Keresés

Részletes keresés

Bányatörp Creative Commons License 2005.08.13 0 0 349

Még egy Off belefér ;-) :

 

"A régi az volt, amikor Káposztásmegyer elején bekanyarodott a vilinger a buszvégállomáshoz, nem?"

 

De igen. A helye még ma is megvan. A vasúti útátjáró előtti szakaszon jóllátszik a régi és az új vonal találkozása. Az új szakasz egyben épült. A megálló amire sztem gondolsz, az a vá.-tól a második. (Bőröndös u.)

Előzmény: Hernyofan (348)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.13 0 0 348

Az nem az új szakasz kezdete ( már ha jól emlékszem ). A régi az volt, amikor Káposztásmegyer elején bekanyarodott a vilinger a buszvégállomáshoz, nem? Azután csak egy új szakasz épült ( vagy az több részletben? ), ami "kiegyenesítette" a vonalat, tovább, Káposztásmegyer másik végéig. Ez a megálló elvileg ott van a vége felé, talán egyel, kettővel előtte.

 

Na de most már ne OFF-oljunk, mert bajban leszünk.....

Előzmény: Bányatörp (347)
Bányatörp Creative Commons License 2005.08.13 0 0 347

Az tudom melyik megálló! :-)

 

Onnan kezdődik az "új" szakasz. 1998 augusztusában adták át. Még emlékszek a megnyitóra. :-)

Előzmény: Hernyofan (346)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.13 0 0 346

OFF

 

Fogalmam sincs. Van ott vmi piros-fehér ABC ( Talán "Plussz", de nem vennék á mérget ), arról tudom, hogy nekem azután kell leszálnom :)....

Előzmény: Bányatörp (345)
Bányatörp Creative Commons License 2005.08.09 0 0 345
Melyik megállóban?? :-))
Előzmény: Hernyofan (340)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.03 0 0 344

Ha ilyen messzire jársz madzagot lesni

 

Hát, gondolhatod, hogy nem a 14-es "laza madzagja" miatt megyek ki Káposztásmegyerre :) Csak ha már ott van......

 

a városon átkampalygás előtt benézhetsz ide, Istvántelekre is néha, csak zörrenj rám előtte

 

Ezt köszönöm, majd ha tudom, hogy arra járok legközelebb, akkor szólok!

 

Üdv.: G.B.

Előzmény: Vendégsín (343)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.03 0 0 343

Káposztásmegyeren figyelem mindig

 

Ha ilyen messzire jársz madzagot lesni, akkor hazafelé, a városon átkampalygás előtt benézhetsz ide, Istvántelekre is néha, csak zörrenj rám előtte.

Előzmény: Hernyofan (340)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.03 0 0 342
Ez is ott van.
Előzmény: Hernyofan (338)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.03 0 0 340

A 14-es villamos "legújabb" szakaszán, Káposztásmegyeren figyelem mindig a felsővezetéket, mikor ácsorgok a megállóban. Na, az nem semmi... Ott tényleg nincs semmiféle feszítés, a vezeték látszik, hogy csúszkál a palettán ( nem a cikk-cakk vezetés miatt, hanem néha megakad, aztán odébbkúszik.. ), és az áramszedők szépen felemelik a vezetéket......

 

Bár ez itt OFF, de azt nem tudod véletlenül, hogy mikor érkezik ide az első Combino? Szerintem a vezetéken nem fognak változtatni.......

Előzmény: Törölt nick (339)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.02 0 0 338
Ilyet Krakkóban láttam utoljára... Bár a többiek szerint rontja a városképet, nekem nagyon tetszett :) Ahol a villamos zárt pályára ért, ott is folytatódott a hosszlánc-rendszerű vezeték, persze hozzávaló oszlopokkal, és feszítőművekkel. Nem úgy, mint nálunk.....
Előzmény: Vendégsín (337)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.02 0 0 337
Közúti vasúti felsővezeték:

exmv Creative Commons License 2005.07.28 0 0 336

Szabadegyháza vontatzási alállomás 2005 augusztus 2-án Kedden 8 óra 00 perctöl augusztus 4-én Csütörtökön 18 óra 00 percig feszültségmentesítve lesz kapcsoló és védelmi berendezéseinek karbantartása miatt.

