Keresés

Részletes keresés

e94 02 Creative Commons License 2021.10.16 -1 0 470115
Előzmény: _nyunyuka (470112)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.15 -3 3 470114

Min nem diffundál át a hidrogén? 

 

Az eseményhorizonton nem szokott. :) 

Előzmény: _nyunyuka (470112)
hmsoft Creative Commons License 2021.10.15 -1 2 470113

Arra én is kíváncsi leszek, úgyhogy amint van valami információ, igyekszem megosztani.

 

hm

Előzmény: _nyunyuka (470112)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.10.15 -2 1 470112

Az üzemanyag-tartályról kéne egy részletes ismertető. Min nem diffundál át a hidrogén? 

Előzmény: hmsoft (470108)
Zolas Creative Commons License 2021.10.15 -1 3 470111

Ó, mintha ebben az országban nem nőnének a költségek kivitelezés közben...

Előzmény: Fizolti (470107)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.15 -1 1 470110

Ahogy a röszkei vonal is elkészül 2022-re,ugyanúgy sokáig járhat oda a Tégla szerelni.

Előzmény: koller andor (470109)
koller andor Creative Commons License 2021.10.15 -2 0 470109

Februárban sínen már nem tudtak volna oda eljutni. :-)

Előzmény: 1047 005-2 (470106)
hmsoft Creative Commons License 2021.10.15 -1 1 470108

Hidrogénes elképzelések 1520 mm-en. Egy energetikai fórumon az RZsD és a TMH képviselői megerősítették, hogy folyik a hidrogéncellás, RA3-alapú könnyű motorvonatok projektje, Szahalin szigetén tizenhárom járművet terveznek üzembe állítani. A további elterjedés elsősorban az üzemanyag árától függ. Jelenleg kilogrammonkénti 600 rubellel számolnak, ami veszteséget fog termelni, ezért szükség lesz állami és önkormányzati támogatásra egyaránt. Ha az előállítás technológiaváltásával sikerülne lenyomni az árat 340 rubelre, akkor elegendő volna csak az állami támogatás, 150 rubel per kilogramm környékén pedig már arról is le lehetne mondani. Korábban arról volt szó, hogy a prototípusnak 2022 során el kell készülnie, amivel egybecseng, hogy a személyforgalmat 2024-ben vennék fel. 2026-ban jelenne meg az első hidrogénhajtású tolatómozdony, 2028-ban pedig az első vonali, hidrogén-motoros - utóbbinak a tervezésével a Szinara foglalkozik.

hm

Fizolti Creative Commons License 2021.10.15 -6 4 470107

Nagyon beragadt ez az X ezer év alatt térül meg szöveg, miközben abba az irányba tartunk, hogy a 150-es lehet az évtized legjobb ár-érték arányú nagyprojektje - a Kelenföld-Ferencváros, vagy akár a Szeged-Röszke szakasz költségeiből kiindulva. 

Előzmény: martinaxe7 (470105)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.15 -4 6 470106

Pontosan:a fűtőház egy félreeső vágányához,sok pénzért odavittek díszleteket és statisztákat.

Előzmény: martinaxe7 (470105)
martinaxe7 Creative Commons License 2021.10.15 -1 1 470105
koller andor Creative Commons License 2021.10.15 -2 1 470104

Én nem vagyok ilyen bátor. :-) Egy start prémium kártyával még az uszodába is bemehetek. :-D

Előzmény: benbe (470099)
CsP50k Creative Commons License 2021.10.15 -1 1 470103

Állítólag jegyvásárlási hajlandóság tekintetében siker volt.

Csak közben derült ki, hogy erre nincs embere a cégnek.

Előzmény: extrémgörkoris (470094)
LoviGabi Creative Commons License 2021.10.15 -3 2 470102

OV-Chipkaart. Ha át akarok menni az Amsterdam Centraal alatti aluljárón, lecsippantom befelé, lecsippantom kifelé. Ingyen van. Ha csak fölmegyek a peronra fotózni, ingyen van. Ha fölülök a vonatra és máshol szállok le, akkor meg levonja az utazás árát. Ennyi.

