Hidrogénes elképzelések 1520 mm-en. Egy energetikai fórumon az RZsD és a TMH képviselői megerősítették, hogy folyik a hidrogéncellás, RA3-alapú könnyű motorvonatok projektje, Szahalin szigetén tizenhárom járművet terveznek üzembe állítani. A további elterjedés elsősorban az üzemanyag árától függ. Jelenleg kilogrammonkénti 600 rubellel számolnak, ami veszteséget fog termelni, ezért szükség lesz állami és önkormányzati támogatásra egyaránt. Ha az előállítás technológiaváltásával sikerülne lenyomni az árat 340 rubelre, akkor elegendő volna csak az állami támogatás, 150 rubel per kilogramm környékén pedig már arról is le lehetne mondani. Korábban arról volt szó, hogy a prototípusnak 2022 során el kell készülnie, amivel egybecseng, hogy a személyforgalmat 2024-ben vennék fel. 2026-ban jelenne meg az első hidrogénhajtású tolatómozdony, 2028-ban pedig az első vonali, hidrogén-motoros - utóbbinak a tervezésével a Szinara foglalkozik.
Nagyon beragadt ez az X ezer év alatt térül meg szöveg, miközben abba az irányba tartunk, hogy a 150-es lehet az évtized legjobb ár-érték arányú nagyprojektje - a Kelenföld-Ferencváros, vagy akár a Szeged-Röszke szakasz költségeiből kiindulva.
OV-Chipkaart. Ha át akarok menni az Amsterdam Centraal alatti aluljárón, lecsippantom befelé, lecsippantom kifelé. Ingyen van. Ha csak fölmegyek a peronra fotózni, ingyen van. Ha fölülök a vonatra és máshol szállok le, akkor meg levonja az utazás árát. Ennyi.
Érik már nagyon a mobileszköz behelyezése a testbe. (Az energiaellátást kell "mindössze" megoldani, mégpedig nem akkuval, hanem szintén a testre kötve. Max. ha valaki intenzíven használja, még egy kiflit befal.) Ezek után a helymeghatározás alapján adódik, hogy igénybe vehettél-e közösségi eszközt valamilyen A-B pont között (arra is következtetni lehet, hogy milyet), és ha igen, akkor fizetsz. Ha nem, akkor is fizethetsz, pl. járdahasználati díj, jó vasútfotóhely látogatási díj formájában.
OV-Chipkaart. Ha át akarok menni az Amsterdam Centraal alatti aluljárón, lecsippantom befelé, lecsippantom kifelé. Ingyen van. Ha csak fölmegyek a peronra fotózni, ingyen van. Ha fölülök a vonatra és máshol szállok le, akkor meg levonja az utazás árát. Ennyi.
Jó lett volna az, ha nem ilyen low cost módon oldják meg, hanem sok-sok kapuval, ténylegesen lezárt területtel, rfid vagy hasonló cuccal. Ez az élőerős téma nagyon lassú volt..
Nem tudom, nem kérdeztem, nem volt túl bizalomgerjesztő a helyzet. Meg mostanában sikerül 1-2 perccel a vonal előtt érkezni, így most figyelni sem nagyon lett volna rá idő.
Ezt egyszer a KöKin is eljátszották, odaálltak a 8. vágányra vezető mozgólépcsőhöz, hogy akkor most a jegy nélküliek nem mehetnek le a peronra. Csak az a ciki, hogy onnan a 8. vágány melletti szerviz út az biza nemcsak a vasúthoz vezet, hanem a Kőér utcai metró járműtelep bejáratához is. Próbáltak ott egy pár metróssal is kekeckedni emiatt, de hamar helyre lettek rakva állomásismeretből...
Azt hiszem, félreérthetően fogalmaztam: a villamosvasuti felsővezeték-hálózati teljesítményhiányról, mint korábban máshol is ( Budapesten) máskor is felmerülő - és megoldott - problémáról akartam posztolni, tehát nem kimondottan csak Szegedre jellemző gondról.
Ugyanakkor, az, hogy tíz éve megfelelő kapacitású volt egy rendszer,nem jelenti azt, hogy később, húsz vagy harminc éves távlatban is megfelelő lesz. Valószínű , hogy az akkori felújításkor volt beépítve teljesitménytartalék, ami most az új játékszer belépésével elégtelennek bizonyult. De ebben egyetértünk, hogy az akkori beruházáson ez a mostani gikszer semmiképp sem kérhető számon.
( Ha most rosszmájú lennék, azt mondanám, bár itt a topikban szinte a kezdetektől, tehát most már jó 20 éves távlatban nézve, két-háromévenként elő- előkerült a vásárhelyi tramtrain ötlete, a jelek alapján sajnos nem mindenki követte kellő figyelemmel ezt a topikot ;) ;) )
Tanácsot/véleményt szeretnék kérni hozzáértőktől. Ha itt off, akkor elnézést. Ma reggel ellenőrök voltak Érd alsónál: nem a vonaton, nem a peronon, hanem a peron mellett a kormányablak (régi váróterem) bejáratánál a lépcső aljában. Magyarul a járdán egy olyan helyen, ahol nem feltétlenül vasúton utazni szándékozók járnak, hanem azon az úton lehet eljutni a vasútpénztárba, a Volánbusz pályaudvarra, vagy ottani üzletekbe is. Így olyanokat is intézkedés alá vonhattak, akiknek eszük ágában nem volt vonatra szállni. Mintha előre jegyet kellene váltani ahhoz, hogy eljussunk a vasúti pénztárba, hogy jegyet vegyünk. Mintha a Délinél az Alkotás út járdáján kérnék a jegyeket. Ez valami új szabály? Biztos, hogy jól van ez így?
Tudom, hogy régen az a terület a vasúté volt, a régi állomásépület miatt és a peron is délebbre nyúlt. De most is így van még és korlátozható a vasútvonal melletti járdán a gyalogosforgalom? Nincs a közelben másik járda. :(
A villamosvasúti hálózat teljesítményhiánya, nem csak mint probléma nem újkeletű,"
2010-ben zajlott egy hatalmas korszerűsítés,a hálózat megfelelő teljesítménye biztosított,most fellépett egy külső szereplő miatt hálózat bővítési kényszer.