Keresés

Részletes keresés

doncike Creative Commons License 2005.03.30 0 0 1600
Szerintem írd ezt be a "Repülőcserencsétlenség" topikba, az sokkal pörgősebb. Ott szerintem lesz olyan, aki segíteni tud.
Előzmény: gabor42 (1597)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.28 0 0 1599

Hello Mindenki!

Elkészült új weboldalunk, reméljük mindenkinek tetszeni fog.

http://www.pilotamagazin.hu

Üdv. G.M.

széles tamás Creative Commons License 2005.03.27 0 0 1598

Úgy tudom, az ápoló schokkos álapotban túlélte, gyalog indult el a baleset helyszínéről - vélhetőleg segítségért - és több kilométerre találták meg.

 

Menj ki fahegyre, keress egy köpcös szerelőt, akit Zolinak hívnak. Ő mesélt nekem is az esetről. Elég rég a szakmában van, szerintem hiteles infókat kaphatsz tőle.

Előzmény: gabor42 (1597)
gabor42 Creative Commons License 2005.03.27 0 0 1597
Tisztelt Olvasó!


Repüléstörténeti kutatásokkal foglalkozom és egy repülőeseményt szeretnék feldogozni és ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni.
1971. augusztus 12-én Körvélyespuszta közelében lezuhant az Országos Mentőszolgálat HA-LDD lajstromjelű L200 Morava típusú repülőgépe. A balesetben életét vesztette a gép pilótája, Tóth György, aki akkor a légimentők főpilótája volt, a szállított beteg és lehet, de nem biztos, hogy a betegkísérő is. Ez utóbbiról pontatlan információim vannak.
Szeretném feldolgozni a fenti esetet és ehhez szükségem lenne minden elérhető információra. Keresek korabeli jegyzőkönyveket, a balesetről készült fotókat, a kivizsgálásban részt vett szakembereket, esetleg szemtanúkat és szintén fotókat a gépről még sértetlen állapotában. A szerencsétlenség mellett szeretném bemutatni és megismeri – emléket állítva ezzel nekik - a három személy életét, különös tekintettel Tóth Györgyre. Így keresek minden olyan embert, aki ismerte őt, vagy vele dolgozott, vagy fotói vannak róla, legyen az barát, rokon, kolléga, gyermeke, felesége, testvére, vagy bármelyik hozzátartozója és bárki aki szívesen mesélne róla. Ugyanígy keresem azokat, akik ismerték a betegkísérőt, vagy a beteget, vagy tudják, hogy kik voltak ők.
Előre is köszönöm mindazok fáradozását, akik időt szakítanak arra, hogy akár a legcsekélyebb információt is megosszák velem.
Tisztelettel: Nagy Gábor
Elérhetőségeim: e-mail:nagygabor42@hotmail.com
Telefon: 06-30-360-2385
fősárkány Creative Commons License 2005.03.25 0 0 1596
GPS az ICAO-ban

 

Amint azt már korábban megüzentünk, a PoLéBiSz nyílt szakmai fórumot szervez a műholdas navigáció és a repülésbiztonság összefüggéseiről.

VIGYÁZAT!

A FÓRUM eredetileg szombatra tervezett időpontját péntek délutánra kellett áttennünk. Ugyanis meg  akartuk óvni az MRSZ-t attól, hogy közgyűlése a FORUMmal ütközzön. Tehát:

 

FORUM

 

2005. április 1-én (pénteken)

15.00 órától előre láthatóan úgy 20.00 óráig,

a BME Általános- és Felsőgeodézia Tanszék előadójában,

azaz az Oltay teremben.

Pontosabb információ:  a        www.hasb.hu   honlap HÍREK rovatában.

(A MEGHÍVÓ szó alatt a  "Helyszín"-re rákattintva beugrik egy eligazító térkép.)

 

Amikor a FÓRUMot meghirdettük, akkor csak sejtettük, most már tudjuk is, mennyire időszerűek vagyunk. Megjelent ugyanis az ICAO Doc 9849, azaz a GNSS Kézikönyv, melynek bevallott célja, hogy leírja  mindazokat a megfontolásokat, melyekre a GNSS alapú léginavigációs szolgáltatások bevezetését tervező államok támaszkodhatnak. Mint minden repülési szabályzat, a Doc 9849 is vérrel íródott. Igen, van már néhány "GPS related" balesetünk, súlyos is. A FORUMon a legilletékesebbektől hallunk majd olyan időszerű tudnivalókat, melyekre a jövőben a megelőzés alapulhat.

 

Mindenkit szeretettel várnak a FÓRUMra a rendezők,

azaz a BME Általános- és Felsőgeodézia Tanszéke

és a PoLéBiSz.

 

 

 

 

keknya Creative Commons License 2005.03.23 0 0 1595

Sziasztok!

