Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BGC Creative Commons License 1999.11.10 0 0 53
arszt!

Próbáld meg kiszedni az izzókat és hajszárítóval teljesen kiszárítani, ha ezutánis párásodik akkor
nyugodtan vidd vissza és mond meg, hogy száritsák ki és szigeteljék, vagy cseréljék az egészet, mivel a lámpatestnek teljesen vízmentesen kell zárnia. Nekem is volt ilyen problémám, nem opellel de csak a csere segített.

Előzmény: arszt (52)
arszt Creative Commons License 1999.11.10 0 0 52
Ha mar fenyszoro, akkor homalyositson fel valaki, hogy ha az uj astran (3 honapos a kicsike) az osszes elso lampatest tiszta para belul (kodlampak + a normal), akkor mi a teendo? Erdemes foglalkozni vele (valami rendellenesseg jele) vagy majd elmulik ha kisut a nap?! Ahogy egy korabbi bosszanto hiba miatti pengevaltas alkalmaval probaltak elbagatelizalni a problemat, igy ovatosabb vagyok, ha mar anyazni megyek legyen valami a tarsolyomban. A valaszt elore is kosz.
BGC Creative Commons License 1999.11.10 0 0 51
Kedves kogabor!

Nekem semmi bajom a tungsrammal, csak mint olvashattad a philips jobban bejött. Azelőtt csak tungsramot használtam, mivel csak az volt és akkor évente legalább egyszer izzót kellett cserélnem, sajna....
Általában amivel kapcsolatban jobbak a tapasztalatai az embernek azt fogja használni. nem?
Egyébként a tungsramot azért alkalmazzák sok helyen, mert nagyon olcsó!!!

Előzmény: kogabor (49)
META TOM Creative Commons License 1999.11.10 0 0 50
Kb. másfél hónapja vezettem egy Opel Fronterát, amin 2 db kiegészítő fényszóró volt, amit később szemrevételezve kiderült, hogy tényleg xenon (felirat a lámpatesten: Philips Xenon Lightning meg pontos típus, gondolom, ha cserélni kellene-bár az égők reklámozott élettartamát ismerve ez csak sérüléskor lehet szükséges), de maga a lámpatest gyártója egy számomra ismeretlen cég. Tény, hogy "késik" (SZVSZ 2 mp-et) a bekapcsoláskor, de a fénye az pazar.
A lámpák a gallytörő mellé voltak szerelve, és külön kapcsolóval lehetett őket életre kelteni. Úgy voltak bekötve, hogy a normál fényszórókkal együtt kapcsolódott, tompítottra kapcsolva elaludtak. A tulaj ezzel vette a kocsit, a beszerzési forrás ismeretlen és az ára is. A tulaj csak terepen használja.
kogabor Creative Commons License 1999.11.10 0 0 49
Üdv mindenkinek!

dezsoke!

A három elnevezés:
Coolblue
bluevision
SuperBlue
Ugyanarról a lámpáról szól, csak más a gyártója (Osram, Philips, Tungsram).
Én nem tudom a választ a hol, mennyiért kérdésre.
Egyet viszont szóvátennék. Mivel a "kék" fényu lámpáknak is ugyanannyi fényerot kell leadniuk mint a "fehéreknek" a lámpák spiráljait túlfeszítik. Ami annyit jelent, hogy nagyobb teljesítményu spirált raknak bele ugyanabba a búrába. Az élettartama ezért kisebb lesz. A fehér fényu lámpákra kb 1000 óra a megadott élettartam, míg a kék színure ennek a fele kétharmada. Ráadásul háromszor annyiba kerül, mert divat.

BGC

Nem lenne szabad a hazai terméket fikázni. A Philips és az Osram sem jobb a hazainál. Sem élettartamban sem fényben. Ez a három cég egymástól kapkodja el a nagy vevoket. Ha a Tungsram olyan rossz lenne, akkor a piaci részesedése az autógyáraknál 0 lenne.

Üdv Kogabor

BGC Creative Commons License 1999.11.10 0 0 48
Naxtra!

