Az olajnyomás mindig később alszik el, főleg, ha többet állt az autó.
Nem lehet, hogy változott az indítási szokásod? Én pl. mikor beindul, kissé odalépek a gázra, éppen az olaj felnyomása végett, de ha ezt nem teszem, akkor még látom a szemem sarkából, amikor elalszik a piros fény.
Vagy túl kicsi az alapjáratod? Olajszint?
Amúgy a gomba nem csak úgy működik a levegőbe, hanem rá is van írva, hogy milyen nyomásértéknél jelez be. Így készül, hogy kalibrálva van.
Persze, jobb megelőzni a bajt, de azért érdemes első körben eldönteni, hogy valós hibáról van szó, vagy mérésiről.
Ha valós, akkor olajszint jöhet szóba, meg az olaj minősége, és a szűrő. Végső esetben a pumpa.
Ha nem valós, akkor alapjárat, de ezt gázadással eldöntheted, vagy a gomba elöregedett. (Én 2 éve cseréltem.)
Bocs, ha nem mondtam újat...
ui.: Tényleg, ti hogyan tudjátok, mikor ellenőrizzük az olajszintet? A reggeli indulás előtt, mert az a szint a mérvadó, vagy amikor leállítjuk a motort?
Én az előbbit tanultam 38 éve. De nemrég egy szerelő azt mondta, hogy meleg motornál kell, mert akkor kell elegendő olajnak lennie a kartellban.
Ha ez megszokott jelenség, akkor nem kutakodok tovább. :-)
Olajszűrőre gondoltam elsőre, hátha amit beleraktam nem szelepes.
Autóban valós 110ezer km van, olajpumpára nem gyanakodnék. Amikor megvettem egyből olajcserével kezdtem, de akkor hidegen nem néztem az olajnyomás visszajelzőt.
Azóta elmentem 2000km-t, rosszabb nem lett, próba képpen kicseréltem az olajgombát, de az se hozott változást.
Ha korábban ez nem így volt, és most állt elő a probléma, esetleg szűrőcsere után, akkor a szűrőben nincs szelep.
Lehet, hogy le vagyok maradva, de ez nem ritka jelenség, hogy 1-2 mp után alszik el a visszajelző.
Nekem pl. menet közben gyulladt fel-fel. Szerencsére közel voltam, visszafordultam, szűrőt cseréltem, akkor jó lett. Pedig ezer Km. volt az olajban meg a szűrőben természetesen.
Aztán pár hét múlva megint elkezdte a villódzást. Kivettem az olajgombát, kimostam WD-vel. Ennek már fél éve. Azóta jó.
(A teljességhez hozzá tartozik, hogy ezt megelőzően hengerfej felújítás volt, aminek során a kartell is le lett véve. Ekkor szembesültem azzal a ténnyel, hogy az olajleeresztő nem a kartell legalján van... Így mindig marad benne kb. 2 dl. régi olaj.)
Gurulj el egy szervízbe, ahol meg tudják mérni az olajnyomást. Ha döglődik az olajszivattyú, akkor előfordulhat ez a jelenség, a visszajelző lámpa meg csak annyit mutat, van-e vagy nincs. Ha rendben találják, akkor megnyugodsz, ha meg nem, akkor megspóroltál egy vastag költséget, ami arról szól, hogy rendberakják az olajnyomás hiányában gallyra ment motort.
Az olajszűrőkben van olyan is, amiben van egy szelep, ami nem engedi vissza az olajat. Ha belenézel, a végében lehet látni valamit, na az az. De csak újkorában, amíg tiszta.
Na most, ez a fajta nálam nem megy fel, bár a menete stimmel, de nem tudom felnyomni a helyére, mert a szelepen felütközik. Így csak a hagyományos szűrővel használom. Lehet, ezért ilyen az enyém is.
2.0d n15-ös alméránál hideg inditáskor az olajnyomás visszajelző pár másodperc után alszik el. Ez jellemző a tipusra, vagy esetleg az olajszűrő nem megfelelő? Jappanparts- ot raktam bele.
Köszi előre is a válaszikat.
korábban említettem, hogy van itthon egy almera n14 blokkom......a kérdésem,hogy ezt hol tudom megemelni ?....festeni akarom,megpucolni stb.....van rajt egy fül felül de hol van még másik pont ?
