Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toji76 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 69386

Ha viszont ment feljebb úgy hogy 2-3000-en forgattad a motort akkor el kellett neki indulnia, ezt nézd meg mégegyszer úgy hogy kihagyod a klímát.

Először a kis fordulatot indítja ami nekem hangtalan...

Előzmény: akkurátus82 (69384)
toji76 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 69385

Igen kb. ilyen állásban kell indulnia a ventilátornak, ha klíma nélkül nem indul, akkor a termosztát házban az gomba lehet a ludas. Nem tudom melyik, de az egyik a műszernek a másik a computernek adja a hőfokot és az indítja a ventillátort.

Előzmény: akkurátus82 (69384)
akkurátus82 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 69384

 

Megküzdöttem vele. Hazaértem, nem állítottam le, de az alapjárattal csak eddig tudtam feltornászni a mutatót. Semmi, nem indul a venti. Ahogy felnyitottam a gépháztetőt, hogy megnézzem  a csöveket minden frankó e ezen a hőmérsékleten máris rögtön visszament a mutató 90-re. Gyors visszazártam, hogy ne kapjon levegőt meg mellé 2-3 ezren forgatom üresben, de csak nem megy feljebb, csak nem megy. Vagy 10 percig vacakoltam vele, aztán benyomtam a klímát és akkor elindult a venti. Igazából nem tudom, hogy most melyik kapcsolta be végül, de mindegy is, jó az áramkör, forog ez az átok az a lényeg.

Biztos így a jó, ha a mérnökök ezt állítják be, de szerintem ez így nagyon akksigyilkos.

Akkor már legalább egy kisebb ventit tehettek volna az akksikosár falára, ha már ennyire főzik a motorral a motorteret.

Na, mindegy még egy féklámpát kell cserélnem, aztán mehet a vizsgára. Most még a dudám is szól, persze az is mindig kontaktos, de az legalább úgy elrohadt, hogy mutatta magát hol nem érintkezik. Ott nem volt kérdés, hogy a a kormánykapcsoló vagy a kürt felöli vége. 

Előzmény: toji76 (69383)
toji76 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 69383

Hehe....jó pap holtig tanul és a fejfára az van vésve hogy "Tanulmányait befejezte".

 

A rendszer menet közben (menetszél hűtés), 88 fokot tart hivatalosan, a ventilátor 1 fokozata 93 foknál, a 2 fokozat 95 foknál kapcsol.

 

A klíma meg a gáz nyomás növekedésre kapcsolja a ventilátort.

 

Ha rendbe rakod, lesz egy jó autód még sokáig, az hogy előtted gányolták az szar ügy. Kuplung szettet kapsz már 22.000 körül, olasz starlight-ban, nekem az van és nagyon jó gyári minőségű cseredarab.

 

Ladánál, ahol nincs nyomás a rendszerben ott 88 foknál kapcsol a hűtés, ezekben a nyomás alatti rendszerekben mindig 90 fok fölött kicsivel

Előzmény: akkurátus82 (69382)
akkurátus82 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 69382

Kikerestem, bár 20 éve vizsgáztam, de a mai napig Kresz vizsgán "80-95 fok között ideális a hűtőfolyadék hőmérséklete" a helyes válasz. Biztos innen vettem a hülyeséget, de hogy most miért nem kerestem rá? A hülye klíma miatt.

Istenem autónál valahogy mindig megy ez a pánikolás. Már tavaly is éppen hogy hűtött valamit a klíma, évek óta tölteni kéne. Tuti hogy nem ideális a nyomás benne. 

 

Én meg még a csatlakozót is levágtam, Istenem mekkora barom vagyok, hát ezért kell hozzá érteni és nem értetlenül hozzányúlkálni csak csinálja ezt a kuplung kiemelő villa, hogy ha nagy gázzal csúsztatom a kuplungot akkor néha lent marad és fellazul a bowden.

Eljárok vele, amióta új a bowdenház és figyelek rá, hogy egyesben-kettesben nem adok sok gázt, de régen meg kéne már kuplungozni, csak olyan vacak állapotú az autó többi része, hogy ez már gazdasági totálkár és emiatt...

Elkezdtem én életben tartani és ez így megy. A korábbi tulajok nem törődöm gányolása és a saját hülyeségem együtt nem kicsit megnehezíti a dolgot. 

 

Ne haragudjatok már, hogy telesírtam a fórumot, ezzel kellett volna kezdeni. 93 fok, ó a csába.

 

Előzmény: toji76 (69381)
toji76 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 69381

Ebben az időben 1-2 perc alatt el kell indulni a klímával mert ott a gáz nyomása kapcsolja be a ventillátort.

