Úgy tudom, az ápoló schokkos álapotban túlélte, gyalog indult el a baleset helyszínéről - vélhetőleg segítségért - és több kilométerre találták meg.
Menj ki fahegyre, keress egy köpcös szerelőt, akit Zolinak hívnak. Ő mesélt nekem is az esetről. Elég rég a szakmában van, szerintem hiteles infókat kaphatsz tőle.
Repüléstörténeti kutatásokkal foglalkozom és egy repülőeseményt szeretnék feldogozni és ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni. 1971. augusztus 12-én Körvélyespuszta közelében lezuhant az Országos Mentőszolgálat HA-LDD lajstromjelű L200 Morava típusú repülőgépe. A balesetben életét vesztette a gép pilótája, Tóth György, aki akkor a légimentők főpilótája volt, a szállított beteg és lehet, de nem biztos, hogy a betegkísérő is. Ez utóbbiról pontatlan információim vannak. Szeretném feldolgozni a fenti esetet és ehhez szükségem lenne minden elérhető információra. Keresek korabeli jegyzőkönyveket, a balesetről készült fotókat, a kivizsgálásban részt vett szakembereket, esetleg szemtanúkat és szintén fotókat a gépről még sértetlen állapotában. A szerencsétlenség mellett szeretném bemutatni és megismeri emléket állítva ezzel nekik - a három személy életét, különös tekintettel Tóth Györgyre. Így keresek minden olyan embert, aki ismerte őt, vagy vele dolgozott, vagy fotói vannak róla, legyen az barát, rokon, kolléga, gyermeke, felesége, testvére, vagy bármelyik hozzátartozója és bárki aki szívesen mesélne róla. Ugyanígy keresem azokat, akik ismerték a betegkísérőt, vagy a beteget, vagy tudják, hogy kik voltak ők. Előre is köszönöm mindazok fáradozását, akik időt szakítanak arra, hogy akár a legcsekélyebb információt is megosszák velem. Tisztelettel: Nagy Gábor Elérhetőségeim: e-mail:nagygabor42@hotmail.com Telefon: 06-30-360-2385
GPS az ICAO-ban
Amint azt már korábban megüzentünk, a PoLéBiSz nyílt szakmai fórumot szervez a műholdas navigáció és a repülésbiztonság összefüggéseiről.
VIGYÁZAT!
A FÓRUM eredetileg szombatra tervezett időpontját péntek délutánra kellett áttennünk. Ugyanis meg akartuk óvni az MRSZ-t attól, hogy közgyűlése a FORUMmal ütközzön. Tehát:
FORUM
2005. április 1-én (pénteken)
15.00 órától előre láthatóan úgy 20.00 óráig,
a BME Általános- és Felsőgeodézia Tanszék előadójában,
azaz az Oltay teremben.
Pontosabb információ: a www.hasb.hu honlap HÍREK rovatában.
(A MEGHÍVÓ szó alatt a "Helyszín"-re rákattintva beugrik egy eligazító térkép.)
Amikor a FÓRUMot meghirdettük, akkor csak sejtettük, most már tudjuk is, mennyire időszerűek vagyunk. Megjelent ugyanis az ICAO Doc 9849, azaz a GNSS Kézikönyv, melynek bevallott célja, hogy leírja mindazokat a megfontolásokat, melyekre a GNSS alapú léginavigációs szolgáltatások bevezetését tervező államok támaszkodhatnak. Mint minden repülési szabályzat, a Doc 9849 is vérrel íródott. Igen, van már néhány "GPS related" balesetünk, súlyos is. A FORUMon a legilletékesebbektől hallunk majd olyan időszerű tudnivalókat, melyekre a jövőben a megelőzés alapulhat.
Mindenkit szeretettel várnak a FÓRUMra a rendezők,
azaz a BME Általános- és Felsőgeodézia Tanszéke
és a PoLéBiSz.
