Segítséget kérnék egy Roco 62528 CFL Cargo TRAXX hangosításához.
Van egy DT5 hangdekóder, amihez hozzá van forrasztva a hangszóró. Azonban ez a hangszóró nagy, a gépben meg alig van hely (előtte sajnos nem lett megnézve).
Ez a hangszóró leforrasztahtó és tehető helyére másik (pl. egy ESU 53021, ez elég kicsinek tűnik), vagy másik dekóder kellene?
Elöször a dekoderben bekell áligatni mi hol legyen pl:25, vagy bárhol 20-fölött.
MultiMauson a nyil föl 2x egymás után megnyomni ha jol nyomtad meg akkor a nyil a kijelzön villogni fog ezzel jelzi hogy a 20 fölötti funkciokat kapcsolgatja. Kilépni a 20 fölötti funciobol megint 2x egymás után megnyomni, a nyilat, kijelzön megszünik a villogása.
Az a tapasztalatom,hogy a megoldás mindenképpen a szívpolatizált váltó!!Ha nem ezzel oldod meg,mindíg szarakodás lesz vele!
Lehet,hogy később lesz kéttengelyes mozdony az állományba,vagy olyan hattengelyes,ami megint érintkezési problémákkal fog küzdeni a váltón.Egyszer kell megcsinálni,onnantól kezdve semmi baj!
1:vagy átalakítod a Piko szívrészt polarizáltra.
2:Váltógyártó-t rábeszéled,hogy készítsen erre a geometriára polarizált váltót.
A négy tengelyen lévő kerekek közül mindegyik áramszedős? És ezek között van tapadó gyűrűvel ellátott kerék is ? A probléma mezei megoldásaként egy áramszedős vagont kellene állandóan rákötni a mozdonyra, és annak az áramszedését összekötni vele. ( Csak egy tipp volt! )
Egyik kollágáé a pálya, tehát csak közvetíteni tudok. Próbálok segíteni neki, mert már az asztal darabolásán gondolkodik.
H0 méret és Piko A sín van.
Hat tengelyes mozdonynál nincs probléma, csak a négytengelyeseknél. Pont sz@rul jön ki a hózentrógernál a szigetelés, bár ha ez tényleg így van, hogy a négy tengely közül egyik sem kap áramot, akkor az elég nagy szívás.
"Én ugy oldotam meg mikor vált a váltó akkor a relé átkapcsolja a tápot megfelelő álásba." - a PIKO-A váltó nem szívpolarizált, ott ezt nem lehet megoldani.
Ha belefér akkora pufferkondenzátor hogy kitart mig átmegy a válton akkor az is jó. Szerintem nem ojan hosszú a szigetelés hogy 2-tengely ne kapjon áromot egyszerre, a másik meg mind a 4 tengelyen kellene lenni áramszedönek. Azt nem irtad mijen méret HO vagy más? Milyen hosszú a mozdony?
Én ugy oldotam meg mikor vált a váltó akkor a relé átkapcsolja a tápot megfelelő álásba. Nálam HO van.
Sziasztok! Lenne egy olyan probléma, hogy váltó körzetben a négytengelyes mozdonyok kerekei, a szigetelt részeken olyan szerencsétlen pozícióba kerülnek, hogy egy kis időre nem kap a mozdony áramot.
Kis sebességnél megáll a mozdony, nagyobb sebességnél is észrevenni az akadást.
Piko A sínből van az asztal.
Digitális rendszer van, Roco z21 vezérléssel.
Milyen megoldással lehetne ezt orvosolni? Vágányzatot nem szeretnénk bontani.
Esetleg pufferkondenzátor a mozdonyba megoldás lehet?
1.) Ki kell kapcsolni a dekóderben a 14-lépéses üzemmódot. Ehhez megnyomod a P+STOP gombokat, és beállítod a CV29-nek az új értéket. Itt találsz egy CV29-számológépet, de ha jól sejtem, Neked 2, vagy 6 lesz az eredmény (aszerint, hogy analóg pályán akarod-e használni a gépet).
2.) Átállítod a Masterként használt egeret 28, vagy 128 lépéses üzemmódra a P+Fel gombbal (két, vagy három vonal látszódjon a kijelzőn).
A 14-lépéses dolgoktól igyekezz megszabadulni.
LokMaus-zal mindegy, hogy 28, vagy 128 lépésesre állítod, mert a tekerentyűje amúgy sem tud 28-nál több pozíciót érzékelni (egy MultiMaus-ban már analóg pozícióérzékelő van, az tud többet is).
A LokMaus fölött igencsak eljárt az idő, ezért próbálj meg mihamarabb beszerezni egy MultiMaust is (a LokMaus maradhat második vezérlőnek).
A valódi XPressNet rendszerek (mondjuk Lenz vagy a Z21) esetében a kézivezérlők a parancsközpontnak küldenek jelet az XPressNet 4 vezetékén. Lokmausnál viszont a Master egér a parancsközpont, ami a DCC jelet a hateres Roconet kábel maradék két erén küldi az erősítőnek. Mivel Lenz rendszernél közvetlenül a parancsközpontot nem tudod vezérelni, csak a kézivezérlőn keresztül, ezért kell tudnia az XPressNetnek sebességlépcső-utasítást továbbítania. Lokmaus esetén csak a Master sebességlépcső-beállítása mérvadó, a DCC-jelben minden mozdonynak szóló utasítás a Masteren számára beállított (tehát adott esetben különböző) sebességlépcsővel lesz kódolva. Részletesen itt van mindez leírva.