Az F10-et sokkal inkább érzem az E39 szervez folytatásának, mint az E60-at. Nekem utóbbi is tetszik - kívülről, ellenben a belső tere már túl sok kompromisszumot kér, csak a kései, jól felszerelt változatok tudnak belül jól kinézni, azok meg ellenben baromi drágák.
Kb 6-8 óra nekem egy komplett autón minden fék cseréje. Tárcsák betétek kézifék betétek esetleg porvédő gumik cseréje. Plusz kézifék beállítás. Csiszolok köszörülök pucolok egész nap felniket agyakat nyergeket. Meg megkenem kis nyikorgás gátló pasztával a betéteket vékonyan. Én azért nagyon enyhén nagyon vékonyan megkenem olajjal a felfekvő felületeket sem kereket sem tárcsát nem akarok rugdalni később lefele. Bár pici olaj a tárcsán is van. Nem ám csak felszórom mint egyes szervizek 15 ezres óradíjban.
Ha enyhe fékezéskor rezonál az eleje pláne hirten tárcsa csere óta akkor tárcsa hiba lesz az... Abból márcsak az eszergályos csinál szépet. Anyagveszteség árán. De azt én nem nagyon támogatom... Az ATE t mondjuk bejárattam, 1000 km ig csak enyhe fékezések finoman nagyon vigyáztam. Jó is lett! Lehet a gyárit is be kellett volna??? :)
Ezek szerint nagyon nem. Pedig gyári original fék+betét volt. Mondjuk az ATE is a legdrágább az unixnál néztek is hogy ilyet nem igen szoktak venni. Akkor most csóró helyen lakom? :)
megpucolták a kerékagy/felni megfelelő részeit... és mégsem tűnt el teljesen... futóművet és a féknyerget még megnézetem. Ha az sem, jöhet a - Sharanon, Passaton - ezerszer bizonyított ATE.
Nekem is ilyen volt a gyári tárcsa. Csak nekem nem szűnt meg a rázás. Pedig drótkorongozás is volt. Kukában landoltak a drága tárcsák betétek. Tettem bele ATE t. Azóta is tökéletes! 2 éve.
Hibás óraállás akkor is lehet, ha a lámpa kontroll modulját egy több kilóméteresből kicserélték. Ilyenkor a magasabb felülírja az alacsonyabbat, de csak 100Km után.
De ha mahinálták az óraállást, vagy nem programozták fel a cserélt lámpa modult, vagy óracsoportot, akkor világítania kéne a piros pontnak (Tamper Dot)
Bár megfelelő programmal úgy lehet tekergetni ahogyan csak akarja a paraszt, de akkor nem kéne, hogy visszaálljon a korábbi.
És igen egyenlőre csak feltételezem,hogy az a sok a valódi mivel a jelenlegi óra állással együtt emelkedik annak a száma is.
3 éve van nálam,de nem tudok rosszat mondani rá a fogyasztása is remek volt hogy 4.7 el mentem el volt hogy 6,3 pályán 160 al.
De hát szeretném kombira cserélni és valamivel erősebbre lóerő téren,ezért is gondoltam egy BMW re,csak hát nem sokat találok ami tetszene vagy megfelelne ,ha meg találok az vagy Debrecenben van ,vagy Nyíregyházán,vagy Pécsen...
Ez még nem is lenne baj ha ha ott laknék :D
Egyébként van még egy Franciám a garázsban egy Renault Fuego 1982 es az 300 000 km et bírt most felújításra vár.
Ez olyan kb mint első forgalomba helyezésnél Szigetszentmiklóson nyomkodják a műszerfal tesztelését azzal a tudattal,hogy akkor mutatja meg a valós adatokat. Ami persze így nem igaz,mert tévhit. Mindig meg is jegyzem ott akkor. :)
Egy pözsó kibírna ennyit egyébként? A franciák nem a nagy hibamentes futásteljesítményről híresek.
Igen ha lenne diagnosztikai kütyüm az meg is mutatta volna,de semmi különleges nem volt pöcre indul a mai napig semmi gond,csak bekrepált a gyujtás kapcsoló és mikor kicseréltem reggelente érdekes számot mutatott a kilométer óra gondolom nem azért mert hideg lenne és meg fázott szerintem akkor mutatja a valós óraállást ezért is gondolom,hogy csúnyán visszatekerhették,persze nem várok 5 000 km es óra állást egy használt autótól ,de ez kicsit erősre sikerült:D
Milyen motoros? Milyen gondjaid voltak ezáltal? Mindenhol ilyen adatok voltak alvázszámmal párosítva? Pont volt a műszerfalon? (Csak pár kérdés,azt írom majd,hogy miért is.) :)
Kereskedésektől nem szívesen vennék a legutóbb belenyúltam csak kicsit volt visszatekerve az óra,183 000 er vettem most van 257 000 és valójában 770 000 van benne........
Nem hinném,hogy a kombi olcsóbb,de arra lenne szükségem és még nem volt BMW-ém csak nem hallottam róla túl sok rosszat ezért nézegetem őket hátha rám talál a szerelem :)
Azért is írtam ide ,hogy az itteni BMW -ek milyen tanácsot adnak,pl: mit ne vegyek semmi kép és mire próbáljak figyelni stb..
Akkor ott van valami genyegunyaság... lehet hogy -mint említették- csak a kábel nincs rádugva. De ménem viszed el valakihez akinek van Scannere (vagy rendelsz egyet, két hét alatt megkapod :)).
A jó öreg bangle 7es. Abban azért már van elromlós elektronika bőven. Van egy ismerősömnek 730d olcsón vette nagy baja sosem volt még, csak rengeteg kis apró minden hónapra jut neki valami kis bizbasz elromlás.
De akkor az nem nagyon számít hogy ismerőstől vetted. Vettem olyan autót ami 17 évig egy tulajos volt. Na ott már lehet mondani hogy ismerőstől vettem, most csak előélet szempontjából nézve.
Kombiműszer 1.2 az alábbi hibakódokat írja: 136 Adatvezeték I-busz testzárlat
190 Világitáskapcs.- központ érvénytelen tartomány
Nem működik az index visszajelzés és az üzemanyag fogyasztás mérő a műszerfalon..
Hol keressem a hibát esetleg tudtok segíteni? Jah és egy alapos mosás után jött elő ez a hiba...hol tud a víz galibát okozni? az akksinál nincs gond..esetleg máshol?
Tegnap Kanizsán voltam, meg Zalában, fenn szőlőhegyen, el lehetett közlekedni. Itt a XI kerben semmi, de hallottam hogy Kecsón tegnap is hullott. Na majd este kiderül :)
Miből gondolom, hogy nem évi 70-80.000,- km-re vetted ?
:-)
-------------
Tegnapi sztori,
szereztem egy touring hátsó ajtót, amit valszeg sokkal egyszerűbb lesz megtisztítani a felületi rozsdától, mint az én, szinte teljesen átrohadt ajtómat. Beszélgetünk az emberrel ( E61 525i-re váltott az E39-ről), mondja, hogy ő csak benzinesre esküszik, soha, semmi baja velük, kimennek a világból.
Kérdezem tőle, hogy pálya, tempomat, 130-140 körül mennyi a fogyi? Aszongya 8,8-9,0.