Az az igazság, hogy nem tudok dönteni a kettő között, mivel mindegyikkel nagyon meg voltam elégedve.
Az allweathernél az üveg úgy van gőzölve, hogy a színképben megjelenik egy kevés kék, fehér, és sárga. Ez szerintem téli és ködös esős időben nagyon jó, mivel minden esetre van valami "segédszín" (ezt jól megmondtam). Itt arra gondolok, hogy a sárga a ködben pl. nagyon jól jön.
A bluevision pedig egy halvány kék színnel van gőzölve és ebből fakadóan tiszta fehér fényt ad ki magából. Ez esetben pl nagyon jól tükröződnek a jelzőtáblák, felfestések még esőben is.(ehhez a csomagban még adnak 2 megegyező színű helyzetjelzőt is)
Az allweathert 3 évig használtam, de nem égett ki, csak ki akartam próbálni a bluevisiont.
Az áruk elég borsos úgy 6 rongy körül van 1 pár.
DE ha azt nézem, hogy tungsramból biztos megevett volna 3-4 párat 3 év alatt akkor azért elég baráti.

Ja és az allweather tompított esetben +30% fényerőt ad.

Előzmény: naxtra (47)
naxtra Creative Commons License 1999.11.10 0 0 47
BGC

Melyik Philips a jobb a BlueVision vagy az AllWeather ?
Hol lehet legolcsóbban beszerezni, kb. mennyiért ?

Előzmény: BGC (44)
antforce Creative Commons License 1999.11.10 0 0 46
Kicsit megkesve bar, de azert hatha nem keso, hogy a suzukiba ne tegyel meg veletlenul se be nagyobb izzot.. a teljes lampatest muanyag, ami nagyon jo mert nem torik, nem serul, de nem birja a nagyobb hot.. Szoval maradjon inkabb a philips premium, sokat dob rajta, bar nekem nem eri meg a havi 1000 ft vilagitasra, igy visszatertem a normal tungsram izzokhoz...

dezsőke Creative Commons License 1999.11.10 0 0 45
Kérlek tegyetek rendet a fejemben:
röpködnek itt a nevek:

Coolblue
bluevision
SuperBlue

melyik milyen gyártmány, melyik, mennyibe kerül, hol érdemes venni?

amikor azt mondjátok, hogy a kék gagyi, akkor más tipusú tákolmányokról van szó vagy a fentiek közül egyről?

Melyik van H7-ben is?

A használati utasítást azt hiszem az OSRAM (?) Coolblue (medvés) dobozán olvastam...

aztán volt itt premium és allweather is ezek nem kékek ha jól tudom (nekem nem is fontos, csak hogy jól lássak. Ha mindezeket egybe vesszük mit ajánlotok?

Az új Astrában külön van a városi és a fényszóró. Melyiket érdemes kicserélni és mire? (Nekem egyébként a fényszóró megfelelne, bár fényből sosem elég)

Nos?

BGC Creative Commons License 1999.11.08 0 0 44
Sziasztok!

A philips izzókról csak jót tudok mondani, mivel én 3 évig éjjel-nappal azokat használtam és nem égett ki egyik sem (philips allweather)
Nemrég kicseréltem őket,mert a hosszú használat során már érezhető volt a fényerő csökkenés, és most a bluevision van benne, ami ugyancsak király, mert majdnem tiszta fehér fényt produkál ami nem rossz a fekete aszfalton. Én nem valami mentális tuning miatt használom, hanem, mert éjszaka jobbal látok vele, dehát kinek a pap kinek a papné....
szóval philips forever

Trebitsch Creative Commons License 1999.11.08 0 0 43
MaCS kartács,

"A Ladákban még fémből készült a foncsor. Anno én is 100/55-ös vagy 100/80-as izzókkal jártam, és sosem volt gondom.
Az korszerű tőkés import autóknál azonban már minden műanyag, ami már nem bírja a 100 Wattot. A villanyszerelőm szerint elég sokan ráfaragnak a lelkes módosítók közül a dologra. Szóval nagyobb teljesítményű izzót csak régi, fémfoncsoros lámpatestbe szabad tenni! "

Így van. Régebbi gyártású "nyugati" autókban is elmegy a nagyobb izzó; a fém tükör egyrészt jobban bírja, másrészt sokkal jobb a hőleadása hátrafelé, következésképp az üveget is megóvja. Arról nem is beszélve, hogy a régebbi autók lámpaüvege egyszerűen vastagabb volt, mert nem spóroltak a súly minden grammjával, és már csak ettől is strapabíróbb volt.
Ergo: izzóteljesítmény-növelést csak pianóban a modern autóknál...