Ha jól gondolom, akkor a korábbi gyakorlat volt ellentétes az államigazgatási eljárásról szóló törvénnyel, hiszen abban elég rég benne van már, hogy max. 30 nap az ügyintézési idő.
Nincs előttem a törvény -- és nincs is kedvem előveni ;-) --, de valahogy úgy van, hogy kellően magas polcon ülő jóember, indokolt esetben ezt x alkalommal meghosszabíthatja. De a kiképzés átfutási ideje miatt szerintem ez sem segít feltétlenül, arról nem is beszélve, hogy ezekben az ügyekben ez nem valami kivételes körülmény, hanem mindegyik "ügy" ilyen.
Ugyanakkor az is benne van a törvényben, hogy megfelelő szintű jogszabályban überelni lehet az álatalános szabályokat (vagy azok egy részét), ha indokolt.
Az alábbiakban egy igaz történetet olvashattok. Nem tudom kinek és mit kellen változtatni az aktuális (jog)szabályokon, de hogy valami nem stimmel a rendszerben az biztos! :-( És itt most NEM a hatóság munkatársa volt a balfék! Vagy azok akik a jogszabályokat alkották, vagy azok akik értelmezni próbálták és egy rossz értelmezést követően helytelen utasítást adtak a közalkalmazottnak (Köztisztviselőnek?)!
Történt, hogy egy szép napon kérelmet nyújtottam be a tekintetes PLH-hoz. A kérelem lényege: Szeretnék "C" katagóriás szakszót.
PLH értesít: menjek ekkor és ekkor a Faházba elméleti vizsgára.
mentem, vizsgáztam, megfeleltem.
Önfeledt molylepke módjára elkezdtem a gyakorlati képzést (Kötött tematika szerint)
Telik, múlik az idő (ez utóbbi olyan, amilyen) több a repülésre alkalmatlan, mint az alkalmas. :-(
Ma megcsörren a telefonom, a vonal másik végén kultúrált úriember. Bemutatkozik, közli, hogy a nagyhatalmú és még nagyobb tekintélyű PLH-tól hív. Elmodja, hogy baj van, mert lejárt az államigazgatási törvényben foglalt határidő és le kell zárnia a kérelmet. Mivel nem tettem gyakorlati vizsgát - értelem szerűen - elutasítják a kérelmet. Ugrik a befizetett pénz, új eljárást kell kezdenem, stb.
Nagyon hülyén nézhettem, ami még a telefondróton is áthatolt, mert közölte, hogy kell írnom egy kérelmet, melyben kérem a PLH-vezetőjét, hogy engedélyezze az ügyintézési határidő meghosszabbítását.
Megírtam.
Amit nem értek:
A harminc nap nem akkortól kötelezi a hivatal, amikor minden szükséges okmány, kérelem, igazolás, tótumfaktum, stb beérkezett?
Ilyen esetben maximálisan egy hiánypótlásra kellene felszólítania a hivatalnak.
Normális (?) gondolatmenet szerint először elméleti vizsgát kell, hogy tegyek, addíg nem kezdhetem meg a gyakorlati képzést. Ha harminc nap nem elegendő (márpedig általában kell ennyi) akkor kérelmet kell előterjeszteni? Emlékeim szerint a PPL A képzésem sem fejeződött be annó hárminc nap alatt. Akkor a tematika kilencven napot írt elő "büntetlenül".
Dear Istvan,
you are allowed to fly german registered..........., we will not issue a separate
validation certificate because, it is general validated by NFL.
Best regards
Renate Siebert, LBA
Ja, es az Annex I az 1.2.2.2 ponthoz fuzodo megjegyzesben ismeri a "Contracting States which, without formality, render valid a license issued by another Contracting State for use in private flights" fogalmat. Azt hiszem a muanyag altal idezett levelben mintha hivatkoznanak is ra. Sajnos nem tudom, mennyire lehet "without formality" egy ilyen megoldas, ezert nem feszegettem...
Boldog Karacsonyt minden topiktarsnak!