mongoose70: Köszi az infót! Sajna kicsit későn láttam, már addigra meg is érkezett a gyertya. Ez 133mm-es. Ezen kívül még 135 és 136,5mm-es volt. Meglátjuk majd, amikor kiugrik a régi.. :)
Az y20 dth-s Zafira A-ban ez a turbó vezérlő vákumszelep relé kb. 4 havonta besz@rik. Van valakinek ötlete, hogy mitől lehet? Legutóljára már körétettem egy fél pet palackot, hogy a kosz kerülje.
Mostanában párszor előfordult hogy megtorpant az autó és utána nem akart menni csak szinte alapjáraton hiába nyomom a gázpedált aztán 500 méter után megindul rendesen. Zafira 1.7 CDTI , villáskulcsot nem tette ki hogy gondja lenne. Valakinek esetleg van tipje mi lelte?
Ezt így gondolom én is!Sok a felesleges cafrang a mai autókban.Majdnem mindenki elkényelmesedik ettől a sok szarságtól.Vezetési tudás halványul mert majd az elektronika gondolkodik helyette.
Az egész TPMS dolgot azért tartom feleslegesnek, mert kurv@ drága dolog. Az érdekes az, hogy a Skoda (meg gondolom több más márka) már réges-rég óta kínálta az abroncsnyomás felügyelőt. Korábban felárét, jelenleg már széria, mivel kötelező. Az ABS jeladók jeleit veszi alapul, egy bizonyos eltérés meghaladásakor riaszt, hogy nem ok a nyomás, ellenőrizd.
Kérdem én, ha már kötelező az abroncsnyomás felügyelet és a mai autókban már széria az ABS, akkor miért erőltetik a drága TPMS rendszert? Jaaa, tudom! Egy újabb lehúzási lehetőség...
Elhiszem, hogy a "nagy" drága autókban jól mutat, mikor tized bar-ra pontosan kijelzi a computer, hogy mennyi a kerekek nyomása, de egy alap autóba beletenni csak és kizárólag lehúzás céljából történhetett meg szerintem.
A fék asszisztens jó dolog, mert nem kell a féket nyomnom dombról felfele, hanem megtartja az autót pár másodpercre, így kevesebbet kell a kuplungot csúsztatni, továbbá nem virít bele a mögöttem levő pofájába a féklámpa.
Holttérfigyelő a gyengébb figyelmű sofőröknek van, hogy ne jöjjön ki eléd, mert elfelejt kellően a tükörből végigpásztázni visszafele, illetve nem figyeli előzőleg a mögöttes forgalmat. Ha csak minden 100-adik autóst segíti ki, akkor is már tetemes kártól óv meg.
A lapos gumi meg nem szép látvány, pláne, ha szétszaggatját az acél szövést (drága buli). Már a szoci korban a nagy katonai KRAZ-MAZ-URAL stb gépeken is volt automata felfújó. Ez annak a TESCOGAZDASÁGOS változata, hogy a tapadásod megmaradjon (elzavar a kútra/gumishoz kompenzáltatni).
Ettől független élvezet apám alekójába beleülni és "szabadon" hajtani, minden kütyü nélkül. :-D
Biztosan sokan nem értenek egyet velem.Szerintem ez is egy olyan hasznos találmány ami a balfaszságot hivatott kikompenzálni.Van még pár ilyen jó dolog a mostani autókban,lejtmenetvezérlő fék aszisztens holttérfigyelő stb.Mind arra sarkall hogy ne tudjunk már rendesen vezetni.