No látod, én megyek 80-90k km-t egy évben és ilyenkor az 530DA 6,6-6,8-at kér. Az azért elég nagy különbség... ( és ha elég fillérbaszó lennék, akkor egy 520D manualt kerestem volna..:-))))
Én is tegnap sokat autóztam,hogy normális hóban autózhassak :) Mondjuk megérte. Megvolt az első teszt nagy hóban. Háát,hiányzik a sperr nagyon. Jó ez az ASC is,de komolyabb helyzetből nem hoz ki.
Nem hiszem el, hogy az egesz orszagban massziv ho van itt meg joforman semmi!? Pedig marhara vartam mar, hogy fel lehessen avatni teliket fel is tetem tegnap de ez meg szankozni se eleg. Par oraja lottem de azota se lett jobb a helyzet...
(Nevetni fogsz, de a sivatagi por akár Norvégiáig is elszáll, egyszer elkapott minket Algériában egy homokvihar, na utána mutogatták a műhódképeket amelyeken jól látszott ahogy száll keresztül a Földközi-tengeren és ott fönn északon lett a vége. Nálunk meg 18 bulldózer kellett hogy kiássa a kábeleket :)))
A CD lejátszása néha megszakad fél másodpercre, néha több másodpercre is. Nem a zötyögéssel függ össze a dolog. Csereérett lehet a CD tár? Van valakinek elfekvőben ilyesmi?
Touring hátsó szintezőjének a problémájával fordulok hozzátok segítségért!
A problémám pár hónapja jelentkezett, a jelenség, hogy a bal hátulját 1-1,5 centivel magasabra nyomja fel a jobbhoz képest. A jobb oldal szépen áll, míg a bal oldal egy kicsit a kívánós macskára hasonlít...
A kompresszort többször hallom dolgozni, annak ellenérte, hogy látványosan nem csinál semmit. Gondoltam arra, hogy a légrugóm ereszt valahol, de ha az autó áll, akkor a szint nem változik több napon keresztül sem. Szóval ezt kizárnám. Szenzort már cseréltem ami a hídon van, (xenon állítója u.a.), de ez sem segített a problémán.
Ha minden igaz a szenzor jó, kompresszor jó, légrugó szerintem jó, mi lehet ezen kívül még rossz?
Az autónak a hátsó futóműve így keményebb is a kelleténél, nem igazán érzem komfortosnak annak ellenére sem, hogy bő egy hónapja cseréltettem a hídházszilenteket is!
Szoftveresen beállítva nem jegyzi meg az adott értéket, visszaáll a jlenlegi magasabb pozicióba!
Lamborghini Forum: Szélzaj 330 km/h felett, nem tudok vele mit kezdeni! Audi A8 Forum: Hol találom a legjobb Rolex-szervizt?
Fiat Forum: Halló? Van itt valaki rajtam kívül?
Mercedes C-Klasse forum: Tegnap este úton az üzletbe elázott a mercedesem - most mit kell csinálnom?
Alfa Forum: Létezik élet a szervizen kívül?
Renault Forum: Havibérlet a villamosra eladó - jelige: a kocsim korábban jött meg a javításból.
Bentley Forum: Ma használtam a hamutálcát - Hogyan tudom kicserélni?
Porsche Cayenne Forum: A fogyasztásom 40l/100km alá esett - valami gond lehet a motorral?
Smart Forum: Új robogómotor beszerelve - hihetetlen teljesítménynövekedés!
Mustang Forum: Egy boyracer egy Civic-kel próbált meg megelőzni!
Civic Forum: Egy fickó ma megpróbált lenyomni egy Mustang-gal!
Honda Accord Forum: Megkaptam az anyám kocsiját. Hol lehet olcsó 18 collos felni szerezni?
VW Bora Forum: Már elegem van abból, hogy mindenki azt hiszi, hogy egy hátizsákos Golf-fal nyomulok!
Opel Forum: A Corsámon egyetlen rozsdafolt sincs! Tényleg! (Admin által törölt hozzászólás)
Yaris Forum: Vezethetek fiú létemre egy női autót?
Lexus Forum: Hol lehet szerezni VW-Style hátsó lámpákat?
BMW M3 forum: Hol lehet szerezni Golf 3-as külső visszapillantó tükröt?
Viper Forum: Egy Smart van a szívócsőben! hogy lehet kiszedni onnan?
Ford Fiesta Forum: Segítség - a motorháztető alatt egy varrógép van!
Seat Marbella Forum: Ma egész nap sikerült lépést tartanom egy IFA-val!
BMW 3xx E36 Forum: Hol van a legzsírosabb kebap a városban?
Hummer Forum: Ma behajlott az ütközőm. 10 halott és 27 sebesült. A matt fekete festéket egyenesen a hivatalos Hummer-disztribútortól kell megvennem , vag pedig használhatok másikat is? A Márkaképviselet 25 km-re van tőlem, ami több mint 12000 Ft benzin!
Mercedes-Benz 190D Forum: Az autóm új tulajdonosa küldött nekem pár kérdést a kocsit illetően - tud valaki esetleg bengáliul?
Yugo Forum: Mikor működött utoljára a ti kocsitok?
Honda Civic CRX Forum: A szomszéd kutyája ott alszik a kipufogómban, azért nyugodtan bestartolhatom az autót?
Mercedes S-Klasse Forum: Az asszony meg az a mocskos ügyvédje megpróbálnak szemét módon lehúzni engem. Hogy tudnám őket elintézni úgy, hogy büntetlen előéletű maradjak?
Polo Forum: Végre leültettem a futóművet! csak most már nem érem el az ablakot a McDrive-nál!
Ferrari Forum: Még nem jártam a városon kívül. hogy működik a 4,5,6 fokozat?
Porsche Forum: Defektet kaptam - ha visszaadom a lízingtársaságnak, akkor olcsóbban jövök ki, vagy inkább próbáljam meg eladni én?
Twingo Forum: Új szemöldök a fényszóró köré eredeti lószőrből!
BMW 7xx Forum: Segítség, átprogramozták az ECU-t, és most nem csukódik be automatikusan a hamutartó!
MX-5 Forum: Egy LR átment az autómon!
LR Forum: Az alvázamba beszorult egy MX-5, lehet vele így közlekedni, vagy inkább mégis szedjem ki onnan?
Úgy tünik hallgat rám, most nincs gondja. :D De komolyan, néhány kíméletesebb hajsza után most úgy érzem eltünt az a lomhaság, visszakettőből húz rendesen, sikerült kiforgatni 180-ig, és bőven ment volna még, csak már nem toltam neki, persze egy erre alkalmas helyen és időben. Most úgy érzem sokkal jobb lett. Lehet, hogy el volt lustulva, nem tudom. De már nem pattog a katalizátor leállítás után, mint az első hajszát követően. Mondom, hogy én vagyok a főnök. :D (persze, majd rájövök :D )
Én márciusba cserélek olajat, szerintem én innen fogom megrendelni. Tököm kiváncsi a kamu olajokra. Arra viszont kiváncsi lennék, hogyha a CASTROL.HU ról rendelem, akkor is hamisat kapok?
