Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2020.08.27 0 0 10787

A tagolást kicsit átvariáltam...

 

20-07 271 > 84 55 117 7734-2 > 84 55 979 8628-8

20-26 537 > 84 55 117 7784-7

 

Előzmény: szivats (10786)
szivats Creative Commons License 2020.08.26 0 1 10786

Visszaolvastam hat évet, de nem, leltem nyomát, úgyhogy kérdezek!

 

Az FKG

 

84 55 9798 628-8 Ypl -je, és a

84 55 1177 784-7 Ypl -je

 

miből lett?

 

bontomromt Creative Commons License 2020.07.25 0 0 10785
Zolcsi67 Creative Commons License 2020.07.21 0 0 10784

Köszi :-)

Előzmény: Sinbiciklis1 (10783)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2020.07.20 0 0 10783

De, hogy ne menjél hiába

Előzmény: Zolcsi67 (10781)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2020.07.20 0 1 10782

Vasmű, Terelő út. A mozdonyszínnel szemben, a vasmű kikötő felöli szélén.

Előzmény: Zolcsi67 (10781)
Zolcsi67 Creative Commons License 2020.07.20 0 1 10781

Csepelen merre, ha szabad kérdezni?

Előzmény: Janiw (10777)
kanizsella Creative Commons License 2020.07.20 0 0 10780

Köszönöm.

Előzmény: _karika (10779)
_karika Creative Commons License 2020.07.20 0 1 10779

Kismaros. Peronok még nincsenek kész.

Háttérben Verőce illetve a templom.

Előzmény: kanizsella (10775)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2020.07.14 0 1 10778

BUDA típusú aláverőgép.

Előzmény: Janiw (10777)
Janiw Creative Commons License 2020.07.14 0 0 10777

Sziasztok, 

Ő róla mit lehet tudni? Csepelen láttam, egy jó ideje már nem mozdult ránézésre 🤔

AGr-040 ennyit láttam mint pályaszám vagy azonosítóként.

 

Köszi a válaszokat 

Atis57 Creative Commons License 2020.07.04 0 1 10776

Szia!

 

A helyett nem ismerem fel -amit látok 25kV-s szigetelők. Tehát mindenképpen 1956 utáni a kép.

 

Tetszik a munkavédelem magas foka  (197x után már kellett sisak, biztonsági öv, létra )

Nem lehetett ráálni a korlátra.

 

de mások hátha ismerik....

Előzmény: kanizsella (10775)
kanizsella Creative Commons License 2020.07.04 0 0 10775

Hol készülhettek ezek a képek? A fák mögül leskelődik a klerikális reakció harci bázisa.  

Előzmény: kanizsella (10774)
kanizsella Creative Commons License 2020.07.04 0 0 10774

Vvill 3651 

fortepan_194941 és fortepan_194940

r1232 Creative Commons License 2020.06.23 0 0 10773

Meg M31-re, M43-47-re szerelhetőt.

Előzmény: RhB (10772)
RhB Creative Commons License 2020.06.23 0 0 10772

Később meg Szergejre szerelhetőt használtak.

 

https://www.youtube.com/watch?v=IdEZTBLo0EA

 

Előzmény: Atis57 (10771)
Atis57 Creative Commons License 2020.06.22 0 0 10771

Szia!

 

 Köszi , érdekes volt. 

 

Bár én inkább ,424-s láttam hóekével .  Akkor még az volt dögivel..........

Előzmény: Zolcsi67 (10770)
Zolcsi67 Creative Commons License 2020.06.22 0 0 10770

MIG-15-ös idehaza ez az egy volt:

http://iho.hu/hir/oriassusuistvantelken

 

És egy szovjet (orosz) párhuzam, bár ennek is van magyar vonatkozása:

http://iho.hu/hir/en-vagyok-a-hires-egyteru-130212

Előzmény: Atis57 (10768)
MTU-890 Creative Commons License 2020.06.21 0 0 10769

 

"... tűzkiváltó kapcsoló ..."

