Ez a SárvárRépcevisFelsőlászló vasútvonal. Az egykori 14-es. Több helyen is láttam képeket ott maradt betonaljakról, illetve Csepregen van emlékhely neki. Szomorú emlék az ilyen... :(
Oh, milyen szépen összekevertem lejjebb a Buzsák Imre utat a Hegedűs Jánossal, pedig még csak közel sincsenek. Látom kinyírtam a topicot... emlegettem a salak feldolgozót, van képem is róla:
Nem merek közelebbre bemászni, mondottam volt: lehet hogy az épület körül van valami őrzés vagy a másik felén dolgozhatnak valamilyen szinten és akkor megszívom...
Ehhez az utolsóhoz engedjétek meg, hogy hozzáfűzzek pár nem saját képet, ugyanis ez is kimaradt eddig innen. Tehát ezeket nem én készítettem, de úgy gondolom olyan ritkaságok, amiknek itt a helye, ugyanis ez ugyan az a híd pl, tudomásom szerint az egyetlen olyan képen, ahol még fenn van a felső vezeték és ott van rajta abból a három mozdonyból egy, ami annyira különlges, hogy összesen a világon is csak 9 db létezett (hasonló modellek vannak, de nem ilyenek, csak első ránézésre)!
Indulás a Széchenyi-akna felől (Pécsbányatelep), előtérben az András-aknai kitérő:
Egy kis magyarázat az első, a második, illetve az ötödik képhez. Az első a nagy szénosztályozó előtti ürítő vágányon készült, jó korai fotó. A második képen még megvan mindkét pályaudvar, jól látszik, hogy a felsőn éppen az előző vágány felé igyekszik a szerelvény. Az ötödik képen ez a kis vashíd volt az utolsó előtti, konkrétan a középső, ami a jobbra látható mérnökségi épület előtt biztosította az átjárást az alsó pályaudvar felett. Sajnos amikor a felső vágányokat...khm... felszedték (feltépkedték markolóval, hogy kocsira rakva le tudják önteni a vaskereskedőnél...) akkor ennek is pusztulnia kellett.
Nem tudom ismeritek-e ezt a videót, itt még megvolt, láthatjátok az elején 0:40-nél ...utoljára:
Érdekes, hogy hiába laktam ennyit mellette, gyalog soha sem értem végig. Egész konkrétan Pécsvárad és Erdősmecske közé soha sem mentem gyalog. A vízalámosást láttam viszont, mivel megálltunk egy jó időre a pályamunkák miatt a BZ-vel és a mecskeiek inkább gyalogoltak onnan... kavicságy több volt kint a sín alól, mint alatta...
A 6-os vonallal kapcsolatosan érdekelnének a képeid! Főleg a Lovasberény - Bicske szakaszról! Tudnál egy linket küldeni amelyen meg tudnám nézni a képeidet, ha fel tetted őket valahova?
Én hétfőn és pénteken voltam vonalat gyalogolni. Mindkét nap a Lovasberény - Vereb - Vértesacsa szakaszban mozogtam. A Lovasberény - Vereb szakasz az nagyon katasztrofális! 95%-ban járhatatlan az egész szakasz. De viszont a Vereb - Vértesacsa szakasz csodálatos... - legalábbis egyes helyeken.
Javaslom a 64-es vonali gyaloglásoddal kapcsolatosan, hogy tavaszi időt válassz hozzá, mégpedig a március és április hónapokat. Én ilyen időpontokban gyalogoltam, így aztán asszem 5 év alatt megjártam a Pécsvárad - Bátaszék szakaszt többszöri lemenésekkel a két adott hónapban.
A 64-es vonali dolgaimat jól mondod! Azért a te személyes élményeid sokkal izgalmasabbak, mert te még akkor a működő állapotában láthattad a vonalat.
A 62-es vonalat a bezárása előtt végig utaztam szerencsére! A 65-ön is volt szerencsém utazni.
A 6-os vonalat illetően úgy tudom, hogy a Vértesacsai épület is védetté van nyilvánítva és valamikor felújítják azt is remélhetőleg...! Bízzunk benne! :) Alcsút-Felcsút állomásépülete álomszép, ( legalábbis képen úgy láttam )...!
