Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Amper(TM) Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33605

mongoose70: Köszi az infót! Sajna kicsit későn láttam, már addigra meg is érkezett a gyertya. Ez 133mm-es. Ezen kívül még 135 és 136,5mm-es volt. Meglátjuk majd, amikor kiugrik a régi.. :)

Előzmény: mongoose70 (33575)
balazsh Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33604

Bocs. Telefonon rosszul láttam, nem is alig fogyott, hanem termelődött. :)

 

Előzmény: balazsh (33603)
balazsh Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33603

Ilyen autó nekem is kell.

4000 km alatt alig fogyott az üzemanyagból. :)

Előzmény: Pitecus (33598)
miklos.a Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33602

Azt szeretném kérdezni, hogy a hátsó középső háttámlát hogy lehet szétszedni?

Hiába emelem a kart a támla mögött, nem sikerül eldönteni... nagyon kellene sokszor. 2003-as facelift kivitel, középen is 3pontos biztonsági övvel. 

Pitecus Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33601

Nem érzem magasnak. Napokban hidegen 1000 alatt 1 hajszálnyival van. BC szerint 6.0 az átlag, ami kb. 6,2-6,4 a valósban.

 

Előzmény: SuperBond (33600)
SuperBond Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33600

Nem magas az alapjárat ?

Előzmény: Pitecus (33598)
seli1 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33599

Köszi majd kitisztitom mindkettőt.

Pitecus Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33598

Eközben 2 hónap alatt... 
(2016.09.16 és 2016.11.19)

 

 

SuperBond Creative Commons License 2016.11.21 0 0 33597

Eseteleg EGR szelep ?!

Előzmény: seli1 (33593)
Maffia76 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 33596

Esetleg egy MAP szenzor ellenőrzés, illetve tisztítás.

Előzmény: seli1 (33593)
mongoose70 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 33595

mongoose70 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 33594

Az y20 dth-s Zafira A-ban ez a turbó vezérlő vákumszelep relé kb. 4 havonta besz@rik. Van valakinek ötlete, hogy mitől lehet? Legutóljára már körétettem egy fél pet palackot, hogy a kosz kerülje.

seli1 Creative Commons License 2016.11.19 0 0 33593

Sziasztok.

Mostanában párszor előfordult hogy megtorpant az autó és utána nem akart menni csak szinte alapjáraton hiába nyomom a gázpedált aztán 500 méter után megindul rendesen. Zafira 1.7 CDTI , villáskulcsot nem tette ki hogy gondja lenne. Valakinek esetleg van tipje mi lelte?

peti970 Creative Commons License 2016.11.17 0 2 33592

Ezt így gondolom én is!Sok a felesleges cafrang a mai autókban.Majdnem mindenki elkényelmesedik ettől a sok szarságtól.Vezetési tudás halványul mert majd az elektronika gondolkodik helyette.

Előzmény: SafE84 (33591)
SafE84 Creative Commons License 2016.11.17 0 1 33591

Az egész TPMS dolgot azért tartom feleslegesnek, mert kurv@ drága dolog. Az érdekes az, hogy a Skoda (meg gondolom több más márka) már réges-rég óta kínálta az abroncsnyomás felügyelőt. Korábban felárét, jelenleg már széria, mivel kötelező. Az ABS jeladók jeleit veszi alapul, egy bizonyos eltérés meghaladásakor riaszt, hogy nem ok a nyomás, ellenőrizd.

Kérdem én, ha már kötelező az abroncsnyomás felügyelet és a mai autókban már széria az ABS, akkor miért erőltetik a drága TPMS rendszert? Jaaa, tudom! Egy újabb lehúzási lehetőség...

Elhiszem, hogy a "nagy" drága autókban jól mutat, mikor tized bar-ra pontosan kijelzi a computer, hogy mennyi a kerekek nyomása, de egy alap autóba beletenni csak és kizárólag lehúzás céljából történhetett meg szerintem.

 

SafE

Előzmény: peti970 (33588)
Pitecus Creative Commons License 2016.11.17 0 0 33590

Oh, én megtanultam vezetni (mondjuk fogjuk rá).

