Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

novothauto Creative Commons License 2016.02.06 0 0 161246

Van arról tapasztalat, hogy melyik ZF váltókat lehet/érdemes feltenni?

A Powerfanaticson van egy csomó, akár E46 30i is, 60 körül.

Ez bekalkulálható összeg. Csakhogy nem tudom, hosszra egyezik-e,

és mi lesz a hardyval?

Előzmény: föttögős (161194)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161245

Hát ha sürgősen vissza kell fordulni. Állsz a féken, közben pumpálod a gázt...

3...2...1 ívre teszed, átterhel, telitalppal gáz és meg is fordultál :)

Előzmény: THT (161244)
THT Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161244

Ezek 16i-k, mi nem teszünk 40-nél 1 est, mert minek is tennénk? :)

 

23i alatt biztosan más a váltó.

Előzmény: novothauto (161243)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161243

Mindenhol azt írják, hogy szar váltó van a Compact alatt, én sem érzem tökéletesnek. Viszont nagy

segítség visszaváltásnál külső lábéllel egy gázfröccs, így negyvennél is simán szúrható az egyes.

Előzmény: THT (161241)
THT Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161242

Igaz az e39 en nem a kiemeléssel volt a baj, hanem nagyon fent fogott. Az meg pont a másik véglet..

Előzmény: THT (161241)
THT Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161241

Én mindig úgy parkolok, hogy sebességben hagyom a váltót. Vagy 1-esbe, vagy hátramenetbe.

Néha előfordul, hogy kinyomott kuplunggal indítva, mikor beindul a motor meglöki az autót abba az irányba, amilyen sebességben van.

Nem nagyon, épp csak érezhető, és nem mindig csinálja.

Viszont az egyesem sem mindig szar. Van hogy könnyen veszi de van, hogy nem is tudom tenni csak ha előbb 3.-at tolok. Utána viszont könnyen csusszan.

Na ezért gondolom, hogy a kuplungom nem 100as és esetleg köze lehet a problémához. 

Viszont a kollégám most vett egy ugyanilyen Compactot mint az enyém, és az ő váltója is ugyanilyen.

Szóval nem tudjuk mitől van, de legalább nem egyedi probléma :D

 

Az E39-emen a compacthoz képest vaj puha a váltó, és rossz kuplunggal is az volt. Úgyhogy a fene tudja. lehet a szinkron van már oda kissé az 1 esnél..

 

 

Előzmény: Törölt nick (161238)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161240

Ha kezd a kuplung baszakodni, először mindig az alsó fokozatot veszi rosszul (1-R).

Előzmény: Törölt nick (161238)
marcsello1 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161239

Kulissza nem feltétlen okoz ilyen problémát. De ha kiveszed csináltasd meg rendesen, mert gyárilag is szar. Esztergáltatni kell bele perselyeket. 

Előzmény: Törölt nick (161238)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161238

Ogre84

Én elsőként lecserélném az olajat, ha nem volt mostanában, de legalább leellenőrizném a szintet. Nekem annak idején az E30 hidegen a kettest nem vette, amíg nem mentem vele pár száz métert. Olajcsere után tökéletes lett.

 

Igen az olajcsere megvolt, hibajelenség változatlan.

 

föttögős

Fogadjunk Getrag váltó... A ZF-ek jobbak, ha lehet cseréld át.

 

Hát azt nem tudom milyen van benne.

 

THT

A felsoroltakat természetesen meg kell tenni, de valszeg más lesz a baj.

Az enyém is ilyen, én is olajcserével kezdtem, semmi változást nem tapasztaltam.

 

2 dologra gyanakszom: kuplung nem emel ki rendesen, kulissza szar. (ez utóbbi biztos, csak nem tudom van e összefüggés)

 

Az E30 am nekem is jobb lett olajcsere utan.

 

Ha a kuplung nem emel ki rendesen, akkor minden fokozattal problémája lenne, sőt recsegne is a szerkezet kisebb-nagyobb mértékben, nemdebár?

Akkor valószínű a kulissza a ludas...

 

 

Előzmény: föttögős (161194)
rain91 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161237

Sziasztok

 

Tud valaki mondani hibakódolvasásra bármilyen egyszerű programot? 

 

INPA-t képtelen vagyok feltenni, akármilyen rakok fel, mindig valami hibába ütközöm.

PA soft 1.4 demo tökéletes, kommunikál az autóval, csak demo miatt nem tudom kiolvasni a hibát.

PA soft 1.4 full elindul, csak KDCAN kábellel már nem tud kommunikálni az autóval

 

Létezik még valami egyszerű program..? Köszönöm.

gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161236

Nem tudom mekkora erre az esély. Felénk még az E21-ben lévő M50B25-öt is leszarják, még vizsgán is. Nem vicc, megtörtént eset.

 

Felnyitották a géptetőt, fotózgattak, mértek emissziót, majd azt mondja a vizsgabiztos:

- Hm, korához képest nagyon jó a károsanyag kibocsátás. Milyen motor van ebben?

- ... BMW.

- Ahha. Köszönöm, minden rendben, bent tud fizetni.

 

De megy így papíron 20 V8-cal is. Más kérdés, hogy én sem szívesen járnék ilyenekkel.

