Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2014.04.24 0 0 21217

2006  

eMPet Creative Commons License 2014.04.23 0 0 21216

Én is csak azért, mert buszokra vártam, közben meg bármit néz az ember, csak az idő teljen. :-)

Előzmény: braun (21208)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 21215

Kissé eltűnt a híd... :(

Előzmény: cs1014 (21214)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 21214

Ugyanott télen:

Előzmény: cs1014 (21211)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 21213

Na még egy, csak ez jobb minőségű. Kiss Zoltán barátom képe. Azon tűnődöm hová kéne tennem, ahonnan érzékeli is az oldal, hogy ez kép...).

 

http://imagerz.com/QBZAC0tvAwMDVVtLFQVR

 

Sajnos nem látszik, csak az előzőn, hogy itt még megvan a semmibe vezető iparvágány!

Előzmény: Keeperv85 (21205)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 21212

A kőszegi vége egy éve még itt volt.

 

Mármint a Sopron - Kőszeg vonal felsőlászlói vége.

Előzmény: cs1014 (21211)
cs1014 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 21211

A kőszegi vége egy éve még itt volt.

 

 

Most meg már a keresztúri Billa mellett a Haltscheibe... :((

Előzmény: Keeperv85 (21210)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 21210

Ez a Sárvár–Répcevis–Felsőlászló vasútvonal. Az egykori 14-es. Több helyen is láttam képeket ott maradt betonaljakról, illetve Csepregen van emlékhely neki. Szomorú emlék az ilyen... :(

Előzmény: Van Thomas (21207)
Zolcsi67 Creative Commons License 2014.04.22 0 0 21209

Hoppá :-)

Előzmény: eMPet (21206)
braun Creative Commons License 2014.04.21 0 0 21208

Nahát, ezt eddig nem is vettem észre:-)

Előzmény: eMPet (21206)
Van Thomas Creative Commons License 2014.04.21 0 0 21207

Az egykori Kőszeg - Felsőlászló vonal talán utolsó maradványai.

eMPet Creative Commons License 2014.04.21 0 0 21206

A pestszentlőrinci téglagyár volt kiágazása a SzaCsán.

 

 

Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 21205

Oh, milyen szépen összekevertem lejjebb a Buzsák Imre utat a Hegedűs Jánossal, pedig még csak közel sincsenek. Látom kinyírtam a topicot... emlegettem a salak feldolgozót, van képem is róla:

 

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_4_19_90quknmv7z.jpeg

 

Nem merek közelebbre bemászni, mondottam volt: lehet hogy az épület körül van valami őrzés vagy a másik felén dolgozhatnak valamilyen szinten és akkor megszívom...

gumidani Creative Commons License 2014.04.19 0 0 21204

A Váltófelvágás c. filmben Rákospalota-Újpest. Az egykori VGB-HÉV töltése és a híd helye.

 

 

Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.15 0 0 21203

Attól tartok, ez a kép ugyan itt készült:

 

Előzmény: Sinbicajos (21202)
Sinbicajos Creative Commons License 2014.04.15 0 0 21202

Előzmény: Keeperv85 (21201)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.15 0 0 21201

A videó linket levágta a fórum motor szépen... :(

 

Előzmény: Keeperv85 (21200)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.15 0 0 21200

Megkerestem pár képet, ami ide illik, némelyiknek elég katasztrofális a minősége, nézzétek el nekem.

 

Ide vezetett a pécsi "szénvonal", Pécs első villamos erőműve (ez volt a neve, nem elírtam):

http://imagerz.com/gal/b0dVQl5UAERa

 

Itt keresztezte a Buzsák Imre utat:

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1MQgVR

 

Ez pedig az ottani váltókörzet, ahol az alsó és a felső pályaudvar egymásba kapcsolódott:

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1MRQVR

 

Itt még benn vannak a sínek, hajrá síntolvajok, ez már úgysem kell semmire... :(

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1MRAVR

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1MRwVR

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1PRAVR

 

Ezt a hidat elfelejtették levenni:

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1PEQVR

 

A vízelvezető árok dacol az idővel, nem kérdés ki fog nyerni:

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1PEAVR

 

Valamikor végig volt világítás...

