabálytalankodást látok, és nem azt akartam mondani, hogy a biciklisek angyalok. De ha a krics-félék otthonmaradnának, sokkal biztonságosabb lenne a város közlekedése.

Gondolkodj el valamin, krics: neked csak pár másodperc múlik egy ilyen találkozáson, a biciklisnek talán az élete! Miért kell állandó félelemben élnünk akkor is, ha a KRESZ-t ismerve és betartva közlekedünk?

Előzmény: krics (918)
Robin Creative Commons License 2000.07.11 0 0 934
Sumo (kéretik az én nevem is helyesen írni, bocs)
szóval, nem 10-re járok, és nem fél nyolcra, hanem fél 9-9-re. Zuhanyozni nincs módom, ezért nem tekerek 1000-rel. Itt azért átöltözöm, mert nem az a kosztűmös tekerő vagyok. Igaz, nincsenek konvencionális öltözködési kritériumok nálunk. Időnként azért jövök 8-ra is, és sokszor megyek igen későn haza (ezért is jó a keró, mert tömegközlekedni sokkal rosszabb lenne éjszaka - már ha van jármű) Szeretek biciglizni. Ennyi az egész. Télen ugyan nem, tartok is tőle milyen lesz visszaszokni a BKV-ra, de ez van. Figyelek az úton, igyekszem úgy közlekedni, hogy nem feledkezem meg arról, hogy nem vagyok egyedül. Vigyázok a gyerekekre, mert kell. És hacsak lehet mindenhová bringával megyek. Szerencsére nincs dolgom a belvárosban, és ahova megyek, rendszerint megfelelő helye van a bringámnak is (no tolvaj).
Előzmény: Sumo (931)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 933
Látom, hogy olvastál, csak azt nem tudom mit. Sajnos nem fogunk ki lépni ebből a "nekem van igazam; nemis, mert nekem" hülyeségből... Egyébként nem tudom ki tette itt a biciklistákat felelőssé a jelen káoszért, az viszont tény, hogy a maguk kis feltartás és szabálytalanságadagjukkal hozzájárulnak ahhoz, a számukhoz képest kiemelt arányban. A gázolást meg nem tudom hol védtem, az én hozzászólásom arról szólt, hogy van egy jármű, van egy út, a szabályok szerint ott lehetne 50-el menni, és ha az autósnak ennek ellenére 20-al kell mennie, akkor az feltartás, és nem tudom miért kellene szeretni. De lassan ott tartok, hogy az egész biciklivel való szimpátia kiölődik belőlem, mert azt látom, hogy a kerekezők hangosabb egyedei ugyanúgy csak mások helyére szeretnék bekönyökölni magukat, mint az autósok, akik, akikre ők ugyanezt mondják, és közben körülbelül ugyanannyi együttérzést mutatnak mások iránt, mint krics, amikor dühöngeni kezd. Persze itt úgyis mindenkinek van egy prekoncepciója, amiből jusztot nem enged, szóval akár abba is lehetne hagyni. Azt mindenesetre nem hallottuk, hogy mivel járjon az az autós, aki olyan térben mozog, mint amit Sumo írt, vagy amiket én is tudnék mondani, és a sávja helyére bicikliutat építtetnétek.

Egyébként nem BKV-t írtam a topicba, mert nem csak arról van szó, de nem is azt, hogy "Hova tennék még bicikliutat, hogy egy rétegnek jó legyen?". Mert a bicikliút nekünk és még x ember számára nem megoldás, ezért egyre dühösebben várnánk, hogy valami újat is mondjatok. Az ingyenes taxira és háztól-házig buszra vonatkozó kitételed meg egyszerűen alpári, én is kiötölhetnék csúsztatáson alapuló szerkezeteket, de minek. Krics meg valószínűleg sose ütött még el biciklistát, ezért kicsit furcsa kvázi gyilkosként kezelni ("szórakozásból elüttök" hol? ki?). A biciklisták alkalmazkodását meg én is szeretném látni, mert jelenleg a járdán a biciklis csap el, az úton az autó, metró nincs, én is sajnáltathatom magam egy picit, tessék mondani? Mindenesetre a "nem vagy egyedül, ne sajátítsd ki" kezdetű jelszót a biciklisták is magukra vehetik nyugodtan, itt senki nem különb a másiknál!