Előzmény: novothauto (161234)
micro521 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161235

Az én 328i-m USA piacos. Szerintem mondtad is anno róla, hogy acél blokkos. 

Előzmény: sixpack525i (161229)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161234

Az elektromos fojtószelepet az MS41 biztosan nem tudja vezérelni, dehát az kell a halálnak.

Egy bökkenő van szerintem, ami áthidalandó, a forgásjeladók. Nem is ott vannak fizikailag

sem, bár ettől lehet ugyanaz a fázisszinkron.

Nem akarnék M54 kinézetű B30-at, nehogy valami önjelölt James Bond NKH-s felkúpoljon.

 

 

Előzmény: gyikhuszar (161233)
gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161233

Van egy legenda, miszerint az M54B30 egy az egybe működik az M52B28 vezérlőjével. Azt nem tudom, hogy az M54 motorkábelkötegét kell-e hozzá használni, vagy rá kell fabrikálni (már ha nem passzol rá) az M52-ét. Egyedül a kipuff oldali vanost nem vezérli, de szerintem az emissziót pont leszarod te is, az a 4 Nm meg nem hiányozna...

Előzmény: novothauto (161232)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161232

- M54 főtengely, hajtókarok, dugók;... B30-ra gondoltam

- M52 hengerfej;...itt meg az 1 vanososra, hogy minden működjön eredeti elektronikával

Előzmény: novothauto (161224)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161231

Kivárom a soromat, ha Föttögős kollégának nem kell, megveszem.

Előzmény: sixpack525i (161227)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161230

Rosszul írtam, az állványon 286S1 van, ez egyezik az autómban lévő blokkal.

Előzmény: novothauto (161222)
sixpack525i Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161229

nem tudtam. USA piacos e39 528i-t viszont már láttam, és tényleg acélblokkos volt.

Előzmény: gyikhuszar (161228)
gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161228

Az M50-ről mindenki tudja, hogy vasblokkos. Ellenben az M52-ről (TU nélkül) szerintem te sem tudtad, hogy létezik belőle alu blokkos, de acél hüvelyes. Vagy igen? Mondjuk ezek után már persze, hogy igen ;).

Előzmény: sixpack525i (161226)
sixpack525i Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161227

Nekem teljesen mindegy ki hozza a pénzt! :)

Előzmény: novothauto (161223)
sixpack525i Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161226

Sőt, az m50 is vasblokkos! :)  nem kell feltalálni újra a kanálban mélyedést.

Előzmény: gyikhuszar (161225)
gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161225

Ez összhangban a videóban elhangzottakkal. Csak azért, hogy legyen még infó: vasblokkos M52 is van. Amcsi piacra csináltak ilyeneket, illetve brit Z3-ból is jött már ki vasblokkos M52B28.

Előzmény: novothauto (161222)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161224

Kb 100 óra külföldi és hazai fórum böngészés után van egy elképzelésem az ideál M52 motorról,

ami nem milliós tétel, mert nem csilliárd dolláros alkatrészekből áll:

 

- M52TU blokk;

- M54 főtengely, hajtókarok, dugók;

- M52 hengerfej;

- M50 szívósor;

- valami 6 leömlő, szellős kipu, hozzáhangolt végdob csappantyúval,

így alacsony fordulaton nem szellőzne akkorát;

- Chip;

- szolíd tengelyek (akár a B30 in, m50 ex).

 

Én a portoláshoz nem ragaszkodok, elég jók azok a csatornák, max néhány helyen

le kell szedni egy kis rádiuszt.

Szerintem egy ilyen motornak tudni kéne 230 lóerőt, és nem gyengülne akkorát alul,

a hosszabb löket miatt. Viszont a forgattyús mechanizmust érdemes lenne könnyíteni.

Mondjuk ezzel vetekszik egy M54B30 átépítés, viszont ez a konfig teljesen gyári

kinézetű, minden működőképes, stb.

novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161223

Szerintem is, úgyhogy ha nem kell neki, megveszem én :)

 

 

Előzmény: sixpack525i (161221)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161222

Az én autóm 98 márciusi, a 1748450 cikkszámú blokk van benne 256S3 motorkóddal.

Van állványon egy 286S1/2, annak is ugyanez a cikkszáma, mindkettő alu, vagyis nincs

bennük persely.

Előzmény: gyikhuszar (161220)
sixpack525i Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161221

15ezer pénz. Szerintem ez ma már jelképesnek mondható.

Előzmény: föttögős (161202)
gyikhuszar Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161220

Őszintén szólva én is azt hittem korábban, sőt, lehet így is van. A videóban nekem úgy tűnik, hogy a csóka tudja mit beszél, és egy '97-es blokkot mutat, ami acél hüvelyes. M52TU pedig tudtommal '98-tól volt.

 

Előzmény: novothauto (161213)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161219

B30-ra lesz fűzve?

 

 

Előzmény: föttögős (161215)
novothauto Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161218

A sperr a baja, csak ilyen vicces pofa vagyok :)

 

 

Előzmény: fetitaco (161217)
fetitaco Creative Commons License 2016.02.05 0 0 161217

Dőlés összetartás nagyon fontos!

Előzmény: novothauto (161216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!