Keresés

Részletes keresés

pg54 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1137
Annakidején a Nyugatit is le akarták bontani, aztán műemléki-városképi okból újragyártották a vasszerkezeteket. Remélem nagyon, hogy ez lesz a Szabadság-híd sorsa is!!!
Előzmény: tudorapo (1055)
pg54 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1136
Az M5 körmetró nagyrészt pótolható lenne a vasúti vonalakon elképzelt (ld. korábban!) városi gyorsvasúttal. (Minden kiegészítő beruházással bizonyára nagyságrendileg olcsóbban...)
Előzmény: tudorapo (1046)
egeresz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1135
-- Vasút, metró, HÉV, villamos, Busz

- Vasút: 5000 - 10000 méterenkénti legsűrűbb állomásokkal, egyszerre 2000? embert visz. 20-300 km-re is.
- metró, Hév: 400-1200 méternkénti álomássűrűséggel, 3-8 perces követéssel közlekedö. Hév: felszínen, ahol olcsóbb a felszín, metró: mélyen, ahol olcsóbb a mélyvezetés. (belvárosban olcsóbb a mély (kéreg) vezetés, külvárosban a felszini.)
- Villamos: 100-400 méterenkénti megállógyakorisággal, max 1-2 perces követéssel, sok-sok utasra. (sinen fut, persze :-)
- Busz: 100-400 méterenkénti állomással, a villamosnál egy nagyságrenddel kisebb utasforgalommal, (betonon fut :-)

Tehát az a HÉV, ami teljes pályáján föld alatt fut, az metró :-) Az a vasút, ami 5 percenként követi egymást és1 km-enként megáll, az HÉV, stb :-)

Én így használom a fogalmakat, csak azért írom, hogy egyértelmű legyen.

egeresz

egeresz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1134
-- Kettős (3-as) csomópontok (Moszkva tér - Déli, Körtér - Kosztolányi - Fehérvári út, stb)

Egyszerüen arról van szó, hogy egy csomópont áteresztőképessége véges. Nem csak az utaké, hanem a csomópontoké. is Van valami határa pl a Moszkva tér áteresztőképességének, amin forgalomtechnikai beruházásokkal ugyan lehet javítani, de nagyságrendeket nem. Egy csomópontokból álló hálózat össz áteresztőképessége mindíg nagyobb, illetve azonos költséggel nagyobb. (Most nem vagyok otthon gráfelméletből, hogy erre bizonyítást adjak, de valami ilyesmi tételre emlékszem, és számítógép-hálózatoknál is ez a helyzet) Emiatt könnyen, nagyon könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy pl. a Moszkva-Déli összevonásával egy nagyságrendet romlana a helyzet. (átmenő ember/óra). A nagy csomópontok összevonása helyett én inkább több, kisebb csomópontra robbantanám szét. (pl a Körtér terhelését kivinni az Etelére emiatt jó ötlet.) A csomópontok között persze kellene valami nagykapacitású áteresz. A Moszkva-Déli között nincs, ez tény. (Egy megállóra a metró nem éri meg). Gyalog nekem 6 perc, villamossal 5, metróval 4.

egeresz

egeresz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1133
-- Etele - Osztyapenkó kettős csomópont

Meghagynám az Osztyapenkót az autósoknak. Minden tömegközlekedést átterhelnék az Etele térre, ot úgyis kicsi a személyautó forgalom. Van is ilyesmire terv a 4-es metró körül.Úgy vélem (gyakran járok arra) Az Etele még javában terhelhető "tömegközlekedésügyileg".

egeresz

egeresz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1132
-- Észak Buda- Dél buda interconnect

Többször felmerült itt már az igény. Szerintem is az egyik legégetőbb probláma a Buda észak-dél összeköttetése. A terhelés nagysága miatt buszjárat kevésbé jöhet szóba. (Villamos többet képes vinni.) Úgy láttam, hogy a Körtér -Moszkva tér viszonylatok (61, 18) viszonylag kevés embert visznek, ennél nagyobb, sokkal nagyobb távú eszköz kellene. Az Etele tér (Oszttyapenkó) - Moszkva (Déli) összeköttetésre most a 139-es busz tragikus. Mégsem a legjobb ötlet lenne a Etele - Déli HÉV a vasúti sineken, a belvárosi részekre villamost, és nem HÉVet kellene rakni. Legjobban egy Etele - Körtér - Moszkva tér - Flórián tér viszonylatnak látám hasznát, lehetőleg zártpályán, 400 méterenként megállóval.

egeresz

egeresz Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1131
-- a Déli pu megszüntetése

- Jó ötletnek tartom. Előfeltételek: (igen Hams:-) Menjen ki Etele térig egy metró, nem ártana az 1-es vili sem. (Bár erre még kevesebb az esély) Előfeltétel még, hogy áttervezzék a Kelenföldi pu vágányrendszerét. Arra jártam gimnáziumba minden reggel. Úgy láttam, és hallottam is valakitől, hogy a Kelenföldi rendezőrésze nagyon el lett szúrva, a kitett 6-8 sinpárból 2-3 -at lehet értelmesen használni. (Rossz helyen lévő váltók, etc) Van ott hely tehát, csak nem kis pénzbe kerül.

egeresz

SzigDani Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1130
Bocs, Illés, de tudtommal 33 ezrelék. Lehet, hogy rosszul tudom, majd megnézem a kézikönyvben. Mindenesetre most ismét letöltök ér reagálok, mert mindjárt szétkapcsol a Műegyetem...