Hamster

Előzmény: OpiumPapa (929)
rgranc Creative Commons License 2000.07.11 0 0 932
OFFTOPIC
>> Kerekparosok a termeszetbe? Nem kell hozza terkapu, megyek ugy is, mint sok szaz (!!!) autos a Pilisbe hetvegenkent: kimegyek a kocsival az erdo kozepebe, lerakom a biciklit, tekerek egyet, es hazaautozom... A multkor visegradi gyalogturanal talalkoztunk ilyen kedves parral: az erdo kozepere bejott az erdeszeti uton, kirakta a csomagtartobol a kempingasztalt, -szekeket, kajat, es elvolt. Nem vartuk meg, hogy befejezze, de szivesen megneztem volna, hogy a szemetet elviszi-e...
ON

Nekem szemelyesen 11 eve van jogsim, biciklim meg marcius ota. Labam mar 29 eve, bar az elso evben meg keveset gyalogoltam...
Margit-hid: a szigeten lehet kerekparozni, de oda kijutni, es onnan eljonni eletveszely - a jarda tele van utakadalyokkal (felfagyas, vagy mi), plusz millio gyalogossal, az uttesten Krics miatt nem lehet kitekerni, akkor mit csinaljak? Vigyem ki a biciklit hajoval vagy taxival? Vagy tartsam ott az uszodaszekrenyemben? Mar bocs...

Hamster meg egyszer megkerdezhetem?
Miert akarsz javitani Budapest (tomeg)kozlekedesen?
Hogy jobb legyen ebben a varosban elni (amely amugy szep lenne), vagy csak hogy jobb legyen kozlekedni? Mert kozlekedni mindig kenyelmesebb lesz kocsival, mint tomegkozlekedessel/biciklivel/gyalog... Meg ha lassabb is.

Sumo Creative Commons License 2000.07.11 0 0 931
robin kedves mindezt ugy, hogy reggel fel nyolcra meloban kell lenned, nem lehanyva, utana edzes, aztan esetleg a tobbi uticel?

persze en is szivesen megtennem. ha mondjuk tizre johetnek dolgozni, es nem - ahogyan most - fel tizenkettore ernek haza mindennap.

Előzmény: Robin (930)
Robin Creative Commons License 2000.07.11 0 0 930
Sumo kedves, valami hasonlót művelek - a Fijúk a megmondhatói - naponta átszelem a várost, és nem cserélnék egy autóssal, vagy 'tömegközlekedővel' sem. Csobánka ugyan egy kicsit magasan van, és az emelkedők még nem mennek elég jól, de ha minden héten szeretném ha más főzne, biztos mennék! :)))
Előzmény: Sumo (925)
OpiumPapa Creative Commons License 2000.07.11 0 0 929
helló

Elolvasgattam a topik nagy részét és eléggé elferült lelkületű beszólásokat találtam. Pláne itt a végefelé.

Krics
amit te csinálnál (elütöm szándékosan a kerékpárost) azért börtönben szoktak ülni egyesek. Nem egyedül vagy vazzeg és ne sajátíts ki kérlek egy életteret. Nincs olyan sáv, hogy krics sávja! Sajnos - általam érthetetlen módon - hamster még meg is védett. Ha nem akarjátok hogy bárki írjon ebbe a topikba a ki részt vesz a közlekedésben, akkor minek nyitottátok? Ha a BKV-s topikot akartál, akkor miért nem azt csináltál?

Én kerekezem is, gyalogolok is, vezetek is. Amióta bringázom sokkal jobban figyelek a kerékpárosra, mert közös térben haladunk. Nekem mint autósnak kurvára nem tetszik, hogy sokan nem közlekednek a kocsijukkal, hanem autózgatnak! Nagy különbség. 2szer ütöttek el eddig, gyalog és kerékpárral voltam, mindkettő az autós hibája volt, amikor bringával csaptak el az Üllőin reggel hatkor fényes nappal, a külső sávban a kocsi meg sem állt. Te voltál krics?