"Sajnos a csere nem egyszerű művelet, megfelelő műszer szükséges hozzá. Abban az esetben, ha utólagos, tanítható szenzort szereltetünk be, akkor klónzoni kell a gyári szenzort, továbbá egyes márkáknál az autó tanítása is szükséges lehet. Klónozáshoz elegendő egy külső vagy OBD-s diagnosztikai eszköz használata. Amennyiben "forgatjuk" is (eltérő helyre tesszük) a kerekeket, akkor újra is kell tanítani az autóval, hogy melyik felni/szenzor hova került, ez további programozgatást igényel. Mivel ezek az eszközök komolyabb összegbe kerülnek, és kezelésükhöz szakértelem is szükséges, emiatt nem lehetséges az, hogy otthon végezzük el ezeket a műveleteket."
Most már vannak megbízható jó minőségű utángyártott nyomásérzékelők,amik kompatibilisek az Opellal ,miért nem teszitek bele és akkor nem idegesítene a hibakódvisszajelző !!
1 garnitúra alufelnim van. 17"-os. Azon cserélgetem egyenlőre a gumikat. Mindkét gumigarnitúra szigorúan XL-es, peremvédős. Néha megyek fel földúton a hegyre, tettem már tönkre 4 db Nokian i3-ast. Ráadásul ez a verda több, mint 1,8 tonna. De szeretnék egy Opel Astrákon látható alufelnit, amire majd a nyárit tenném.
Időnként itt-ott felröppen ez a városi legenda, aminek már akkor sem volt túl sok alapja amikor még lehetett volna egyáltalán.
Tizen-több éve használok alufelnit télen (is) és semmi kárát nem látja. Egyszer eset kára a felnimnek az is nyáron volt amikor felszorítottak a járdapadkára.
Ismerem amúgy az érveket hogy a só meg az alu ötvözet stb. De ha még használnának is sót idehaza útszórásra, amit pár éve nem tesznek, akkor sem tudna sokat kezdeni a só a felnivel hiszen messze túlnyomó többsége az alufelniknek festve van (!), annak pedig pont annyit tud ártani mint mondjuk a festett karosszériának.
A nem festett hanem polírozott tárcsák az más , télen nem olyat kell használni.
Annyi igazság azért mégis van benne hogy a könnyüfém ötvözet hidegben merevebb mint egy lemezfelni, de igazából nem tudok olyan eseményt elképzelni amikor téli körülmények között nagyobb kár keletkezik a felniben mintha az esemény nyáron történt volna.
Amúgy meg az eredeti kérdésedre a válasz szerintem attól is függ hogy mennyi ideig akarod megtartani még az autót. Ha még legalább 3-4 évig megtartod, akkor én beruháznék külön felnikre. (FB-n vannak alufelnis adok-veszek csoportok, nagyon jó árakon lehet kapni használt és jó felniket )
Én jóárasítva vettem Brand name Gumit, Uniroyalt. 150-ből megvolt a 4. Annyit a biztonságom/utasaim biztonsága megér.
Nem letorkollni akarlak, de ha 4 újat veszel 4-8 szezonra nem kell gumit venni.
A másik, hogy a dízeleknek a megnövekedett súly miatt (1800+ kg) nagyobbak a féktárcsái, így 17-es felniket kell használni. Nekem volt 16-os téli gumim, de el kellett adnom, mert nem igazán fért rá a 16-os felni.
2012-es Tourerhez keresek téligumit. A jelenlegi állás szerint van 2db 225/50-es,17 collos közepes állapotú téli gumim, de csak egy garnitúra felnim van a nyári: alufelni(17-es).
1. Vegyek 2db 17-es téligumit és rakjam a téliket az alufelnire?
2., Vegyek 2db 17-es téligumit + 4 felnit?
3., Vegyek 4db 16-os téligumit + felnit?
1-es pont hátránya, hogy nem olyan jó évente 2x átszereltetni meg az alufelninek se jó a tél.
2-es pont hátránya hogy hirtelen nem találok 17-es acélfelnit Tourerre
3-as pont hátránya hogy két gumival több kell, plusz azt írja a net (gumikeresős webshop), hogy a 2.0-ás erős dízelre 17-es felni való. Nem értek hozzá, létezik az, hogy nem jó a 16-os felni alá?