Erről a kéklámpáról nekem is van egy aranyos történetem. Történt egyik eset, hogy a forgalmas, asszem 54-es úton Soltvadkert felől haladtam hazafelé olyan jó folyamatos 100-as tempóban, azaz ami kifért a jó öreg 601 DeLuxe csövén. Erős szembe forgalom, ahogy kell. Már jó pár kilométere jön utánam egy ilyen kéklámpás autócsoda, ha jól emlékszem talán valami Audi megoldás volt. Jó 10-15 perc után marhára idegesített a tükörben a seggembe ragadt barom, gondoltam elengedem. Lassítok... 90...80...70, a tojás csak nem akar előzni. Irányjelző jobbra, csak nem akar előzni. Jakabszállásnál be kellett állnom a kúthoz, hogy leakadjon rólam. Akkor fogtam fel, miért jött végig mögöttem és szítta a jó kis Arol 2T-t... A csodás majdemxeon divatbaba kék lámpájánál alig látott valamit!!! :)
Frankón... mentem mögötte utána jó 5-6 km-t, és azt láttam, hogy folyton villognak a szembejövők, mert a csodagép- csodapilótája csak fényszóróval látott rendesen, amit ugyebár a szembejövők, elég nehezen toleráltak.
Megszántam, visszaelőztem mielőtt elütött volna egy biciklist...
Egy ilyen ön és közveszélyes állatot, hogyan engedhetnek ki az útra????
Jó kis kék búra, kopott foncsor aztán már az 50km/h is a relatív gyorshajtás kategóriájába esik. :(((
Ezek az OSRAM és Philips halogének viszont állítólag jók. Legalábbis az egyik kollégám esküszik rá. Igaz lehet?
A kisüléses xenon lámpa egy szenzációs találmány! Nagyságrendekkel jobban látni vele a sötét országúton!
Egyes lentebbi kijelentésekkel viszont nem értek 1et. A héten kicseréltem a sima H7-es izzókat Super Blue-ra. Ha nem is falrengetően, de jobb lett vele az éjszakai látás. Sokkal kellemesebb a szemnek. Ma egy barátom beült mellém a kocsiba, és amikor egy sötét részhez értünk, megkérdezte, hogy ugye valamilyen spéci izót tettem be, mert sokkal jobban látni mindent.
A kék bevonat tehát messze nem hülyeség! Nem olcsó, de SZVSZ megéri. Nagyon.
A Xenon lámpatestekrol még annyit, hogy csak izzót már csak azért sem lehet beszerelni, mert a nagy fényero miatt vakítja a szembejövot gödör vagy egyéb kocsitest bolintó mozgás esetén. (lehet, hogy ez nem magyarul volt)
A Kresz még lehet, hogy nem ,de a német, osztrák közúti szabályzaban benne van, aki ilyen izzóval szerelt jármuvet kíván közúton használni, az a mindenkori magasságszabályzásról is gondoskodjon. Ide kell tehát az automatikus magasságszabályzás.
Csak annyit tennék még hozzá, hogy a xenon lámpatestekben általában mindkét égôtipus (halogén és xenon) egyszerre található. A xenon néhány kilovoltos táplálást igényel és hátránya, hogy a bekapcsolást követôen "késik" néhány másodpercet, tehát fénykürt üzemmódra nem alkalmas. Erre szolgál a hagyományos halogén-izzó...
Tavaly télen volt a csúcson a kék, zöld, rózsaszín fényszóró izzó. A kéken röhögtem a legjobban: a tükörben látom, hogy a sötét utcában követ két junoszty tévé...
Mellesleg ezek a színes H4-ek anyagában, rosszabb esetben mártva vestett izzók voltak, tehát eleve csökkent a fényerejük.
További tavalyi divat a szögletes fényszóró legfontosabb átvilágított felületét tapétával leragasztani, és így divatosan ikerfényszóróssá alakítani az autót...
Nekem volt ilyen neon, igza, hogy sajat gyartmanyu, igy 3 kilobol megusztam 10 helyett. Persze akkor meg erdekelt az ilyesmi. Szep zold volt, felraktam az also disz legbeomlobe. Na egyszer elkapott egy rendor, es mar hiaba oltottam el, keso volt, kibokte. Nana, hogy full szabalytalan, plane elol!!! Aztan adtam neki a szegeny tudatlan ifjoncot, igy vegul elengedett azzal, hogy kozuton soha tobbe nem hasznalom. Rendes volt, mert le is szedethette volna, talan meg a forgalmit is elvehette volna.
