Honosítanék egy 1992 ben született de 1996 állt forgalomba lévő E36 os 316i - s BMW - t. Átment mindenen, karosszéria, alja, új gumik, teleszkópok meg miegymás felújítások. Sőt még euro II be is sorolták de a co. Az kibaszott magas, nagyon magas. Már csak ezt az egy adatot vizsgálják, aki nekem ezt rendezi, igen nagy arányba etanolt tankolt de csak pár tizedet csökkentett. Alapjáraton jó, de utána nem.
Azon már túltettem magam, hogy katalizátor is kell de 160 ért találtam az Unix - ban, ennél esetleg jóval olcsóbban nem lehet hozzájutni ami jó is ? A mindenféle tesztelgetésekre már nem akarok költeni, hogy mindig 17 ezer s meghasal az autó.
Próbálnám tesztelgetni a első körben a légtömegmérőt (elég tetemes fogyasztás, nem túl veretes teljesítménnyel) lehúzásos módszerrel, de ahogy lehúzom egyből leáll a motor, illetve ha lehúzva próbálom indítani akkor max 1-2 ütemet megy és ledadog. Nem kéne valami középértéken elketyegnie azért? 318is automata. Köszi
Ne legyél naiv, a viszkónak semmi köze a vízfogyáshoz. Nem lehet, hogy nem is volt víz a hűtőben, azért volt hideg? vagy valami vízköri gebaszod van.
Csak egy példa: a nevelt fiam autójában vízpumpa lapátok letörtek. Plusz a darabkák jól eltömítették a motortömb vízfuratait, nem volt keringés, forrt a víz. De az még vízveszteségig el se jutott.
Persze nem akarok ördögöt festeni a falra.
Másik sk amatőr húzás: anno e30 Is-nél hűtő csere után nem volt megfelelő légtelenítés (nem emlékeztet a tiedre?).
Elmentem vele 50 km-re, városi dugóban egyszer csak felszaladt a hőfok, a benne maradt vizet kiokádta. Jó nagy légzsák maradhatott benne, nem volt elegendő a légtelenítés, egy légdugó miatt megforrt. Majd utána egyre több vizet evett, és egyszer csak meg se bírta forgatni a motort reggel. A gyertyák kivétele után megforgatva az egyik hengerből kilőtte a vizet jó magasra.:DDD Sajnos ott lerepedt a hengerfej is a főzés után.
Jó tanulópénz volt.
Ha vízveszteség van, mechanikai hiba is van, ilyenkor viszkó nélkül is tök jól kéne működnie minden bmw motornak.
Én sem szeretem a szürkét, ezt eleve donornak hoztuk be, csak jobb volt, mint amire számítottunk, a németek elkezdték rendbe rakni, és egy hujeséggel elakadtak :)
Garantáltan nem futott sokat, nagyon újszerű volt, amikor bekerült, és én összesen mentem kb 6-7000km-t az autóval, ebből 3x Prága, ami 3000km. Azt nem tudom, hogy be lehet-e más alá is tenni, Zsolty szerelte:) De a kompót hátsó futómű azért más, mint a többi E36, eleje ugyanaz.
Jaa, hogy ez a kompót alatt van. Tehát ez egy Koni coilover, ha jól értem. Aztán ez bármelyik E36 alá be lehet tenni? Jó lenne tudni a szerkezetről valamit, mert ha igen (és nem futott 200 ezer km-t), akkor akár még érdekelhet is engem.
Pontosan mi a kérdés?:) A kocsi Zsoltinál van, kiszedni is ő tudja alóla, illetve megmutatni működés közben. Ha az külön elmegy akkor a sperrt is kiszedem, és "üresen" lesz eladva a kocsi.
Ezt a képet találtam róla:
Hátul állítható rugók vannak, az eleje szintén állítható. Nekem legmagasabb álláson volt, mert sportolásra végül sosem használtam - és mivel alig futott az autó, nem is állítgattam. Így pont jó kompromisszum volt, utcára, nem billegett, de még valamennyit tudott rugózni. Autópályán kimondottan komfortosan. Pályára azért nem lett volna így tökéletes.