 

 

"... a tűzkiváltó kapcsolót ,,Be’’ állásba kell kapcsolni. A kapcsolás megtörténte után a főfúvócsövek üzemének be kell indulni és a gázsugaraknak ki kell alakulni. A főfúvócsövek akkor működnek tökéletesen, ha kifúvó lángsugár egyenletes süvöltő – dübörgő hangon ég, hossza 2–3 méter."

 

 

Egy MÁV oktatófilm, benne a süsü 2:40-6:50-ig:

https://www.youtube.com/watch?v=Iod2mfUtIb4&feature=youtu.be

Előzmény: Atis57 (10768)
Atis57 Creative Commons License 2020.06.21 -1 0 10768

Szia!

 Köszi... Akkor ez már nem a MIG15 hajtóművel  dolgozik...

 

Vannak érdekes szóhasználatok.

"a tűzkiváltó kapcsoló és a figyelmeztető csengő kapcsolója"

Mivel tüzel? gépkarabély, géppuska, gépágyú , stb  Tudom ez nem az a topic........

Előzmény: MTU-890 (10766)
MTU-890 Creative Commons License 2020.06.19 0 0 10767

HLS023 2016-ból:

 

Előzmény: MTU-890 (10766)
MTU-890 Creative Commons License 2020.06.19 0 1 10766

"... üzemeltetési leírás, vagy utasítás ..."

 

 

A 2017/8. MÁV Értesítőben közzétett D.4. Utasításban van egy rövid tájékoztatás a HLS felhasználásáról (853-854. oldal):

https://mosz.co.hu/images/a2931/MAV_1708.pdf

 

A VU-ból részletek:

 

A HLS típusú hőlégsugaras hóolvasztó gép általános műszaki adatai:

Szolgálati tömeg üresen: 7,2 + 0,2 t

Teljesítmény: 1200 kW

Maximális vont. seb.: 40 km/ó

Üzemanyag: petróleum

Műk. levegő nyomás: 8–10 bar

Műk. levegő igény: 1800–2000 L/perc

Vezérlő fesz.: 24 V

Teljes hossz: 6060 mm/5540 mm (Ganz-Rónai/Kaláka)

Tengelytáv: 2950mm/2500 mm (Ganz-Rónai/Kaláka)

Tengelyek száma: 2

Fékrendszer: állvatartáshoz szükséges kézifék.

 