Ha ilyet keresel legjobb az autohifiseknel keresgelned, ha kell tudok konkret cimet/tel.szamot (leginkabb Bp.-it, de egy-ket videkit is). Egy 20 centis kb. 7000 korul van, az 1.20-as olyan 30 lett volna.
De ha belterbe kell, ahol nem letszuksgelet a 12V-os taplalas, akkor olcsobban meguszod egy egyszeru szines neoncsovel meg egy normal neon foglalat+inverter dologgal.
Köszönöm a hozzászólásokat, nagyon értitek ezt :-))
És ha már világítás ..
Korábban láttam az autók aljára rejtetten szerelt kék és zöld fényű neon pilácsokat. (UFO)
Mondjuk ennek semmi haszna, inkább csak feltűnősködés miatt rakták fel a fiatalabb autótulajdonosok a géperejűre.
A színe nagyon tetszett, de mondjuk nem raknám fel az autómra, viszont színpadon jól mutatna.
Mi lett ennek a vége ? Betiltották, vagy lecsengett a láz ?
a xenon lampa remek talalmany, de nem epitheto be utolag az autokba (kiveve az egy generacioval ezelotti 5-os BMW-be es E-osztalyos Mercedesbe, amelyekhez specialis kitteket arulnak), ugyanis nemcsak az izzo mas, hanem -- ahogy alattam mar irtak -- az egesz fenyszoro is. Elonye abban van, hogy a hagyomanyos halogen izzonal ketszeresen nagyobb fenyerovel es a termeszetes fenyhez kozelebb allo tonusban vilagitja meg az utat. Fogyasztasa a hagyomanyos halogen izzok fele. Allitolag a nem teljesen tokeletes latasuak (a gyari informacio szerint az osszes 30-on feluli ferfi ide sorolhato) kulonosen elonyosnek ereztek a xenon-vilagitast. Az izzo elettartama megegyezik az auto elettartamaval (!).
Tovabbi informaciot a kifejleszto honlapjan talalhatsz a www.hella.de cimen (angolul es nemetul), illetve itten: http://www.eur.lighting.philips.com/automotive/html/press6.htm
Alternativak:
1) a Hella sajat Blue Light izzoja, ami ugyan nem xenon, de hasonlo szinu. Rohadt draga, es nem sokkal jobb a hagyomanyos izzoknal. Minden halogen fenyszoroizzo helyere beszerelheto. Ez gyakorlatilag valoban az "optikai tuning" (spoilerek, sport-kuszobok stb) kategoriaja.
2) no-name gyartok kek fennyel vilagito izzoi, szinten eleg dragan kaphatoak (1500/db), amde effektive rosszabbul vilagitanak, mint egy sima halogenizzo.
3) a Philips es az Osram specialis izzoi. Ezeknek a fenye nem kek. A Philips All-Weather ill Premium neven gyartja oket. A Premium fenyereje kb 30%-kal magasabb, mint a gyar hagyomanyos halogen izzojae. Az ara 1200 Ft/db, de a Cora-ban 700 korul aruljak. Elettartama valamivel alacsonyabb, mint a hagyomanyos halogenizzoke. Az All Weather szineben van a trukk; esos idoben jobb latasi viszonyokat eredmenyez (a gyar szerint).
Divat.
Az igazi xenon fenyszoro tobb szazezer Ft-os extra egy tipushoz, es nem csak egy egyszeru izzobol all.
Az ilyen szines izzok a konnyufemfelnit utanzo muanyag disztarcsakkal vannak egyszinten. Persze ha vkinek tetszik, hat hasznalja.
Némely komolyabb autó reflektoraiban szoktam látni zöldes-kékes fényű izzókat. Úgy hallottam, ezek a xenon gázzal töltött izzók
Tudtok valamit ezekről a reflektor izzókról ?
- Tényleg jó, vagy csak divat ?
- Menniybe kerül ?
- Milyen lámpatestekbe lehet beszerelni ?
- Előnye / hátránya ?
- Az izzó élettartama ?
- Létezik más is ?