Nem mindíg, de van hogy pl nem akar indulni (nem immo) És olyat is produkált hogy menet közben megállt terhelés alatt (asszonykám elmondása szerint) Hibagód nem volt benne, tegnap néztem meg.És tudom hogy meg van nyúlva a lánc mert én raktam bele motorcserénél bontottat, de nem olyat ami 2cm-ert van meg nyúlva hanem csak egyet (nem volt pénz anyagra a kocsi meg már nagyon kellett.) Úgy vagyok vele megy amig megy, aztán ha megáll rakom be a donor kocsiból kinyert jó állapotú motort. Tehát nem feltétlen jelzi az elektronika, az már akkor szól amikor 2centire kint van a feszítőd.
Egy kis tuning kell neki mert az A oszlopnál lévő gyári gumi kicsit ferdén nyomja le az ajtóra ragasztottat, szerintem itt berakom az A oszlopon lévő gumiba úgy hogy azt szétnyitom, majd meglátjuk. A vízszintes részhez érve viszont már nincs ilyen gond. A függőleges gumikat célszerű egészen az ajtó széléhez rakni, hogy becsukva rendesen kitöltse a rést. Az első-hátsó ajtó között a fekete részen nem kell mert ott egymáshoz simul a két függőleges fekete rész. Ma is mentem és egészen komoly, hát viharos szél van, azt hallani, de szélcsendes időben nagyon jó lesz. Most a külső tükörrel kell kezdeni valamit mert az most feltűnőbb:)
Ma megkaptam a Summit Pénzügyi Rt-től a devizahiteles elszámolás "papír részét". Eszerint a 2007 januárjában felvett 6 év lejáratú autóhitelemnek a visszatérítése = a felvett hitelösszegnek az 5,47 %-a. Az elmúlt hónapokban olvastam cikkeket, amely szerint különböző eseteket számoltak végig szakértők. Az enyémhez hasonló felvételi idejű és időtartamú hitelre azt kalkulálták, hogy a hitelösszeg kb. 10 %-a fog visszajárni. Namost az 5,47 % elég messze van a 10%-tól. Aki már kapott hasonló levelet, megírhatná, neki mennyi ez a %!
Az enyémben kimondottan nagy rá az esély, hogy tényleg 180.000 km van, bár használtan vettem, de 2 tulajdonosa volt előttem, de az átírás csak formaiság volt. A szervizkönyvben, az 5. év végén, mikor lejárt a garancia 72.000 km volt feltüntetve. A szerelőm azt mondta, hogy felesleges blöffre láncot cserélnem, majd jelez az elektronika, ha megnyúlt. A két hosszbordást viszont cseréltem, bár azok is nagyon jó állapotban voltak, de annyira olcsó volt, hogy inkább biztosra mentem. Amit viszont hamarosan ki kell cserélnem, az a feszítő görgő, csak kicsit sokallom az árát.
Tegnap voltam futóművesnél, egy kicsi volt a hátuljában. Minél hamarabb el akartam vinni, mert szinte új SP1-es Dunlopok vannak alatta. Lengéscsillapítőmérést csinálnak valamerre, ahol klímatisztítást is vállalnak? Plusz még olyan gondom is van az autóval, hogy ha elforog, vagy készül elforogni a hajtott kerék, akkor ropog az eleje. A szerelő szerint nem féltengely, hanem toronycsapágy. Létezik?
Én is rendeltem tegnap a Primera-hoz. Nekem a csomagtér felől (kombi) jön rengeteg zaj, de erős a gyanúm, hogy alulról, úgyhogy azzal nem sok mindent tudok kezdeni.
Volt már itt olyan qg motoros kocsi amiben 110e km nél cserés volt a lánc. Az asszony kocsija is füstöl minden indításkor. Kitaposom a belét mert van polcon egy pöpec motorom, amit a kocsi balesete előtt generáloztak.
Drámai a változás. Első ajtók tetejére végig, kb. középtől pedig lefelé ragasztottam.
Hátsó ajtókat szintén a tetején, ahol a tetőnél a kasztnin lévőhöz csatlakozik csukott állapotban, valamint lefelé kanyarodva szinte végig, az első kifolyónyílásig az ajtó alján. Drámai! Aki nem hiszi próbálja ki. Nem süvít a szél az illesztésekben, meglátjuk az időjárást hogy bírja.
Van esetleg valamilyen irodalma ennek a motortípusnak, akár angolul? Szeretnék kicsit többet megtudni az autómról, de eléggé elszórtak és hiányosak az információk róla. Én laikusként úgy gondoltam, hogy egy láncos, nem túl erős benzines motor örök élet, meg egy nap.
Más: a stabilizátor rudak és gumik cseréje után teljes mértékben megszűnt a zaj, amit hátulról hallottam. Munkadíjjal együtt 10.000 Ft-ból megúsztam az egészet.