Keresés

Részletes keresés

DVB Creative Commons License 2016.02.15 0 0 14604

A cseheket olvastam, de korabban csak oras keseseket emlitettek emiatt. Amugy a Petrov hozta oket.

Előzmény: Törölt nick (14602)
paca664 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 14603

"Változások a Magyarország és Horvátország  közötti vasúti közlekedésben

A gyékényesi és a magyarbólyi határállomásokon keresztül bizonytalan ideig szünetel a személyvonat-forgalom Horvátország felé.  Az Agram InterCity (IC 200/201) és a Rippl-Rónai InterCity (IC 204/205) csak a belföldi szakaszon közlekedik. Magyarországról Horvátországba közvetlen vonattal eljutni jelenleg nem lehet."

http://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/informacio-nemzetkozi-vasuti-kozlekedesrol

 

Horvátország pedig lekerült a térképről.

Előzmény: gabor144 (14600)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14602
Előzmény: DVB (14601)
DVB Creative Commons License 2016.02.14 0 0 14601

Mai 477 Metropol a lengyel stokk nélkül haladt a Keleti felé. Gondolom a bohumíni tűz miatti terelés lehet az ok.

gabor144 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14600

Jó, de egy ilyen infónak nagy piros betűkel a nemzetközi főoldalon kellene megjelennie, de legalábbis az érintett menetrendi mezőkben mindenképpen.

Előzmény: zjakabfi (14594)
gabor144 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14599

És ez valami helyi magánakció, vagy a vasutak rendelték meg vonatpótlóként? Érvényes rá a vonatjegy? Ha a határon sor van, akkor megvárja a buszt a csatlakozó vonat? (Elég szűknek tűnik az idő a buszozáshoz.) Vagy a horvát vonat más menetrendben jár? A mezei utas honnan tudhatja, hogy van ilyen? Lehet rá biztosan számítani? Csak mert ha esetleg mégsincs, akkor - a stoppolásra vagy gyaloglásra nem vállalkozó többségnek - el sem irdemes indulni, hiszen zsákutcába kerül. Ennyire meghirdetés nélküli működés esetén az is csoda, ha 5 utasa van. Tényleg nagyon töketlenek a vasutak a helyzet kezelésében.

Előzmény: keszekusza76 (14598)
keszekusza76 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14598

Igen,

kisbusz közlekedik Gyékényes áll.és Kapronca áll. között,a jelenlegi "hatalmas"utasmennyiséget még át tudják hozni.Ami most 5-6 főt jelent vonatoként:)

Amúgy gyékényesi ismerőstől tudom,a Máv-Stop meg.......

 

Nyárra(májustól) viszont változtatniuk kell az Adria részbeni pótlására kevés lesz.

Előzmény: gabor144 (14593)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14597

Tehát Budapestről Zágrábba busszal, mint vonatpótló.

Előzmény: gw (14596)
gw Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14596

Mármint milyenkor és melyik viszonylatra gondolsz?

A balkánira? Az IC busz Zágrábba 2014 áprilisban indult, Eszék-Vukovárba pedig 2015. januárjában.

Előzmény: Törölt nick (14595)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14595

Ördögtől való lenne ilyenkor buszt beállítani?

Lásd DB

http://www.bahn.com/i/view/CZE/cs/trains/overview/spoje-ic-bus.shtml

zjakabfi Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14594

Főoldal jobboldal 5. hír, görgetni kell hozzá:

 

http://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/informacio-nemzetkozi-vasuti-kozlekedesrol

 

Vagy valami Gyékényes vasútáll - Kapronca vasútáll közötti járatot, amely a nemzetközi menetvonalakon járó belföldi vonatok között kapcsolatot ad?

 

Erre gondolnék igen... Ha ez nem lenne, az jelentős kiesés lenne nyáron a Startnak, de nyilván a HZ-nek is.