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1PRQVR

 

Ezen a lépcsőn többé senki sem megy szolgálatba... :(

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1PRwVR

 

A "Tesco gazdaságos" vasút... élt 150 évet!

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1OEQVR

 

A Hársfa utca feletti hídon állok:

http://imagerz.com/QBZAXUtvAwMDVF1OEAVR

 

Ehhez az utolsóhoz engedjétek meg, hogy hozzáfűzzek pár nem saját képet, ugyanis ez is kimaradt eddig innen. Tehát ezeket nem én készítettem, de úgy gondolom olyan ritkaságok, amiknek itt a helye, ugyanis ez ugyan az a híd pl, tudomásom szerint az egyetlen olyan képen, ahol még fenn van a felső vezeték és ott van rajta abból a három mozdonyból egy, ami annyira különlges, hogy összesen a világon is csak 9 db létezett (hasonló modellek vannak, de nem ilyenek, csak első ránézésre)!

 

Indulás a Széchenyi-akna felől (Pécsbányatelep), előtérben az András-aknai kitérő:

https://lh3.googleusercontent.com/-kOXjkGykg3I/T1Skjc-NbaI/AAAAAAAAFLE/XUI5NdJX4hk/s640/Ganz%2520DC%2520vill.%2520mozdony%2520%2528Mecseki%2520Sz%25C3%25A9nb%25C3%25A1ny%25C3%25A1k%252C%2520300%2520LE%252C%25201913%2529%2520%2528Lakos%2520R_6.jpg

 

Át az előbbi hídon:

https://lh6.googleusercontent.com/-M36OiQyEeec/T1SkjDT1U4I/AAAAAAAAFK8/DWTS_DpJsnI/s640/Ganz%2520DC%2520vill.%2520mozdony%2520%2528Mecseki%2520Sz%25C3%25A9nb%25C3%25A1ny%25C3%25A1k%252C%2520300%2520LE%252C%25201913%2529%2520%2528Lakos%2520.jpg

 

Itt nézhetitek meg a teljes galériát:

https://picasaweb.google.com/zsabirobi/GanzDCMecsekiSzenbanyakIII#

 

Egy kis magyarázat az első, a második, illetve az ötödik képhez. Az első a nagy szénosztályozó előtti ürítő vágányon készült, jó korai fotó. A második képen még megvan mindkét pályaudvar, jól látszik, hogy a felsőn  éppen az előző vágány felé igyekszik a szerelvény. Az ötödik képen ez a kis vashíd volt az utolsó előtti, konkrétan a középső, ami a jobbra látható mérnökségi épület előtt biztosította az átjárást az alsó pályaudvar felett. Sajnos amikor a felső vágányokat...khm... felszedték (feltépkedték markolóval, hogy kocsira rakva le tudják önteni a vaskereskedőnél...) akkor ennek is pusztulnia kellett.

 

Nem tudom ismeritek-e ezt a videót, itt még megvolt, láthatjátok az elején 0:40-nél ...utoljára:

 

 

 

 

Kéri Petya Creative Commons License 2014.04.14 0 0 21199

Bocsánat, hogy belekontárkodok a beszélgetésetekbe, de nem tudom, láttatok-e már ilyet: az ufók eltüntették a vágányt!!!

Ez talán páratlan.

Ismeritek a helyet?

gmarc Creative Commons License 2014.04.14 0 0 21198

Sajnos az se biztos hogy megvan, mert volt egy merevlemez-döglésem és azon volt a webtartalom egyben. De lehet, hogy megvan, majd megnézem.

Előzmény: division by zero (21197)
division by zero Creative Commons License 2014.04.14 0 0 21197

Ha meg van az oldal anyag egyben, akkor told fel pl az atw.hu-ra, én is ezt tettem a vasutikocsi oldallal.

Előzmény: gmarc (21195)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.14 0 0 21196

Tedd fel pl. a Facebookra publikus albumként, engem a Burmás képek is érdekelnének.

gmarc Creative Commons License 2014.04.14 0 0 21195

Szia!

 

Voltak fenn képek, de sajnos a Freeweb megette az összeset, jelenleg nincs fent sehol, ahhoz meg sok hogy e-mailben küldjem... Majd kitalálok valamit.

