Jó, köszi az infot, és hogy megerősíted a felújítás tényét, mert optimista módon beleírtam a túrabeszámolóba is. :-)
Ami amúgy inkább egy örömködés, de ebben a nyamvadt időszakban legalább ennyi jókedv azért jutott. Ha több nem is.
Ontopik mert a fotók többségén van vasúti pálya. :-) Mai, vagy egykori (a Vöröskő-forrás felé régen volt kisvasút, de ezzel gondolom itt nem mondtam újat)
Az nagyvárosi szokás, nem? A teggerek mély belvárosi lények, akiknek az erdő az olyan "valami zöld a civilizáció határán túl". Ja, és egy lakóvagon mozog, ha nem kell, szépen pihen a telepen, ha van vendég, akkor meg necces, ha mégis valami tegger-állat túljut a "világvégén".
Ez a hagyományos, kb "sóderágyba fektetett függönykarnis" jellegű pálya azért is nagyon jó, mert lehet rajta sétálni, tehát a vasútvonal egyben turistaútvonal is.
Egyszer Nagyirtásról jöttünk le gyalog, na, a zúzottköves pályán elég szar volt menni.
"Szerintem a túrázás népszerű és egyre népszerűbb."
Így van.
A mai napon éppen ehhez a megállapításodhoz csináltam jó pár fotót, és minő meglepetés, éppen kisvasúti sínek mellett meneteltek szinte libasorban a népek.
Nem keveset, minimum 11.5 kilométert, oda-vissza.
No, hol jártunk vajon?
Egyébként különösen ebben az időszakban itt lehetne igény erre az elgondolásra.
...másra is van igény (fürdőre, múzeumra, kastélyra, barlangra, sportolási lehetőségre) - és ezek is a civilizációban vannak.
Azért szvsz azt leszögezhetjük, hogy, hacsak oltári borzalom idő nincsen, akkor az ember nem azzal a feltett szándékkal megy ki egy ilyen táborozásra, mondjuk, 3 napra, hogy 3x24 órában a vagonban legyen...
Pl, személy szerint nagyon szeretek vadkempingezni, kint aludni az erdőben, de ha pl, egy kempingben szállunk meg, inkább a szoba, mint a sátorhely.
"Főleg ha lerohad a mozdony és sokat késik. :-P Vagy ha a kliensek nem menetrendhez igazítva akarnak kajálni."
Hát, biztos van olyan megoldás, ami "hőn tart", és talán nem is bonyolult. Ez a módi inkább "élmény", mint kényszer.. annak aki erre vágyik, akik a full és kötetlen kényelemre vágyik, annak ez nem való.
"De mondtam, a többségnek több igénye van annál, minthogy csak a természet."
Ja, és nincs is ezzel baj, egy ilyen dolog nem a többségnek szól, hanem egy speciális rétegnek. Nyilván nem tömeg igény.
Ez egyfajta nyaralási stílus, ami vélhetőleg réteg igény. Nincs olyan komfort, mint egy szálláson, de jóval nagyobb, mint pl, sátorban, vagy vadkempingezve.
Ma már a sátrazást és más ilyen nomád elhelyezési módokat is legfeljebb csak a fesztiválozók egy része vállalja.
És, amúgy lenne egy fíling pl, amikor a reggeli első vonat hozza a reggelit, az esti utolsó meg a vacsorát:) (mármint a menetrend szerinti, ami elcsattog néha)
Főleg ha lerohad a mozdony és sokat késik. :-P Vagy ha a kliensek nem menetrendhez igazítva akarnak kajálni.
Vagy, egy mellékvágányon tényleg semmi (menetrendszerinti vonat se), csak a természet.
De mondtam, a többségnek több igénye van annál, minthogy csak a természet. Ha más nem, hát a szálláson belül...
"Kérdés hogy ki és hogy akar napokig az olyan semmi közepén táborozni, ahol azért csak elcsattog mellette napi néhány vonat."
Ez egyfajta nyaralási stílus, ami vélhetőleg réteg igény. Nincs olyan komfort, mint egy szálláson, de jóval nagyobb, mint pl, sátorban, vagy vadkempingezve.
És, amúgy lenne egy fíling pl, amikor a reggeli első vonat hozza a reggelit, az esti utolsó meg a vacsorát:) (mármint a menetrend szerinti, ami elcsattog néha)
Vagy, egy mellékvágányon tényleg semmi (menetrendszerinti vonat se), csak a természet. És, ehhez képest komfortosan. Ez amit más nem tud, max egy lakóautó.
Vagyis: egy kulcsosház + egy lakóautó keresztezése..
Van ilyen szállás kisvasúti kocsiban ma is Ausztriában meg Németországban - de ezeknek, meg a mai embernek is olyan igénye van, hogy közműre kötik, az meg nincs az erdő közepén. Meg a természet szépségeit és nyugalmát se csak ott lehet meglelni, illetve másra is van igény (fürdőre, múzeumra, kastélyra, barlangram sportolási lehetőségre) - és ezek is a civilizációban vannak.
Ezt alapvetően hálókocsinak hívják. Kisvasúti plackart kocsik Ukrajnában voltak.
Ha kulcsosház jelleggel lepakolod valahova akkor az egy dolog hogy nem zakatol, talán aludni is lehet benne. Viszont energia kell a fűtéshez, világításhoz ami jó nagy akksit igényel (vagy jó sok kormot termel) 2-3 napra. A vízkészlet, szennyvíztartály is kritikus.
Nem hülye ötlet, a csömödéri tanterem-kocsiban is lakóautó-cuccok vannak de sokat kell a részleteken reszelni ahhoz hogy használható legyen.
Kérdés hogy ki és hogy akar napokig az olyan semmi közepén táborozni, ahol azért csak elcsattog mellette napi néhány vonat.
Hát, egy nagyon naív gondolatom van.. egy olyan gondolatom támadt, hogy életképes lenne-e egy olyan dolog, hogy mozgó szálláshely. Az erdei vasutak szép helyen mennek, és vannak ritkán járt, eldugott részek is némely vonalon (pl, Zalában), vagy csak akár egy még létező kiágazás, csonka vágány valahol a vonalon.
Szóval, egy olyan - kissé elborult - gondolatom van, hogy ... mozgó szálláshely. Víz, WC, konyha + szállás, az erdő közepén, bárhol, ahol pl, a forgalmat nem zavarja. Már, ha van nem használt, átalakítható kocsi erre a célra. Itt a sebesség (hogy milyen gyorsan járható a vonal), nem számít. Ha van rendelés, vonat kitolt, 2 nap múlva értemegy és visszahúz. Aki meg megszáll, élvezi az erdőt, a csendet, kirándul, akármi. Ahol nincs rendszeres forgalom - bárhol. Ahol van, ott ahol van valami régi csonka, kitérő, stb.
Az tény hogy a tervek nem a hagyományőrzés szándékáról tanúskodnak. Én pl. az ikonikus, de nem túl régi GAZDASÁGI VASUTÁLLOMÁS feliratot és a freskót hagynám meg - a terveken egyiknek sincs nyoma sajnos. Viszont az épület jellege alapvetően nem változik, kap valami modernnek ható téglasoros díszítéseket, de negyedannyiba fog kerülni a fűtésszámla. Talán nem utolsó szempont.