 

Hivatalosan a ventilátor indulás hőfoka 93 fok.

Előzmény: akkurátus82 (69379)
FeZ_ Creative Commons License 2020.06.05 0 0 69380

"Létezik hogy csak 90 felett kapcsol be?"

 

Igen.

 

"Biztos nem 80 fok?"

 

Biztos

 

Előzmény: akkurátus82 (69379)
akkurátus82 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69379

Létezik hogy csak 90 felett kapcsol be? Lehet hogy már régen jó, csak nem vártam eleget? 

Biztos nem 80 fok? Valamiért nekem 80 van meg. Nektek hol kapcsol?

 

Én úgy emlékszem ha benyomtam a klímát tavaly nyáron egyből megindult a venti is, annyi idő alatt meg csak nem mehetett 90 fok fölé a lötty. Meg ha nem kell menjen miért van rajta feszültség...

 

Régi problémám, hogy a termosztátháznál el el cseppen a tömítésnél néha emiatt vagyok ilyen beszari. Nem akarom felforralni, nehogy ott is szétnyomja nekem még jobban, de ha nektek sem kapcsol be 90 alatt, akkor holnap letekerem a tágulási tartály sapkáját, aztán megvárom. Végül is légtelenítésnek is elmegy.

 

Biztiket nem néztem, mert ha a bizti kimegy az tuti szakadás, feszültség meg csak két pont között esik. Kiment késes biztivel pláne nem lehet fesz a venti csatijában.

Akksin a saru nem volt rajta az éjjel, erre gondoltam, de ma sem ment. (Persze ma sem vártam 90 fok fölé)

 

Na jó, holnap megkínzom, ha azt mondjátok hogy 90 fokig nem indul se klímával se sehogy, de tuti? Biztos ez?

Előzmény: toji76 (69372)
toji76 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69378

Ja... motortéri bizti tábla

Előzmény: toji76 (69377)
toji76 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69377

F1 10 A Motorhûtô csoport - kiegészítô fûtés - automata sebességváltó vezérlôegysége - tolatólámpa

F8 20 A Motor vezérlôegység - motorhûtô csoport (relék)

F15 30 A Motor ellenôrzés

F18 40 A Légkondicionálás ventillátora

 

Ezek a használati útmutatóból vannak...

Előzmény: toji76 (69374)
toji76 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69376

Azaz leszo....tam érte valakit, átvitt értelemben

Előzmény: toji76 (69375)
toji76 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69375

Citroen szervizben kapott belső nem kiadható szervizes kapcsolási rajz alapján.

Előzmény: toji76 (69374)
toji76 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69374

Motortéri bizti tábla MF1 biztosító 50A hűtőventillátor csoport....

Motortéri bizti tábla F18 40A légkondi ventillátor.....

 

Előzmény: toji76 (69372)
toji76 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69373

Az a klíma nyomás érzékelője.

 

A vízhőfok és a műszer vizhőfok mérője a termosztát házban van egymás mellett a 2, az egyik talán zöld a másik is vagy zöld vagy kék színű

Előzmény: akkurátus82 (69371)
toji76 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69372

Nos.....több lehetőség is van

 

1. A ventillátor 93-94 fok körül kapcsol be, azaz a 90 fokos jelzés fölé kell mennie a mutatónak kb. a mutató szélességével.

2. egy kábel az akkuról bevezetve az utastérbe egy kapcsolón keresztül és te kapcsolgatod a ventillátort.

3. bizti tábla van elégve ahonnan a betáp indul....

4. BSI letiltotta a kimenetet zárlat-túláram miatt, ilyenkor fesz meglehet, de áramerősség nincs. Tudod próbálni refi izzót ráteszed a ventillátorra menő vezetékre, és ha világít akkor a kimenet okés, ha nem akkor lehet letiltotta.

5. Hőgomba nem kapcsol....

 

- Ha nem világít....1. bizti tábla elégett, biztosítója kiment (50A) motortéri bizti tábla ha jól emlékszem, középen van 2 nagy biztosító. 2. BSI letiltott...

 

BSI reset, egy éjszakára leveszed az akksi sarut.

 

A reflektor izzót próbáld legelőször az sok támpontot ad....minden mást utána, ja meg a biztijét nézd meg, műszerrel ellenállás méréssel, mert van az amikor jónak látszik és hajszál repedés van rajta, én már jártam így pont a hűtő ventilátorral, csak fiat temprán. Hajszál elégés volt rajta körömmel kihatottam az egyik felét, bár ebben burkolt biztosító van.

 

Aztán referálj itt nekem....

 

A BSI egy tranzisztoros kapcsoló nem relé, azaz elektronikusan kapcsol le így lehet van feszültség csak áramot nem enged átfolyni a kimeneten.