SzigDani

Előzmény: illesf (1126)
fafaj Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1129
OFF
Vettem! Ne haragudjatok.
Szeretnék maradni, köszi.

fafaj ON

Előzmény: Sumo (1101)
Gödény Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1128
Sajnos nem. Én elkezdtem csinálni egyet, de a budapesti rész térképész partnere otthagyta a munkahelyét, folytatás - egyenlőre - nincs. Majd ha valamikor időmilliomos leszek. A kezdemények is csak mint országtérkép használhatóak valamennyire: www.fsz.bme.hu/map
Előzmény: Sumo (1124)
Hamster Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1127
Egyetértek! Lehet, hogy ki kellene találni neki valami feladatot, ez lenne a "nyaralós" típusú vonatok helye (mint ahogy egy részt most is az:), vagy csak az IC-éké... Persze ez így eslőre elég durván hangzik, mert hát a debreceni IC-nek kitérő, amíg odáig elbucskázna (nem lehet a Déli Összekötőre vezető vágánypárra egyből ráfordulni), most viszont a győri IC menetidejének harmada, amíg a Keletiből átér. Valakinek van kedve játszogatni azzal, hogy minek lenne előnyös?

Hamster

Előzmény: Törölt nick (1125)
illesf Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1126
A Moszkva téri metróállomás 39 méter mélyen van. A Déli még talán 8-10 méterrel magasabban. A szint, amit le kell küzdenie a Moszkvára levezetett HÉVnek kb. 50 méter. A két megálló közötti távolság kb. 750 méter. Tehát kb. 75‰-es lejtőben kellene levinned a HÉV-et. Ez sok. Nagyon sok. A metró legnagyobb emelkedése 40‰, ez is csak rövid távon, ahol a kéregvezetésből a felszínre jön. Ha reális emelkedést akarunk (15‰, 1000 méteren 15 méter), akkor valahol a mostani vasúti alagút előtt kellene elkezdeni levinni a HÉV-et. Ez 4 km mélyépítésű alagút megépítését vonja maga után. Ha kéregben viszed el a Délitől a Moszkváig, akkor kb. 1-1,5 km kéregalagutat kell építeni.

Akkor most melyik az olcsóbb? :-)

Előzmény: Sumo (1122)
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1125
Sumo,

és mások, akiket illet: mi a bajotok azzal, hogy a Déli pályaudvar közel van a központhoz? szerintem a mai napig inkább előnyös, hogy a Déli Vasút annakidején 1860-ban nem sajnálta a pénzt az alagútra. tény, hogy szűk keresztmetszetet jelent az alagút 2 vágánya és a Márvány utcai felüljáró alatti 3 (?) vágány. de erre nem az a megoldás, hogy megszüntetjük az egészet.
inkább támogatnám az értékesnek számító terület lefedését és ezt követő hasznosítását. ez mellékesen megoldaná a pályaudvar zajának kérdését is.

Macibb

Sumo Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1124
a terkepet illetoen senki sem tud nyilatkozni?

anno a kincs.hu-n volt egy nagyon kiralyul keresheto es nagyithato terkep, de az nemtom hova lett.
addig akkor referencianak ajanlom hasznaljuk ezt.

Hamster Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1123
Az adataidat nem tudom honnan vetted, én azért épp eleget tolongtam a Déliben ahhoz, hogy kételkedjek :) Amúgy akkor a Moszkvára kellene még két mély vágány, kihúzó, stb... Nem si világos, hogyan tudnád elhelyezni ezeket, közös szélső peronokkal, a la Népstadion? Csak akkor onnan kell valami, ami felvisz a felszínre, plusz át egyik peronról a másikra... Egyébként mondom, ne kicsinyled le a fél XI. kerületet, a 139-es nagyis valóságos járat, még kevés is! Ezen még rontanál is kicsit, pedig a cél az lenne, hogy az autós ne hozhassa fel azt az érvet, hogy kocsival haramd annyi idő alatt bent van, mint mással, jelenleg ugyanis ez az arány, és nem dugóban számolva!

Hamster

Előzmény: Sumo (1122)
Sumo Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1122
metrosineket felszedni, hevsineket lefektetni.:))
a peront meg kell epiteni, ez vilagos. de szerintem olcsobb, ha egy meglevo alagutban hozzuk be, mintha keregalagutat epitenenk neki. a peronokat akkoris meg kell csinalni.

a deli es a moszkva a teljes utasszamhoz viszonyitott kihasznaltsaga szerintem 25-75%. azaz az utasok haromnegyede megy a moszkvara, a negyede csak a delibe. a delibe csak az megy, aki a vonathoz vagy a 139eshez igyekszik (utobbiak sem mind, inkabb mennek 61essel egy ideig), a tobbiek mind a moszkvara mennek.