Olvastam egy cikket, hogy magyarországon, az olajok 1/3-a hamis, mindegy , hogy milyen cimke van rajta, lehet hologramos is, veheted benzinkúton vagy máshol, nem vagy biztonságban. Mi a véleményetek?
Hát, akkor most tanácstalan vagyok. Teganp és ma is húzattam, kicsit meggyűrtem, és úgy érzem, mintha kezdene feltámadni, erősebbnek érzem, és végsebességre is jobb, fickósabb lett. Érdekes. Mostmár kiváncsi vagyok a diagra abban mi lesz.
Neked 2 katalizátorod van a leömlőkben,vasbetétesek amik nem szoktak eltömődni,viszont sajnos rossz keverékképzésnél,vagy ha leáll 1-2 henger akkor a vasmag megolvadhat az ott berobbanó benzintől és nem engedi át a kipuff gázokat rendesen.Ezt viszont sajnos nehéz lesz megállapítani.
Szia. Igen, néztem, sőt tegnap megpróbáltuk lekötni, és kicsit meghajtani, sajnos semmi eredmény nem született. Aztán tegnap egy érdekes dolog történt. Este el kellett szaladnom, és kicsit sietősebbre vettem a tempót, szóval forgott a motor rendesen. Aztán mintha kissé kezdett volna feléledni, egy vehemensebb kanyar és odalépés alkalmával keresztbe rakta a seggét, na, mondom alakul ez. Lehet, hogy el van tömődve a katalizátor és ez fogja. Ezt már többen mondták. Sokat állta kocsi a kereskedésben, gondolom sokat indítgatták. Nagy érdekesség, hogy amikor elősször megnéztem, csak 4 henger ment, mikor beindították, majd 5 mikor kicsit járt, azt mondta az autókeres, ezzel ne foglalkozzak, ők megcsinálják, próbáljam ki. Kipróbáltam, nagyon lomha volt, még ettől is gyengébb. Aztán mikor elhoztam, már szebben járt, valamit csináltak vele, de kicsit jobban ment, bár ekkor bizonyos fordulaton dadogott egy henger . Gyertyacsere, és szűrők, közbe járok vele, és mintha kezdene észhez térni, nem dadog, szépen jár csak nem megy, bár tegnap meglepett. Lehet, hogy tele van a katalizátor?
Én is jártam így,de persze nem biztos hogy nálad is ez a hiba.Az Én autóm se ment rendesen,diag nem mutatott hibát,már kezdtem beletörődni hogy a 35i ennyivel rosszabb a 40i-nél.Addig sakkoztam,míg kivettem a légtömegmérő szondáját és a Bosch számot kikeresve kiadta a VW,Audi 1.8,2.0,2.0T-t.:)Tehát szegény volt a keverék.Én úgy húztam le a légtömegmérő csatiját,hogy leállítottam,levettem a gyújtást,aztán a csatit és indítottam.Erősen meglepődtem,Én is kaptam vagy + 50LE-t.Elképzelhetőnek tartom,hogy a tiéd is azért harap jobban hidegen,mert olyankor még dúsít,több benzint kap.Próbáld ki így.
A főtengely jeladóval eddig 3 autónál azt produkálta,hogy tök jól ment,csak ha bemelegedett,akkor leállt és nem lehetett újraindítani.Inkább elképzelhetőnek tartanám a vez. tengely jeladót,vagy bármi mást.Ha elvileg mind működik akkor nem ártana egy vanos teszt.
A légtömegmérő vezetékét lehúztam, így indítottam, sokkal rosszabb lett, dadogva indult, és kigyulladt a hibalámpa. Majd visszadugtam, és minden visszaállt a régibe. A pálcát nem néztem, de egy tisztitást megér.
Legtomeg merod az jo? Illetve ha kiveszed es belenezel van benne egy "palca" aminek femtisztanak kellene lenni. Ha lekarakodas van rajta az is okozhat teljesitmeny vesztest.
Értem én, persze. Bízok benne, hogy nem járok így. Tudom, ki lehet fogni betegágyakat, amikor akármit csinálsz vele, a kocsi beteg marad. A jeladós kérdésre nincs ötleded? Vagy esetleg másnak?
Nanee, ez komoly? :) Akkor őket láttam beugrabugrálni a benzinkúton a kutas jobb farzsebének nyílásából....tudhattam volna. :D Figyelj, akkor felgyújtom és veszek egy tödösö-t :D
KOPA : Nem, szerintem nem betegágy ez, csak most kicsit beteg. Mióta nálam van, lényegébe egy AC volt ami meghalt mkor elhoztam mindjárt, és nemsokára a hűtő repedt majd tört ki a csonkja, de egy utángyártott 2 éves hűtő ezt remekül orvosolta, azóta nincs baj ilyen téren. kopp kopp. Még amit hallok, az egy kis futómű kopogás, de egyáltalán nem vészes, és ez a probléma, hogy nem megy. De ezek a vásárlás óta fenn állnak. A szokásos szíj, olaj, gyertya és szűr csere pedig szerintem minden autón alap lenne. Fő daraboknak úgy érzem nincs baja, váltó szépen vált, moto, hengerfej jó, ezek a hibák szerintem vállalhatóak egy 14 éves autónál.
Melyik kúton tankoltál? Mert -valószínű még nem hallottál erről- megvettek egy technológiát amit brit tudósok fejlesztettek ki. A lényeg az hogy nanorobotokat kevernek a benzinbe és azok átveszik a vezérlést, nem engednek többé száguldozni. Egyelőre dízelbe nem tudják keverni, mert az elégeti a kis genyákat :)))))
Nekem az E39 egy fájóan drága kaland volt, biztos szart fogtam ki, de soha annyi bajom kocsival nem volt. A csúcskorszakban még az ablaktörlő is zárlatos lett esőben, egyszerűen minden elromlott......
Előtte E34-E36 tök jó volt, ezért is mertem belevágni (2007-ben volt az 523, akkor még nem is számított "réginek"), most megint E36 van, és koppkopp jó is.
Olvasgatok, és csak jeladó szaga van ennek. Tényleg igaz, hogy ha meghal a főtegely jeladó, akkor még működni tud az autó a veztengely jeladóval, vagy ez nem igaz? Olvastam valahol, hogy tud működni, mert akkor ez megmagyarázná azt, hogy hidegen miért harap, majd, ha kicsit melegszik, akkor viszatérünk lomha üzemmódba. Tudom diag, diag, diag, csak elméletben sakkozok, és érdekel a téma, ezze is gyarapítva a tudást. Szóval ez így van?
Érdekes, hogy írod, hogy leállt, mert ez pl csinál olyat, hogy alapjáratról felpörgetem 2-3000 ig, egy gázföccsel, felpörren, majd visszaesik a fordulat és leáll. És igen, ahogy írod, olyan mintha 50LE-vel kevesebb lenne. Nyomok egy kövéret, és nem indul meg, csak bőg és alig gyorsul. A gyári gyorsulás 8,5sec 0-100ig, nekem ez most 13sec. Ha álló helyzeteben nyomom a féket, és rálépek a gázra, tökig nyomom, 2000ig pörög fel, a féket lassan kiengedem, akkor komótosan megindul. Nem szoktam gumit égetni, de ez is része volt a tesztnek, egyzser csináltam. Szóval semmi hirtelenkedés, csak bőgés és semmi erő, mondom ez lenne 170LE? Valami nincs rendben. Diagolom, és utánna okosabb leszek. De már van elképzelésem, utánnaolvastam, a vanos gyűrű kopása is tudja ezt a tünetet, és ezek szerint a jeladó is, a kettő között a diag információ a különbség.