De ez a hanyatló imperialista Nyugat... :D

Előzmény: benbe (470100)
hmsoft Creative Commons License 2021.10.15 -2 1 470101

Érik már nagyon a mobileszköz behelyezése a testbe. (Az energiaellátást kell "mindössze" megoldani, mégpedig nem akkuval, hanem szintén a testre kötve. Max. ha valaki intenzíven használja, még egy kiflit befal.) Ezek után a helymeghatározás alapján adódik, hogy igénybe vehettél-e közösségi eszközt valamilyen A-B pont között (arra is következtetni lehet, hogy milyet), és ha igen, akkor fizetsz. Ha nem, akkor is fizethetsz, pl. járdahasználati díj, jó vasútfotóhely látogatási díj formájában.

hm

Előzmény: benbe (470100)
benbe Creative Commons License 2021.10.15 -2 0 470100

OV-Chipkaart. Ha át akarok menni az Amsterdam Centraal alatti aluljárón, lecsippantom befelé, lecsippantom kifelé. Ingyen van. Ha csak fölmegyek a peronra fotózni, ingyen van. Ha fölülök a vonatra és máshol szállok le, akkor meg levonja az utazás árát. Ennyi.

Előzmény: Fizolti (470097)
benbe Creative Commons License 2021.10.15 -2 10 470099

A teljesség igénye nélkül átjutottam rajtuk:

- Volánbusz jeggyel

- Záhony-Vásárosnamény vonatjeggyel

- Gyermekvasúti jeggyel

- Szabó Ervin Könyvtári olvasójeggyel

- Uszodai belépővel

- 5 éve lejárt bérlettel

 

Mindig volt valódi utazási jogosultságom, de jópofa volt tesztelni az orkokat. Sose mentek át. Én igen.

Előzmény: extrémgörkoris (470094)
zjakabfi Creative Commons License 2021.10.14 -1 1 470098

Start kartyával is.☺

Előzmény: Fizolti (470097)
Fizolti Creative Commons License 2021.10.14 -1 2 470097

Már ott bukott a dolog, hogy BKSz bérlettel ki és be lehetett menni, amitől kezdve megint a vonatszemélyzeté volt a probléma. 

 

Előzmény: _Nyuszi (470096)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.10.14 -1 2 470096

Jó lett volna az, ha nem ilyen low cost módon oldják meg, hanem sok-sok kapuval, ténylegesen lezárt területtel, rfid vagy hasonló cuccal. Ez az élőerős téma nagyon lassú volt..

Előzmény: extrémgörkoris (470094)
Vendégsín Creative Commons License 2021.10.14 -1 0 470095

...a másik egység , amely a HÉVnél az átkeresztelkedéskor a 44 pályaszámot kapta, jó ideig Csepelen volt...

 

Néhány éve Cinkotán ette a rozsda.

Előzmény: kombi (470081)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.10.14 -3 1 470094

A Keleti-Nyugati-Déliben se volt sok értelme annak a keritéses beengedőemberes baromságnak... 

Előzmény: LoviGabi (470092)
gunji jackdaw Creative Commons License 2021.10.14 -2 0 470093

Nem tudom, nem kérdeztem, nem volt túl bizalomgerjesztő a helyzet. Meg mostanában sikerül 1-2 perccel a vonal előtt érkezni, így most figyelni sem nagyon lett volna rá idő.

