Nagyon érdekes és tanulságos volt olvasni a Rolling Stones-fanek homepage-ét. Nem akarok "ellenlábaskodni", vagy fölemlegetni holmi ostoba "Beatles kontra RS" vitát (mellesleg ez a vita nem, vagy legföljebb RS-oldalról létezik), mindenesetre azt javaslom: nyissunk mi is itt egy oldalt, azaz írjon mindenki, aki vonzalmat érez a Történelem Legnagyobb Zenekara, a BEATLES iránt! Kicserélhetnénk egymással a véleményünket, információinkat stb. Profi rajongók, figyelem! Máris a figyelmetekbe ajánlok egy hasznos weboldalt: www.rarebeatles.com
1966. június 26-án a Beatles a Nemzeti Stadionba készül első magyarországi koncertjére, amikor az egyik technikust holtan találják a hangfalak mögött.
A gyilkos fegyvernek nyoma veszett, sem gyanúsítottja, sem szemtanúja nem akadt az esetnek, miközben a Budapesti Rendőrkapitányság vezetője, Kádár János türelmetlenül várja az eredményeket. Az ügyet a fiatal és tehetséges Nemes Albert nyomozó kapja, akihez egy különc skót detektív csatlakozik; de az összeszokás nehezen megy, a páros rendre zsákutcába fut. Amikor már úgy tűnik, hogy a csepeli Szabadkikötő csempészbandájának vezére, a Játékos érintett lehet a gyilkosságban, a nyomozás váratlanul jóval súlyosabb bűnöket tár fel; a rejtély megoldását az emberi lélek legsötétebb bugyraiban kell keresni, és a világháborús árvaházak néma titkokat őrző falai között.
Kondor Vilmos egy sosemvolt Magyarországot épít fel e regény lapjain. Egy titkon vágyott országot, mely a háborúban különbékét kötött a szövetségesekkel, és melynek ifjabb Horthy Miklós a köztársasági elnöke. Egy országot, melyben sem kommunistákat, sem nyilasokat nem találni, de a dunai kikötőket csempészbandák és jampecek uralják, miközben szól a Hungária. Egy országot, ami úgy idegen tőlünk, hogy mégis ismerős, melyben otthonosan vagyunk otthontalanok.
Elkezdtem nézni a For All Mankind című sorozatot, mely alternatív történelmi aspeskusból mutatja be a 60-as, 70-es és 80-as évek USA- Szovjet űrversenyét.
Ebben az idősíkban az oroszok lépnek előbb a Holdra. De nem is ez a lényeg. Ebben a világban John Lennon sokszor feltűnik a hírekben. Ebben az alternatív világban túléli a merényletet, és a 80-as évek hidegháborús időszakában erős békeaktivista szerepben látható, mégha csak párperc erejéig.
Láttam tegnap este egy Milka reklámot az RTL Klubon, a Real Love feldolgozása szólt benne, nemcsak a refrén, hanem a versszakokból is pár sor. Azt nem találtam meg neten, csak egy rövidebbet a refrénnel.
Steven Spielberg mindig is dicsérően nyilatkozott a Magical Mystery Tourról.Például:‘When I was in film school, that was a film we really took notice of'.
Viszont jól emlékszem,a Meet The Beatles egy példányát csomagolja ki a postai küldeményből a főhős,amelyik a With The Beatles-től "kölcsönözte" a borítóját.
Na, ha csak Harrison lenne a képen, simán azt hinném, hogy Liam Gallagher.
Persze nem találtam tökéletesen passzoló képet LG-ről, de ezen a fotón George arckifejezése, tekintete is "tipikus Liam", mondhatni jobban hasonlít rá, mint Liam önmagára. :D
Ennek fényében vicces, hogy a nagy Lennon-fan Liam úgy nyúlta le a '65 decemberi Harrison look-ot, hogy észre se vette. :D (És '96-ban volt az elhíresült adok-kapok közöttük: http://rockandrollgarage.com/george-harrison-opinion-on-oasis/ Elnézve az Oasis-szel azóta történteket, abszolút ül, amit George mondott róla, Liam meg csak -szokás szerint- hülyét csinált magából a visszaugatással.)
Belegondoltam a témába magyar vonatkozásban, és ott is azt látni, hogy a beatnemzedék képviselői közül akik a 90-es, 2000-es években is porondon voltak, mint Demjén, Charlie, Zorán, Femyő, Presser, Somló, Bródy, ekkor már inkább szólóban nyomták, a zenekaraikat legfeljebb alkalmanként rántották össze (Charlie-nak ott volt a 90-es években a Tátrai Band, de mellette építette a szólókarrierét is). Hobo továbbvitte a HBB-t, de mellette voltak saját dolgai (előadói estek stb.).
Az Omega ugyan maradt, de 1987-től hét évig hallgatott, majd egy ideig csak egy-egy monumemtális stadionkoncert vafy kevés hírverést kapott stúdióalbum erejéig hallatott magáról, míg 2004-ben újra nem kezdték a turnézást. A tagok visszaemlékezése szerint azonban már nem volt meg a régi csapategység (a lemezeken oéldául feladták a kollektív szerzőséget), megvoltak a saját dolgaik is (főleg Benkőnek), 2010 után meg a szimfonikus produkcióval Kóbor egyre inkább a maga képére formálta az Omegát, az utolsó album, a Testamentum gyakorlatilag az ő szólómunkája lett.