Ez a nagy ív Véménd felé. A 17-es őrház az állomás mellett áll, a Báta felőli váltókörzetben. Az 18-as, az egykori lakhelyem, az utána következő útátjáró előtt fenn a dombon Báta irányába haladva. Ha valaki a Zrinyi Miklós utcán végigsétál fel a dombon, akkor pont az út végével szemben. Jól elbánt az idő az egykor szebb napokat megért vakolattal és a hagyományos rácsos előtér ablakot is kicserélte a vasút hőszigetelt kisebbre időközben. Nem tudom lakják-e, akire én "bíztam", az sajnos már nem él, nekem pedig nincs vasúti kötődésem sem jogilag, sem semmi módon, így nincs tovább keresnivalóm ott... :(
Tudom, hogy régóta szívügyed a 64-es és össze akarod vágni egy videóba az egészet. Olvastam a topciot, mint ahogy írtam is lejjebb. Hatalmas kitartás kell hozzá, amiért minden tiszteletem a tiéd! Vannak dolgok, amiket viszont nem lehet szavakba önteni. Látni Feked gyöngyszerű lámpasorát, vagy gyalogolni Szebénytől a hóviharban fel a dombon, mikor meglátod a sárgás fényszórókat az MD elején. Elkerülni Bozsok fényeit, hogy lásd a csodálatos víztorony mögött lemenni a napot. Aztán saját kis szemétdombom tetejéről, vagy a kertem végéből lesni, hogy jön-e az éjfélivel apu haza Hosszúhetényből....vagy 2002-ben megtalálni a holttestét a bozsoki szurdokban. Itt érte az öregem ugyanis a vég. Az utolsó percéig siratta a 64-est... :( Ha csak egyszer, csak még egyszer láthatnám azokat az MD-ket... de nem, soha többé...
Egyébként valaki írta vagy itt vagy a másik topciban, hogy Bozsokon kikerüli a falut a 64-es. Nem teljesen. Két utca is pont mellette van, egy pedig érinti. A falu előtti nagy ív miatt eléggé körülfutotta, de elég jól megközelíthető volt.
---
A 6-osról én sajnos csak képeket láttam, nyilvánvaló okok miatt nem utazhattam rajta, korábban megszűnt, mint ahogy megszülettem. Amin még sokat mászkáltam az a 65-ös és a 62-es. Sokat laktam Siklóson is, illetve a család egy része harkányi volt. Most pedig nővérem lakik Vajszlón, szóval volt szerencsém sajnálattal tudomásul venni, hogy az a szakasz is bevégezte. Bár Vajszlóig látom lejár a teher Sellye felől. Kémest pedig azért szeretik annyira, mert az egyik legnegatívabb példaként felhozható állapotban van, így lehet mutogatni, hogy minden vasútbarát zsebében kinyíljon a bicska. Akárcsak Vértesacsa. Bár ott mintha valamit elkezdtek volna úgy tudom csinálni. Arról nincs információm, hogy csak a biztonsági okok miatt szalagozták körbe, vagy valamit akarnak is. Ott már tényleg ideje lenne sajnos elbúcsúzni... azt el kell engedni, mert ott nincs tovább. Mondjuk ez a 64-esre is igaz, de ezt képtelen vagyok...
Ha valaki Pécsett jár a Budai állomás felé a Tesconál: valamit a múlt hét óta bontanak. Masszívan megy a légkalapács a délkeleti sarok felől. Pár dolog van itt, ami nagyon aggaszt: itt a 64-es belépő pontja az egykori betonelemgyárhoz, szóval elsősorban attól tartok hogy magának a vonalnak álltak neki. Másodsorban a régi erőműért aggódom. Tudomásom van róla, hogy hatósági eljárás indult a tulaj ellen, mert a vízelőkészítőt lebontotta engedély nélkül és kötelezték, hogy szüntesse meg az életveszélyes állapotot. Remélem ez a megszüntetés nem abból áll, hogy most lebontja ezt is, mert akkor nagyon pipa leszek... Mellesleg a salakfeldolgozó vágányai még megvannak. Akartam fotózni párat, de nem merek bemászni a kerítésen, mert nem tudom van-e valami működő szerv az udvar másik felén. Ott még megvan a mérlegház is. Az erőmű mögött éppen most januárban verték szét a beton gerendákat... és ez a patkány fajta nem szégyenli most már a téglát sem lopni. Mielőtt utolérne a moderáció, hogy a cigányokat patkányozom le: nem, nem csak róluk van szó. Nekem mindegy, hogy fekete, vagy fehér, vagy sárga, vagy japán. Teljesen mindegy: a tolvaj nem érdemel a patkánynál jobb pozíciót. Pont ugyanúgy fúrnak mindent, tönkreteszik, amiért más dolgozott! OFF: Menjetek fel, ha Pécset jártok István-aknára! Nézzétek meg mit csináltak ezek az ember bőrbe bújt állatok! Az egy megszentelt hely, több bányász lent maradt a tárnákban, szóval amit művelnek az felér egy sírgyalázással, de ezeknek semmi sem szent, semmi sem számít... OFF vége...
(Remélem nem küldi el kétszer, az előzőt elnyelte... )