Miért nem lehet felfogni, hogy sajna a BKV nem megoldás mindenre, (pl. öltönyben halál). A kerékpár sem jó minden esetre, de sokszor jobb alternatíva mint a kocsi! De elvakultan ellenzitek, gondolom sok ilyen ellenző sosem kerékpározott és csak a bajt látjátok bennü(n)k.

Vannak kemény lobbik, de itthon sajna nincs PÉNZ a bringásokra. De európához akarunk csatlakozni...Komolytalanok vagytok. A kedvencem az a szemlélet, hogy a kurva bringások menjenek a természetbe tekerni! Ja, de hogyan közelítsem meg a természetet? Nincs térkapu a 7.ker és a Pilis között pl. Agyrém amit ittott leírtok. Sok kerékpáros valóban nem veszi figyelembe, hogy kisebb, gyengébb és lassabb, mint a forgalom néha és mivel hüje ezért bajt is csinál. De ezért ne tiltsuk már be a kerékpározást! Ennyi erővel mindenkit le lehetne lőni, merrt egyesek ölnek meg lopnak. Akkor minden ember lehet gyilkos, követ a nyakukba és a vízbe velük. Mi bringások próbálunk alkalmazkodni, de minden ellenünk szól. És Ti is akik olvassátok, hogy akarunk elkülönített kerékpárutakat, hogy ne kelljen végre az autók között mennünk is szórakozásból elüttök bennünket...

Nekem alternatíva lenne a melóhely meg a lakás között a keró, mert 7-8KM, időben ugyanannyi mint kocsival, a metrót meg nem bírom. Mert büdös emberszag meg fröccsszag vaN kora reggel is, bunkók az ellenőrök, összevissza jár. Ugattok de a 4.-es metro nem épül, pedig annak lenne értelme. Rengeteg ember közlekedési gondján segítene IMHO.

A bringásokat okolni ebben a városban a közlekedés minősége miatt nem csak egyszerűen szűklátokörűség, hanem ostobaság is.
De nem csodálkozom, magyarországon egyáltalán nem meglepő, hogy egy csendes, tiszta, környezetbarát és egészséges dolognak nem jut élettér. Hamster, te elvakult tömegközlekedő neked az lenne a legjobb ha a busz az előszobádban állna meg és a melóhelyen az íróasztalodnál tenne ki, csak még olcsóbb is legyen...Ja és ha sietsz akkor ingyenes taxi, hogy még vezetni se kelljen.

Papa
bocs a kirohanásért, ezt indukálta bennem a Ti irományaitok

division by zero Creative Commons License 2000.07.11 0 0 928
javaslom nevezzük át a topicot "Szeretjük-e a biciklistákat?" címre...
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 927
Valaki egyszer írta valahol, hogy látott 14 biciklistát, és abból 13 szabálytalan volt, valamint tegnap csak durván szabálytalankodókat láttam, szerintem akár csúnyább arányt is mondhattam volna, de megadom a bizalmat, hogy vannak emberek, akikben van elég felelősség és odafigyelés a normális kerekezéshez. De az tuti, hogy autósból nem látni annyi szembejövőt, előzni tilosnál egymás mellett haladót, mint a biciklistáknál. (a hibákat direkt átemeltem autós környezetbe) A gond az, hogy én nem azt látom, hogy a biciklisták néha nem figyelnek a lámpákra, táblákra, vagy menet közben alakulnak át gyalogossá, hanem folyamatosan a/ direkt szegik meg a szabályt, mert ők sietnek b/ fogalmuk sincsen az alapvető KRESZ előírásokról. És ezért nem tudok csodálkozni, ha nem szeretik őket. Majd ha elmegy kétszer két sávos úton a szembejövő sávban három krics jön szembe egymás egymás után, akkor elgondolkozhatunk azon, hogy ki a szabálytalanabb. És a gond az, hogy mindezért az autósoknak kell jobban figyelni, mert senki nem akar gázolni, így hát neki kell lassabban mennie, ami mellett 1. később ér oda 2. rosszabb a fogyasztása 3. jobban szennyezi a levegőt 4. ideges lesz, és később talán ezért hibázik. Mindezt úgy, hogy ő a saját helyén szabályosan haladna, szabályt betartva (nem vág rá a sínekre, nem vág be a másik sáv elé, nem dudálja le). Ezek után nem világos, hogy ki az intoleráns tulajdonképpen.