 

 

Előzmény: gabor144 (14593)
gabor144 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 14593

A kisbuszos pótlás alatt mit értesz? Valami telekocsinak álcázott Bp-Zágráb mikrobuszt? Vagy valami Gyékényes vasútáll - Kapronca vasútáll közötti járatot, amely a nemzetközi menetvonalakon járó belföldi vonatok között kapcsolatot ad? Ez utóbbi nem túl valószínű... 

 

Merthogy a Start oldalán várlázító módon nemhogy pótlásról, de magáról a nem közlekedés tényéről sincs fent gyakorlatilag semmi. Az igaz, hogy az Elvira nem ad ki járatot, és az országonkénti ajánlatok között sem szerepelnek, de a letölthető pdf-es menetrendeket szó nélkül kiadja, mintha mi se történt volna.

Előzmény: keszekusza76 (14591)
keszekusza76 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14592
Előzmény: keszekusza76 (14591)
keszekusza76 Creative Commons License 2016.02.04 -1 0 14591

Szia.

1,kisbuszos pótlás van:)

2,Felcsúti Pinochetet kérdezd:))

3,Van,Mura és Magyarbóly átmenetekben viszont semmi....

Ja, elméletileg 2016.02.19-én 24h-ig tart a lezárás.

Előzmény: zjakabfi (14590)
zjakabfi Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14590

A határnyitás tekintetében nem a MÁV-é a döntés joga, de a vonatközlekedésben, pótlásban igen. Szerintem az is gáz, hogy most nincs semmilyen személyvonatikapcsolat a 2 ország között.

 

Mondjuk azt sem értem, miért van zárva a határ, amikor elvileg nincs veszély...

 

Teherforgalom van?

 

 

 

Előzmény: haha 1970 (14589)
haha 1970 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 14589

Szerintem ezt még senki nem tudja,miután ez nem Máv hanem felsőbb szintű döntést igényel!

Előzmény: zjakabfi (14588)
zjakabfi Creative Commons License 2016.02.04 -1 0 14588

Van arról bármi info, hogy Gyékényesnél mikor lesz majd személyforgalom?

 

Ha nyárig nem nyitják meg, szerintetek az Adriával mit fognak kezdeni? Határtól határig pótlóztatják busszal, vagy törlik az egészet?

 

haha 1970 Creative Commons License 2016.02.02 0 0 14587

Egyébként ez a nemzetközi vonat kocsi kérdés érdekes dolog,vasárnap az Avalára nem jutott a Keletiben első osztályú kocsi ma viszont a 912-915 IC-re meg kettö is jutott amiböl az egyik másodosztályúként közlekedett ami ugye elméletileg a Lehár szerelvénye,és fordul a 148-ra!

BahnScorper Creative Commons License 2016.02.01 0 1 14586

Ezeket nem tudom belőni, a sárga csík alapján más kategóriának tűnik

 

Azok a széles szekrényű (I-WM szelvényű) kocsik, a Puskinban nem jártak.

Előzmény: mintir (14585)
mintir Creative Commons License 2016.02.01 0 0 14585

Néha hamarabb ragadok billentyűzetet mint gondolkodnék, kérlek nézd el nekem a szabadkai esetet. :D A vagonok beszerzését nemzetközi vizekre terelem, úgy látom van kínálat bőven:

http://www.guiding.hu/modell/kocsi/szd/kocsi_szd.html

http://www.ebay.de/itm/ACME-52103-Schlafwagen-der-R-D-H0-DC-Neu-/191775634805?hash=item2ca6b7f575:g:7iAAAOSw5dNWi~I8
http://www.ebay.de/itm/TILLIG-74807-SCHLAFWAGEN-TYP-Y-WLAB-RZD-EPOCHE-IV-SPUR-H0-1-87-/321991163322?hash=item4af82b3dba:g:SowAAOSw5dNWnnj8

Ezeket nem tudom belőni, a sárga csík alapján más kategóriának tűnik:
http://www.ebay.de/itm/Heris-H0-17050-1-Reisezugwagen-CCCP-Russland-SZD-Ammendorf-MZV-Weitstreckenwagen-/151828010232?hash=item2359a794f8:g:ibkAAOSwBahVfx0F

Az Avala úgy-ahogy meg van, legalábbis abban a formában mint itt helyben láthattuk. Roco GOSA, ACME CAF kocsikból vegyesen, amíg nincs más. :-) Idényjelleggel Dms és akkor kísérleti CAF-étkező is lesz, bár jobb szeretem az egyedi megoldásokat. Meglátjuk mire lesz keret.