Nekem a diag írta a jeladót, azt nem hogy melyik, így mindkettőt cseréltük, ezek után jött +50LE kb. Na meg nem állt le 30 fok felett nyáron menet közben.
1. AC szigetelésénél rossz volt valami, érdemes megnézni, valahogy beleért a benzinbe, nem értek hozzá, de 4 AC ment el 2 hónap alatt, jó buli volt.....
2. Abszolút egyedinek mondták a szerelők, de nekem a Vanos-om elállítodott, nem tudom máshogy mondani, de az volt a lényege, hogy egyet alrébbment minden benne, iszonyat lusta lett tőle a kocsi.
Miután a Vanos-t "visszállították" egy darabig jó volt, de a Vanos megint szétment valamitől, utána meg eladtam.
Gondoltam rá én is, de ezt , hogyan tudom meg biztosra? Nem szeretnék feleslegesen találgatásra veszegetni mindenféle jeladót, ha nem muszály. Esetleg tipp, hogy lehet kimérni?
Sziasztok. Találkozott már valaki olyan problémával, hogy látszólag minden rendben van, de a kocsi egyszerűen nem megy. Nincs menés. Nem tudunk rájönni mi okozhatja. Üzemanyag részről rendben van. Új AC van benne, új szűrőkkel. Gyertya új benne, légszűrő, miegyebek, minden ok. Hengerek szépen járnak. Ha leveszem az olajsapkát, akkor elkezd idétlenül járni, ebből arra következtettünk, hogy vákuum részről okés a dolog. Lehúztam a légtömeg mérő vezetékét, mindjárt rosszabbul indult, és hibára is ment, majd visszadugtam, és maradt a régi. Nem tudom elképzelni sem mi okozhatja. A hiba egyébként érdekes, hogy nagyon hideg motornál nem jelentkezik, akkor jobban veszi a lapot, de ugye hidegen nem nyomom neki, de kisebb fordulaton is érezhetően fickósabb, fürgébb, illetve meleg motornál csinál olyat, hogy néha elkapja és akkor is fürgébben megy, érezni, hogy adott időközönként jobban elindul, aztán ismét visszaáll a lomha üzemmódba. Hármastól fölfelé nem húz, csak bőg. A minap például vittem haza nagyanyámat, és 120-nál följebb nem gyorsult 5.-be, kickdown, vissza 3-4 akkor felbőgött, valahogy feljebb kúszott, majd hagytam is. Visszafelé meg sikerült elérni 180-at vele, többet nem, tehát ilyen holvan-holnincs. A fogyi jól alakul,kinn 7.9 benn 11-11,6L Ez normális szerintem. De úgy istenigazából javaészt nem megy, lomha, és néha kicsit erősebb. Aztán gondoltam csinálunk egy kompresszió mérést. a négy szélső henger 12,8kpA, a középsők közül az egyik 12, a másik 11,5kpA és ezt mondjuk lassabban tolta fel mint a többit, de nem volt vészes. Ha felnyomta a hengereket, akkor tartja a nyomást, nem esik,a így ezeket jónak érzem, szelepek jól zárnak. De akkor mi okozhatja még ezt a jelenséget?
Ma reggelre nem tudtam körbeváltogatni a bajuszkapcsolón a kisboard üzeneteket. Leragadt a hőmérőnél... Mi ennek a orvoslása? A többi funkció működik (index, fénykürt). Valami kontakthiba? Szét kell kapni a kormányt? Levenni az egész bajuszkapcsolót?
Más: Nem fogom fel, hogy miért kellett a pillanatnyi fogyimérő fogyasztását álló helyzetben a nulla irányba terelni E39-nél, E34-nél meg a korábbi gépeknél ez normálisan működött. Álló helyzetben járó motornál nyilván végtelenhez tart a fogyasztás. Ez kicsit marketingszagú dolognak tűnik.
Ok mester. Lényeg a lényeg, gyári benne a xenon, csak valami "hozzáértő" szakszerűen javította a törést. Egyébként magával a töréssel nincs is probléma szerintem, ha korrektül van javítva, mivel igen sok törött autó futkározik, pláne ilyek korban, de ez azért elég tróger megoldás így. Majd kell szereznem két mosószemet, és akkor mehet a furkálás, meg a reszelgetés. Dejó. :D
Na, érdekes, hogy említed, mikor elsőre láttam a kocsit, ott akartam hagyni, mondom neee, leültetett, ajajj. De aztán láttam az M-pacekos kormányt, vin-ból kiderült az M-es futómű, és próbakör alatt már éreztem is , hogy ez bizony nem rugókivágott zsiguli :D
Azért ahogy néztem van bennt pár finomság :) Olaszban előfordulnak kissebb balesetek gyakran törnek az autók. De ha volt itthoni tulaja akkor lehet ő a ludas :)
Nem vagyok kakas, de mindjárt azt mondod, hogy nem gyári. De, ez gyári, a mosó szett is benne van, csak az előző gazdája tróger módon egy másik nem xenonos lökhárítót tetetett fel, gondolom én. Biztos, hogy egy kicsit kapott az eleje, mert a hűtő előtti vese alakú műanyag javítva volt, illetve vásárlás után egy héttel szivárgott, majd letört a hűtő csonkja. Örültem neki. De azt azért nem hinném, hogy át tudod írni a VIN-t. Igen meglepnél vele, ha így lenne.
Tudom én, de lehet sokféleképpem valamit tálalni, biztos nem orrolok meg, ha megkérdezi, hogy "gyári a xenonod? " De a teljes igazság az, hogy így vásároltam a kocsit. Gondolom ledurrantották az elejét, és nem xenonos lököst kapott. Amit egyébként nagyon nem respektálok, mivel ez trehány gazdára utal.
Tényleg? Hallod, akkor töröltetni fogom a BMW VIN decoder oldalát, köszi, hogy felhívtad rá a figyelmet, hogy nem gyári, végülis semmit nem tudsz az autómról, mindössze pár kép alapján mindjárt jómagyar módra lehurrogod, hogy az nem gyári, az egy kaka.....itt a vin száma : GM13095 na?
Tavasszal, majd ha feléledek, nagyszerviz után ki szeretném cserélni majd, az elsőt is és a hátsókat is. Kiváncsiság képpen kérdezem mennyiért adod a párat?
Nem tudjátok véletlenül,hogy az e39 hasonlóan a régiekhez közel 50-50%-os súly elosztású,vagy itt már nem figyeltek erre.Csak azért merűlt fel bennem,mert az előző e30,e34-ekben nem vettem észre,hogy ha már picit vizes az út,nagyobb gázra eltekeri valamelyik kereket.Mondtam is(magamban),hogy minek ezekbe kipörgésgátló..a tds nem egy erőmű.De pl többszőr vettem észre,hogy harmadik padlón is villog és veszi el a gázt,és meg-meg megmozdul a fara..205-ös 15 ös télivel. Jó mostanában durván takony utak vannak,de meglepett.Hóban valyon milyen..?