Ezen idötartam alatt az érdi vontatási alállomás a szabadegyházi alállomási fázishatárig táplál, továbbá ezen idötartamra az Iváncsa-Pusztaszabolcs vonalszakasz 436+27,5 hm számú és 437+21 hm számú szelvényei között kialakított ideiglenes fázishatárként müködö kiszigetelt felsövezetéki szakaszt feszültség alá kell helyezni a fenti felsövezeték szakasz kiszigetelésére 2005. február 3-án xx-xx számon kiadott távirat rendelkezései szerint.

Az Iváncsa-Pusztaszabolcs vonalszakasz 436+71 hm számú szelvényében a hídépítést végzö kivitelezö 2005 augusztus 2-án Kedden 8 óra 00 perctöl augusztus 4-én Csütörtökön 18 óra 00 percig az elözöekben hivatkozott xx-xx számú távirati rendelkezés szerint a felsövezetéki berendezéseket 2 méternél kisebb távolságú megközelítését igénylö munkát nem végezhet, melyröl a hídépítést végzö kivitelezöt írásban idöben értesíteni kell.

...

exmv Creative Commons License 2005.06.18 0 0 335
Előzmény: Törölt nick (333)
exmv Creative Commons License 2005.06.18 0 0 334
Az ÁSZ leengedését fázishatár alatt nem tiltja semmi. A mozdonyvezető szuverén döntése.
Előzmény: V43 1134 (332)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.18 0 0 333

exmv!

 

Nem felsővezetékes téma de mi vonatkozik az emelkedőn történő megállókra egyébb vasutépítési szabályzatot todnál küldeni emailban is?

pl Peronépítés!

 

Érdekel a fesővezetéképítés is!

 

m38@freemail.hu

köszi

Előzmény: exmv (328)
V43 1134 Creative Commons License 2005.06.18 0 0 332

Itt az 1-esen többször láttam h az ingavonati szilik (gépről vezetve...) fázisshatáron lehúzott szedővel közlekednek... Nem láttam közben ÁSZ LE táblákat...

exmv Creative Commons License 2005.06.17 0 0 331
Készülhet az atombiztos modellvasút (betonalap, stb :)))
Előzmény: Sutam (330)
Sutam Creative Commons License 2005.06.16 0 0 330

Átbogarásztam, de még asszem egy párszor megismétlen. Ezentúl jobban meg fogom nézni a felsővezetékeket is :-).

Köszi az anyagot, betartom az előírásokat :-).

Előzmény: exmv (328)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.16 0 0 329
Nagyon szivesen.
Előzmény: Sutam (327)
exmv Creative Commons License 2005.06.16 0 0 328

2.1.1. A vasúti villamos felsõvezetékek általános elõírásai

Az országos közforgalmú vasútnál

egyfázisú, 50 Hz-es váltakozó áramú, 25 kV-os, vagy 2x25 kV-os föld-visszavezetéses rendszerek alkalmazhatók.

Nem vonatkozik e szabályzat a villamos felsõvezeték áramellátását biztosító transzformátorállomásokra.

2.1.2. Tervezési elõírások

A felsõvezetéki szerkezetek az országos közforgalmú vasutaknál hosszlánc felfüggesztésûek. Vasútállomások mellékvágányai fölött esetenként tartósodrony nélküliek lehetnek. Peronnal ellátott vonatfogadó és indító vágányok fölött tartósodrony nélküli felsõvezeték nem építhetõ. A hosszlánc felfüggesztésû felsõvezeték az elõirányzott sebességtõl függõen:

- félkompenzált, vagy

- teljesen kompenzált, 100 km/h sebesség felett kötelezõen kompenzált.

