Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Ma ellenőriztem a kazán termosztát-csatlakozásait, a szobatermosztátot is kibontottam, kötéseket ellenőriztem és a kazán fűtésre végre elindult. Valami érintkezési hiba lehetett, de hogy hol, azt nem tudom. A lényeg, hogy van fűtés!
A rézcsőre is megtalálod ezt az adatot egy-két keresés ( azért segítek is: https://mek.oszk.hu/01100/01199/html/tervez1.htm). A szivattyú fix teljesítményű vagy modulál? Mi a típusa? A szivattyúnak van egy tömegáram-nyomás jelleggörbéje, azon kell kiszerkeszteni a munkapontodat. Én még nem láttam olyat aki ezt amúgy ki is számolta.
A gyártó által megadott értéket én nem dimenzionálnám túl. Ha nincs ennyi a tömegáramod maximum lassabban fogja felmelegíteni. A nagyobb felület ugyanazzal a kazánnal gyorsabb meleg víz készítést jelent, kisebb visszatérő hőfokkal ami kondenzációs kazánnál előny lehet. Azt nem tudom, hogy a kazánod, ha modulál benne a szivattyú mit csinál HMV készítés közben, szerintem maximális fordulatra feltolja. Én 2m^2 alatt nem vennék indirekt tartályt, olyanról még nem hallottam, hogy túl nagy volt a hőcserélő.
Igen próbálom érteni,a tároló adatainál meg is találtam ezt a nyomásesést,ha pl rézcsővel lesz összekötve pl 18-as vagy 22 rézcsővel akkor annak hol találom a nyomásesését?
A két nyomásesést akkor össze kell adnom,ha jól értem.
A kazán szivattyú jelleggörbét is megtaláltam ,de ezen mit kell nézni? és melyik beállítás jelleggörbéjét? Illetőleg az nincs sehova írva,hogy a hmv termelés során melyik jelleggörbe szerint megy a szivattyú.
Illetőleg nem értem,ha megad a tároló gyártó egy fűtési víz igény adatot ,akkor az hogy lesz pont annyi,ha kevesebbet produkál a kazán akkor az gondolom nem jó,de ha többet akkor meg az se jó(?) akkor meg túl gyorsan átszalad a víz rajta és nem tudja a hőt leadni.Vagy rosszul gondolom??
Talán be kellene állítani a maximális hőfokot! Biztos lehet a Ariston kazánokon is.
Nálam a immergas victrix 20-náll be van 60 fokra állítva a maximális és 50 fokra a minimális hőfok és ezek között állítja a külső hőmérséklet érzékelő adatai alapján a kazán víz hőfokát.
A menüben állítsd be azt a maximumot ami még elég a lakás kifűtéséhez. (425)
A "görbe" meredekségével, és az eltolással finomhangolhatod. (422 423)
Külső érzékelő akkor igazán fontos, ha rossz vagy nincs hőszigetelés, és radiátor a hőleadó.
Egy sensys vagy cube dobna valamennyit a fogyasztáson, de a Clas minimum teljesítménye magas -6kW körül van ha jól emlékszem- ezért sok égőkapcsolás van.
Tanácsot kérnék szépen.Ariston Clas Premium Evo kondenzációs kazán. Külső hőmérseklet érzekelő adatai alapján állítja az előremenő víz hőmérsékletét. Ez így jó is lenne viszont nagyobb hidegben ezt akár 70 fokosra is állítja.Gondolom ilyenkor viszont már nincs kondenzáció...Azt szeretném tudni,hogy valóban kevesebbet fogyasztok az érzékelő használatával vagy inkább adjak fix előremenőt 50 fok körül? Enyhe időben viszont 35-40 fokra állít.Kérdés amit ott nyerek nem bukjuk e nagy hidegben.Köszönöm szépen a segítséget!
Szia! A nyári-téli átkapcsolásokat is megcsináltam, többször is, sőt teljes áramtalanítást többszöri be- és kikapcsolással. A Resetelés ennél a kazánnál nem probléma, mert az semmit nem állít át, e kazánnál a beállítások még mechanikusak, ami a fűtés és hmv hőmérsékletét illeti.
