Na de a nagy átlag csak 3 pogácsát nyom rá és kész, sokan még alul-felül sem zárják le, meg ugye lábazati minek, az már a padló alatt van...
Én attól félek, hogy csak a 10 centi fog beférni a zassony által megszabott kategóriába... minden esetre, kíváncsi vagyok mi lesz a vége, eddig csak az biztos, hogy grafitos lesz.
Kis vízmennyiségű alu radiátoroknál látszik meg igazán, milyen gyorsan eltűnik a meleg a házból.
Nem fogok kozvelemenyt kutatni . Csak azt irtam, hogy jol szamolt hoszigetelesnel siman lelehet vinni az energiafogyasztast a futesnel 1/3-ra. Annak idejen ezelott 12 evvel itt a topikon sokat vitatkoztunk a vastagsagon es foleg a ragasztas modjan . Volt aki csak 3 pogacsaval ragasztott , volt aki 3 pogacsa es keret , en viszont teljes feluleti ragasztassal.
Végezz közvélemény kutatást, kinek jött be, meg kinek nem :D persze, sokaknak azért sem jött be, mert az olcsót keresik, meg a helyi részeg kőműves sem egészen tudja, hogy is kéne feltenni a hőszigetelést, meg ugye elég oda 5-10cm is, ,,úgyszoktukaztat''.
Az is lehet, de inkább van szigeteletlen házban is 23-24°C, mint 21-22°C :D
Idén mi is többet fogunk elfűteni, legalább egy puffer kellene, hogy komfortos legyen.
Mondjuk ha lenne erdőm, ahonnét 5 évente ki tudnék termelni 2 évnyi tüzifát, lecarnám az egészet :D de így hogy 8 erdei 200, míg tavaly 10 erdei volt 200 ezer, kicsit durva, sokat nem lehet spórolni...
Itt olvashatod a lenyeget : "" A padláson át távozó energia 70-90°-át lehet megtakarítani a födém szerkezetétől függően. Ez az épület teljes energiafogyasztásának kb. 20-30%-a is lehet! ""
Nalam 20cm a falakon, minimum 35cm a fodemen, 3 retegu uvegezes a nyilaszarokon. Igy siman lement az 1/3-ara a futes energiaigenye . :) Nem kamu es nem etetes !
A fát milyen áron számoltad? Mert elég durván felment az ára (24,5 ezer / erdei, míg tavaly valami 22 ezer körül volt talán, a rezsimcsökkentettet meg megkaptam 20-ért), szülői ház alapján ősszel meg tavasszal a gáz a nyerő, mert csak kicsit drágább maximum, míg télen fával lehet csak fűteni, gázzal már túl drága lenne, és bármilyen urban legend, csak azért is mondják, hogy fával melegebb van...
Pénz csak egy kéményre volt, így a gázkazánt kidobtuk. Meg ugye a rezsimcsökkentés sem tartható, így előbb-utóbb durván fel fog menni a gáz ára is, oks, most jól sikerült a költségvetés, de választás előtt biztos nem rezsicsökkentés lesz, hanem valami más adócsökkentő beetetés, de akkor is, max 5-6 év, és szerintem összeomlik a gázártámogatós rendszer.
Nem tudom mennyivel volt hidegebb, ha tényleg 30%-al, akkor elég sokat hozott már csak a gyapot is. Na de ez a másik, nem tudom kettéválasztani a száraz fát, meg a gyapotot. Ha már az első évben száraz fával tudtunk volna fűteni, akkor nem lenne gond. De így, hogy elsőnek csak egy nyarat száradt a fa és lett 15-30% nedvességtartalmú, most meg két nyáron keresztül lett max 20%, így már talán nincs is értelme számolni, mert nem mértem meg minden egyes fadarabot... ráadásul még a tudomány sem tud megegyezni, hogy mennyi is pontosan egy erdei m3 fa súlya... ugye még attól is függ, hogy az ország melyik részén vágták ki ugyan azt a fafajt...
A teljes szigetelésnél írták, hogy 30%-ra esik vissza a fogyasztás. Persze legtöbb helyen ahol csak összehányták az egészet, még a felére sem esett vissza...
Annyi megjegyzés, hogy nem 30%-ra esik vissza a fűtési költség 20 cm szigeteléssel, hanem a marketing szerint azért érdemes szigetelni, mert a födémen keresztül 25- 30% körül alakul az energiaveszteség.
Bár az eddig elfogyasztott fa is 18% kevesebb, mint a tavalyi mennyiséged és azért idén tartósan és különösen hideg idő volt az előző telekhez képest. Azaz tavaly sokkal több fád fogyott volna, ha olyan tél lett volna, mint idén.