A Premium teljesítménye pedig azért nem nő meg, mert figyelembe vették a tervezésnél, hogy kicsit magasabb hőfokon fog izzani az a szál, és ott legyen névleges teljesítményen. (Izzóknál is a felvett teljesítmény van ráírva.) Ettől a spektruma kissé a rövidebb fényhullámhosszok (=kékesebb fény) felé tolódott, cserében az élettartama meg lerövidült. Ez egyszerűen egy másik tervezői (és felhasználói) kompromisszum; döntés kérdése. Úgy is mondhatjuk, hogy javítottak a hatásfokon az élettartam rovására; ingyen semmi sincs.

Előzmény: MaCS (38)
mccheese Creative Commons License 1999.11.08 0 0 42
Én is Octaviával járok. Nekem 140/100 halogének vannak a kocsiban (Tungsram), ezerrel világít, semmi god az éjszakai látással..

Mcc

Előzmény: NaNe (13)
Madár Béla Creative Commons License 1999.11.08 0 0 41
Kedves stevie!

Tudom, olvastam. Nem véletlenül írtam, hogy bukkanón vagy kanyarban. Az automatikus szerkezet működését nem ismerem részleteiben, de ugye nyilván nem radarral, infrával és intelligens képfelismerő rendszerrel követi az út vonalvezetését :-).

Bukkanón ugye a szembejövő autó lámpája felfelé hord, és bármilyen intelligens a rendszer, ha akarná sem vihetné le a fényt annyira, hogy ne vakítson, mert akkor a xenonos vezető nem látna, és akkor minek adott ki fél milkát a spéci lámpájáért. Kanyar: ha az ún nekem enyhén balra kanyarodik, akkor óhatatlanul belekerülök a szembejövők aszimetrikus tompított fényének jobb felébe, ami magasabbra hord. Ezeket a jelenségeket egy további apróság is alátámasztja: a tapasztalat.

Nos, ezekre az elkerülhetetlen esetekre írtam, hogy ilyenkor a hagyományos is vakít, csak sokkal elviselhetőbb mértékben. Egyébként a Der Spiegel-ben olvastam egy cikket valamikor a kérdésről (nem autós szaklap, de azért elég jó folyóirat), sajnos nem emlékszem pontosan, mikor és melyik számban. Ott is azt írták, hogy a dolog valóban probléma, a hatóságoknál meg a szakértők között is vita folyik arról, hogy megengedhető-e a gázkisüléses lámpa fényereje és spektruma a közúton.

A Daimler-Chrysler, a BMW és a Hella (természetesen a fényforrás-gyártóra gondolok, és nem ilyen néven ismert asztaltársunkra) véleménye nyilván nem kétséges ;-).

Bocs a hosszú hozzászólásért, de most már pontos és félreérthetetlen akartam lenni.

Üdvözlettel: MB

Előzmény: stevie wonder (40)
stevie wonder Creative Commons License 1999.11.08 0 0 40
A gyarilag xenonnal felszerelt autokban kotelezo szeriatartozek a gyorsreagalasu hadtest, akarom mondani automatikus fenyszoromagassag-allito. Bar ezt valaki mar leirta korabban. Lehet hogy en voltam? :-)
Előzmény: Madár Béla (39)
Madár Béla Creative Commons License 1999.11.08 0 0 39
Kedves MaCS!
Tudom, hogy a jól beállított tompított fény vízszintes, egyenes úton nem vakít. Kanyarban vagy bukkanón viszont mindenképpen belekerülhet a szembejövő a fénykévébe. Ilyenkor a kisüléses lámpa nagyságrendekkel kellemetlenebb mint a hagyományos.
Üdv: MB
Előzmény: MaCS (38)
MaCS Creative Commons License 1999.11.08 0 0 38
Halihó!