A HLS típusú hőlégsugaras hóolvasztógép működési elve.
A HLS hőlégsugaras hóolvasztók az üzemanyagtartály rendszerükben tárolt üzemanyagban rejlő energiát alakítják át nagysebességű és magas hőmérsékletű gázsugarakká. Az átalakítást a gépek fúvócsövei végzik. A működéshez szükséges egy jármű, mely a mozgatást, a sűrített levegő táplálást és a vezérlési feszültséget szolgáltatja. Az üzemanyagot sűrített levegő porlasztja be a fúvócsőbe. A fúvócső két koaxiális csőből áll, amelyre 20°-os szögben csatlakozik a gyújtóégő. A fúvócső végén van elhelyezve a főporlasztó, annak a hossztengelyében. Az üzemanyag a porlasztóba szabadeséssel folyik, amelyre rásegít a porlasztó természetes szívóhatása.
Az üzemanyag bevezetőből kifolyó üzemanyag a bevezető és a porlasztóház közötti részen kiáramló nagysebességű légáramlásba kerül, ami szétszakítja és apró cseppekre bontja azt. A keverék sugár a belső ,,gázosító cső’’ falán felmelegszik, és gázzá alakul. Mivel az áramlási sebesség nagy, egy erőteljes injektor hatás is fellép a gázosítócső külső és belső falán egyaránt, amelynek az az eredménye, hogy a környezeti levegőt a fúvócső beszívja és a porlasztó által termelt gázsugárral összekeveri. Ez az égés minőségét javítja.
A gázkeveréket a gázosítócső előtt állandóan égő gyújtóláng meggyújtja, és az igen nagy sebességgel elég. Helyes beállításnál korom és füstmentesen.
A lánghőmérséklet 1700°C körüli. A kilépő gázsugarak a sínkorona felett, 150 mm magasan ferdén elhelyezett fúvócsövekből kilépve az útjukba kerülő jég és hótakarót megolvasztják és a vizet pedig elgőzölögtetik, illetőleg kifújják.
Minden gép 2 db fúvócsővel van felszerelve, amelyek a sínkorona belső élétől 150 mm-re irányulnak a talaj felé kb. 42°-os szögben.
A fúvócsövek távvezérelhetően elfordíthatóak, amely azért szükséges, hogy a kettős átszelésű kitérők (angolváltók) kiágazó részeit is egy vágányút beállítással ki lehessen tisztítani.
A vezérlés és működtetés elektropneumatikus úton történik. A villamos vezérlőegység 24 V és 72 V egyen és váltakozó feszültségről egyformán üzemel. A beépített túlfeszültség-védelem kizárja a téves feszültségről való működtetés lehetőségét.
A villamos vezérlőegység egy ,,repülő kábellel’’ csatlakoztatható a működtető jármű világítási energia rendszerére. Szintén repülő kábellel van összekötve a vezérlő dobozzal is, amelyet a működtető jármű vezetőfülkéjében lehet a hóolvasztás idejére elhelyezni. A vezérlődobozban találhatók a fúvócsövek mozgató kapcsolói, a tűzkiváltó kapcsoló és a figyelmeztető csengő kapcsolója.

A sűrített levegőt szabványos tömlőkapcsolaton keresztül kapja a gép a működtető jármű főlégtartály vezetékéről.

Előzmény: V42 531 (10763)
V42 531 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 10765

Köszönöm a választ és a fotót!

 

Előzmény: klapperes (10764)
klapperes Creative Commons License 2020.06.11 0 1 10764

Alighanem így nézett ki a másik irányból fotózva (2006-os fénykép)

Előzmény: V42 531 (10763)
V42 531 Creative Commons License 2020.06.08 0 0 10763

Kedves Topikosok!

Esetleg valaki tudja az egykoron Sm VF-hez tartozó HLS (HőLégSugaras hóolvasztó) számát? Az általam mellékelt képen az Sm-i Süsü van, de a száma pont nem látszik. Továbbá ha valakinek a birtokában áll valamilyen jellegrajz, üzemeltetési leírás, vagy utasítás, ha módjában áll, ossza meg velem! Illetve ezek a gépek hol épültek? A válaszokat előre is nagyon köszönöm!

A HÉV-es :D Creative Commons License 2020.05.24 0 0 10762

Sziasztok! 

Keresek vasúti pályás dolgozót.

Lenne pár kérdésem. 

Szép napot. 

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2020.05.02 0 0 10761

Ezek keskeny nyomközűek, a dömper meg normál.

Előzmény: Atis57 (10758)
gumidani Creative Commons License 2020.05.01 0 0 10760

Akkor most már kíváncsi lennék arra, hogy mekkora "sorozat" készülhetett belőle.  (nem fogom megtudni) Eddig azt gondoltam, hogy amit láttam az gutorföldei, vagy (gutorföldi?) helyi barkácsolás eredménye és egyedi darab.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (10759)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2020.05.01 0 0 10759

Mindszenten, a Metalucom telephelyén is dolgozott egy ilyen masina.

Előzmény: gumidani (10757)
Atis57 Creative Commons License 2020.05.01 0 0 10758

Szia! 

 A Hoffher-Vörös CS traktorgyár élen járt az ilyenekben ....is.

Mig az MTZ ki nem szoritotta....

 

 

Előzmény: gumidani (10757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!