Évekig javítottam és szereltem be rádiókat taxiba, kamionba. Legtöbbet az akkor még létező Hungarocamion kocsijaiba, a sofőr sajátja volt a CB. Sokat jártak nyugatra, egyetlen szétlapított vagy szétfúrt rádióval se találkoztam.
Hogy ki hol ragadt le, amikor az ssd-t kivezetni tervezik, ezzel már teleírtuk az egész tegnapi napot.
Az agyahagyott előírások - ki emlékszik rá, hogy az ún kiegészítő pótféklámpa tilos volt? Megállított a rendőr és kiköttette - meg a szervek túlkapásai nem legendák, sajnos. :-( Az eszük sem... 😀
Ahogy olvasgatom az írásaidat, az jön le, hogy leragadtál valahol a 80-as években evvel a rádiózással.
Sosem "vadásztak" rendőrök a rádiókra, mert nem az ő hatáskörük.
Képzel el a szituációt!
Megállít a rendőr és megkérdezi, hogy ez mi.
Ez egy amatőr, mobilrádió.
És mit csinál vele?
Nem fogja elhinni. Rádióamatőr összeköttetéseket.
Igen? És az mi?
Vagy csak simán rámondom, hogy műsorvevő rádió. A legtöbbnek, lövése sincs róla, hogy mit lát. Ezért kérdez, én meg fél perc alatt beviszem a labirintusba, ahonnan csak az én segítségemmel tud kijönni, vagy egyszerűen, nem firtatja tovább, mert amit mondok, abból 5 szó közül, 4-et, még életében nem hallott.
A rádiósnak, (legyen az amatőr vagy CB) egyetlen felügyeleti szerve van, ez pedig a Nemzeti média és hírközlési hatóság (NMHH)
Nem a rendőr, nem a szomszéd, nam az anyám, nem a feleségem, hanem az NMHH.
Szétfúrják? Mit vazze? Az én magántulajdonomat? De hiszen az rablás és rongálás.
Gondolod, hogy a rendőrüknek, szolgálati fegyver volt egy aksis fúró?
A vételt meg lehet erős kompromisszummal oldani. Az adást nem. Ezek az utólagos pót oszcillátorok csak hallható hangot adnak. Nem jó érzékeny zajmentes vételt. De csak az AM-es rádiókban!
Sűrűn emlegetik az R-111-et, de ahhoz tápegység is kell. Az eredeti Videoton táp 24VDC fedélzeti feszültségről működött és egy sokpólusú HK csatlakozó csatlakozott a rádióra, előállítva minden szükséges feszültséget. R-111-et csak komplett R-142-es rádióállomással fogadnék el, persze baráti áron. :-))
Akkor azt mondod, hogy ma már nem lenne abból problémám, ha az eredetileg az autóba vásárolt Superstar-t beépíteném? (Más kérdés, hogy azóta Anti írásaiból azt is tudom, hogy nem igazán érdemes, mert a nagy hőmérsékletkülönbségek hatására hajlamos "mászkálni".) A K-PO DX5000 meg nem az a méret, amivel az autóban szeretnék szembesülni... Ha már ekkora, akkor már inkább az R-107, vagy az R-123, vagy a fél csomagtartó feláldozása árán az R-111. De akkor már megint csak FM üzemmód lesz... :)
22 csatornás AM-em van, az volt a legelső, amikor elhatároztam hogy belevágok a CB világába, de átk..tak vele, mert nem működik sajnos. Ameddig a frekvenciagazdát nem zavarja az ott folyó tevékenység, addig nincs túl nagy baj. Ha nekiállnak rendet tenni, az viszont kellemetlen lesz. Ez a baj a régi SSB-s készülékekkel is. Egy időben lehetett arról hallani, hogy a rendőrök előszeretettel vadászták ezeket a készülékeket. Tapasztalatom szerencsére nincs azzal kapcsolatosan, hogy igaz-e, vagy csak urban-legend...
Bagira, én úgy tapasztaltam, hogy legyen szó rádióamatőrködésről, vagy egyszerű cb rádiózásról, van egy alap, belépő összeg, amivel el tudsz indulni. Ez alá be lehet menni, de az csak gondot, problémákat hoz.
Az kb. kerül annyiba, mintha azt a President rádiót megvennéd. Meg aztán ahhoz tényleg érteni kell. SSB jelet viszont tudsz venni egy BFO - üttető oszcillátor - segítségével.