Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Szerintem azzal semmi probléma nincs, hogy betemetik a megszűnő megallókat, hiszen ez buszsáv lesz így barmikir bárhol megtud majd állni és kitudnak jelölni egy ideiglenes megállóhelyet hogyha esetleg szükség lesz rá.
Pont ma néztem a munkákat, "betemetik" a volt megállókat a Kossuth utcán Egyrészt szerintem ökörség, mert ha valami gond lesz a megálló környékén (csőtörés, kátyúzás), akkor jól jönne a közelben egy (itt kettő) megálló. Valamiért nem megy az előre gondolkodás.
És ismét növekednek a megállók közötti távok, most a 3/3A trolik esetében. Nem számoltam ki, de 100 méter körüli lesz a távolság növekedése a Burgundia utcai megállótól.
Most, hogy a videót nézem, feltűnt, hogy a Szent Anna - Miklós utcáknak elsőbbsége lesz a Piac utcával szemben, ahogy a Széchenyi - Kossuth utcának is. A villamosnak nem lesz még a legjobb.
Annak örülök, hogy a Szent Anna utca felől lehet majd a Sumen utcára fordulni. A tervekben még úgy szerepelt, hogy csak egyenes sávok lesznek. A Miklós - Erzsébet utcán viszont lesznek félreértések, mert teljesen érthetetlen, miért nem lehet ott balra térni.
A Dehiren van fenn egy 6 perces videó, amin bemutatják, hogy az egyirányúsítással hogy alakulnak át az utcák. Az is benne van, hogy a jelenlegi Kossuth utcai trolimegállót is megszüntetik, ahol a 3/3A, s 4-es trolik állnak meg. Én ezt a megállót nem szüntetném meg, hanem a 3/3A troliknak a megállását megengedném, hogy akik a Faraktár utca felé haladnának, nekik ne kelljen oly sokat sétálniuk. Természetesen az új Csokonai Színház megállóban is megállnának.
Ezzel egyetértek. De ha azt kell nézni, hogy melyik a fontosabb: az István út vagy a Széchenyi utca Tócóskert felőli része, akkor igenis az István út a fontosabb. A Jégcsarnoktól induló 45-ös egyébként nekik is alternatívaként megmaradna.
Nehéz ügy. Az sem jó megoldás, ha több új viszonylatot létrehoznak, mert azzal meg a haladás lesz lassabb. A meglévő viszonylatokat kellene értelmesebben elosztani. Korábban az is megfordult a fejemben, hogy egy másik körjárat is kéne a 22/24 mellé, ami a TEVA - Auguszta térséget is érintené. Mintha a 12-est és a 26-ost "olvasztanák" össze, így állandó lenne a kapcsolat az Augusztával, nem csak időleges, mint a 22Y/24Y esetében.
Egy korábbi cikkhez: A "brutális" jegyáremelést (100 ft nagyjából) talán még be lehet nyelni, na de hogy kvázi fizetőssé tenni a Wesselényi lakótelepen a parkolást... A Tócóskert mikor lesz fizetős?
"de a költségek még így is 34,36 milliárd forintra rúgnak, ami 62 százalékkal magasabb az eredetileg erre szánt 21 milliárd forintnál."
Van aki ezen még meglepődik? Kíváncsi leszek, hány hónap(év) csúszással fog elkészülni, mert az alvállalkozó alvállalkozójának alvállalkozója sztrájkba lép, mert nem kapja meg a pénzét.
Még mindig nem értem, hogy a villamoshurkot mi a fenéért nem lehet megtartani? Tényleg annyira kell az a két irodaszárny? A pályaudvar épületére v. a parkolóházra nem fért volna rá egy plusz emelet a forgalomirányítókna és az üzleteknek?
megvan a közbeszerzési eljárás nyertese: a debreceni főpályaudvart az Új Főnix Konzorcium (a Strabag Építő Kft., a Strabag Általános Építő Kft. és a debreceni HUNÉP Universal Zrt.) építheti fel.
Ez a kompánia tette a legolcsóbb ajánlatot, de a költségek még így is 34,36 milliárd forintra rúgnak, ami 62 százalékkal magasabb az eredetileg erre szánt 21 milliárd forintnál.