 

Hallottatok már úszótalpas motoros sárkányról? Van ilyen valahol Mo-n szerintetek?

széles tamás Creative Commons License 2005.02.28 0 0 1594

Ha a héten a fagy nem enged fel és teszi lucskossá a pályát, akkor LHBS-ről dobunk egy pár kört!

 

Egyéb iránt a zimankós idő elteltével a gép egy korrektebb reptéren fog szundikálni, tehát ha LHBS-en akarod megtekinteni, siess! :-)))

Előzmény: B735 (1592)
navati Creative Commons License 2005.02.28 0 0 1593

Szia B735!

 

Jelenleg LHBS-ön található. A tulajt, biztos ismered. ;-)))

 

Üdv: Attila

Előzmény: B735 (1592)
B735 Creative Commons License 2005.02.28 0 0 1592

Így látatlanban (is) biztos ismerem. :)  Hol tartózkodik a gép most? S ki az új tulaj (PLH szerint rep. egyesület, amelyet kétlek, hogy oktatni tudna)?

Minél ritkábban...

Előzmény: széles tamás (1591)
széles tamás Creative Commons License 2005.02.27 0 0 1591

A gépet már elhozták LHDK-ról, most az új tulajdonos oktat vele.

 

Szerintem Te is ismered, de nevet csak személyesen adok ki az érintett beleegyezésével.

 

Te milyen gyakran jársz LHDK-n?

Előzmény: B735 (1590)
B735 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 1590
Aham, akkor ne áruld el. Jó repülést az L200D-hez. Az öreg Hámorit + üdvözlöm.
Előzmény: széles tamás (1589)
széles tamás Creative Commons License 2005.02.27 0 0 1589
Negatív!
Előzmény: B735 (1588)
B735 Creative Commons License 2005.02.27 0 0 1588
Aham. Asszem itt R. Károly jöhet akkor szóba.
Előzmény: navati (1581)
navati Creative Commons License 2005.02.26 0 0 1587

Szia Tamás!

 

A kép félig saját, rólam készült, de nem én készítettem. ;-)))

Még én is szándékozom párat készíteni. ;-)))

 

 

Szia: Attila

Előzmény: széles tamás (1586)
széles tamás Creative Commons License 2005.02.26 0 0 1586

"navati"!

 

Honnan sikerült megszerezned ezt a képet? Valamilyen tárhelyen található? Esetleg magad készítetted?

 

Az elkövetkezendő hetekben én is sok képet szándékozom készíteni!

 

Üdv'!

 

Sz.T.

Előzmény: navati (1585)
navati Creative Commons License 2005.02.26 0 0 1585

Nekem is!!

 

Én is ezt írtam, csak félreértetted. ;-)))

Előzmény: széles tamás (1584)
széles tamás Creative Commons License 2005.02.25 0 0 1584

Nekem tetszik!

 

Miért mondod,hogy munkás? Inkább odafigyelést kíván! Nem szereti a kapkodós embereket! :-)

Előzmény: navati (1583)
navati Creative Commons License 2005.02.25 0 0 1583
Kicsit munkás, de csodálatos repülőeszköz ;-))))
Előzmény: széles tamás (1582)
széles tamás Creative Commons License 2005.02.25 0 0 1582
Affirm!
Előzmény: navati (1581)
navati Creative Commons License 2005.02.25 0 0 1581

Szia B735!

 

Erre gondolsz??!! De ezen sem Péter vagy Tibi az oktató.

 

 

 

 

 

 

Üdv: Attila

Előzmény: B735 (1580)
B735 Creative Commons License 2005.02.25 0 0 1580
Igen, én erre. Van neki még 1 "fehér kis testvére". Ki az oktatód, ha nem titok a típuson? Jöhet magánba is. Azt hittem ők.
Előzmény: széles tamás (1579)
széles tamás Creative Commons License 2005.02.25 0 0 1579

Igen!

 

Köszönöm a korrekciót!

 

Remélem azért senki nem tévesztette össze a Mitsubishi L 200-as jelzésű kistehetautójával! :-)

 

De mivel tartozom én? És ki az a Tibi? És ki az a Péter?

 

Te erre gondoltál?

 

 

 

Előzmény: B735 (1578)
B735 Creative Commons License 2005.02.24 0 0 1578
L200D egészen pontosan. Bocs', de asszem ennyivel tartozol Tibinek vagy Péternek.
Előzmény: széles tamás (1577)
széles tamás Creative Commons License 2005.02.22 0 0 1577
L 200
Előzmény: doncike (1576)
doncike Creative Commons License 2005.02.22 0 0 1576

Ha jól gondolom, akkor a korábbi gyakorlat volt ellentétes az államigazgatási eljárásról szóló törvénnyel, hiszen abban elég rég benne van már, hogy max. 30 nap az ügyintézési idő.

Nincs előttem a törvény -- és nincs is kedvem előveni ;-) --, de valahogy úgy van, hogy kellően magas polcon ülő jóember, indokolt esetben ezt x alkalommal meghosszabíthatja. De a kiképzés átfutási ideje miatt szerintem ez sem segít feltétlenül, arról nem is beszélve, hogy ezekben az ügyekben ez nem valami kivételes körülmény, hanem mindegyik "ügy" ilyen.

