Megnézem mindjárt, csak azt nem tudom , hogy hogyan fogom lebontani a kormányburkolatot, a kulcs miatt.. Mindjárt megnézem. Én még most látom először, mióta beszart ez a kis drága.
Nulla, és "kis gyújtás" állás között van egy pont, ahova (normál körülmények között) akkor kell fordítani a kulccsal, ha ki szeretnéd szerelni a komplett gyújtáskapcsolót. Más állásokban a kormányzár miatt nem lehetséges a kiszerelése.
Próbáld meg, hogy ha a kis rögzítőcsavarját oldalról kicsavarozod (természetesen először a kormányburkolatot le kell szerelni), akkor esetleg moccan-e annyira, hogy eddig a pontig el tudd óvatosan fordítani. Több gyártótól származó gyújtáskapcsolók léteznek, nem mindegyiken vagy egy pici kis vonással jelölve, hogy hol ez a pont...
Sziasztok! 2002-es Peugeot 306-al akadt egy kis (nem is olyan kis problémánk) Gyújtáskapcsoló, gyújtásállásban maradt, ragadt.. se előre, se hátra, kulcs benne. (Isteni szerencse hogy lakáson belül van, vagy mégsem, mert innen ki is kell trélerezni, ha nem fog megmoccanni) Elmondás alapján kormányzár bekattanása után már nehézkesen indult. Utána beálltak vele, és nem lehetett kihúzni a kulcsot, el sem fordult.. gyújtásállásban ragadt. Ventillátor pörög, csak az akkusaru levételével lehetett áramtalanítani az autót. Megpróbálták szerelőhöz vinni, de se előre se hátra mozdítani a kulcsot nem lehet.. kivenni sem. Valaki járt már így? Paradox módon az autó nemsokára az enyém lesz. Rémálom egy hiba. Az biztos.
Köszi Zimurgy, közben sikerült lebontani a motortéri biztosítékok tetejét és meglett a ludas - egy 40A-es biztosíték helyett volt berakva egy 20A-es - naná hogy kipukkadt. :) Mindenesetre a ventillátorom tuti, hogy vacak, mert nem sikerült elindítani közvetlenül az aksiról sem, holnap kukázok egyet egy bontóban. De legalább már a feszültség ott van, ahol lennie kell. :) Köszi még egyszer. 2 hete vettem a kis Peugeot-t, előtte sose volt franciám, ebbe tényleg nagyon bele kell rázódni. :)
Ha csak egyfokozatú a ventillátorod, akkor végtelenül egyszerű az áramköre: a motortéri táblában az F34 a biztosítéka, innét a feszültség a hőgombára megy, majd a ventillátor csatijára.
96-os 306-oson nem megy a hűtőventillátor. Odáig eljutottunk, hogy maga a ventilátor nem jó, tehát közvetlenül meghajtva sem megy. Viszont ha már szétszedtük, megnéztük, sem a hőgombánál, sem a ventilátor csatlakozójánál nincs feszültség, el sem jut odáig az áram. A bitosítékok elvileg rendben. Van ennek valahol valami reléje, vagy a motortérben külön biztosítéka, amit még meg kellene néznünk?
Hello aki erre téved! A fűtő ventillátorom (fokozatmentes a kapcsolója) mostanában érdekesen működik , kb. minden második motorindításkor nem indul el , aztán pár perc elteltével beindul. Talán ismert előttetek a probléma , és annak orvoslása. Köszi
Nemrég észrevettem valami fura búgó hangot a motortérből. Hidegen nem jelentkezik, csak ha bemelegszik, kb 1500-3000 fordulatig hallani, illetve lenyomott kuplungnál abbamarad. Valakinek van hasonló tapasztalata? Mi lehet a baj? 2001-es 1.6-os.
Hello! Az ajtókon lévő kárpit (fekete bársony-szerű anyag ) megereszkedett a homorú részeken , levált a kemény hordozó ajtóborításról. Van valami folyékony ragasztó , amivel javítható , és nem üt át az anyagon, köszönöm
Most megnéztem egy kibontott középső befúvón, és a valóságban alul három csavar tartja az egységet, felülről pedig négy karom. Oldalról nem láttam rögzítési pontot. Hátulról két vékonyfalú "cső" csatlakozik. bilincs, vagy más oldandó kapcsolat nincs, csak egymásba vannak csúsztatva. De szoros, ebben a hidegben szét sem tudtam húzni...