2.1.2.1. Tartószerkezet

Az idomacél, vagy acélbeton oszlopok szigetelten felszerelt tartószerkezet, keresztgerenda, vagy sodronyszerkezetû keresztmezõ közbeiktatásával teszik lehetõvé a villamos felsõvezeték biztonságos felfüggesztését.

A nyíltvonali és állomási oszlopok elhelyezését az ûrszelvény-szabvány elõírásainak figyelembevételével kell megállapítani. Új építésû felsõvezeték esetén az oszlopvágánytengely távolság nyílt vonalon lehetõleg 3000 mm legyen, de a jelzõk elõtt 10 v/3 m távolságon belül álló oszlopok vágánytengelytõl mért távolsága legalább 3000 mm legyen (v a pályára megengedett sebesség km/h-ban).

Az oszlopoknak - az oszlopterhelés és a talajviszonyok figyelembevételével - betonalapot kell tervezni. Mind az oszlopok, mind az oszlopalapok lehetõleg típusterv szerintiek legyenek. Különleges esetben egyedi alapok is tervezhetõk. Különös gondot kell fordítani arra, hogy az oszlopalapok meglévõ, a földben elhelyezett létesítményekre (távközlési, biztosítóberendezési, erõátviteli), kábelek, csõvezetékek nyomvonalára lehetõleg ne kerüljenek rá.

2.1.2.2. Vezetékrendszer

A felsõvezetéket, táp- és megkerülõ vezetéket úgy kell tervezni, hogy azok a pálya mentén elhelyezett építményektõl, létesítményektõl a vonatkozó szabványok és elõírások által megadott távolságokra legyenek.

A munkavezeték kígyózása országos közforgalmú vasutaknál ±300 mm, pályaívben ±350 mm a vágány tengelyhez viszonyítva. A felsõvezeték teljes felújítása alkalmával is ezeket az értékeket kell beállítani.

Amennyiben a munkavezeték magassági helyzetét hidak, felüljárók, egyéb mûtárgyak vagy más okok miatt meg kell változtatni, a közlekedõ villamos jármûvek sebességének függvényében szabvány szerinti lejtõs átmeneteket kell biztosítani.

A villamos felsõvezetéki rendszert úgy kell tervezni, hogy a vezetékekben fellépõ igénybevételek a vonatkozó szabványok és elõírások értékeit ne lépjék túl. Általános irányelvként a munkavezeték igénybevétele 100 N/mm2 legyen.

A villamos felsõvezeték hálózatot az üzemi- és egyéb követelményeknek megfelelõen áramkörökre bontva kell tervezni. A szomszédos áramköröket légszakaszolások, vagy szakasz-szigetelõk választják el egymástól.

Kétvágányú nyíltvonali pályaszakaszokon a két vágány villamos felsõvezetékének külön áramkört kell képeznie. Egyvágányú pályán a hosszláncokat és a tápvezetéket külön áramkörként kell kialakítani.

Az áramkörökre osztott felsõvezeték-szakaszokat kapcsolókkal lehet feszültség alá helyezni. Az egyes kapcsolókkal a nyíltvonali és állomási áramkörök egymástól független be- és kikapcsolását, párhuzamos kapcsolási lehetõségét biztosítani kell. Azokon a helyeken, ahol a felsõvezetéki áramkör kikapcsolása és földelése üzemszerûen szükséges, földelõ érintkezõs kapcsolót kell alkalmazni.

A távvezérelt üzemû, központi forgalomirányító, vagy ellenõrzõ berendezéssel ellátott villamosított vasútvonalon legalább a fõáramköri kapcsolókat a távirányításba be kell vonni.

Minden felsõvezetéki létesítményt úgy kell megtervezni, hogy az a pálya mentén elhelyezkedõ létesítményektõl, építményektõl a vonatkozó szabványok és elõírások által meghatározott távolságban legyen.