Nekem is új Astrám van, és abba tettem bele a H7-es SuperBluekat.

Milyen izzónak volt az a vicces használati utasítása?

A Philips Premium trükkje valóban az, hogy jobban felfűtik a szálat, csak azt nem értem, hogy ezzel miért nem nő meg a teljesítmény is.

Azok a kocsik, amikben már H4-es izzó munkál, szinte kivétel nélkül relézettek. Ma már csak az ős cocialista autókban nincs relé, bár hagyományos izzó esetén is érdemes relésíteni.

A Ladákban még fémből készült a foncsor. Anno én is 100/55-ös vagy 100/80-as izzókkal jártam, és sosem volt gondom.
Az korszerű tőkés import autóknál azonban már minden műanyag, ami már nem bírja a 100 Wattot. A villanyszerelőm szerint elég sokan ráfaragnak a lelkes módosítók közül a dologra. Szóval nagyobb teljesítményű izzót csak régi, fémfoncsoros lámpatestbe szabad tenni!

A kisüléses lámpa, ha jól van beállítva, szerintem jóval kevésbé vakít, mint a hagyományos. Csak ugye, nem mindig jó az a beállítás...
A bármilyen színűre festett hagyományos izzó meg nyilván nem fog jobban vakítani, mint színezés nélkül.

Üdv: MaCS

Előzmény: dezsőke (36)
Madár Béla Creative Commons License 1999.11.07 0 0 37
Tényleg kellemetlen tud lenni. Németül úgy is "becézik" hogy Blendwaffe, vagyis vakítófegyver...
Előzmény: MuzX (35)
dezsőke Creative Commons License 1999.11.07 0 0 36
Én három évig használtam a Ladámban 140/100-as H4-eket gond nélkül, nem különösebben kellett cserélgetnem.
Ugyanez igaz a régi Astrámra, ott is három évig használtam őket, se foncsor, se búra gond nem volt.

Barátom szokás szerint (Favorit 3 évig, Colt 3 évig) a Carismájába is beletette, majd egy mosás alkalmával sikerült mindkét búrát szétrepesztenie. Nem tudom esőben mennyire lett volna más, gyanítom a Carismának alacsonyabb a lámpája és jobban melegszik. Ezért nem ártott volna óvatosabban bánnia vele.

A kék lámpáról csak annyit, hogy amikor még újdonság volt bementem egy boltba és elolvastam az angol ismertetőjét, hát a térdemet nem csapkodtam nevedtemben.
Semmi konkrétumot nem tudtak írni róla csak olyanokat, hogy: feltünőbb ezért biztonságosabb, új dolog, stb, de a szövegben az is benne volt, hogy életciklusa rövidebb mint a hagyományosnak.
Ezek után nem akartam háromszoros árat fizetni érte.

Az új Astrámban H7-es izzók vannak, erre is van valami tuti?

MuzX Creative Commons License 1999.11.07 0 0 35
Lehet, hogy a nem tökéletes látásúak jobban látnak vele, de az én tökéletes látásomnak elég rosszul esik, mikor egy ilyen izé a szemembe sugároz. Utálom. Sokkal jobban elvakít, mint a normál szembejövô lámpa. Olyasmi, mintha ívfénybe néznék...
Már csak azért is, mert tipikusan a pöffeszkedô újgazd.stát.szimb. kocsikban virítanak :))))
Előzmény: stevie wonder (3)
Adm Creative Commons License 1999.11.07 0 0 34
A Suzukis foncsora nem birja ki még a 100/80-as izzót sem, ezt egy Suzuki tulaj mondta nekem, ugyhogy ő most Philips premiumot használ.
Előzmény: PTZ (30)
Trebitsch Creative Commons License 1999.11.07 0 0 33
Suzuki-foncsorról nincsenek közvetlen tapasztalataim, de eléggé kis térfogatúnak látom azt a lámpatestet, én nem rizikóznám, pontosabban körülnéznék a lámpabontóban, hogyé aggyák az olyat... :)
Valójában ugyanis a teljes lámpatest fölmelegedése számít. A foncsor is meg tud vakulni, de még a lámpaüveg is el tud pattanni, egy jó kis jegesvizes fröccstől. Az üveg hőálló (afféle "jénai" ugyan, de mindent azér az se bír. Ha 100-120 fok fölé melegszik: el fog repedni a hidegvizes fröccstől, amit a szembejövő teherautó odaterít.
A Phillips Premium viszont tényleg jó, kicsit jobban világít - és tényleg gyakran kiég. Ott egye a fene, cserélgetem. :)