Tudom, de így meg a Széchenyi utcai lakosok kényszerülnek átszállásra :)
Korábban már szóba került az is, hogy kiváltható lenne a 45-ös akkor is, ha a 25/25Y is "nyolcasozna". Csak úgy meg a Vámospércsi úti forduló és a Veres Péter utca közötti szakasz maradna ki. Én nem vagyok nagy híve a nyolcasozásnak, de az István út ellátottságán tényleg javítana.
Amit korábban írtam, hogy a 41(Y) menjen a Kishegyesi út-Segner tér fele, azzal meglenne az István út-Belváros.
A 45-ös Jégcsarnok-Kishegyesi út-István út felé meg a Nagyállomási kapcsolat is megoldható lenne rövidebb útvonalon, mint a Vincellér utcai indulással. Így nem lenne negatív hatással az amúgy is pocsék kiszolgálású István útra. Így mehetne akár Halápig is és nem lehetne pótolható a 125-össel.
Akkor valami értelmesebb külső végállomást kell adni a 45-ösnek, hogy ne lehessen pótolni egy 125/125Y-vel. Akár a Kéknyelű utca is jó lenne. Plusz a korábbi kitérést is vissza lehetne állítani az Attila tér felé, a Szent Anna utcai buszsávnak hála nem lenne akkora plusz a menetidőben.
vagy ezt a 45-37 összevonást úgy tudnám elképzelni, hogy a 41-45 Tócóskerti részét felcserélnék. Akár még Jégcsarnok-Kishegyesi út-István út útvonalat is el tudnék képzelni neki.
De ez a normális követési időt még mindig nem oldaná meg. Az össze-vissza betétjáratozás (1-2 betétjárat még nem probléma, de itt kelene vagy 3-4. Ilyenek pl: 45: Vincellér utca-Haláp, 45A: Vincellér utca-Kéknyelű utca, 45N:Haláp-Nagyállomás, 45Y: Vincellér utca-Nagyállomás) pedig csak átláthatatlanná teszik a rendszert. (pl. 30-as család). Én ezért is támogatnám azt, hogy a 41(Y) az egész István úton végigmenne, ez csúcsidőben 10 percest követést jelentene. Ez lényegesen jobb, mint bármilyen verziója a 45-ösnek. És ténylegesen érintené a Belvárost is. A Vámospércsi út pedig megoldható lenne a 37-es központon keresztüli vezetésével meg egy 37A betétjárattal. Ez a 45-37 összevonás csak átszállásra kényszerítené az István utat, lenne is belőle felháborodas, nem is kicsi.
Az úgy már jóé hangzik, anno a KTI a Luther - Kurucz utcákat javasolta, hogy bekössék a hálózatba. Kár, hogy a Veres Péter utcáig nem vezet egyenesen egyik utca sem, ott jó helyen vissza tudna fordulni.
De a Sólyom utcát csak egy irányban érintené. Mert csak az Acsádi út felől haladna a Vámospércsi út irányába, s aztán jobbra kanyarodna a Kurucz utcára (mert ez a legszélesebb utca), majd megint jobbra a Budai Nagy Antal utcára, majd balra a Sámsoni útra, s így folytatná az útját a 11-es a Doberdó utca felé. Így pedig a Sólyom utcán lakóknak sem kellene oly sokat gyalogolni a buszokhoz, meg a Budai Nagy Antal utca is kapna egy új járatot.
Nem rossz, de a Sólyom utcán kb kivitelezhetetlen a kétirányú buszközlekedés. De ettől még tényleg kellene egy olyan viszonylat, ami a Csapókert környékét átjárja, és nem körbe. Erre már 1996-ban tett javaslatot a KTI, csak sajnos nem fogadták meg.
Nem járnának rosszabbul, mint a megszüntetéssel :D
Azért a belváros csücske érintve lenne, ráadásul a 41-41Y maradna a helyén, az István úttól az is elérhető, és a Segner tér is. Az összevonással megvalósulna jó pár nem létező, vagy javulna pár rosszul ellátott kapcsolat, pl. a Vámospércsi út és a Nagyállomás között, vagy a belváros és Fancsika között.