A kazánnál meg van adva, hogy mennyi meleg vizet képes előállítani. Általában l/perc -ben adják meg, hogy x fokról y fokra melegítve z l/min melegvizet tud szolgáltatni. Neked ezt a melegvizet kell a tárolónak átadni, tehát legalább ekkora hőcserélő kell bele. Amúgy minél nagyobb, annál jobb!
Az 1,5m3/h az 25l/min, igaz a hőlépcső már nincs megadva.
Mondjuk én rákérdeznék a gyártónál, hogy ők mire is gondolnak ezen adat megadásával, mert lehet hogy x idejű felfűtéshez kell ekkora hőigény, bár akkor meg a hőlépcső is hiányzik.
A kazánban van egy szivattyú aminek a gyártó megadja a paramétereit, a tárolóban lévő csőkígyó, ha értelmes keresztmetszetű csővel kötöd be akkor két nyomásesésed lesz, egyik a táró csőkígyóján másik a hozzávezető csöveken. Mindkettőt megadja katalógusban a gyártó. Innentől van egy nyomásesésed az össz rendszerre majd megnézed a kazánszivattyú jelleggörbéjén, hogy ekkora nyomásesésnél mekkora tömegáramot produkál és kész is vagy. Az a tippem, hogy a szivattyú a kazánban 5m^3/órát simán át fog rajta tolni, de persze méretezd le!
Kondenzációs kazánhoz szeretnénk új tárolót vásárolni.Csőkígyósat.Nézegetve a műszaki adatokat felmerült bennem egy kérdés,hogy vajon melyik tároló lenne jó.Megadnak olyan adatot,hogy fűtési víz igény.Ez hogy értelmezendő?
Pl 3 tároló 3 különböző adat: 120L-- 1.3m2 kígyó--3m3/h fűtési víz igény
120L--0.9m2 kígyó--1.5m3/h fűtési víz igény
120L--1.1m2 kígyó--2.2 m3/h fűtési víz igény
Honnan tudom,hogy a kazánom mennyi "fűtési víz igényt" produkál.Illetőleg ha pl megveszem az elsőt ,és a kazán nem 3m3/h-át tud hanem pl kevesebbet akkor az nem fog működni?
Egyáltalán NEM,az elmélete nagyon is jó csak a gyakorlati életben finomítani kell.
A 7 es tervmina tökéletesn működőképes a hétköznapi életben azaz egy kombi kazán+ egy üres tároló kombónak egyre inkább létjogosultsága lesz a napjainkban ha megnézed az árakat....egy csőkígyós tároló kb 100-120 literes 220 ezer Ft minimum..Egy üres tárolónak meg jó egy meglévő Hajdu villanybojler is némi esztergályos munka átalakítással...legalábbis én így csinálom .Ha még hozzászámolod a + szivattyút + szűrőt és ha nincs meglévő villanybojlered és újat veszel hogy átalakítsd rétegtárolónak ,még akkor sem tartasz árban a csőkígyós tároló árának a felénél sem összeségében....
Az 5 ős tervminta is lényegében működik ---a csőkígyós tároló kiváltására---csak komfort szempontjából számos megalkuvással jár.
A legszebb az egészben,hogy öntisztulóvá tudod tenni a tárolót belülről vízkő szempontjából ha a szivattyú elé beraksz (kötelezően!!!) egy 100 mikronos üríthető szűrőt,a szivattyú ugyanis folyamatosan felhordja a tároló aljáról a vízkövet...amit hetente leürítesz és kész.Vízkő van,volt és lesz csak nem mindegy, hogy hol, a tárolóban összeállva éves szinten több 10 kg vagy azonkívűl.
Szóval nem hülyeség ,hanem egyre inkább elgondolkodtató......
Sajnos nem sok üres tároló van a piacon amit fel lehetne használni réteg tárolónak. A Heizert nem javaslom mert idő előtt hajlamos a lukadásra.