Előzmény: PTZ (30)
hant Creative Commons License 1999.11.07 0 0 32
A nagyobb izzókhoz ajánlatos a relé, mert a kapcsolókat meghatározott áramerősségre tervezik. Ha nagyobb teljesítményű az izzó, akkor nagyobb az átfolyó áram is a kapcsolón, hamarabb beég! A relék pedig 20-30 A-t bírnak, ami elég 2 db 100 W-os izzó üzemeltetéséhez!
hant Creative Commons License 1999.11.07 0 0 31
A Phillips Premium izzónak egyszerű a trükje!
Végy egy bármilyen izzót! Nézd meg, hogy mekkora feszültségre készítették! Kapcsold az ajánlott feszültségnél 10-20%-al nagyobb feszültségre! Máris adott a nagyobb fényerő. Igaz, emiatt a túlfeszültség miatt rövidebb az izzó élettartama. Ennél a Premium izzónál is ez lehet a trükk. Feltehetően 10-11 V-ra tervezték és ráírták, hogy 12V-os.
Ez az esett következett be a karácsonyfa-izzóknál is, mert azok 14 V-osak és 16 db foglalatot kötöttek gyárilag sorba = 224V. Addig nem is volt gond, amíg a konektorban 220V feszültség tartózkodott. De amióta felemelték ezt 230V-ra, egy téli szezon alatt többet kell izzót cserélni a karácsonyfán. Egyedüli megoldás erre, hogy szerezni kell még egy foglalatot és azt sorba kell kötni a többivel. A fényerő nem láthatóan csökkenni, de viszont nem kell izzót cserélni!
PTZ Creative Commons License 1999.11.07 0 0 30
Tehát akkor a SuperBlue-t ajánljátok. De arra nem kaptam választ, hogy 55/60-as helyett kibírja-e a Suzuki foncsor ('92-es) 80/100-assal. Egyáltalán a fent említett típusból lehet ilyen teljesítményűt kapni?
NaNe Creative Commons License 1999.11.07 0 0 29
Sorry!
ujjítás=újítás
Előzmény: NaNe (27)
MaCS Creative Commons License 1999.11.07 0 0 28
Halihó!

A lámpatestbe isntegrált ködlámpa nem a skoda újítása. Én már elég régen látom Mercikben.
Nem akarok olyat írni, hogy szerintem hülyeség, mert a Mercedes mérnökei csak többet értenek hozzá, mint én, de akkor sem értem. Szerintem is alul kellene lenniük.

A színekről:
tiszta időben nagyon jó a kékes, illetve tiszta fehér. Azért kékes, mert a búra kékes árnyalatot kap, amivel SZVSZ mexűri az izzószál sárgás komponenseit, tehát a normálisnál fehérebb lesz a fény.

Párás, ködös időben viszont jobban hatol át a trutymón a sárgás. A még két éve elég nagy ködben nyomultunk négy kocsival. A haverok autóin volt ködlámpa, de hagyományos fehér fénnyel. Nekem csak rendes tompítottam volt, de az Tunsgram Golddal. Végül engem küldtek előre, mert a sárgás tompított fénnyel agy nagyságrenddel jobban láttunk, mint a többiek a BMW és VW gyári ködfényszóróíval hagyomágyoz izzóval.

