a kérdés/kérés az volt hogy: "tapadjon, lehetőleg vizes úton is" - na, a Vredestein az "tapad" - nem szándékozom vitatakozni, ez a saját tapasztalatom...........
Tudom h szubjektívek, de ha már márkaszervizben tároltatom és cseréltetem a gumikat, akkor csak tudják, hogy miket írnak a jegyzőkönyvre! Az a baj h még nem láttam a szóban forgó abroncsokat, de a másik autón levőket igen és azok tökéletesek! Nem nagyon értem, de nemsokára okosabb leszek:)
A tárolási jegyzőkönyven a gumi kopása 45%-os, megjegyzésként még annyi, hogy az elsők 55%-osak, a hátsók 30%-osak (kopás mértéke)
És ezeket a százalékokat mégis hogyan kellene milliméterre lefordítani?
Az ilyen százalékos meghatározások elképesztően szubjektívak.
A személyautó gumik tipikusan 8 mm minatárok mélységűek új korukban. A kresz előírása szerint 1.6 mm-nél kisebb mintaárokkal nem lehet közlekedni, de 1.7 elég egy sikeres műszaki vizsgához. Ugyanakkor mindenféle hozzáértők meg úgy gondolják, hogy a nyári gumik 3, a téliek 4 mm alatt nem érnek semmit.
Egy magyar Audi szervizben cserésre írtak 6 mm-es nyári gumikat, mondván, hogy a mintaárok még rendebn van, nade a gumi "már 4 éves"!
Akkor marad ez a méret, csak csere lesz, mert ami fent van rajta az elég hangos (asszem Dayton D200). Van otthon ebben a méretben 6-6,5 mm mintamélységű Matadorom (ok, tudom, nem egy csúcs gumi), azzal nem volt baj zaj terén.
Az összes eddigi dokumentum alapján pontosan ki tudtam számolni, hogy mennyit ment idáig az autó a nyári gumin (a szóban forgó Dunlop):
A 2012-es nyári-téli szezonig (2012.11. eleje) az autó 33.041ekm-et ment ezen a gumin. A tárolási jegyzőkönyven a gumi kopása 45%-os, megjegyzésként még annyi, hogy az elsők 55%-osak, a hátsók 30%-osak (kopás mértéke)
A 2013 téli-nyári szezon után (2013.05, eleje). Az autó kb. 10ekm-et ment, tehát kb. 43ekm 'van a gumiban' (pontosan csak post tudtam megnézni, nem én használom az autót). 10ekm alatt 45%-ról 100%-ra kophat a gumi? ez az, ami nekem gyanús.
Mindegy, megnézetem más gumissal, és ha csere kell, akkor cseréljük.
Szerintetek ez a gumi márka újból megéri? Vagy esetleg más? Kell ilyen autóhoz 'sport' gumi, nem lenen jobb vmilyen 'eco' abroncs?
Nem ismererem az adott gumit, de én anno a Dunlop SP01-eseket 20-25e km alatt lejártam egy F Astrán (185/60R14-ben :D), ami jóval könnyebb és gyengébb autó.
Nagyon jó tapasztalataim vannak Vredestein téligumikkal, több autómon is használtam ilyet teljes elégedettséggel, nyáriból nekem még nem volt.
Egyébként stevie-vel értek egyet, egy adott márka műszaki háttere és ebből következően az általuk gyártott gumik minősége nem feltétlenül függ az alapításának a helyétől. Valószínűleg most fellázítom a törzsközönséget, de szintén nagyon elégedett voltam egy korábbi autómon 50 ezer kilométeren keresztül használt Typhoon gumiszettel, amiket régebben indulatosan fikáztak itt a topikon olyanok, akik valószínűleg az életben nem láttak ilyen gumit - ez egy holland gumis kereskedőház saját márkás terméke, ami a Continental romániai gyárában készül bérgyártásban, és tapasztalataim szerint minőségben legalább a jó középkategóriás gumik szintjén van.
A holland időjárással kapcsolatban történetesen szupertájékozott vagyok :) Nem különbözik lényegesen az angoltól, és azért vannak még jócskán ehhez hasonló klímájú helyek Európában is, pl. Írország, Dánia stb.