Hamster

Előzmény: Robin (924)
Sumo Creative Commons License 2000.07.11 0 0 926
ugyan gondolkodjon el a sok biciklista azon, hogy
1. kispesten lakom
2. az oktogonon dolgozom
3. obudan lakik a menyasszonyom
4. csobankan laknak az o szulei
5. budaorson az en csaladom masik fele

kivancsi lennek, ki az, aki az elso harom pontot naponta tobbszor, az osszeset pedig hetente legalabb egyszer vegig birja, akarmilyen idoben.

es nem kell arra gondolni, hogy cukorbol vagyok, ot-hat eve, amikor az a hatalmasan nyakig havas tel volt, azt en vegigmotoroztam, es nem akarhol, hanem szabadsag hegyen, hidegkuton, adyligeten, es hasonlo helyeken.

Sumo Creative Commons License 2000.07.11 0 0 925
ugyan gondolkodjon el a sok biciklista azon, hogy
1. kispesten lakom
2. az oktogonon dolgozom
3. obudan lakik a menyasszonyom
4. csobankan laknak az o szulei
5. budaorson az en csaladom masik fele

kivancsi lennek, ki az, aki az elso harom pontot naponta tobbszor, az osszesen pedig hetente tobbszor vegig birja, akarmilyen idoben.

es nem kell arra gondolni, hogy cukorbol vagyok, ot-hat eve, amikor az a hatalmasan nyakig havas tel volt, azt en vegigmotoroztam, es nem akarhol, hanem szabadsag hegyen, hidegkuton, adyligeten, es hasonlo helyeken.

Robin Creative Commons License 2000.07.11 0 0 924
Az egy kalap alatt - tényleg azt jelenti, hogy a 10-ből 8 még mindig sok szeritem. Inkább 10-ből kettő az aki vérlázítóan szabálytalan, de erre emlékeztek. Ez a 8 aki meg még mindig nem tök szabályos, mert nem tud az lenni mindig, és rendszerint nem ő tehet erről. szvsz valahogy igy gondoltam a dolgot - bocs ha félreérthető volt
Előzmény: Hamster (922)
lazar Creative Commons License 2000.07.11 0 0 923
Ember! Nincs itt senki megsertodve, de krics utolso mondata eleg eros tulzas.
Előzmény: Hamster (922)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 922
Már megint sikerült nem elolvasni a tartalmat a betűk mögött. Én azt mondom, hogy 10-ből 8, erre megkapom, hogy egy kalap alá veszek mindenkit, krics leír egy konkrét esetet a maga kis hm, finom sílusú kommentárjával, te meg számonkéred rajta, hogy mindenkit ilyennek vagy olyannak tart, és ezt vagy azt akar vele csinálni? Hol van itt szó elfogadásról, pusztán előítéletek alapján történő diszkriminálásról? Megsértődni persze könnyebb, mint bármi más, de azt meg másutt kellene csinálni. Nem kell erőszakkal hangulatot kelteni. Másrészt azzal, hogy te leírtad a saját verziódat, a saját kívánságoddal, rögtön el is vesztetted azt a vélt vagy valós erkölcsi magasságot, amivel lenézted krics-t...

Hamster

Előzmény: lazar (919)
lazar Creative Commons License 2000.07.11 0 0 921
Eleg figyelmesen elolvastam, es az utolso mondatod altalanositasnak is felfoghato.
Előzmény: krics (920)
krics Creative Commons License 2000.07.11 0 0 920
Nem hiszem, hogy olyat mondtam volna, hogy elutnek minden biciklist. Olyat sem mondtam, hogy mind kis mocsok. Errol szo sincs. Nem en altalanositok. Olvasd el figyelmesen, ez egy konkret pelda volt.
Előzmény: lazar (919)
lazar Creative Commons License 2000.07.11 0 0 919
krics mar megint el akarsz utni minden kerekparost? nem lehet elfogadni, hogy az is kozlekedesi eszkoz? Minden biciklis kis mocsok?
Kivanok neked hasonlo hozzaallasu kamionosokat, aztan az urvezetok fele mar nem el, masik fele meg eppen elpatkol az osszetort kocsijaban a kamion alatt!