Estét, bemásolom ide is, hátha valakinek hasznára válik :D
Tüzifa fogyás:
Tavaly: 7200 kg április 13-ig, 34,2kg-os napi átlag, +450kg a szezon végéig.
Idén: 5900 kg szintén a mai napig, 25,9kg-os napi átlag, ha az arány megmarad, akkor 370kg tüzifa fog még elfogyni.
Szárazabb a fa, és van 20cm gyapot a padláson.
7650 kg-ot írtam kb. 8 erdei m3-nek az előző szezonban, akkor ez a mostani 6270kg legyen 6-7 erdei?
Ugye több nehezítés is akadt, egyrészt a tél picit hidegebb volt mint tavaly, a fa mennyisége sem volt fix, 4-4 erdei biztos elfogyott ebben a két szezonban, mellé még a nem mérhető mennyiség - nem erdészet hozta, mint a 2*4 erdeit -.
Ráadásul, mivel idén még bele kell nyúlni a szeptemberben megkezdeni kívánt 10 erdeibe, így már az a kupac sem lesz fix mennyiség... kb. annyit saccolok szemre, mint amennyit a neten található táblázatokból tudni lehet - súly, fafaj, nedvességtartalom -.
Talán idén hadrendbe tudok állítani egy puffertartályt is, úgy meg borul a bili, mert most csak fél napokat ment a fűtés, mivel délelőtt senki sem volt aki pakolta volna a kazánt. Két éven belül ha minden jól megy, biztos kész lesz a falak szigetelése is, akkor megint borul a bili :D na de jobb is, mint ha 15 évig kísérleteznék, és biztosra tudnám mondani, mennyit is hoz a konyhára 20cm gyapot. Tudom, lehetne 30, de ennyire volt keret, és rohadt szenvedés lenne még 10cm-t felpakolni...
Így csak annyit tudok mondani, hogy szigetelni megéri :D kb. 4 év alatt térül meg, pontos számokra most nem emlékszem... de az biztos, hogy aki fával fűt, inkább szárítsa ki normálisan, mert önmagában a gyapot csalódást is okozhat, ha sokat várnak tőle. Én is jobb eredményre számítottam, de így sem rossz, főleg ha a homlokzati szigeteléssel még többet nyernék. Az hogy 30%-ra esik vissza a fűtési költség, rohadt marketing dumának hangzik... 8 erdei m3 -> 2,4 erdei m3, nem is álom, hanem egy vicc :D
Hőszigetelésből soha semmi nem elég :) de ha nem padlófűtés lesz, akkor a 30 centi szerintem (hunyorítva) már elfogadható érték.
Ha viszont a padló nem szobahőmérsékletű lesz, hanem melegebb (fűtött), akkor viszont a 30 centi szerintem is igen kevés.
"Megpróbáltam vésni, de azt csak valami ipari útbontó kalapáccsal lehetne :)"
A hőszigetelést nem csak függőlegesen lehet lefelé vezetni, lehet benne kiugrás, lehet ferde, sőt akár vízszintesen is folytatódhat. Az a lényeg, hogy a padló hője minél hosszabb utat tegyen meg, mire találkozik a külvilág fagyos leheletével. Rajzold le a csomópont keresztmetszetét és rajzold rá vastag piros vonallal a hő legrövidebb útját a padlóbeton és a külső mínusz sok fokos talajfelszín között (ahogy a hő megkerüli a hőszigetelést).
De az is lehet, hogy már létezik olyan cég is, amelyik nem-pofátlan áron szórja a ZÁRT CELLÁS hőszigetelő habot (vigyázz, mert megpróbálhatnak átverni, pl nettó árral vagy nyitott cellás habbal is). A falra rárakod az "olcsó" XPS habot amíg egyenes a beton, majd kihívsz egy ilyen céget és csináltatsz velük drága habbal még 30-40 centi "XPS-hosszabbítást" a rücskös betonfelületre.
Jól gondolom, hogy ez a háló átfordítás olyankor kell, amikor lefelé már végetér a szigetelés, és így alulról is ad egy kemény réteget.? Ha az EPS folytatódik vékonyabb XPS-el, akkor a kettő közé már nem kell átfordítás/aláhajtás, és simán összehálózható a felső vastagabb az alsó vékonyabbal? Vízorros élvédőt persze így is tennék.
A meleg levegő felfelé száll, a hideg meg lefelé. Ezek a légáramlatok tudnak hőt csempészni a lapok közötti keskeny résekben (is). Télen a ház fűti a hőszigetelő lapok réseiben lévő levegő belső oldalát, a külvilág pedig hűti a külsőt. A függőleges résekben akkor is kialakulhatnak ilyen hő-szállító légáramlatok, ha 2-3 mm vékonyak, a vízszintes réseknél meg talán még egy centi távolság se sokat számít :)