Kicsit utána olvasgatva (más kocsiban is hasonló a deréktámasz , Fordnál volt egy csere leírás) az szokott lenni , hogy ezek a rugók egy idő után elfáradnak (az enyém is 16 éves kocsi), és gyanítom a bontott ülésben is már a végét járja. Mindenesetre köszi!
Köszönöm a gyors és segítő válaszod. Megpróbálom amit írtál , azt hittem , hogy a két szellőző csapjai (amin le-fel billenthető) nem olyan mélyen mennek bele oldalt a keretbe és ki tudom pattintani. De már belátom , hogy törés lenne a vége. A rádió felől indulok el , az menni fog szerintem , mert annak a beépítő keretét én raktam be , amikor lecseréltem a gyári kazettás egységet.
Előzetesen visszaolvastam a fórumot egy kicsit , láttam , hogy hasznosak a tanácsaid , ezért bátorkodom előhozakodni egy másik dologgal (a 306 Klub fórumán akartam megkérdezni).
Arról van szó , hogy pár hónapja egy beüléskor a vezetőoldali deréktámasz elromlott. Most hétvégén rászántam magam és kicsit kibontottam az ülést , sokat nem is kellett bontanom , kb rögtön kiesett belőle egy törött húzórugó , ami a hevedert feszíti az ajtó felőli üléskerethez. Tudsz esetleg olyan helyet , ahol ezt a rugót be lehet szerezni, vagy legyártatni? Bontóban gondolom az egész ülést rám sóznák...
Emlékeim szerint a komplett egységet mindenképpen egy darabban ki kell először szerelned. Tehát a két befúvó és alatta a két elzáró.
Talán alul-felül 2-2 és oldalanként 1-1 műanyag karom van rajt, ezeket kell mind kifeszíteni. Az nagy segítség, ha van egy donor, hogy hol is vannak pontosan a karmok.
Szerintem nagy segítség, ha az alatta lévő konzolt előbb lebontod. Ez kissé összetett:
Óra feletti fedlap ki, óra ki, két alsó csavar ki, rádió ki, rádió tartókerete ki, ott benyúl, balról-jobbról a két hatlapú anyát ki. Ekkor a konzol már előrebillenthető.
Így az alsó karmokhoz már könnyebb a hozzáférés...
Sziasztok, nem valami aktív a fórum , de talán jár erre valaki hozzáértő. 2001-es 306-ban az utastéri középső szellőzőrácsot (szemből a jobb oldali) ki lehet valahogy pattintani? Beraktam egy csiptetős telefontartót és a függőleges terelőlamellák teljesen szétestek.Megvan mindegyik , csak ott belül , nem férek hozzá , jó lenne nem kiszedni az egész műszerfalat , hogy megcsináljam. köszönet!
Peugeot 306 2000 1.4 benzinIndulás után kb 5km el lenullázódik a km órám(nem mér) és ha lámpánál megállok akkor leáll. Amég nem éri el az alapjáratot a fordulatszám(azaz megyek vele) addig semmi baja hibátlanul megy. Utána első indításra indul. Ezt kb addig csinálja amég be nem melegszik, 4 5 alkalommal( ezalatt városban megyek kb 5 10 kmt. Utána semmi baja. Kábeleket biztosítékokat átnéztem. Más ötlet?
A minap szembesültem azzal a jelenséggel mely szerint bekapcsolva hagyott világítás mellett nem visít a csipogóm ha leveszem a gyújtást és kiveszem a kulcsot a gyújtáskapcsolóból...
Ki is vettem a kütyüt a biztosíték táblából de ránézésre semmi rendelleneset nem találtam a panelen illetve a buzzer 5V egyenáramra kötve minimálisan de adott némi életjelet.
A forrasztásokat átmelegítettem,hátha csak elengedte valahol a 21 éves forrasztás de ez sem segített.
Így tehát marad a csere.Viszont akárhogy keresem autó alkatrészes webshopokban,sehogy nem találok rá....
Meg tudná valaki mondani,hogy mi a pontos megnevezése az alkatrésznek?Nem vagyok túl nagy szaki ami azt illeti,első autó és ehhez csak minimális tapasztalat van :(
A másik ami gondot okoz:
Hűtőventi behalt,irány a szerelő aki kicserélte.Azóta 87°C-nál bekapcsol és maximális fordulaton megy.Annyira hangos,hogy leállított motornál még 60-80m-ről is hallani.