Enyimben a keringető szivattyút mondja halottnak a scanner, de úgy sem tudnám használni ha működne. Vagy nem kell hozzá rakétamérnöki végzettség? Mert ahogy nézegettem a pumpa ára nem olyan vészes.
Akkor olyan lesz amilyet találok. Biztos hogy jó a passat sok ismerősöm esküszik rá a vw nek egyik húzó modellje a golfal polóval együtt. De számomra kissé idegen, kihagynám ha egy mód van rá.
Nem akarok nagyon kevés fogyasztást úgy kb min-max 6-10 körül megfelel de gázolajból mert az nekem olcsóbb. Semilyen elsőkerekes autó nem érdekel. Múltkor mentem egy új caddyvel kanyarban majd kitépte a kezemből a kormányt :)))
Itt volt egy 1.5misiért a márkakesreskedésben, plusz az állapotfelmérés szerint még 450ezerért kellett volna cserélni dolgokat. Nem tetszett a bőr színe, pedig esélyes volt. Aztán ez lett ugye 2 misiért, és még ráment valami apró:
Örülünk neki, a felbukkanó hibákat pedig kijavítjuk :)
(az új nekem sem tetszik, persze attól még lehet jó)
No, megjött németektől a tartaléknak rendelt első PDC szenzor is, de a fene a pofájukat, ennek egy sorban vannak a lábai (az én csatlakozómon pedig háromszögben).
Azt írja hogy jó E39-E60-E61-E63-E65-E53-E85-R50-be. Artikelnummer: 271123846163.
Valamire ilyesmire pályázom de nagyon drágák a szépek! Sajnos rájöttek az emberek hogy jobbak mint az utána következő 5 ös. És eszerint néha drágábban is mérik öket :(
Ez és Józsié a 194 lóerős gépek? És autómaták is? Utazóban a 160km/h kényelmes nekik? Olyankor hogy alakul a fogyasztás? Német pályára kellene valami erős gyors relatíve kisfogyasztású móka.
Nem tudom (majd egyszer megnézem, ha megint egyedül leszek, csak azért sok itt a kamion meg a külfődi. Pár napja öt vagy hat baleset volt egy 20km-es szakaszon egy nap :))
nem kell meggyőzni arról, amit magam is állítok idestova 20 éve, vagyis, hogy egy használt autóra - ha jól választasz, és ez nagyjából márkától/típustól független - sokkal kevesebbet kell költened a fenntartásra, mint az autó amortizációja, vagyis az én olvasatomban: ha megveszek egy újan cca. 12-14 Mio-s használt autót 3-4-5 évesen 40-45%-os áron, akkor jóval kevesebbet fogok a fenntartására költeni, mint amit az első 3-4-5 évében önmagán az amortizáción buknék.
Ez eddig bejött, több autómnál. Ugyanakkor 13 évesen megvenni az új ár 12-15%-áért sem biztos, hogy rossz vétel, de akkor - úgy látszik - már számolni kell nemcsak az alkatrészek pótlásával, hanem olyan bajokkal is, amelyek az üzembiztonságot érintik. Ez az, ami eddig ismeretlen volt számomra, de - hangsúlyozom !!! - nem is vettem még ilyen futásteljesítményű autót. Ha ezt a 2001-es BMW-t 2005-ben veszem meg 5 Mio-ért, valszeg már nem lenne meg, de nem is szembesültem volna ezekkel a problémákkal...
:-)
De félre a gondokkal, ma mentünk 560 km-t hiba nélkül, 150 km-enként megsimogattam, hogy "ügyi vagy ", holnap hűtőközeg ellenőrzés lesz, hideg motornál..
Na igen, sokan "elfelejtik" hogy alapjaiban veve ~12 millas autorol van szo az E39 szemelyeben. Igy ha vmi elromlik vagy elkopik az penzbe van ha az ember gyari alkatreszekben gondolkozik csak mint En is. Anno 2,2M-ert vettem majd 10 evesen az M csomagos 28i autot, 200e km-el. Az en szememben viszont egy eszement jol osszerakott (van benne anyag) auto. 320e van benne es trelert meg latott az auto amiota nalam van mar 6 eve! Az elso 2,5 evben fekbeteten kivul semmit nem kelett cserelni benne. Csak tankoltam es mentem vele. Ez egy pozitv kezdes. Ekkor mar 250e -nel jart az auto es ez utan kezdtek el csere erette valni a dolgok benne sorban ugyanakkor barmit is kellett rajta cserelni az joforman az eredeti 12 eves es +250 ezrett futott alkatresz volt. Ennyit birt. Ami szerintem nem semmi. A bibbi meg itt jon. Sokszor ekkor kerul eladasra az auto. Esetleg utan gyartott alkatreszekbol megragasztva. En ugye kicsereltem rajta mindent amit kelett, eredeti gyari alkatreszekkel 95%-ban. Ergo az auto egyben van es egyben lesz meg sok even es km-en at es bar nem elado de ha eladnam megkernem az arat nagyon. Itt jon megint a kepbe az, hogy 1 millaert jo E39-et nem fog kapni senki evjarattol fuggetlen. Min 1,5 de inkabb 2. Ugyanakkor aki megveszi, sot konretan megvesz vmi esetlegesen ossze takolt, most mar 13-15 eves E39-et olcson, ami nem veletlenul olcso, az szidni fog benne mindent meg a markat meg magat. En se lettem volna boldog ha 10.000 km-en belul fel millat ra kell koltenem meg ott hagy az ut szelen 1x-2x. Es bar en pl az utobbi 3 evben 1,5 millat oltem az autoba meg se rosz az szajizem. (ebbol 4-500 ezer az szebbe tetetele az autonak, extrazas, par elem fenyezese, M-es tukor, facelift lampak es stb.)
Ha meg belegondlok es leszamitom a kopo alkatreszek cserejet ami nem hiba, nem elromlas ugyebar (sot a motorgeneralt is hisz tomites cseret egy motor se usz meg, raadasul nekem 300.000km -nel jott ez el ami valjuk be eleg szep hisz a legtobb autonal mar 150-200e km -nel szukseg van ra) akkor egy kezemen meg tudom szamolni mi az ami ugymond tenylegesen elromlott rajta! Kormanymu, ablaktorlo motor vegallas kapcsolo, vilagitas modull, fotengely fordultszam jelado, also kuplung munka henger.
Persze eltort a pohar tarto benne igen, vagy a regi lampa magassag allito muanyagja de ezek is olyan dolgok, hogy 13 evet birtak, szok hasznalatot es szar magyar utakat es razkodast. Vagy atszakad benne a kartergaz szuru 305e km kornyeken de hat ez is az eredeti volt meg. A legtobb 150 ezret bir csak. Ez is inkabb kopo alkatresz mint hiba, elromlo tetel igy a listaba ezt se vennem bele. Egy szo mint szaz ha a tenylegesen elromlo alkatreszek cserejenek koltseget veszem akkor az osszeg meg all 200.000 forintnal kb egy 15 eves 320e km- et futott auton. El lehet donteni azt, hogy ez sok vagy keves.
Nekem - mint ahogy az itt jelenlévő döntő többségének - arra sosem lesz pénzem, hogy 15 milliós új autót vegyek (és vélhetően ha lenne, se vennék).
