Amit leírtál, az a jobbik eset! Lehet, hogy régi az ékszíjad, kemény, vagy hirtelen nyomod rá a kuplugkart, próbáld csúsztatni.
A csapágy nyikorgás ne zavarjon, míg nem törik össze, nem okoz gondot, emiatt nem érdemes szétszedni a hajtóművet, ugyanis az nem egy egyszerű, és olcsó munka!! (A felső kihajtótengely csapágy kopása a kevés olajtól szokott lenni.) És nem is szabad akárkire rábízni, nem sokan értenek hozzá!
Az ugrásokat, ha az munka közben, pl rotáláskor van, okozhatja a lehajtó lánc görgöinek a törése, vagy az oldalsó körmöskapcsolók kopása, (megint hajtómű bontással javítható), vagy rossz beállítása. Kívánom, hogy ne ez legyen.
Van elég olaj a hajtóművedben? Lehet, hogy alul folyik?? Arra is van megoldás, ha az alsó szimmeringek eresztik az olajat, én kenőzsírral olvasztottam össze hajtómű olajat, nejlonzsákba raktam, sarkát kivágtam és benyomtam a beöntő nyílásba, 10 évig így ment. 4 liter cuccot vesz be!
Szervizesek tapasztalata, hogy a Honda hajtóműveket örök életre gyártották, ha valaki hülyeséget nem csinál, nem kell belenyúlni!
Ha meg kell, jobb egy használható ócska gépet venni, alkatrészre vevők a szervizesek a hibás cuccból, jó esetben akár nullszaldósan is kijössz.
Nekem most volt egy hajtóműház törésem (hülye voltam!!) 40 ezrem bánta, de ebben már benne volt a két alsó szimmering és a felső csapágyak cseréje is. A láncok, körmös kapcsolók, fogaskerekek, láncfeszítő tökéletesek voltak, pedig kb 40 éves a gép!!
Nem tudom hol laksz, nekem Békéscsabán van ehhez értő szakemberem.