 

A munkavezeték névleges magassága a vágány-járósík felett:

Kétvágányú pálya esetén 6000 mm

Egyvágányú pálya esetén   - nyílt vonalon 5700 mm - állomáson és vasúti átjárók-   ban 6000 mm

A táp- és megkerülõ vezeték legnagyobb belógása esetén sem lehet alacsonyabban a föld felszíne felett, mint

- peronok és rakodók fölött 7,0 m

- vasúti átjárók fölött belterületen 7,0 m

- külterületen 6,0 m

- mûtárgy alatti csak gyalo gos közlekedés esetén 5,0 m

Táp-, megkerülõ- és kapcsolóvezetékek felerõsítéseit az egyszerû felerõsítésen túlmenõen a személy- és üzembiztonság által megkövetelt helyeken fokozott biztonságú felerõsítéssel kell tervezni.

Előzmény: Sutam (324)
Sutam Creative Commons License 2005.06.16 0 0 327
Köszi szépen nagyon!
Előzmény: oldmumus (326)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.15 0 0 326
Előzmény: Sutam (324)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.15 0 0 325
Ha kell kuldok szivesen par szkennelt oldalt meretekrol. BMP-be kaptam jo 10-12 MB az egesz. Vagy feltegyem a webszerveremre es megadjam a cimet?
Előzmény: Sutam (324)
Sutam Creative Commons License 2005.06.15 0 0 324

Sziasztok!

 

A kispénzű modellvasutasoktól jövök, és a kispénzűségemből következőleg a felsővezetékrendszert a terepasztalomon magam szeretném megcsinálni. Ehhez pár méret kellene, mint pl. munkavezeték magassága a síntől, oszlopmagasság, oszlopnak a síntől való távolsága, a munkavezeték, és a felette lévő vezeték legnagyobb távolsága egymástól, és asszem más nem is kell. Max még annyi, hogy azokat a fekete porcelán gyűrűk mi célból vannak fent? Mert abból már talán ki tudom sakkozni hogy hova rakjak, ill. ne rakjak.

oldmumus Creative Commons License 2005.06.15 0 0 323
Hol nem volt kitablazva???
Előzmény: mcg (322)
mcg Creative Commons License 2005.06.14 0 0 322

"Az egyik alállomás át tudja venni a szomszédos alállomás tápszakaszát."

Na ezt én pl. nem tudtam...csak arra emlékszem,hogy régebbben az a fázishatár nem is nagyon volt kitáblázva se,mert nem használták eredeti funkciójában...

Előzmény: exmv (320)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.14 0 0 321
Ja oke igy mar minden vilagos.
exmv Creative Commons License 2005.06.14 0 0 320

ma végig 25kV-ot mutatott a műszer,a vezér azt mondta,hogy szokták néha összekötni a két szakaszt,azaz ekkor ugyanarról a fázisról táplálják mindegyiket...

 

Erre (is) való a fázishatár. Az egyik alállomás át tudja venni a szomszédos alállomás tápszakaszát.

Előzmény: mcg (319)
mcg Creative Commons License 2005.06.14 0 0 319

szétválasztás:

-külön van a lepsényi,s külön a siófoki rész,a köztes vezeték pedig feszültségmentes....(mint egy szokásos fázishatár)

 

ma végig 25kV-ot mutatott a műszer,a vezér azt mondta,hogy szokták néha összekötni a két szakaszt,azaz ekkor ugyanarról a fázisról táplálják mindegyiket...

 

Előzmény: oldmumus (318)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.14 0 0 318
Ebbol nem igazan ertem a lenyeget, de mintha maskor szerinted a ket szakasz kozott nem lenne teljes vonali fesz?

Szetvalasztast ugy erted, ha ez nincs akkor Lepseny-Szantudpuszta megy?
Előzmény: mcg (317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!