Egy fűtő és egy kombi kazán elektronikája teljesen más, ebből adódóan egy ilyen réteg tárolós rendszer kialakítása egy fűtő kazánnal nem igazán lesz jó és komfortos. A legfőbb probléma az, hogy a külső HMV hőcserélő szekunder oldalán egy fűtő kazán esetén nem tudod szabályozni a vízhőmérsékletet,mint egy kombinál.Így előfordulhat hogy 80-90 fokos viz lesz a tároló tetején. Gondolom azzal tisztában vagy hogy egy ilyen tároló felfűtésnél a szivattyú egyre melegebb és melegebb vizet küldd a hőcserélőbe így egy kombi kazán fokozatosan veszi vissza a teljesítményét. De ezzel ellentétben egy fűtő kazán nem ezt teszi hanem ha egyre melegszik a primer oldalán a fűtővíz akkor emeli és
emeli a primer kör hőmérsékletet mindaddig amíg el nem éri a kb. 90-95 fokot.
A másik fő problémám pedig az, hogy amint hül a tároló és bekapcsol a szivattyú és a kazánod is akkor a tároló alján lévő hideg / langyos vizet felnyomja atároló tetejére,mert egy 14 kW-os kazán kevés ahhoz hogy egyből feltolja a vízhőmérsékletet a HMV oldalon úgy mint egy kombi kazán.
Esetleg próbáld meg visszatenni nyárira és újra télire, hátha valami kontakt hibája van. Mondjuk én biztos nem reseteltem volna, így az összes beállítás elúszott.
Immergas Zeus Maior 21 típusú kombikazánom van. A nyáron át a hmv-készítés rendesen működött, most is.
Viszont rákapcsoltam most a fűtést, a termosztát adja a jelet a kazánnak, de az semmit nem csinál, még az elszívó ventilátor sem indul el, pedig úgy tudom, azzal kezdődne a művelet.
Egy fűtó kazán esetében mi lenne a különbség a HMV oldal és a fűtési oldal tömegáramai között?
Ha van benne valtószelep, akkor a két előremenő külön csonkon jön ki a kazánból (a visszatérő ugyanaz), ha meg nincs beépített valtószelep, akkor meg ennyi differencia sincs. Ugyanaz a szivattyú, ugyanaza a primer hcs., ugyanaz a csővezés.
A Heizernek van egy belső hőcserélő nélküli típusa, az ATF-sorozat. Ez akár lehetne alapja is egy külső hőcserélős rendszernek. Laikusként kellene egy méretezett, külső lemezes hőcserélő, és egy szivattyú, + néhány szelep, stb.
Sajnos nem találom a kazánom, HMV kimeneténél a fűtővíz térfogatáramát semmilyen katalógusban...
200 literes kétcsöves rétegtároló (annak idején napkollektorban is gondolkodtam). A típusára nem emlékszem, valami német gyártmány. Általában 50 fok körülire fűtjük a felső réteget, ami 3 ember zuhanysához is több mint elég.
Két éve érdeklődtem szerelőktől, nem kellene-e megbontani vízkő vagy bármi más miatt, azt a választ kaptam, hogy amíg nincs hiba, jobb nem hozzányúlni.
Mi a típusa a HMV tárolódnak és mekkora a mérete? Ahogy írod, nagyjából ugyanaz van nálunk is, mint nálatok. Én napi szinten mosogatok, mosogató gépünk nincs. Ketten lakjuk az ingatlant mi is, zuhanyzunk az esetek 99,99%-ban esténként.
Még pár dolog a 100 m3 gáz/évhez. - Legnagyobb melegvíz kivételi (zuhanyzó) hely a tárolótól kb 3-4 m jól szigetelt csőhosszra van. - Kézmosáshoz gyakorlatilag nem használunk melegvizet, mert kevesebb víz kell hozzá, mint ahogy odaérne a tárolóból a melegvíz a keverős csaphoz. - Mosogatás melegvízzel elég kevés, mert mosogatógép visz mindent.