Viszont az új kb 10%-áért azért nyilván nem kapjuk azt, amit a szalonból kigördülve az első tulaj kapott.
Én azt a taktikát követen jó ideje, hogy van több öreg autóm, amiket ugyan rendszeresen szervizelget(tet)ek, de vannak jó szerelők, olcsó alkatrész források, szerintem anyagilag is jobban jövök ki, mintha vennék 5-6 millióért egy Astrát/Focust, ez élvezeti értékről nem is beszélve. Pedig autószerető embernek utóbbi a lényeg...
Ráadásul kettőből azért igen-igen nagy eséllyel egy biztos üzemképes, ráadásul ha törik / lopják valamelyiket, akkor csak az egyik árát bukom el.
Tudom mit érzel alattam Frankfurtnál megállt a tds letörött a vízpumpa műanyag lapátja. Nem volt leszervízelve rendesen. Addig a napig volt szerelőm azóta magam szerelek mindent többszázezer km hiba és probléma mentesen! KOPP KOPP :)
kezdj el szerelgetni és nem hagy cserben semmi :)))))))
ezt egyszer sem írtam, sehol. A baj azzal van, hogy nem működik, ill., hogy olyan bajai vannak, amitől nem lehet vele menni. Ezt - eddig - egyetlen autóm sem produkálta, még az ótvar 1.4-es Escort is ment, akkor is, ha nem volt önindítója, mert akkor betoltuk..:-))))
Nagyon - nagyon !!!! - szar volt az a 2008-as Passat 2.0TDI, amivel mentem pár 10k km-t, de egyszer sem állt meg, ha vészüzemmódban is, de mindig eljutott a szervizig.
De mindegy, még van 15k km-re, hogy összekapja magát...
Nem tudsz nagyon mit csinálni ezek ilyen dolgok. Ismerős vett tavaly E60 at vétel után full szervíz minden olaj minden szűrő termosztátok ablaktörlő szíjak vízpumpa 4 lengéscsillapító fékek körbe mind cserélve néhány silent gömbfej 600 ezer ft gyáriból minden. És ettől még jövő héten otthagyhatja az útszélén mert semmi "extra" nem volt cserélve.
Egyetertek veled. En az 540-esemet igaz hobbi autonak vettem januarban (megkimelt,szepallapotu, nemdohanyzo, stb, Berlinbol, osszes szamlaval), de eddig volt egy valtocsere (manualis), egy teljes futomufeluitas (nem is erzodott semmi gond vele, csak alanezve volt drama hogy mi mennyire logott), fektarcsak es betetek plusz kezifek, katalizator csere, meg jopar biszbasz csereje. A kocsit 5400euroert vettem es eddig kb. 4000-et koltottem ra. Egy ev alatt 12000km-t mentem vele, mint hobbiautoval. (en Fro-ban elek, esnembirtam ki hogy ketszer is azzalmenjek haza). Most a kuplung csuszik 4ezer felett, es kellene egy uj olajcsere is.
Soha nem lesz vege, ez a kocsi lehet hogy volt megbizhato az elso 5-8 ebne,de igy 20 fele kozeledve kizart hogy egy evet menjen ugy, hog y semmit ne kelljen cserelni. En nem tartanam elsodlegeskocsinak, akarmi beszarhat. En a nyaron egy hetet voltam otthon kenyszerszabin, mig rajottunk miert rantgat a kocsi,es miert all le: benzinpumpa elektromos vezetek szakadas a tanknal, mert az pl. konstrukcio hibas. Meg meg megannyi horror sztori a neten.
Mindezek ellenereen szeretem a kocsim, de csak 3-diknak jo. :)
Szerintem abszolút nem sok a 430. Az még csak egy rendes szervíz+kopó alkatrészek ára. és akkor még nem is volt baja semminek. Ennél még csak többet költöttem minden autómra beleértve a most meglévő 160.000 km t futott patika 124 es mercimet is.
Nincs olyan autó amit ne szidna valaki. Nincs hibátlan. Igazából vehetsz bármit mindíg lesz valami vele. Az új az jó a gari idejéig némileg biztosítva vagy ott sem 100 százalékig mert van hogy aztmondják ez már nem fér bele a gariba.
már látszik a következő "projekt", a csomagtérajtón átmenő kábelköteg szakadása miatt nem megy a pótféklámpa, látszanak a szakadt vezetékek, de sajnos csak az egyik vége, a másik eltűnt, így aztán majd - melegebb időben - szét kell "szedődjön" az ajtó, hogy meg lehessen keresni a vezetékeket...
Ha nem boldogulok vele, akkor hamarosan egy B5.5 Passat lesz belőle, mert csak arra nem alkalmas, amire vettem.
:-)))
Mint telefonban is mondtam: amikor jó, akkor NAGYON jó.
De ez nagyjából sosem jó. Tudtam, hogy sok a km, és nem azt mondom, hogy az E39 530D egy szar autó, csak azt, hogy ez a példány, ennyi km-rel - fogalmazzunk finoman - nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet.
Én láttam, úgy 2007 ben volt 1 euró a bio. Azóta nem kapható. Felénk minden nemzetközis kamionosnak ki van adva ha luxemburg fele jár ott kell tankolnia. Nem kell nekik a pénz úgylátszik.
Dinamikához: Ne felejtsd el, hogy egy e28-hoz képest egy e39 vagy e34 - főleg egy touring jó 3-400 kg-ot hízott -. Szóval ehhez kell igazítani a igényeket. A touring alapból nehezebb a szedánnál minden modellnél, az extrák se tették könnyebbé.
Ha 520i-d volt, akkor javaslom, hogy 28i-ig bővítsd fel a keresést. Sem biztosításban sem fenntartásban nem lesz több, vagy még kevesebb is lesz.
A kék kárpit nekem is elég riasztó :-) De végül is azt lehet cserélni később is.
Én kb fél éve vettem E39-et, most már tudok róla 1-2 dolgot írni. Ha érdekel, írj.
Tavaszra valamilyen autót kellene vásárolnom, mert a 12 éve nálam lévő E28 520i lassan olyan állapotba kerül, hogy többe kerülne rendberakni, mint venni egy másik használtat. Nem titkolom, hogy nem szeretnék sokat költeni autóra, de ez nem jelenti azt, hogy a karbantartására sem fordítok figyelmet. Arra jutottam, hogy egy 520i nekem elég lenne, hiszen eddig sem éreztem kevésnek. Jobb volna viszont egy touring, amivel aztán eléggé leszűkítettem a lehetőségeimet (ellenben az sem zavarna, ha E34-et találnék ilyen paraméterekkel, de ezzel nem sokat segítettem magamon ahogy a hirdetéseket elnézem).