Előzmény: tamasi 48.-49. (21193)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.13 0 0 21194

Érdekes, hogy hiába laktam ennyit mellette, gyalog soha sem értem végig. Egész konkrétan Pécsvárad és Erdősmecske közé soha sem mentem gyalog. A vízalámosást láttam viszont, mivel megálltunk egy jó időre a pályamunkák miatt a BZ-vel és a mecskeiek inkább gyalogoltak onnan... kavicságy több volt kint a sín alól, mint alatta...

Előzmény: tamasi 48.-49. (21193)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2014.04.13 0 0 21193

Szia!

 

A 6-os vonallal kapcsolatosan érdekelnének a képeid! Főleg a Lovasberény - Bicske szakaszról! Tudnál egy linket küldeni amelyen meg tudnám nézni a képeidet, ha fel tetted őket valahova?

 

Én hétfőn és pénteken voltam vonalat gyalogolni. Mindkét nap a Lovasberény - Vereb - Vértesacsa szakaszban mozogtam. A Lovasberény - Vereb szakasz az nagyon katasztrofális! 95%-ban járhatatlan az egész szakasz. De viszont a Vereb - Vértesacsa szakasz csodálatos... - legalábbis egyes helyeken.

 

Javaslom a 64-es vonali gyaloglásoddal kapcsolatosan, hogy tavaszi időt válassz hozzá, mégpedig a március és április hónapokat. Én ilyen időpontokban gyalogoltam, így aztán asszem 5 év alatt megjártam a Pécsvárad - Bátaszék szakaszt többszöri lemenésekkel a két adott hónapban.

Előzmény: gmarc (21190)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2014.04.13 0 0 21192

Szia!

 

A 64-es vonali dolgaimat jól mondod! Azért a te személyes élményeid sokkal izgalmasabbak, mert te még akkor a működő állapotában láthattad a vonalat.

 

A 62-es vonalat a bezárása előtt végig utaztam szerencsére! A 65-ön is volt szerencsém utazni.

 

A 6-os vonalat illetően úgy tudom, hogy a Vértesacsai épület is védetté van nyilvánítva és valamikor felújítják azt is remélhetőleg...! Bízzunk benne! :) Alcsút-Felcsút állomásépülete álomszép, ( legalábbis képen úgy láttam )...!

Előzmény: Keeperv85 (21188)
Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 21191

Ez a nagy ív Véménd felé. A 17-es őrház az állomás mellett áll, a Báta felőli váltókörzetben. Az 18-as, az egykori lakhelyem, az utána következő útátjáró előtt fenn a dombon Báta irányába haladva. Ha valaki a Zrinyi Miklós utcán végigsétál fel a dombon, akkor pont az út végével szemben. Jól elbánt az idő az egykor szebb napokat megért vakolattal és a hagyományos rácsos előtér ablakot is kicserélte a vasút hőszigetelt kisebbre időközben. Nem tudom lakják-e, akire én "bíztam", az sajnos már nem él, nekem pedig nincs vasúti kötődésem sem jogilag, sem semmi módon, így nincs tovább keresnivalóm ott... :(

Előzmény: erdőszéli (21189)
gmarc Creative Commons License 2014.04.11 0 0 21190

Nekem a 6-os vonal 3 darabban már megvan:

1. Bicske-Vértesacsa gyalog (télen)

2. Vértesacsa-Pátka gyalog (tavasszal)

3. Lovasberény-Fehérvár vonattal (nyáron)

 

:)

 

A 64-est viszont nem fejeztem még be... :(

Előzmény: tamasi 48.-49. (21187)
erdőszéli Creative Commons License 2014.04.11 0 0 21189

ha csak képen is... bozsokot - talán az őrházatok is pont itt áll?- hagyja el az md 1997.05.31-én. fotó: g. györgy.