Előzmény: Hamster (1121)
Hamster Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1121
Pont a legmélyebben fekvő állomáshoz akarsz még hozzátúrni két alagutat és némi peront? :) Vagy hogyan gondoltad az átszállást?

Hamster

Előzmény: Sumo (1119)
illesf Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1120
A Déli megszüntetésével nem kellene még számolni. Arra szerintem tényleg jó, hogy a délről és nyugatról IC-k és EC-k budapesti végállomása legyen (ha a MÁV így folytatja, akkor néhány év múlva úgysem lesz gyorsvonat, csak IC meg EC...), ezeknek a vonatoknak szerintem a feladatuk, hogy minél jobban behozzák a népet a városba (nem úgy, mint pl. a repülő).
Emellé el bírnám képzelni, hogy egyes városrészekből (pl. Nagytétényből) vasút/villamos rendszerű gyorsvasutak is érkeznének a Délibe, és esetleg innen továbbmenjenek a Moszkva térre.
Előzmény: Sumo (1119)
Sumo Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1119
no. mi van akkor, ha:

-a 2es metro a moszkvanal vegallomasozik
-a deli megszunik
-kelenfoldtol HEV hozza be az utasokat, a deliig felszinen, utana a felszabadult metroalagutban???

johoetnek a dorongok:)

Előzmény: illesf (1117)
Gödény Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1118
Elnézést, mire végre be tudtam püfölni, az élet (a beszélgetés fonala) már rég túlhaladott engem.
Előzmény: Gödény (1116)
illesf Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1117
Egyszer nyilatkozott ezügyben Aba Botond. Azt mondta, hogy a 2-es metró túlzsúfolt, nem bírná el Kelenföld személyforgalmi terhelését. Teljesen igaza van.
Előzmény: ujfiu (1113)
Gödény Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1116
Kicsit nagy rajta a kacskaringó. A Renault-boltnál nem lehetne már elindulni felfelé ? Nincs a fejemben az egész, de van ott nehány parlagon levő telek.
Előzmény: illesf (1097)
Hamster Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1115
Hűha, most baromira elgondolkoztatott ez a térképed, mind az, hogy szerinte a busz bement volna a házak közé, mind az, hogy egyszerre fekete és piros 153-as közlekedett volna...

Hamster

Előzmény: illesf (1110)
Hamster Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1114
Aaaazaz :) A laktanya gondolom nem agzdátlan, autómegőrző, benzinkút működik benne, de igazából parlagon hever, én oda biztos építenék valami szórakozó/irodaparkot a sok kis irodaház helyett...

Hamster

Előzmény: illesf (1112)
ujfiu Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1113
Deli, Kelenfold...

Ha esetleg a Deli megszunne (ketlem): ...es ha a 2-es metro valahogy kikaszalodna a Delinel a vonatsinekre, es menne kelenfoldig? (nem tudom, hogy van-e nyomtav kulonbseg, de a tapsint ugyis le kell tenni, akkor mar az a par csavar nem okozhat gondot;) Hol ebben a bokkeno?

illesf Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1112
Előzmény: Hamster (1107)
Sumo Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1111
kicsit off, de ide is illik.
tud valaki a neten egy olyan keresheto budapest terkeprol, ami nem meghatarozott cellak menten vagja el a terkepet? es normalisan nagyithato?

az mar vagyaim netovabbja lenne, ha esetleg a domborzat is jelolve lenne rajta...:)

ha egy ilyen terkepet ide belinkelnenk, akkor lehetne hivatkozni is ra a bilivitakban, mert azert azt sejtem, hogy nem mindegyikunk ismeri a varost teljes reszletesseggel. pl en sem:)

Előzmény: illesf (1109)
illesf Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1110
Most nézem, hogy milyen régi térképet szkenneltem be... Nem is tudtam, hogy a sima 153-as busz kiment a Torbágy utcáig..

Nem figyeltem még ezt a régi laktanyát. (Én nem vagyok gazdagréti, nem is ott nőttem fel, csak a barátnőm lakik ott). Ha át lehetne hozni rajta valahogy, akkor biztos, hogy célszerű lenne, nem kellene költeni a kéregalagútra, és gyorsabb is lehetne. Este megnézem ezt magamnak:)

Előzmény: illesf (1109)
illesf Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1109
Ez már nagyobb egy kicsit.
A Budaörsin egyrészt kéreg alatt menne, másrészt pedig úgy néztem, hogy ott akár 2*2 sáv autóút is elférne, tehát beférne oda a villamos.
Előzmény: Sumo (1105)
tudorapo Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1108
Ráadásul az esti szegedi vonathoz nincs buszcsatlakozás.
Előzmény: Hamster (1106)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!