Ma megnéztem egy '98-as 520i touringot. 850 ezer Ft mindennel együtt (Németországból hozták be, állítólag egy tulaja volt eddig). Az autó ezüst színű, egy karcolás sincs rajta, 140 ezerre tekerték vissza az órát (persze lehet, hogy rosszindulatú vagyok). A motortér olyan volt, mintha most jött volna a szalonból, de azért voltak gondok is: az első szélvédő körüli gumitömítés mállott, a csomagtérajtó nem maradt meg hidegben ha felnyitottuk (a hátsó üveget pedig nem sikerült külön kinyitni, pedig volt gombja, ez nem tudom extra volt-e anno), nem gyári felni volt rajta, nem volt tetőcsomagtartó (nekem az mindenképpen kell, bár bontottan csak 20 ezer), a kormányt kisebbre (de BMW-re) cserélték (az E28 után elég komikus látványt nyújtott nekem) és ami a legszembetűnőbb: kék kárpit mindenhol. A jó állapot ellenére emiatt úgy néz ki belülről, mint amit odasz*tak, persze biztos van akinek tetszik, de engem nagyon lelombozott (elnézést attól, akinek ilyenje van és tetszik neki, meg azt is tudom, hogy ennyiért nem illik válogatni, de ebben büntetés volt nekem az a 2 perc is). No meg azt sem tudom, hogy normális-e indítás után a firss benzinillat. Szóval jó is volt, meg nem is, mindenesetre nem lettem belé szerelmes. Errefelé (Debrecen) 20 ezerért nézik át az autót a BMW szervizben, ha oda kerül a sor, azt nem hagyom ki. De sajnos az a helyzet, hogy nem nagyon látni benzines touringokat még akkor sem, ha hajlandó lennék érte többet fizetni.
Akinek van számomra jó tanácsa, vagy tud hasonló autót eladót, ne kíméljen.
Attinál van a számla, 1500-1800euro, és a bmw wekstadtba tették rá.A német tulajnak ugy mond mindegy, neki a zöld umveltplakket kell, a parkolás miatt, és az adó miatt.:-)
Ez van x3-on is.
1 éve hoztam egy nissan terranót, 92-es, és a német nissan szervízbe rá tették a dpf-et.
Itthon simán le vizsgáztattam euro 3-ra a 92-es diesel terranót:-)
Egyébként érdekes módon az M57N motorhoz még 2006-ban is ugyanazt a DPF-et hozza cikkszámra, mint 2002-ben.
Fura, hogy miért ne kellene regenerálni?
Illetve még mindig nem tiszta, hogy a sima M57-es motorhoz tervezett és méretezett kipufogó rendszerbe miért volt jó beletenni azt a DPF-et, vagyis inkább mit változtattak még meg hozzá? A turbót nem zavarja a megnövekedett ellennyomás?
Ráadásul van hozzá DPF retrofit készlet, miért nem azt használták?
A hatso fekbetet az nincs osszefuggesbe a kezifekkel azt ugye tudod? E39-en kulon van egy dobfek kialakitva a fektarcsa belso felfekvesi reszen es az a kezifek!
Igen, beszéltem 3 napja egy 320d tulajjal (nő volt és bömbi rajongó, jobban értett a kocsikhoz mint én, bár ez nem nehéz ) aki azt mondta a kuplungon kívűl semmit nem kellett még csinálnia a kocsin (dízel gyejekre gondolok)
Igen, édesanyám mondogatja mindig,hogy vegyek már egy dízelt, mert eltankolom a házat :)
haverok meg rémisztgetnek ,hogy ingem-gatyám rá fogom költeni a szervízre és amit az üzemanyagon megspórolok,azt a szervízbe hagyom 2x. De bevallom a bmw-re is ezt mondták és IMÁDTAM- IMÁDOM !
Nekem mindig dízel volt, aztán jött egy E36 328i, imádtam! És most megint dízel van. Ezt is imádom. Ha egy benzines M5-ösöm lenne azt is imádnám. Ha egy 730D-m, azt is imádnám :)
Á tetszik a kis csillag :) meg már most benne van egy átírás- lambdaszonda (+ rugók,szelepfedél tömítés vásárlásba) ,így buknék rajta elég sokat. De az jó lenne ha össze jönne majd MELLÉ a propeller is, csak most nehéz mert kis feleségem otthon van gyerkőccel és kiadás meg van bőven . De majd ami késik nem múlik.
Feleségemnek jó mert könnyen tud bele pakolni , babakocsi,csomagok stb.. mélyen van az alja, egyből be tudta tenni a babakocsit és még sem az a nagyon nagy kombi.
Kényelemre nekem nagyon tetszik, az ülése nagyon jó + a napfénytetőre fájt a fogam soha nem volt még az autómban. Így üvegen át most jó világos van a kocsiba :).
De majd kiderül marad -e jó ideig vagy sem , nyárig biztosan marad a csillag.
A szerelő az ismerősöm vele vettem mindig kocsit ha kellett de 10 alkalomból 9x nem ért rá a maradék 1-ből meg késett 2 órát
Barátom nagyon régi mercis, így vele mentem el.
Ő megnézegette- kipróbálta, elvittük egy ismeretlen szervízbe, ahol ezek szerinte nem értettek hozzá :) Az első rugó ott tört el (kiesett egy darab) megnéztük az árát, lealkudtuk. A motor chechk világított. Ezt kiütötték, eltünt. Aztán mikor kifizettem hazafelé ismét felvillant--->szonda csere (50.000 ropi)
A magnó rossz rajta,ezt én nem próbáltam ki ott de nem is jelentkezett volna egyből a hiba ahogy ismerem magam,mert van mikor csak 10 perc és egy bukkanó kell hozzá ,hogy elkezdjen töltögetni cd feliríttal.
A napfénytető az az én saram, az hülyeség volt,hogy nem próbáltam ki, nem is értem miért . Eldumáltuk az időt az eladóval,aki kiderült,hogy kereskedő volt,abból lett magánszemély :)
Ezt a mercit a feleségemnek szánom majd, ő keveset autózik . Az autóval én is meg vagyok elégedve hibái ellenére, nagyon kényelmes és szeretni való. Persze teljesen más karakter mint az e39. De másra is szánom. Remélem minden hibát javítanak majd rajta kis időn belül és csak élvezni fogjuk az autót. nagy dugóba beragadtam vele, 11L volt. Budai hegy-üllői-déli - moszkva tér stb... Természetesen jobb is lehetne,de 1L-el kevesebb fogyira számítottam max,de ezen már nem múlik semmi.
Majd magamnak veszek egy e39-et és lehet merészkedem egy dízel személyében,de bevallom sosem volt diesel autóm és minden benzines tulaj óva int tőle. Ez még a jövő de most fontos volt egy "jó és megbízható" autó ami biztonságos is így a télre ,mert én barom eladtam mind a két autót és kölcsön autóval jártam .
Az azonban - nekem - minimum furcsa, hogy a takarékosság jegyében vettél egy kompresszoros, kétezres benzinest ( ami, olvasva a Merci topicban írt postjaidat, minimum kihívásokkal küzd..), majdnem működőképes állapotban úgy, hogy nem ismerted a márkát, a típust, az eladót és nem is vittél magaddal senkit, hogy segítsen.
mert abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy heti 2-3 napot tudok német autópályán tölteni.
Tehát : mennyit - hány km-t, percet, napot, stb - és milyen sebességgel/fordulatszámon kell menjek, hogy utána, megállván egy parkolóban, majd újra elindulva ne lássak füstöt mögöttem ?
Kemény vagyok, Audi S6-tal értem már le 1:19 alatt az Osztyapenkótól Sopronba... ( Rajkai határátkelő-Vígszinház 1:05, Passat V6 TDI-vel), tehát nem a lábam lesz a szűk keresztmetszet ...