Előzmény: zjakabfi (470090)
LoviGabi Creative Commons License 2021.10.14 -2 5 470092

Ezt egyszer a KöKin is eljátszották, odaálltak a 8. vágányra vezető mozgólépcsőhöz, hogy akkor most a jegy nélküliek nem mehetnek le a peronra. Csak az a ciki, hogy onnan a 8. vágány melletti szerviz út az biza nemcsak a vasúthoz vezet, hanem a Kőér utcai metró járműtelep bejáratához is. Próbáltak ott egy pár metróssal is kekeckedni emiatt, de hamar helyre lettek rakva állomásismeretből...

Előzmény: gunji jackdaw (470088)
kombi Creative Commons License 2021.10.14 -2 1 470091

Azt hiszem, félreérthetően fogalmaztam: a villamosvasuti felsővezeték-hálózati teljesítményhiányról, mint korábban máshol is ( Budapesten)  máskor is felmerülő - és megoldott - problémáról akartam posztolni, tehát nem kimondottan csak Szegedre jellemző gondról. 

 

Ugyanakkor, az, hogy tíz éve megfelelő kapacitású volt egy rendszer,nem jelenti azt, hogy később, húsz vagy harminc éves távlatban is megfelelő lesz. Valószínű , hogy az akkori felújításkor volt beépítve teljesitménytartalék, ami most az új játékszer belépésével elégtelennek bizonyult. De ebben egyetértünk, hogy  az akkori beruházáson ez a mostani gikszer semmiképp sem kérhető számon.

( Ha most rosszmájú lennék, azt mondanám,  bár itt a topikban szinte a kezdetektől, tehát most már  jó 20 éves távlatban nézve, két-háromévenként elő- előkerült a vásárhelyi tramtrain ötlete,  a jelek alapján sajnos nem mindenki követte kellő figyelemmel ezt a topikot ;) ;) ) 

Előzmény: 1047 005-2 (470087)
zjakabfi Creative Commons License 2021.10.14 -1 0 470090

Es aki  nem utazni akart, azt sem engedték át?

Előzmény: gunji jackdaw (470088)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.10.14 -2 3 470089

Egyértelműen baromság ha ilyen helyre álltak...   Irj panaszt az ügyfélszolgálatra... 

Előzmény: gunji jackdaw (470088)
gunji jackdaw Creative Commons License 2021.10.14 -1 3 470088

Sziasztok!

Tanácsot/véleményt szeretnék kérni hozzáértőktől. Ha itt off, akkor elnézést. Ma reggel ellenőrök voltak Érd alsónál: nem a vonaton, nem a peronon, hanem a peron mellett a kormányablak (régi váróterem) bejáratánál a lépcső aljában. Magyarul a járdán egy olyan helyen, ahol nem feltétlenül vasúton utazni szándékozók járnak, hanem azon az úton lehet eljutni a vasútpénztárba, a Volánbusz pályaudvarra, vagy ottani üzletekbe is. Így olyanokat is intézkedés alá vonhattak, akiknek eszük ágában nem volt vonatra szállni. Mintha előre jegyet kellene váltani ahhoz, hogy eljussunk a vasúti pénztárba, hogy jegyet vegyünk. Mintha a Délinél az Alkotás út járdáján kérnék a jegyeket. Ez valami új szabály? Biztos, hogy jól van ez így?

Tudom, hogy régen az a terület a vasúté volt, a régi állomásépület miatt és a peron is délebbre nyúlt. De most is így van még és korlátozható a vasútvonal melletti járdán a gyalogosforgalom? Nincs a közelben másik járda. :(

1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.14 -1 3 470087

"Szegeddel kapcsolatban:

 

A villamosvasúti hálózat teljesítményhiánya, nem csak mint probléma nem újkeletű,"

 

 

 

2010-ben zajlott egy hatalmas korszerűsítés,a hálózat megfelelő teljesítménye biztosított,most fellépett egy külső szereplő miatt hálózat bővítési kényszer.

Előzmény: kombi (470081)
r1232 Creative Commons License 2021.10.14 -1 0 470086

Négy hozzászólással lejjebb erről volt szó..

Előzmény: division by zero (470085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!