Előzmény: krics (918)
krics Creative Commons License 2000.07.11 0 0 918
Ja, igen, nem is meseltem!
Tegnap megyek at a Margit hidon, kerekparos elottem. Mondom, kikerulom balrol, szepen, ahogy kell. Igenam, de ugye ott meg a tobbi auto... Ott kellett ruheskednem a kis mocsok mogott 20-al - mert odabb nem menne veletlenul sem - a leteroig, amikor is sikerult - sokak altal 'centizesnek titualt elozessel - vegre magam mogott hagyni. Hmmm... Hat, nem voltam egyedul a kocsiban, de ha egyedul vagyok, tuti uristen, hogy meglokom hatulrol a kerekparjaval egyutt. Mert igenis akadalyozott... A sor meg allt miatta. Par km-el arrebb hasonlo eset. Szoval, azert nem csak az autos a hibas. Ha annyira agresszivak lennenk, es nem-oda-figyelok, akkor a biciklis tarsadalomnak minimum a fele mar regen nem elne, a tobbi meg egy kocsi altal eltaposva henteregne az uton.
krics Creative Commons License 2000.07.11 0 0 917
Gondolom azert mondta Hamster, hogy 'mindenki szabalyosan kozlekedjen', mert itt mindenki amiatt bugyogott, hogy nem tartjak be az autosok a biciklisekkel szemben a szabalyokat, nem tartjak oket azonos jogokkal rendelkezoeknek, stbstbstb.
Egyebkent szerintem sem azonos sulycsoport azert egy kocsi meg egy kerekparos, de ezt mar megirtam. Hamster nem vette egy kalap ala az osszes biciklist, 10bol 8at mondott...
Előzmény: adamskij (914)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 916
Bevallom, a biciklisták szeritnem sokkal több életveszélyes helyzetet teremtenek, mint az autósok, nagy részük mintha semmivel se lenne tisztában, az is igaz, hogy elrősorban magukra veszélyesek, az autókat "csak" feltartják, beleértve az alternatívának számító BKV buszt is, ami igen pikáns :)

A Duna-hídról csak annyit, hogy kell, és én is csak drukkolni tudok, hogy ne tegyenek tönkre mindent körülöttünk. A gond az, hogy bárhol építünk, ahhoz előbb rombolnunk kell, szóval ennyi erővel akár fel is lehetne adni az emberiség létét úgy ahogy van, és ez most nem demagógia, hanem tény. Bár mint azt több tucatszor leírtam, én annak örülnék, ha tömegközlekedéssel bármikor bárhova el tudnék jutni, kultúrált körülmények közt. Mert most csak egy járműtípus van, ami ezt elmondhatja magáról, és az az autó...

Hamster

Előzmény: Robin (915)
Robin Creative Commons License 2000.07.11 0 0 915
Hamster,
azt hiszem tévedsz a bringások 'egy kalap alatti' megítélésében. Személy szerint úgy közlekedem, hogy tudom az autó nagyobb és gyorsabb is nálam, tehát ha mód (és hely) van rá, magam elé engedem. Ezért szeretném, ha néha engem is 'embernek' néznének onnan a volán mögül, amit szerencsére egyre többször tapasztalok. Akad más is, amit nem mindig sikerül szó nélkül megállnom - előttem haladó autó, amelyik (nem nekem) nem is figyel a jobb kéz szabályra...mintha rajta kívül senki más nem közlekedne. Van azért neketek is bajotok elég egymással, nem? Ha csak tehetem elkerülöm a forgalmas, autózás szempontjából főútnak minősülő helyeket, ha a járdára kényszerülök, és az nem kijelölt bringaút, igyekszem messzemenőkig előtérbe helyezni a gyalogos elsőbbségét - bár nem esik kifejezetten jól, ha éppen elém áll, és látva hogy jövök egy fél lépést sem tesz, hogy én is elférjek, pedig megtehetné -. Ha a bringaút és a gyalogjárda egy helyre szorul, akkor csengetek és igyekszem magamba folytani a káromkodást, amikor ketten kétfelé lépnek, és igy a helyzet változatlan. Vagy a kedves külföldiek, akik a pokolba küldenek - némi csengetés miatt - mert nem tudják, hogy itt mindkettőnknek meg kellene férni.
És ezzel a közlekedési morállal nem vagyok egyedül, kérdezd csak kivit, ugyanezt, vagy nagyon hasonló nézeteket vall ő is.