Előzmény: BahnScorper (14584)
BahnScorper Creative Commons License 2016.02.01 0 1 14584

Így most már az én fejemben is összeállt a kép, ezek szerint én '95-'98 között láthattam (4-7 évesen) pár alkalommal.

 

Én '91 telén Debrecenben láttam, de akkor még Halasnak járt, csak hálókkal... aztán meg '98 tavaszán...

 

 

A wagonwebes linken úgy látom, hogy a szerelvény Szegedtől fordított sorrendben közlekedik. Amíg bejárt Szegedre, addig csak egy mezei körüljárás volt, vagy ott történt esetleg a gépcsere is?

 

Mivel a Szeged-Szabadka vonalon akkor sem volt több felsővezeték, mint most... :-) valószínűleg a két vonat találkozási helyéig (éjszaka Röszke, nappal Horgos) vitte ki a magyar dízel...

 

 

A '92 utáni időszakból mire emlékszel, milyen gépek továbbították a szerelvényt?

 

Amikor én láttam, V43 volt rajta, nem nagyon igényelt Gigantot ennyi kocsi...

 

 

Költséghatékony megoldás lenne a Sachsenmodelle/Tillig vagonjait választani, de minőségibb alternatívák esetén inkább lesz itthon szárazkenyér meg víz, de akkor az a szerelvény úgy nézzen ki ahogy kell.

 

Nem rosszak a szovjet hálóik. De mondom, a Roco is kiadta ezt a kocsitípust.

 

 

VAGY némi csalással Roco/Tillig B + B + A + hálók, amíg nincs a Heris poznani heringese.

 

Mindent meg lehet ideologizálni. Ha azt mondjuk, hogy kivételesen Debrecen adta a nappali stokkot, akkor a klasszikus Y kocsi is megteszi...

 

 

A By+Bhv páros nem lenne probléma, de az ha jól értelmeztem, akkor nem is érintette a várost.

 

Nem, az a 155-ösön járt csak.

 

 

Ha találkoztok véletlenül Avalába sorolható H0 méretű, startos WRbumz vagonnal, szóljatok!

 

A "niiincs kocsiii"-ba belefér a CAF-étkező is, itt inkább az a probléma, hogy az ülőkocsik többsége is DWA, nem CAF.

 

A régi Avala tiszta szerb szerelvényét, amiben a GOSA X és Y kocsik vannak, kihozta az ACME, csak étkezőt nem gyártottak még hozzá. Nem túl reális, de rá lehet fogni, hogy akkor éppen kirohadt. :-) Az ülőkocsikat pedig fel tudod használni Beogradnak is, az ACME csinált hozzá fekvőt-hálót, a paklit is meg lehet oldani (igaz, azt más csomagokba tette), talán még a macedón fekvőt is, de ahhoz is előfordulhat, hogy csalni vagy barkácsolni kell...

 

Előzmény: mintir (14578)
zjakabfi Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14583

Te a Maestral rajongó oldmumus vagy a déli partól?

:)

Előzmény: oldmumus_v.2 (14582)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14582

http://www.oebb.at/ oldalon balra fent a Von - tól, Nach -ig és a dátum megadásával máris lehet Bécs-Prága viszonylatba keresni.