 

Keeperv85 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 21188

Tudom, hogy régóta szívügyed a 64-es és össze akarod vágni egy videóba az egészet. Olvastam a topciot, mint ahogy írtam is lejjebb. Hatalmas kitartás kell hozzá, amiért minden tiszteletem a tiéd! Vannak dolgok, amiket viszont nem lehet szavakba önteni. Látni Feked gyöngyszerű lámpasorát, vagy gyalogolni Szebénytől a hóviharban fel a dombon, mikor meglátod a sárgás fényszórókat az MD elején. Elkerülni Bozsok fényeit, hogy lásd a csodálatos víztorony mögött lemenni a napot. Aztán saját kis szemétdombom tetejéről, vagy a kertem végéből lesni, hogy jön-e az éjfélivel apu haza Hosszúhetényből....vagy 2002-ben megtalálni a holttestét a bozsoki szurdokban. Itt érte az öregem ugyanis a vég. Az utolsó percéig siratta a 64-est... :( Ha csak egyszer, csak még egyszer láthatnám azokat az MD-ket... de nem, soha többé...

 

Egyébként valaki írta vagy itt vagy a másik topciban, hogy Bozsokon kikerüli a falut a 64-es. Nem teljesen. Két utca is pont mellette van, egy pedig érinti. A falu előtti nagy ív miatt eléggé körülfutotta, de elég jól megközelíthető volt.

 

---

 

A 6-osról én sajnos csak képeket láttam, nyilvánvaló okok miatt nem utazhattam rajta, korábban megszűnt, mint ahogy megszülettem. Amin még sokat mászkáltam az a 65-ös és a 62-es. Sokat laktam Siklóson is, illetve a család egy része harkányi volt. Most pedig nővérem lakik Vajszlón, szóval volt szerencsém sajnálattal tudomásul venni, hogy az a szakasz is bevégezte. Bár Vajszlóig látom lejár a teher Sellye felől. Kémest pedig azért szeretik annyira, mert az egyik legnegatívabb példaként felhozható állapotban van, így lehet mutogatni, hogy minden vasútbarát zsebében kinyíljon a bicska. Akárcsak Vértesacsa. Bár ott mintha valamit elkezdtek volna úgy tudom csinálni. Arról nincs információm, hogy csak a biztonsági okok miatt szalagozták körbe, vagy valamit akarnak is. Ott már tényleg ideje lenne sajnos elbúcsúzni... azt el kell engedni, mert ott nincs tovább. Mondjuk ez a 64-esre is igaz, de ezt képtelen vagyok...

 

Ha valaki Pécsett jár a Budai állomás felé a Tesconál: valamit a múlt hét óta bontanak. Masszívan megy a légkalapács a délkeleti sarok felől. Pár dolog van itt, ami nagyon aggaszt: itt a 64-es belépő pontja az egykori betonelemgyárhoz, szóval elsősorban attól tartok hogy magának a vonalnak álltak neki. Másodsorban a régi erőműért aggódom. Tudomásom van róla, hogy hatósági eljárás indult a tulaj ellen, mert a vízelőkészítőt lebontotta engedély nélkül és kötelezték, hogy szüntesse meg az életveszélyes állapotot. Remélem ez a megszüntetés nem abból áll, hogy most lebontja ezt is, mert akkor nagyon pipa leszek... Mellesleg a salakfeldolgozó vágányai még megvannak. Akartam fotózni párat, de nem merek bemászni a kerítésen, mert nem tudom van-e valami működő szerv az udvar másik felén. Ott még megvan a mérlegház is. Az erőmű mögött éppen most januárban verték szét a beton gerendákat... és ez a patkány fajta nem szégyenli most már a téglát sem lopni. Mielőtt utolérne a moderáció, hogy a cigányokat patkányozom le: nem, nem csak róluk van szó. Nekem mindegy, hogy fekete, vagy fehér, vagy sárga, vagy japán. Teljesen mindegy: a tolvaj nem érdemel a patkánynál jobb pozíciót. Pont ugyanúgy fúrnak mindent, tönkreteszik, amiért más dolgozott! OFF: Menjetek fel, ha Pécset jártok István-aknára! Nézzétek meg mit csináltak ezek az ember bőrbe bújt állatok! Az egy megszentelt hely, több bányász lent maradt a tárnákban, szóval amit művelnek az felér egy sírgyalázással, de ezeknek semmi sem szent, semmi sem számít... OFF vége...

 

(Remélem nem küldi el kétszer, az előzőt elnyelte... )

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!