A kisüléses lámpák színspektruma szerintem nem azért kékes, hogy jobb legyen a szemnek, hanem azért, mert úgy kellett megváltoztatni a gáz összetevőit, hogy az izzó gyorsabban reagáljon. Az a verzió, ami az emberi szemnek legkedvezőbb lett volna, négy-öt másodperc alatt kapcsolt be!

Üdv: MaCS

NaNe Creative Commons License 1999.11.07 0 0 27
És az a röhej, hogy az Octavia-ban a ködlámpának megmaradt a helye alul (ahová való!), csak ott díszrács van és nem pedig a lámpa.
Nem értem a kombinált lámpa lényegét és előnyét.
Ha ehhez hozzávesszük azt is, hogy előfordulhat olyan sziu, amikor ebben a kombinált lámpatestben három izzószál nyomul egyszerre, akkor nyilvánvaló, hogy ez olyan fokozott hőterhelést jelent, amit az izzószálak és a lámpatest nehezen viselnek el és jelentősen csökkentik az élettartamukat.

Egyébként alul tényleg nincs köd az utakon, mert vagy kicsapódik a pára az útra, vagy pedig a leadott hőtől felmelegszik a levegő ebben a magasságban.
A Skodánál már csak azért is furcsa ez az érthetetlen újjítás, mert ha valami már egyszer bevált (nem csak a Skodánál) akkor azt nem szokták csak úgy kihajítani.

NaNe

Előzmény: Madár Béla (26)
Madár Béla Creative Commons License 1999.11.07 0 0 26
Én is azt gondolom, hogy a ködlámpa lényege, hogy minél alacsonyabban legyen. Nem csak a látásszög miatt, hanem szerintem közvetlenül az úton (az alsó 10-20 cm-en) ritkább is a köd, vagy nincs. Ezt az Octavia dolgot nem tudtam, és nem is értem.
Régen a ködlámpák egyébként sárgák voltak. Akkor most mi a jó, a sárga, vagy a kék?
Előzmény: NaNe (25)
NaNe Creative Commons License 1999.11.07 0 0 25
stevie wonder,

Akkor sorstársak vagyunk, nálam is ez a szitu. :))
Szóval az Octavia lámpatestről volt szó, ami szerintem nem annyira eltalált dolog, mint a Favorité. De ha meglesz az új kocsi, akkor mjad elmondom, hogy tényleg rosszabb, vagy csak én láttam kívülről ilyennek.
A másik dolog, hogy az Octaviánál betették a ködfénylámpát a lámpatestbe. Ezt elég szerencsétlen dolognak tartom. Ugyanis tapasztalataim szerint minél közelebb van a lámpatest magassága a szemhez, annál jobban zavarja az embert a ködről visszaverődő lámpafény.

Ezt egy egyszerű zseblámpával is ki lehet próbálni. Párás vagy ködös időben világíts meg egy tárgyat a sötétben úgy, hogy a lámpát derékmagasságban tartod. Utána, még mindig a tárgyat megvilágítva közelíts a lámpával a szemed magasságához. Tapasztalni fogod, hogy míg a fénykévét(ködöt) egyre jobban látod, addig a megvilágított tárgyat egyre kevésbé.

Vélemény ??

NaNe

Előzmény: stevie wonder (21)
Adm Creative Commons License 1999.11.06 0 0 24
Az Octáviának egyáltalán nem rosz a világitása. Egy haveromnak Favoritja van, a szülei most vettek egy Octáviát. A Favoritban 100/80-as, az Octáviában az eredeti 60/55-ös izzok vannak, és igy is egy kicsivel jobban világit az Octávia.

Nekem amugy van amolyan izzóra huzható kék kupakom. A használatához annyi szükségeltetik, hogy 140/100-as izzokkal kell használni, különben tényleg nem látni vele semmit. Ez a kék fény viszont ködben nagyon jü volt. Én a nyárra kiszedtem őket, de télire asszem vissza fogom rakni.

A 140/100-as izokkal vigyázni kell, mer az ujabb autok nagy része muanyag foncsorral készül, és az rövid időn belül tönkremegy, nem birja a többlehőt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!