A fék asszisztens jó dolog, mert nem kell a féket nyomnom dombról felfele, hanem megtartja az autót pár másodpercre, így kevesebbet kell a kuplungot csúsztatni, továbbá nem virít bele a mögöttem levő pofájába a féklámpa.

Holttérfigyelő a gyengébb figyelmű sofőröknek van, hogy ne jöjjön ki eléd, mert elfelejt kellően a tükörből végigpásztázni visszafele, illetve nem figyeli előzőleg a mögöttes forgalmat. Ha csak minden 100-adik autóst segíti ki, akkor is már tetemes kártól óv meg.

A lapos gumi meg nem szép látvány, pláne, ha szétszaggatját az acél szövést (drága buli). Már a szoci korban a nagy katonai KRAZ-MAZ-URAL stb gépeken is volt automata felfújó. Ez annak a TESCOGAZDASÁGOS változata, hogy a tapadásod megmaradjon (elzavar a kútra/gumishoz kompenzáltatni).

 

Ettől független élvezet apám alekójába beleülni és "szabadon" hajtani, minden kütyü nélkül. :-D

Épp emiatt értem a felháborodásodat. :-)

 

Előzmény: peti970 (33588)
tangerine Creative Commons License 2016.11.17 0 0 33589

Még nem tudom. :) Tegnap vettem a jófogáson, elvileg holnapra fog ideérni. 16-os lemezfelnik 3 éves téligumikkal.

Előzmény: Fredo (33587)
peti970 Creative Commons License 2016.11.17 0 1 33588

Biztosan sokan nem értenek egyet velem.Szerintem ez is egy olyan hasznos találmány ami a balfaszságot hivatott kikompenzálni.Van még pár ilyen jó dolog a mostani autókban,lejtmenetvezérlő fék aszisztens holttérfigyelő stb.Mind arra sarkall hogy ne tudjunk már rendesen vezetni.

Előzmény: tangerine (33586)
Fredo Creative Commons License 2016.11.17 0 0 33587

Pitecus, SuperBond köszi a segítséget. Vadászok 17-es lemezfelnit.

Tangerine neked milyen a télikereked?

tangerine Creative Commons License 2016.11.17 0 0 33586

Ezen cikk szerint nem olyan egyszerű, hogy csak beszerelem, és mehet:

 

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/hasznos_tudnivalok_a_tpms-rol_azaz_a_guminyomas-szenzorrol-13642

 

"Sajnos a csere nem egyszerű művelet, megfelelő műszer szükséges hozzá. Abban az esetben, ha utólagos, tanítható szenzort szereltetünk be, akkor klónzoni kell a gyári szenzort, továbbá egyes márkáknál az autó tanítása is szükséges lehet. Klónozáshoz elegendő egy külső vagy OBD-s diagnosztikai eszköz használata. Amennyiben "forgatjuk" is (eltérő helyre tesszük) a kerekeket, akkor újra is kell tanítani az autóval, hogy melyik felni/szenzor hova került, ez további programozgatást igényel. Mivel ezek az eszközök komolyabb összegbe kerülnek, és kezelésükhöz szakértelem is szükséges, emiatt nem lehetséges az, hogy otthon végezzük el ezeket a műveleteket."

Előzmény: OPC-007 (33585)
OPC-007 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 33585

Most már vannak megbízható jó minőségű utángyártott nyomásérzékelők,amik kompatibilisek az Opellal ,miért nem teszitek bele és akkor nem idegesítene a hibakódvisszajelző !!

tangerine Creative Commons License 2016.11.16 0 0 33584

Ha csak ennyi, az nagyszerű! Köszi!

Előzmény: ezüst 11 (33583)
ezüst 11 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 33583

Nem fogja mutatni a nyomásértékeket, csak ennyi. Én is így járok télen B-vel.

Előzmény: tangerine (33580)
Pitecus Creative Commons License 2016.11.16 0 0 33582

1 garnitúra alufelnim van. 17"-os. Azon cserélgetem egyenlőre a gumikat. Mindkét gumigarnitúra szigorúan XL-es, peremvédős. Néha megyek fel földúton a hegyre, tettem már tönkre 4 db Nokian i3-ast. Ráadásul ez a verda több, mint 1,8 tonna. De szeretnék egy Opel Astrákon látható alufelnit, amire majd a nyárit tenném.