Nem reagáltál a Dunai hiddal kapcsolatos véleményemre....

Előzmény: Hamster (913)
adamskij Creative Commons License 2000.07.11 0 0 914
Hamster, miért várod el bárkitől is, hogy előzékenyen és szabályszerűen
közlekedjen, ha senki más nem tesz így? Ez bizony az összetétel csapdája, és
ebben mindenki ludas, nem csak és kizárólag a biciklisek. Pont azért kell egyébként
így bicajozni, mert nincsen megfelelő szabályzat, és valahogy neked is el kell
érned az útícélt. Amúgy saját részemről lehetőleg olyan úton megyek, ahol nincs autó,
mivel roppant zavarnak a bénázó vezetők. Nem ismerik a bicikli mozgási lehetőségeit,
autóként kezelik, közben nem az. Ez persze fordítva is igaz lehet. A lényeg az
összefüggő hálózat lenne, de úgy látszik, a város közlekedéstervezői nem tűzték
ki célul a közlekedés javítását.
Előzmény: Hamster (913)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 913
Viszonylag kevés luxusautókázóval szoktam találkozni, az ilyenek inkább hétvégén és éjeszaka láthatók. Sajnos engem is kezd taszítani az, hogy három féllábú kolduson és két TBC-sen keresztül kell eljutnom egy rosszul szellőztetett metróba, ahol nem főidőben 10-15 eprcenként jön a szerelvény, és amiről nincs megoldva az átszállás (pl. utolsó egyessel Óbudáról már nem érsz el metrót). A bicikli csak egy rétegnek alternatíva, és kifejezetten idegesít, hogy a bicikli elvakult dicsőítői magukból indulnak ki, a saját igényeikből, nem gondolnak bele a másik helyzetébe. Persze tudom, a taxisokon kívül aki napjában 80-100 km-t levezet a városban úgy, hogy nem megy ki belőle extrémnek számít, de szerintem 30 nyugodtan összejöhet, és ha azt mind lekerekezem, akkor nem tudom mi másra lesz még időm, erőm. Ezért nem tetszik, hogy lehetetlenné teszik a Rákóczit, mert ha nekem Zuglóból el kell jutnom Csillebércre (egy időben igen sokszor kellett), akkor az tömegközlekedéssel másfél óra, biciklivel meg menjen az, akinek köbméterben mérhető a vitálkapacitása... És ez nem egy abszurd útvonal... A gond szerintem abban van, hogy itt is sokszor látok olyan kerekező hozzászólásokat, miszerint "miért mehet ő ott autóval, ahol én biciklizni akarok" (második lépés a "miért kell lemennem az aluljáróba", ha ez komoly gond, akkor megkérdezném, hogy mi az, ami jó a kérdezőnek, és azt is, hogy ennek miért kellene érdekelni százezer másik embert). Ráadásul az is kiderült, hogy a szabálytalan biciklista nem elszigetelt, kis számban jelenlevő, statisztikailag nem mérvadó jelenség, hanem igenis 10 biciklistából 8 tojik a KRESZ-re és a józan észre. (tegnap megint figyeltem, volt ott zebrán való 30-al átrohanás leszállás nélkül, két sáv között a szaggatott vonalon nyaraló cangás, lámpához beálló kétkerekű) Cseppet se csodálkozom, hogy nem szeretik őket, ezért lett mániám az elválasztottság, hogy ne akarjanak mindenütt ott lenni, mert azzal mindent és mindenkit akadályoznak/veszélyeztetnek. És nem hiszem, hogy esz változni fog, mert az autós morál vizsgák utáni szintről romlik lefele, a biciklizéshez meg sose kellett semmi, csak a jármű. És mivel potn ezért a biciklistától nem is lehet elvárni, hogy szabályosan közlekedjen, ezért legyenek elkerítve. Ami jogos: ne olyan utakon, mint amik most vannak, és teljes hálózatot alkotó rendszerben. De ne akarjanak túl sokat, nem csoda, hogy nem egyenrangúak, rájuk kell nézni: nem ugyanolyanok! Miért kellene egyenrangúnak lenni? Más jogokat és felelősségrevonási szabályokat kell adni nekik, és itt a felelősségrevonáson is hangsúly van, mert ha a jelenlegi kaotikus biciklis közlekedést kell terjeszteni, akkor tényleg elgondolkoztató, hogy nem kellene-e innen elköltözni, ez a közlekedés ugyanis egymás akadályozásáról szól azon az elven, hogy "a lényeg, hogy én előrejussak". És ez sajnos mindenki másról is elmondható. :(