De ha ez nem is jönne össze, az útvonalán lehet módosítani. Anno nem volt a legnépszerűbb döntés, amikor a Klaipeda - Szent Anna - Hajnal utca kitérőt megszüntették. A régi 19-es megszűnése miatt találták ki, hogy az Attila tér környéki iskolák el legyenek látva. Most a 15/15Y-n kívül semmi nem közlekedik arra.
Létrehoznék egy harántoló járatot a keleti városrészben, ami a Doberdó utcát kötné össze a Nagyállomással. Ezzel a megoldással a keleti városrészben lakók közvetlen eljutási lehetőségeket kapnának az egyetemekkel, a Klinikákkal, ill. az északi városrésszek. A járat a következő útvonalon haladna: Doberdó utca - Móricz Zsgimond út - Pallagi út - Nagyerdei körút - Hadházi út - Zákány utca - Kassai út - Sámsoni út - Acsádi út - Veres Péter utca - Vámospércsi út - Hétvezér utca - Diószegi út - Borzán Gáspár utca - Alma utca - Leiningen utca - Mikepércsi út - Homokkerti felüljáró - Nagyállomás. Ezt a játatot 40-esnek számoznám. Így megszüntethető lenne a mai 23Y-os járat, a 11-es lerövidülne, amely csak az Acsádi útig jönne, ott befordulna jobbra a Sólyom utcára, majd a Kurucz utca, Budai Nagy Antal utca és Sámsoni út útvonalon át térne vissza. Illetve még a 15, 18/18Y járatokba is bele kellene nyúlni.
Az új 40-es járat csúcsban 20 percenként, tanszünetben 30 percenként, napközben/hétvégén 60 percenként indulna.
Én a 15/15Y-os járatok útvonalát változtatnám meg, hogy a járatok jobban feltárják, a Vén- ill. az Újkertet. Elindulna a Doberdó utcáról, majd Böszörményi út - Füredi út - Dózsa György utca - Csemete utca - Mester utca útvonalon át folytatnák már a további útvonalukat a külső végállomások felé. Így a Malompark elérhető lenne könnyebben a Böszörményi útról, ill. hogy a járatok ki irányban a Tűzoltóság megálló után a Mester utcán állnak meg, míg ezzel az újabb útvonallal több megállót érintene a járat.
Maradhat egy 13A vagy egy 13E a Segneren, amikor a diákok miatt indokolt a nagyobb kapacitás. Ha a 13-ast kiviszik a Tóciba, akkor semmi esély nem marad a 26-os újraindulására. Valamint félmegoldás lenne csak. A 26-os busszal jobban járna a Tóci és Pallag is.
45-ös ügyben én a megszüntetés pártján állok. Az István út annál többet érdemel. A 37-es variálásával megoldható lenne a külső Vámospércsi út közlekedése. Egy 37A betétjáratot a Kéknyelű utcáig el tudnék képzelni. Így képzelném el a 37-est és a 37A-t:
Haláp felé meg a Széchenyi utca felé menne.
Az állomás felé menő összevont 45-37 csak még jobban csorbítaná az István út közlekedését. A többségnek nem tetszene a Belvárost elkerülő járat. Az állomás elérése is kerülő lenne így. Az a verzió maximum Halápnak kedvezne, bár ott se teljesen.
Pedig azzal lesz igazán értelme az elkerülőnek, ha eléri a Mester utcát.
Egyszer el is fogja, csak gondok akadtak a kisajátítással.
Egyébként még Tisza István utca van, nem?
Az, csak keverem a szezont a f.... :D
A folytatás pedig Nagy Imre utca lesz.
de az a Pallagi középiskolának és a fociakadémiának nagy szívatás lenne (meg úgy alapvetően a Vincellér utcai indulás is).
Maradhat egy 13A vagy egy 13E a Segneren, amikor a diákok miatt indokolt a nagyobb kapacitás.
Én inkább úgy rendezném, hogy a 22/24 mindkét irányban a Derék utca felé menne és újraindulna mellé a 26-os
22Y/24Y helyett én is szívesebben látnék 26-ost, és szerintem más is. A 22/24-es bevált, de azért vannak hiányosságai.
Ha a 45-ös megszűnne, és helyette a 41(Y) menne az István út-Segner tér felé, akkor az onnan lekerülő járművek mehetnének a 26-osra.