Szerelőhöz vissza,akkor tudatta velem,hogy a ventillátor és a hűtőradiátor közt található kütyü (jeladó,relé,isten tudja micsoda) nem működött mikor ventillátort cserélt ezért azt kivette és áthidalta a csatlakozót fixre kötve azt.
Az alkatrészt szerencsére nem dobta el így hát elkértem tőle és a kóklersége miatt cseppet sem érzékeny búcsút vettem tőle.
A probléma az,hogy bármelyik szakinak mutatom meg az alkatrészt,senki nem tud róla infót adni sem pedig azt,hogy honnan lehet beszerzni.
Ennyi van ráírva:Roche et moreau pierrelaye Ref: 96100264.80 C5
Ismerős valakinek?
A vas egy 96-os 1,4-es benzines XN,csapott seggű, KFX-es (TU3JP) motorkóddal.
Előre is köszönöm a válaszokat és elnézést az hozzánemértésem miatt :)
Ha befekszel hanyatt a vezetőoldali lábtérnél, akkor nagyjából a fékpedál vonalában, nagyon magasan megláthatod a gumidugót. A motortér felől a fékrásegítő meglehetősen kitakarja...
Talán cabrion is ott van, mint a többi kivitelnél.
A segítségeteket szeretném kérni, mivel az 1996-os Peugeot 306 Cabriolet Saint-Tropez típusú autómba egy mélynyomót szeretnék beépíteni, de a kábelezés közben az autó tűzfalán lévő gumitömítéssel ellátott lyukat nem találtam. Olvastam a fórumon illetve fórumokon, hogy van egy ilyen lyuk a tűzfalon, de képet nem láttam róla, vagy ahol volt is feltöltve, már azok is elavultak. Aki tudatában van a lyuk hollétéről kérem küldjön képet, vagy segítsen megtalálni.
Egy Peugeot 306 xr típusú 2002 es évjáratú 1587 cm3 gépjármű tulajdonosa vagyok.
Sajnos nemrégiben lerobbantam vele. Kiderült, h a benzinszivattyú, nem teszi a dolgát. Viszont mielőtt lecserélném a szivattyút javasolták, h nézzem meg, hátha csak a relé nem működik. Szeretném kicserélni, de sajna nem jövök rá, h melyik lehet az. Valaki esetleg tudja, h melyik relét cseréljem?
1 hete vagyok tulajdonosa egy 1998-as Peugeot 306 Cabrio -nak. 1.6-os motorral szerelt, Saint Tropez változat. A kocsi németországi vásár, első tulajdonostól, amit egyébként Németországban használok én is tovább. Az autót második autónak használjuk, mellette egy Peugeot 307 SW 2.0 Hdi -t használunk. Érdeklődni szeretnék néhány esetleges probléma iránt.
1. Ami feltűnt, hogy a hütőviz néhány perc alatt eléri a 90 fokot, kicsit jobban meghajtva hamar át is lépi elmegy kb. 2/3 -ig nagyon gyorsan. Majd szintén hamar vissza is hűl. A ventilátor működik, de a motortérben óriási a forróság. Pirosig nem megy el és ahogy mondtam vissza is hül. Nem tudom, hogy ez rendben van -e igy. Hütőviz cserére hamarosan sor kerül. Ránézésre a viz nem olajos. Hidegen az auto feheren fustol is par percig, aztan amikor melegedett es az alapjarat is csokkent a fust is megszunik illetve alig-alig tapasztalhato.
2. A kormány nehezen tekerhető. Hallani, hogy a szervó dolgozik (picit változik a motorfordulat is, hangra), szervo olaj van benne. Illetve látom, hogy valami lötyög benne, képtelen voltam lecsavarni a kupakot, de valami van benne bőven. Csak a 307-hez tudok viszonyitani, ahogy az előző pontnál is. Annak a kormánya ehhez képest "egyújas" , de a 307 eseteben a kormány jóval nagyobb. Itt a 306-on viszont erőből tekerhető. Bár szépen hang nélkül és folyamatosan tekerhető, nem akad, nem ugrik, nem zörög.
Ezek a jelenségek rendben vannak igy vagy forduljak szerelőhőz, esetleg merre fele keressük a problémát, milyen költségek várhatóak?