 

Ugyanakkor az is benne van a törvényben, hogy megfelelő szintű jogszabályban überelni lehet az álatalános szabályokat (vagy azok egy részét), ha indokolt.

Talán ez lenne a megoldás.

 

És ami itt OFF:

Milyen típuson csinálod a kiképzést?

Előzmény: széles tamás (1575)
széles tamás Creative Commons License 2005.02.22 0 0 1575

Haldoklik a topic?

Nincs aktuális téma?

 

De van. Sajnos.

 

Hölgyeim és uraim!

 

Az alábbiakban egy igaz történetet olvashattok. Nem tudom kinek és mit kellen változtatni az aktuális (jog)szabályokon, de hogy valami nem stimmel a rendszerben az biztos! :-( És itt most NEM a hatóság munkatársa volt a balfék! Vagy azok akik a jogszabályokat alkották, vagy azok akik értelmezni próbálták és egy rossz értelmezést követően helytelen utasítást adtak a közalkalmazottnak (Köztisztviselőnek?)!

 

Történt, hogy egy szép napon kérelmet nyújtottam be a tekintetes PLH-hoz. A kérelem lényege: Szeretnék "C" katagóriás szakszót.

 

PLH értesít: menjek ekkor és ekkor a Faházba elméleti vizsgára.

 

mentem, vizsgáztam, megfeleltem.

 

Önfeledt molylepke módjára elkezdtem a gyakorlati képzést (Kötött tematika szerint)

 

Telik, múlik az idő (ez utóbbi olyan, amilyen) több a repülésre alkalmatlan, mint az alkalmas. :-(

 

Ma megcsörren a telefonom, a vonal másik végén kultúrált úriember. Bemutatkozik, közli, hogy a nagyhatalmú és még nagyobb tekintélyű PLH-tól hív. Elmodja, hogy baj van, mert lejárt az államigazgatási törvényben foglalt határidő és le kell zárnia a kérelmet. Mivel nem tettem gyakorlati vizsgát - értelem szerűen - elutasítják a kérelmet. Ugrik a befizetett pénz, új eljárást kell kezdenem, stb.

 

Nagyon hülyén nézhettem, ami még a telefondróton is áthatolt, mert közölte, hogy kell írnom egy kérelmet, melyben kérem a PLH-vezetőjét, hogy engedélyezze az ügyintézési határidő meghosszabbítását.

 

Megírtam.

 

Amit nem értek:

 

A harminc nap nem akkortól kötelezi a hivatal, amikor minden szükséges okmány, kérelem, igazolás, tótumfaktum, stb beérkezett?

Ilyen esetben maximálisan egy hiánypótlásra kellene felszólítania a hivatalnak.

 

Normális (?) gondolatmenet szerint először elméleti vizsgát kell, hogy tegyek, addíg nem kezdhetem meg a gyakorlati képzést. Ha harminc nap nem elegendő (márpedig általában kell ennyi) akkor kérelmet kell előterjeszteni? Emlékeim szerint a PPL A képzésem sem fejeződött be annó hárminc nap alatt. Akkor a tematika kilencven napot írt elő "büntetlenül".

 

Hogy is van most ez?

 

Ha valaki érti, írjon bátran!

 

Mindenkinek szép napot és jobb időt! :-)

 

Sz.T.

muanyag Creative Commons License 2005.01.17 0 0 1574
Dear Istvan,
you are allowed to fly german registered..........., we will not issue a separate
validation certificate because, it is general validated by NFL.
Best regards
Renate Siebert, LBA
StillStar Creative Commons License 2004.12.23 0 0 1573
Nekik = Nemet Legugy, Nekunk = Magyar Legugy. Attol meg a mienk, hogy nem ertunk vele egyet.
Előzmény: doncike (1571)
StillStar Creative Commons License 2004.12.23 0 0 1572
Ja, es az Annex I az 1.2.2.2 ponthoz fuzodo megjegyzesben ismeri a "Contracting States which, without formality, render valid a license issued by another Contracting State for use in private flights" fogalmat. Azt hiszem a muanyag altal idezett levelben mintha hivatkoznanak is ra. Sajnos nem tudom, mennyire lehet "without formality" egy ilyen megoldas, ezert nem feszegettem... Boldog Karacsonyt minden topiktarsnak!
Előzmény: doncike (1569)
doncike Creative Commons License 2004.12.23 0 0 1571

Talán pont azért, mert "mi" úgy értelmezzük, hogy egyenként kell érvényesíteni.

Ezáltal nem értelmezhető a "ha nekik jó" kitétel, mert ebből a nézőpontból az látszik, hogy nekik "nem jó", hiszen nincs benne külön betétlap.

És persze pecsét. Az a lényeg. ;-)

Előzmény: StillStar (1570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!