 

A legvégső megoldás legalább 50A-es árammérőn keresztül meg kell mérni a direktben járatott ventillátort, mert lehet hogy jár de túlárammal vagy zárlati árammal megy ezért a BSI lezárja a kimenetetét. Jó ventillátor nem nagyon vesz fel 20-30A-nél nagyobb áramot.

 

Ha a próba jól megy bekapcsolás után az izzónak teljes fénnyel világítania kell.....

 

 

Villanyász vagyok megkeressük a problémát. Hol laksz én dunaújvárosi vagyok?

Előzmény: akkurátus82 (69370)
akkurátus82 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69371

Ez a csati, (amit egyszer már próbáltam fotózni csak nem látszott) ázott el, mert pont rácsöpögött a légtelenítő cső csonkjától a fagyálló. Emiatt cseréltem ki a csövet. Ez a hőmérséklet érzékelő nem? Ha a műszerfalon szépen megy fel a víz hőmérséklete akkor ez rendben kell legyen igaz?

Ezen agyalok, hogy itt esetleg lehetett átmenetileg zárlat a víztől...

 

hát lehet feladom, hihetetlen

Előzmény: akkurátus82 (69370)
akkurátus82 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69370

azt kapcsolgattam többször is ki/be, mire felmelegedett a víz 80 fok fölé

 

Srácok azt hol/hogy a legegyszerűbb elérni normál esetben, hogy egyfolytában menjen a venti? pont nagyon mennem kéne BP-re holnap... tesztnek sem lenne utolsó valahogy áthidalni az egész hóbelevancot, hogy elöl a lökös alatt vajon jó e az a vezetékrész, mert ott bent is van egy csati, csak azt ott nem érem annyira el, hogy szét tudjam húzni. Azt lehet tudni a 3 reléről, hogy melyik mikor húz meg? Nem hiszem el, hogy egy ilyen faék egyszerű dolog így meg tud szívatni.

Előzmény: idiotaindex (69369)
idiotaindex Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69369

klima ne menjen, ugy probald

Előzmény: akkurátus82 (69368)
akkurátus82 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69368

 

tuti ez a 3 relé játszik? Mind a hármat szétpattintottam, megnéztem egyik sincs elégve. 12V ott volt a venti csatlakozójában, többször megnéztem. A kiszerelt venti egy kábellel közvetlenül az akkuról felpörgött.

Most már össze van forrasztva és le van zsugorcsövezve a venti, nincs csatlakozója, mert azt hittem abban lazza valamelyik saru. Én azt már szét nem szedem csak azért, hogy izzóval műterheljek. Nem tudom mi a rák.

Nem értem hogy lehetne rossz a venti, ha egyszer felpörgött. Lehet felcseréltem a polaritást és a másik irányba még megy de a jó irányba meg nem, de nem hiszem, emlékszem hogy figyeltem. Nem cseréltem fel, nem tudom, meg eleve nem egy relén múlik nem? Ha magas a vízhőfok, vagy ha bekapcsolom a klímát akkor pl. nem ugyanaz a relé húz meg gondolom. De se a klímával se a vízre nem kapcsol be. Vártam majdnem 90 fokig, már rég mennie kellett volna. Klíma is be volt kapcsolva végig.

 

Előzmény: toji76 (69367)
toji76 Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69367

Igen ha a relé érintkezője elég akkor nem zár rendesen, és a fesz megjelenik de komolyabb áram nem tud átmenni rajta.

Előzmény: akkurátus82 (69365)
FeZ_ Creative Commons License 2020.06.04 0 0 69366

A 12V-ot mérted műszerrel vagy tesztelted próbalámpával ? Ha műszerrel mérted, akkor most nézd meg egy komolyabb teljesítményű izzót (én H7-et szoktam használni) rákötve (a másik felét meg testre) !

Ha teljesen jól világít az izzó, akkor ez a rész rendben van. Ha nem világít rendesen, akkor a ventilátort sem tudja megpörgetni. Valahol kontakt hiba van vagy sérült a kábel és elkorrodált. 

Nem emlékszem az előzményre, bocsi, de a ventilátor tuti jó ugye ?

Ha igen, akkor érdemes lenne megnézni még, hogy a testelése is rendben van-e. Ezen kívül még nagy ritkán előfordulhat kábelhiba is a relé a ventilátor között. Ezt is ki kéne mérni.

 

Előzmény: akkurátus82 (69365)
akkurátus82 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 69365

Ventivel a sírógörcs határán vagyok. Létezik, hogy úgy fossa el magát a relé, hogy meghúz, ott az aljzatában a ventinek a 12V, de annyi áram viszont nem tud folyni ennek ellenére, hogy a venti felpörögjön? 