Hamster

PS: Tulajdonképpen szólhatna arról is ez a topic, hogy én mindenhova villamosokat akarok tenni, az utak és a bicikliutak helyére is, de mégse teszi, nem lehet, hogy nem én vagyok az önző és szűklátókörű?

Előzmény: hzolee (911)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.11 0 0 912

Éppen a Nagyvasak oldalt böngészem
w3.swi.hu/nagyvasak
Lenne néhány ötletem:
- Ikarus buszokat KRAZ vagy MAZ alvázra építeni. Kellene kis lift, amivel az utas le és fel jut, de az elsőbbséggel nem lenne gond.
- Ha két hétig csak öt-hat ilyen hetes jár a városban, annyira amortizálódnak az autók, hogy úgyis mindenki busszal jár majd...

Itt Szegeden egyszerűen odlották meg a kérdést:
- A lámpák beosztása teljesen rossz (piros hullám végig a városon), ettől lassabb lesz az autózás
- négy-hat sávos utak, tehát még ilyen lámpák mellett sincsen dugó (Szegeden dugóról beszélnek, ha az első zöldön nem jut át valaki, pedig ez is elég ritka)
- Teljesen agyament szabályozás (kiépített balra kanyarodási lehetőség mellett nem lehet balra kanyarodni, stb.) veszi el a kedvet az autózástól
- Az egész város kisebb, tehát gyalog is meg lehet élni,
- És végül tizedannyian laknak itt, ami megint csak a zsúfoltságot enyhíti.
hzolee Creative Commons License 2000.07.11 0 0 911
Rég néztem be ide.
Hamster: tegnap is beintett nekem 1 kétkerekű, mert egyirányúban szembejött, én meg úgy csináltam mintha nem törődnék vele, majd az utolsó előtti pillanatban rárántottam a kormányt, az utolsóban meg visszarántottam. Ettől a szubjektív gondolkodásmódomtól elvonatkoztatva a következtetés logikus. Attól nem lehet a FELSZINEN közlekedni, hogy túl sok az autó. Mit lehet helyette? BKV minőségének emelése egy nagyságrenddel (egy nagyságrend = 10x). Akkor én is felszállnék. Ha nincs autózás (tiltva van), a BKV mellett a bicikli az alternatíva. Lásd Peking 1970. Ha arra próbálunk gondolni, hogy miféle társadami berendezkedést szeretnénk itt megalapozni (szerintem még az alap sincs kész), a tiltás nem jön szóba. A tiltás alól mindig van jogos kivétel, amelyet aztán kiskapuként használva úgyis mindenki autózna, lásd vár-beli parkolás és behajtás hamis papirokkal, luxusautók elvámolása velorexként, stb. Mi az egyetlen megoldás ami marad? szabályok helyett szemléletváltás (na ez az, ami a "magyar"ból hiányzik) : akinek nem 100% szükséges, az ne autózzon. Önszántából belátná, hogy így jobb. SzVSz 100 emberből 2 képes így gondolkozni. A biciklisek azt hiszik így gondolkoznak, de nem: ők is a 98-ba tartoznak, csak a "másik oldalon". Szóval. Felszabadulna a sávszélesség (szám.tech terminológia, de ide is illik) a BKV előtt = gyorsabb lenne, és emellett biztonságosabb lenne a biciklizés + egyéb egynyomon haladók. Szerintem is logikus, igaz, engem nem fognak tűzzelvassal sem rávenni hogy kiszálljak az autómból, mert nekem a puszta kényelem és a vezetés élvezete az a 100% szükségesség, amit fent írok. Ezt tudom magamról és kész, ettől még megértem a többieket. Szüleim már évek óta önszántukból a Moszkva tér (Ignótus u) önszerveződő P+R "mozgalom" tagjai. Aki hajlandó a tízpercenként járó metróra várva leprás lábakon átlépkedve TBCs levegőt beszívni...

