Nemcsak az utazás (lehetett rajta) élvezet - de a képek és video is az ! Köszönjük !
(Magam 6-tól kb. 16 éves koromig Pesten Budán mindig az 59-es villamos vezetője mögött álltam - legtöbbször a 1077-es pályaszámún - figyeltem, mit csinál a vezető, hogy esetleges rosszulléte esetén magam álljak a helyére, és VEZETHESSEM A VILLAMOST ! :)))))) - kifejezetten az 59-est - "Moszkva tér-Farkasrét"....
Bár azok már fémvázasak voltak, de előtte voltak favázasak is - ezt tartottam a legszebbnek... :))))
Hányféle "kinézetű" mozdony ill. vonat ! Az az "Elefánt", Gorilla, Laminátka ,Taurusok...
(Ízlésekés pofonok...- nekem még mindig az ÖBB 1144 tetszik legjobban... Mondjuk az osztrák és a cseh Railjet festése szép, de a Taurus mozdonynál szvsz akkor is szebbek a régi ÖBB villanygépek...)
Ami újdonság volt számomra : a több áramnemű Taurusok - esetenként egy "sereg" áramszedővel, illetve az egyenáramú mozdony. (Tudtam, hogy vannak ilyenek, de képen / videon - "működésben" még nem láttam...)
Garamszentbenedeket - hajóval Esztergom felé - sokszor megcsodáltam sóvárogva...
Némi kajánsággal látom, hogy kopott, piszkos mozdonyok külföldön is vannak - és nemcsak Szlovákiában, de még Ausztriában is - hogy arról már ne is szóljak, hogy tán parlagfű terem a sógoréknál is... :)))))
229-cel mentünk a leggyorsabb részen a kilométeróra szerint. A pálya nincs elkülönítve, látszik is, hogy tehervonat jön szembe, meg Desirót előzünk, de Linzig mindenütt van még legalább két másik vágány, sőt, St. Pöltennél négy másik, amin a helyi vagy lassabb forgalom zajlik.
Természetesen MINDEN feltett munkádért tisztelet és köszönet illet - de valahogy a két acélcsík (sín) között nyikorgó /cammogó /csühögő / vágtató szerkentyűk engem speciál sokkal jobban elvarázsolnak, mint a gumikerekes csodák... :)))))
A BMW Isetta ajtajára kitérhettél volna: ennek a mini (mikro) autónak az ajtaja maga homlokfal volt, és előre nyílott. A kormánykerékkel és a kormányoszloppal együtt; utóbbi kardáncsuklóval és bordástengellyel (a hosszirányú "megnyúlás" biztosítása miatt nyitáskor) csatlakozott a kormánygéphez.
Uh, nagyon súlyos. Mondjuk hasonló esetek a legjobb családban is előfordulnak. Emlékeim szerint itt is valami fordítva kötöttek be, legalábbis nagyon nem úgy működött, ahogy kellett volna:
A videón szereplő esetben a szovjet... oppárdon orosz mérnökök fordítva szerelték be a giroszkópok egyikét, így a rakéta, észlelve, hogy nem jó irányba megy, igyekezett az ellenkező irányba fordulni. :)