Mert ma odáig jutottam, hogy már levágtam a lengő csatlakozót a venti vezetékéről és fixen beforrasztottam zsugorcsővel, szóval ott most tuti érintkezik. Mielőtt ráforrasztottam ott volt a fesz a vezetéken, összeszereltem és nem megy. Sírok komolyan, ha kiderül, hogy csak a relé szívat, ami 1 perc lett volna... hát instant fejlövés.

 

A csövet megoldottam, tettem rá 16mm-es belső átmérőjűt. Az faszán felmegy a hűtő csonkjára, úgy felszorul, hogy utána leszedni sem lehet, csak levágni, de tettem rá bilincset is biztos ami biztos. Így nem ereszt az tuti. Tartálynál csőre cső, széles bilinccsel. Majd lefotózom, simán elmegy gyárinak is ott is. Ez a része jó lett. Szoknyát viszont lehet kéne rá tenni, hogy a rezgéstől nehogy elvékonyodjon az oldala. Egyelőre az még nincs rajta.

Előzmény: toji76 (69364)
toji76 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 69364

Nézegetem..nézegetem....esetleg a radiátorról le van törve a csöcs és azért van rázsugorítva valami, akkor viszont radiátor csere van.

Előzmény: toji76 (69363)
toji76 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 69363

Hopp....megnéztem nem egyről beszélünk, a tartály vékony csöve itt a kép jobb szélén a bilincses csatlakozó. A nyilad valahova máshova mutat...nem tudnál jobb képet készíteni róla?

 

Mondjuk a tartály felé menő a radiátori oldal is rázsugorított valami.....az egyébként mindkét végén 10mm belső átmérőjű cső.

Előzmény: akkurátus82 (69353)
VargaGyula1948 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 69362

Már régóta keresek az első képen látható takaró fedelet amelyik a reléház alatt van és védi a generátort a szembejövő csapadéktól. Ha tudod nélkülözni szívesen megvásárolnám. 30 2868517 a telefonszámom.Ha adsz egy elérhetőséget megkeresnélek . Előre is köszönöm Varga Gyula 1948.

Előzmény: joco81 (69344)
Hf1968 Creative Commons License 2020.06.03 0 0 69361

Rámegy. Most cseréltem, 8mm-es benzincsövet tettem fel. Az pedig nem nagyon tágul a szövetbetét miatt. Melegíteni sem kellett, szorosan rá ment.

Előzmény: toji76 (69360)
toji76 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 69360

Ha jól látom a képen akkor a hűtőn a csatlakozó önzáró bepattanós csatlakozó, annak 10mm a csöcs mérete, de oda csatlakozó kellene.

Előzmény: toji76 (69359)
toji76 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 69359

A csőre cső nem fér el a tartály csatlakozón és a nyomás is lehet szétnyomja. Tágítót is lehet kapni fém formátumban, de műanyagban is, azt meg kertigép boltban.

 

Megnézem holnap az enyémen hogyan is van ez a cső meg a csatlakozása.

 

Ventillátor.....az hogy a relé meghúz még nem biztos hogy átadja a villanyt rendesen az érintkezője. A relé sapkája kis csavarhúzóval leppatintható nézd meg nincs-é az érintkező elégve.

Előzmény: akkurátus82 (69358)
akkurátus82 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 69358

és a 8-ast azt hőlégfúvóval vagy valamivel rá lehet melegíteni a hűtőre? Mert a hűtő csonkja az nem 8-as, az vastagabb, arra nem fog felmenni, ha csak 8mm a cső belső átmérője. A tartályra rámenne, azon vékony a csonk.

 

Az átfutott az agyamon, hogy a tágulási tartályon rajta hagyom ezt a csövet és csőre cső, így ennek a falvastagságával megnövelném a tartály csonkjának keresztmetszetét és akkor végig egy vastagabb gumicsővel mindkét végén bilinccsel.

 

á fakkivan, hogy nincs ennek egy gyári csöve, amit az ember kirendel cikkszámra aztán kész

 

...azért köszönöm, hogy próbálsz segíteni, holnap valahogy megpróbálom, mára már elegem van belőle így, hogy a venti még mindig rossz, szétszedve meg jó ...fúúúj az ilyet... phöjj

Előzmény: toji76 (69357)
toji76 Creative Commons License 2020.06.02 0 0 69357

Lehet kapni folyóméterre 8mm belső átmérőjű gumicsövet, abból vegyél, pár száz ft métere. Általában autós boltban is kapni, de motoros boltban biztosan.

Előzmény: akkurátus82 (69356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!