Amit szeretnék:

Előzmény: Fredo (33578)
ombre.meriva Creative Commons License 2016.11.16 0 0 33581

Helló!

 

A 19cm magas tényleg belemegy, ma raktam be.

Előzmény: kocolaci (33521)
tangerine Creative Commons License 2016.11.16 0 0 33580

Mit fog szólni a Zafira (C), ha a nyomásjeladós nyári kerekeket leszedem, és normál jeladó nélküli téli kerekeket teszek fel?

SuperBond Creative Commons License 2016.11.16 0 0 33579

Szia,

Az alufelninek miért nem jó a tél ?!

Időnként itt-ott felröppen ez a városi legenda, aminek már akkor sem volt túl sok alapja amikor még lehetett volna egyáltalán.

Tizen-több éve használok alufelnit télen (is) és semmi kárát nem látja. Egyszer eset kára a felnimnek az is nyáron volt amikor felszorítottak a járdapadkára.

Ismerem amúgy az érveket hogy a só meg az alu ötvözet stb. De ha még használnának is sót idehaza útszórásra, amit pár éve nem tesznek, akkor sem tudna sokat kezdeni a só a felnivel hiszen messze túlnyomó többsége az alufelniknek festve van (!), annak pedig pont annyit tud ártani mint mondjuk a festett karosszériának.

A nem festett hanem polírozott tárcsák az más , télen nem olyat kell használni.

Annyi igazság azért mégis van benne hogy a könnyüfém ötvözet hidegben merevebb mint egy lemezfelni, de igazából nem tudok olyan eseményt elképzelni amikor téli körülmények között nagyobb kár keletkezik a felniben mintha az esemény nyáron történt volna.

Amúgy meg az eredeti kérdésedre a válasz szerintem attól is függ hogy mennyi ideig akarod megtartani még az autót. Ha még legalább 3-4 évig megtartod, akkor én beruháznék külön felnikre. (FB-n vannak alufelnis adok-veszek csoportok, nagyon jó árakon lehet kapni használt és jó felniket )

Előzmény: Fredo (33576)
Fredo Creative Commons License 2016.11.15 0 0 33578

Akkor neked 2 garnitúra 17-es felnid van?  Mindkettő alu?

Előzmény: Pitecus (33577)
Pitecus Creative Commons License 2016.11.15 0 0 33577

Szia!

Én jóárasítva vettem Brand name Gumit, Uniroyalt. 150-ből megvolt a 4. Annyit a biztonságom/utasaim biztonsága megér.

Nem letorkollni akarlak, de ha 4 újat veszel 4-8 szezonra nem kell gumit venni.

A másik, hogy a dízeleknek a megnövekedett súly miatt (1800+ kg) nagyobbak a féktárcsái, így 17-es felniket kell használni. Nekem volt 16-os téli gumim, de el kellett adnom, mert nem igazán fért rá a 16-os felni.

 

Előzmény: Fredo (33576)
Fredo Creative Commons License 2016.11.15 0 0 33576

Sziasztok!

 

2012-es Tourerhez keresek téligumit. A jelenlegi állás szerint van 2db 225/50-es,17 collos közepes állapotú téli gumim, de csak egy garnitúra felnim van a nyári: alufelni(17-es).

1. Vegyek 2db 17-es téligumit és rakjam a téliket az alufelnire?

2., Vegyek 2db 17-es téligumit + 4 felnit?

3., Vegyek 4db 16-os téligumit + felnit?

 

1-es pont hátránya, hogy nem olyan jó évente 2x átszereltetni meg az alufelninek se jó a tél.

2-es pont hátránya hogy hirtelen nem találok 17-es acélfelnit Tourerre

3-as pont hátránya hogy két gumival több kell, plusz azt írja a net (gumikeresős webshop), hogy a 2.0-ás erős dízelre 17-es felni való. Nem értek hozzá, létezik az, hogy nem jó a 16-os felni alá?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!