A 45-öst össze kell vonni a 37-essel, én a kiskörúton keresztül vinném a 45-öst a Nagyállomásra, aztán irány Haláp. Mindkét fél jól járna, és nem lenne kihasználatlan a párhuzamos közlekedés (25/25Y) miatt.
Más: arra kíváncsi lennék, hogy a Petőfi téri munkálatok alatt használható lenne-e a Homokkerti felüljáró alatti forduló, valamint meg lehet-e nyitni ismét a Raktár utcai "hírhedt" visszaforduló sávot, amit a 29-es használt. Csak mert ezzel a két megoldással javítani lehetne a Nagyállomás megközelítésén a lezárások ideje alatt. Remélem, a városvezetés is gondolt már erre.
Pedig azzal lesz igazán értelme az elkerülőnek, ha eléri a Mester utcát. Legalább a Bethlen utcát mentesítené. Sőt, én még azt is megcsinálnám, hogy a Bethlen utcára (a Hatvan utca és a Mester-Hunyadi utca között) csak a busz és a célforgalom hajthatna be, ha már kész lenne az elkerülő.
Egyébként még Tisza István utca van, nem? Vagy ott is Antall József utca a neve? Mert a józsai buszok is Tisza István utca nevű megállóban állnak meg.
Én a 13-as ügyében inkább Nagyállomás párti vagyok, de a Vincellér utca is jobb lenne a semminél. A 13-as kivitele a Tóciba az Auguszta problémáját nem oldaná meg. Ha lenne az Augusztán forduló, akkor Augusztás betéréssel még el is tudnám képzelni a 13-ast, de az a Pallagi középiskolának és a fociakadémiának nagy szívatás lenne (meg úgy alapvetően a Vincellér utcai indulás is).
Én inkább úgy rendezném, hogy a 22/24 mindkét irányban a Derék utca felé menne és újraindulna mellé a 26-os, a 12-es meg mehetne vissza az István útnak, 15 perces csúcsidős követéssel. Több értelme lenne ennek, mert a Derék utca felől a reggeli 12-es kész káosz. Ott több értelme lenne 2 egyetemi viszonylatnak, mint az István úton. Egy 15 percenkét járó 12-es bőven elég lenne az István útnak az Egyetem felé. Lenne 10 percenkét 22/24, 20 percenként 26-os (TEVA betéréssel, természetesen) és 15 percenként járó 12-es. Ha a 45-ös megszűnne, és helyette a 41(Y) menne az István út-Segner tér felé, akkor az onnan lekerülő járművek mehetnének a 26-osra.
A 16-osnak új útvonalat adnék: Nagyállomás-Wesselényi utca-Hajnal utca-Munkácsy Mihály utca-Víztorony utca-Ótemető utca-Árpád tér-Kassai út-Baksay Sándor utca-Nagyerdei körút (Simonyi út-Egyetem felé)-Pallagi út-TEVA-Pallagi út-Móricz Zsigmond út-Kartács utca-Doberdó utca. Ezzel a 16-osból egy jó kihasználtságú, állandó járat lenne, a jelenlegi munkásjárat helyett. A Dobozi lakótelep-Egyetemváros kapcsolatot is megoldaná, valamint a 22Y/24Y is megszüntethető lenne vele teljesen.
Ez azt jelenti, hogy nem lesz folytatva az elkerülő a Mester utcáig?
De fogják (már amikor tudják), az épület nem fog belelógni. Az út kb ott lesz, ahol most a Garai utca.
Ha már itt tartunk, az Antall József utca - Hatvan utca kereszteződésben rendesen felfesthetnék a kanyarodás irányát, mert a belső sávból kanyarodni életveszély. Ha ötször nem kellett satuval megállnom egy szembe sávban közlekedő f***kalap miatt a héten, akkor egyszer sem.
A Doberdós fordulás nem lenne rossz a 12-esnek se (meg 26-osnak, ha valami csoda folytán újraindulna), mert jelenleg a Klinkától a Derék utcára csak kerülővel lehet menni.
A 26-os megszüntetése a legnagyobb ballövésük eddig. A 90-es évek végén pont azért lett létrehozva, mert semmi sem kötötte össze a Tócit az Egyetem sugárúttal. Most sikeresen visszamentek az időben. Legalább a 13-ast meg lehetne hosszabbítani a Vincellérig.