Na csak azt akartam írni, hogy szerintem is az egyetlen logikus - de számomra undorító rémálommal felérő - lépés az, hogy kiszorulnak az autók. Lehetetlenné teszik. :-(.

Ja, még valami: Bicikli ellen pedig ezen az éghajlaton nem kell érvelni, csak megmutatni valakinek a hőingás meg a csapadékmennyiség térképet az ált.isk. atlaszban, és mindjárt bezárja a cangát a pincébe. Vannak országok, ahol eszembe se jutna autózni, robogóznék helyette egész évben. Na, ez nem az az ország. Sok egyéb szempontból sem.

z

adamskij Creative Commons License 2000.07.11 0 0 910
Hamster, nem baj, hogy autózol, csak az a probléma, hogy messze nem
egyenrangú félként kezelik a bicajosokat az autósokat, bár ezt jogilag a KRESZ
szabályozza. Azonban senki sem tartja be a KRESZt, mert nem is lehet, hiszen
már az anyagi juttatások és befektetések terén sem érvényesül a közlekedési
járművek esélyegyenlősége. Nem hiszem, hogy szívesen kerülsz dugóba az
autóddal. De oda kerülsz, az ismert közlekedési gondok miatt. Ha többen választanák
a tömegközlekedést illetve a kerékpárt, kevesebb autó és szmog lenne, ráadásul
még el is lehetne férni. Aki autót kénytelen használni, használja, de aki nem, az
térjen át másra egy nagyvárosban.
Előzmény: Hamster (909)
Hamster Creative Commons License 2000.07.11 0 0 909
Tudod mi a baj az ilyen lánglelku hozzászólásokkal? Hogy nagy ívben sz*rtok arra, hogy az autósok se csak úgy jókedvükben furikáznak jobbra-balra, hogy a kocsikban is emberek ülnek, akiknek el kell jutniuk valahonnan valahova, és többnyire utána is még x helyre. Kíváncsi vagyok, hogy ha annyi helyszínre el kellene jutnotok, mint egy átlagos vállalkozónak (nem ganxta értelemben használom a szót), akkor is biciklivel mennétek. Nem mindenkinek abból áll az élettere, hogy otthonról bemegy a melóhelyre/egyetemre, utána haza, útközben esetleg nagymamához, barátnohöz, ha meg jó kedvetek van, akkor csak úgy kerekezés! Ennyit arról, hogy "teremtenek egy igényt". Jó dolog elvakultnak lenni?

Hamster, aki még mindig nem látja be, hogy a topic nevében levo kérdésre miért csak a bicikliutak építése lenne az egyetlen válasz, mindenki más meg biciklizzen vagy buszozzon, vagy ássa el magát?

Előzmény: Mad002 (908)
Mad002 Creative Commons License 2000.07.11 0 0 908
Szerbusz kivi!

Persze, hogy őket részesíti előnyben, hiszen, ha "n" db. autós átszáll BKV-ra, bringára, stb. akkor kevesebb benzin fogy, tehát iszonyú bevételkiesést jelent, a benzin ára, haszonkulcsa miatt. (Az "n" db. nem egy, kettő)
Márpedig Mo.-n ma csak ez számít A PÉNZ. (sajnos)
Teremtenek egy igényt, hogy aztán fizess érte.

Tisztelettel: Mad

Előzmény: kivi (887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!