Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ezek szerint jól sejtettem, hogy az egykori PHILIPS-MAGYARKERESZTÚR szerződéses járat megszűnt! Az INJ-319 ugyanis ezen a vonalon dolgozott... Egy ismerőstől hallottam, hogy mivel a győri PHILIPS gyárat nemrégen eladták, az új tulajdonos már nem akarta a szerződéses járatokat fizetni, ezért ezeket megszüntették. Így jó néhány city és CREDO kocsi felszabadult...
Győr helyköziben mostanában több kocsiáthelyezés is történt. Ezek közül amikről tudok, azok a következők: - a HEH-446, Ikarus E95-ös kocsi már nem a pécsi távolsági vonalon jár, hanem áthelyezték a GYŐR-FELPÉC-KAJÁRPÉC viszonylatra (a GZF-212, Ikarus 263-as gép helyére állt be) - a GZF-212, Ikarus 263-as kocsi tudtommal Nyúlra került - a kajárpéci vonalra állandóra beosztottak egy Ikarus 280-ast is, ez pedig a BCA-668, amelyre a HSW-657-es pilótái ültek át - a felszabaduló HSW-657, Ikarus 260-as Kajárpécen maradt, de most már a JOB-899 sofőrjei hajtják - az ISF-284, CREDO EC11-es Tétről vsz. Gönyűre került, Tétre pedig pótolva a kocsit visszavitték a JOB-899, Ikarus 260-ast (aki egyébként annak idején, még GNX-311-esként Téten éjszakázós busz volt)
Csorna helyköziben bekövetkezett változás: - a BOS-245, Ikarus 260-as már csak tartalékosként szolgál
Jó a meglátásod, a CCR-942, Ik. 396-os kocsi győri szerződésesből Csornára (ill. Beledre) került. Múlt pénteken láttam én is, ő indult Budapestről 13:00-kor Beledre. Ez a kocsi hajdanán még Volántourist-os volt...
A Tényekben mutatták a buszt, egy IK-415-ös, rendszámot viszont nem láttam. Akkor a kerekein állt, a vonórúd már előtte volt. Azt is bemondták, hogy az autóbuszmentő, amit küldtek, elromlott, ezért egy másikat kellet érte küldeni.
Ha jó a sejtésem, akkor CCR-942 került a két héttel ezelőtt kiégett beledi busz helyére. Sajnos csak messziről láttam ma délelőtt, mikor kanyarodott fel a Baross hídra.
Nem csak a sofőr szempontok játszottak szerepet, ezt gondolom meg tudták volna oldani. Elsősorban az a nagy gond a vidéki távolsági járatoknál, hogy helyközi feladatokat lát el. Kevés, nagyon kevés az az utas, aki távolsági forgalomra igénybeveszi ezeket a járatokat. A helyközi feladatoknál már közbeszól a területileg illetékes volán cég...