Előzmény: gabor144 (14567)
martinaxe7 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14581
martinaxe7 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14580
Előzmény: martinaxe7 (14579)
martinaxe7 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14579

mintir Creative Commons License 2016.01.31 0 0 14578

BahnScorper, ezt egy élvény volt olvasni, köszönöm! :-) Így most már az én fejemben is összeállt a kép, ezek szerint én '95-'98 között láthattam (4-7 évesen) pár alkalommal. A wagonwebes linken úgy látom, hogy a szerelvény Szegedtől fordított sorrendben közlekedik. Amíg bejárt Szegedre, addig csak egy mezei körüljárás volt, vagy ott történt esetleg a gépcsere is? A '92 utáni időszakból mire emlékszel, milyen gépek továbbították a szerelvényt?

A modellezős szálat is nagyon köszönöm. Költséghatékony megoldás lenne a Sachsenmodelle/Tillig vagonjait választani, de minőségibb alternatívák esetén inkább lesz itthon szárazkenyér meg víz, de akkor az a szerelvény úgy nézzen ki ahogy kell. :-) Én Kecskemét állomását és környezetét építem moduláris rendszerben/H0 méretben, ehhez igyekszem összeválogatni az elmúlt 20 év jellegzetes szerelvényeit. Tehát ha jól értelmeztem, akkor az éjszakai Puskint kompromisszumok nélkül, Roco/Tillig B kocsiból + 3 orosz + 1 ukrán hálóból ki lehet állítani VAGY némi csalással Roco/Tillig B + B + A + hálók, amíg nincs a Heris poznani heringese. (Bár ez már 2010 óta téma...) A By+Bhv páros nem lenne probléma, de az ha jól értelmeztem, akkor nem is érintette a várost.

OFF: Ha találkoztok véletlenül Avalába sorolható H0 méretű, startos WRbumz vagonnal, szóljatok! :-)

Előzmény: BahnScorper (14576)
mintir Creative Commons License 2016.01.28 0 0 14577

Óóó, épp ezt kerestem csak a magyar atw-s összeállítások között ez nem szerepelt. Szuper, köszönöm! :-)

Előzmény: paca664 (14575)
BahnScorper Creative Commons License 2016.01.28 0 1 14576

A Puskin 1998 tavaszáig közlekedett. Amikor 1992-ben a röszkei vonalra helyezték, a két vonat éjszaka keresztezett a magyar határállomáson. A Mai nap című újságban írtak is egy razziáról, aminek az volt a címe, hogy "Puskin a bűzös" - ez sokat elárul az utazóközönségről, meg a viszonyokról.

 

1995-ben vagy 1996-ban kapott új fekvést, akkor vált nappali vonattá. Előtte csak egy Záhony-Belgrád ülőkocsi volt a szerelvényben, ezzel viszont három Szeged-Záhony kocsit (két Bo és egy Ao) kapott belföldi résznek. A legérdekesebb viszont az utolsó év volt, mert a menetrendtől eltérően Kiskunfélegyházán lecsatolták a szovjet kocsikat (a szegedi stokk viszont ment tovább), átvitték a személlyel (By + Bhv) Halasra, aztán ott kerültek át a Hellas-ra, amely Szabadka és Belgrád között egyébként is vitte azokat.

 

Modellezni nem nagy ügy, elég sokan (Roco, Tillig, most az ACME is) kijöttek a RIC-profilú szovjet kocsikkal. Mivel egy kocsi Kijevből indult, így annak kék UZ-kocsinak kell lennie, a többi természetesen zöld RZD. Az utolsó évben négykocsis volt, plusz egy ötödik kocsi hetente kétszer járt Thesszaloniki végállomással (emellett előtte  is volt olyan, aminek ez, Athén vagy Skopje volt a célja). De ha kicsit korábbra nyúlsz, akkor is elég hat szovjet kocsi. Az ülőstokk már egy kicsit komplikáltabb: mivel a lengyel kocsikat csak most tervezgeti a Heris, így egyszerűbb az eggyel korábbi korszakát modellezni, amihez jó egy Y kocsi... vagy pedig az a legütősebb, ha a 155-ösre terelését (ld. fent) veszed alapnak, és az csak két Fuggerth-kocsit jelent...

Előzmény: mintir (14574)
paca664 Creative Commons License 2016.01.28 0 1 14575
Előzmény: mintir (14574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!