Ezt csak azért írom,mert egyszer kirakja a kormot. Utána meg az istenért nem tudsz füstöt kicsikarni. Tehát sejtésem szerint a csőben maradt jön ki. Nos? :/
Nehéz kimondani urak de egy fasz voltam, és rosszúl láttam a dolgokat. Sajnálom !
Fogtam magam és elmentem a haverommal vettünk egy autót , rájöttem ezt valóban csak így lehet. Vannak hibái de azt igyekszem rendbe tenni, remélem sikerülni is fog. Csillag lett a vége nem bömbi. Kissé megjártam mert szerelő nélkül mentem,de ez van. Ez az én faszságom volt. De akár mikor hvtam sosem volt jó neki.
Valószínűleg a kipufogóban lerakódott kormot rakja ki egyben a nagyobb gyorsításkor. Van,hogy kirak egy adagot :) Azt utána bármit csinálhatok nem fog kormolni.
Nem múlik úgy el egy este sem, hogy meg ne nézzem !!!
Legjobban a két deciliteres, Cabernet Franc dózisú villányi porlasztás jön be, de néha rámérek a dobozos Steffl dózisára is - bár ez utóbbi inkább csak nagy melegben mérhető...
mission completed, ma hazahozott Frankfurtból az újraéledt 530D... de sokat eszik... BC szerint 6,7, kúton mérve 6,9. Valamit tennem kell....
:-))))
Zsolti,
mi annak az esélye, hogy módosítva van a motorvezérlő elektronika?? Magyarán: nem létezik hogy figyel ebben valami chip? Több jelét is felfedezni vélem ... meg lehet ezt nézetni valahol, valamivel?
Ha jol tudom a gyari allofutesnek van taviranyitoja is illetve az csak a futotendszerbe talalhato vizet melegiti, az utolagoson felprogramozott kiegfutes(ilyen van nekem is) az egesz blokkba melegiti a vizet.
De lehet tévedek?
Ezt jól tdod, de ez is csak azért lehetséges mert lényegében ugyan az a kályha, szintén a vizkört melegíti, de ettől még sokkal több különbség van köztük. :)
Nem lesz teljeskörű állófűtés, és van ahol hiába az átprogramozás! ;)
Alló fűtés ami álló helyzetbe szolgáltat meleget, fűti a hűtőközrgrt a motor járása nélkül.
A kiegészitő fűtés pedig a motornak segit az üzemmeleg elérésében, amit szoktak hőntartónak is nevezni, mivel nem képes elég hőt termelni a motor a hőháztartásához.
Például (ha egyébként nem sérült volna) feleslegesen cserélsz egy szélvédőt, egy utasoldali övfeszítőt és egy utasoldali légzsákot... (de legalább komplett műszerfalhéjat nem, mint a mostani modelleken)
Ha az egyéb javításokon kívül (amik annak a sérülésnek a részei ami miatt a sofőr lufi kinyílt) még ezeket is ki kell fizetned (feleslegesen) akkor nem biztos, hogy őszinte lesz a mosolyod...
Köszi a tippet. Az autót mikor megvettem tele volt hibakóddal, kiolvasták, és kinullázták mindet, azóta nem jött vissza egyik sem. A légzsák lámpája viszont akkor villant ki, mikor az ülést megmozdította az utas, azért gondoltam itt valami érintkezési hibára. Érdemes kettőt rendelni belőle, hátha a sofőr ülésé is tönkremegy, vagy csak az utas ülése ilyen érzékeny? Még egy kérdés: difibe milyen olajat kell önteni? Sima hajtómű olaj, vagy valami LS adalékoltat?
Nemrég vettem egy e39 520i-t. A légzsák lámpája világít folyamatosan. Azt mondták, hogy az ülés-foglaltság jelző ment tönkre, de van a cseréjén kívül megoldás. Honnan tudok ilyen csatlakozót beszerezni, ez valami kontakt-hiba lehet? Levágom, és összeforrasztom megoldás nem jó rá? Ha sikerült megcsinálni, akkor ki kell üttetni a "hibakódot", vagy elalszik magától a lámpa?
Plédem van, viszek kaját, ásványvizet, bikakábelt, pár hajtókarcsapácsat, pótturbót, meg ilyen kis apróságokat... meg benézek Herr Prandl-hoz, hogy megmutassam neki a "Motor kaputt" autót.
:-)))
( Azért nagyon hálás vagyok nekik, mert ők hoztak le a pályáról, más kérdés, hogy ők így nem javítanak, mint mi itt, Magyarországon)
Szia. Kiegeszito futes az osszes "D" be van facelift utan. Ez +5fok alatt indul magatol, hogy segitse a motort bemelegiteni. Ez addig megy ameddig a vizhofok ki nem mozdul a kèk rublikabol. Ezt a bugast leallitas utanazert hallotad mert valszinu rovid tavott tettel meg es meg nem erte el a viz azt a homersekletet hogy kikapcaoljon. Amikor megaltal akkor a kalyha pedig kiszelloztette magat :) Ha nincs gyári allofutesed akkor ezt fel lehet programozni azzá ha vagy nagy Mid es vagy navis kijelzod van. A kiegeszito futes nem osszekeverendo az allofutessel mert ket kulon dolog!
Emellett elfogadom hogy egy 8+ éves kocsin előjöhetnek problémák (a -mondjuk azt- 2007 után gyártottakon még ennél is korábban).
Az enyém kettő misi volt, sajna nem vittem magammal Zsolty-t, így aztán pluszban volt egy bal első lámpa csere is rögtön. Később a kormánymű lett egy felújítottra cserélve, valamint egy befecskendező izé és most a nagynyomású pumpa. Ezek szerintem velejárói egy ilyen kapcsolatnak. Aki nem szeretne hasonló dolgokkal összefutni az vegyen újat és adja el max. 3 éves koráig. Szerintem :)
két héttel a Németországban történt lerobbanás után ma elkészült az 530D, Zsolty hathatós közreműködésével. Habár jogilag semmi köze nem volt a történethez, a lehetőségeihez - és az esetleges elvárásaimhoz képest is - maximálisan helytállt a közreműködésével megvásárolt autó javítása során, mind az alkatrészbeszerzés, mind a szervizkapacitás biztosítása tekintetében. Így sikerült "megúszni" a történetet 100k alatt, amit pedig ezen felül kicseréltettem az autón ( kvázi minden olaj, minden szűrő, izzítógyertyák, szíjak, hűtő, stb.), az nyilván nem függ össze a magasnyomású pumpa herótjával, mivel ezek cseréje az én döntésem volt.
Nyilván nem hibátlan autókat árul, hiszen a km-ek növekedése során nő a meghibásodás veszélye, de velem a végletekig korrekten járt el, ill. én így éreztem... Hogy sok-e egy 1,7 Mio-ért frissen megvett, újkorában 15-16 millás autóra gyorsban "rálocsolni" 430k HUF-ot ( ebben már benne van a féktárcsa+betétek cseréje is), ezt mindenki egyénileg ítéli meg, nem szándékom flame-t generálni. Nekem belefért, de változatlanul tartom, hogy még egy dobása van az autónak és vele együtt márkának...