Igen kb. ilyen állásban kell indulnia a ventilátornak, ha klíma nélkül nem indul, akkor a termosztát házban az gomba lehet a ludas. Nem tudom melyik, de az egyik a műszernek a másik a computernek adja a hőfokot és az indítja a ventillátort.
Megküzdöttem vele. Hazaértem, nem állítottam le, de az alapjárattal csak eddig tudtam feltornászni a mutatót. Semmi, nem indul a venti. Ahogy felnyitottam a gépháztetőt, hogy megnézzem a csöveket minden frankó e ezen a hőmérsékleten máris rögtön visszament a mutató 90-re. Gyors visszazártam, hogy ne kapjon levegőt meg mellé 2-3 ezren forgatom üresben, de csak nem megy feljebb, csak nem megy. Vagy 10 percig vacakoltam vele, aztán benyomtam a klímát és akkor elindult a venti. Igazából nem tudom, hogy most melyik kapcsolta be végül, de mindegy is, jó az áramkör, forog ez az átok az a lényeg.
Biztos így a jó, ha a mérnökök ezt állítják be, de szerintem ez így nagyon akksigyilkos.
Akkor már legalább egy kisebb ventit tehettek volna az akksikosár falára, ha már ennyire főzik a motorral a motorteret.
Na, mindegy még egy féklámpát kell cserélnem, aztán mehet a vizsgára. Most még a dudám is szól, persze az is mindig kontaktos, de az legalább úgy elrohadt, hogy mutatta magát hol nem érintkezik. Ott nem volt kérdés, hogy a a kormánykapcsoló vagy a kürt felöli vége.
Hehe....jó pap holtig tanul és a fejfára az van vésve hogy "Tanulmányait befejezte".
A rendszer menet közben (menetszél hűtés), 88 fokot tart hivatalosan, a ventilátor 1 fokozata 93 foknál, a 2 fokozat 95 foknál kapcsol.
A klíma meg a gáz nyomás növekedésre kapcsolja a ventilátort.
Ha rendbe rakod, lesz egy jó autód még sokáig, az hogy előtted gányolták az szar ügy. Kuplung szettet kapsz már 22.000 körül, olasz starlight-ban, nekem az van és nagyon jó gyári minőségű cseredarab.
Ladánál, ahol nincs nyomás a rendszerben ott 88 foknál kapcsol a hűtés, ezekben a nyomás alatti rendszerekben mindig 90 fok fölött kicsivel
Kikerestem, bár 20 éve vizsgáztam, de a mai napig Kresz vizsgán "80-95 fok között ideális a hűtőfolyadék hőmérséklete" a helyes válasz. Biztos innen vettem a hülyeséget, de hogy most miért nem kerestem rá? A hülye klíma miatt.
Istenem autónál valahogy mindig megy ez a pánikolás. Már tavaly is éppen hogy hűtött valamit a klíma, évek óta tölteni kéne. Tuti hogy nem ideális a nyomás benne.
Én meg még a csatlakozót is levágtam, Istenem mekkora barom vagyok, hát ezért kell hozzá érteni és nem értetlenül hozzányúlkálni csak csinálja ezt a kuplung kiemelő villa, hogy ha nagy gázzal csúsztatom a kuplungot akkor néha lent marad és fellazul a bowden.
Eljárok vele, amióta új a bowdenház és figyelek rá, hogy egyesben-kettesben nem adok sok gázt, de régen meg kéne már kuplungozni, csak olyan vacak állapotú az autó többi része, hogy ez már gazdasági totálkár és emiatt...
Elkezdtem én életben tartani és ez így megy. A korábbi tulajok nem törődöm gányolása és a saját hülyeségem együtt nem kicsit megnehezíti a dolgot.
Ne haragudjatok már, hogy telesírtam a fórumot, ezzel kellett volna kezdeni. 93 fok, ó a csába.
Létezik hogy csak 90 felett kapcsol be? Lehet hogy már régen jó, csak nem vártam eleget?
Biztos nem 80 fok? Valamiért nekem 80 van meg. Nektek hol kapcsol?
Én úgy emlékszem ha benyomtam a klímát tavaly nyáron egyből megindult a venti is, annyi idő alatt meg csak nem mehetett 90 fok fölé a lötty. Meg ha nem kell menjen miért van rajta feszültség...
Régi problémám, hogy a termosztátháznál el el cseppen a tömítésnél néha emiatt vagyok ilyen beszari. Nem akarom felforralni, nehogy ott is szétnyomja nekem még jobban, de ha nektek sem kapcsol be 90 alatt, akkor holnap letekerem a tágulási tartály sapkáját, aztán megvárom. Végül is légtelenítésnek is elmegy.
Biztiket nem néztem, mert ha a bizti kimegy az tuti szakadás, feszültség meg csak két pont között esik. Kiment késes biztivel pláne nem lehet fesz a venti csatijában.
Akksin a saru nem volt rajta az éjjel, erre gondoltam, de ma sem ment. (Persze ma sem vártam 90 fok fölé)
Na jó, holnap megkínzom, ha azt mondjátok hogy 90 fokig nem indul se klímával se sehogy, de tuti? Biztos ez?
1. A ventillátor 93-94 fok körül kapcsol be, azaz a 90 fokos jelzés fölé kell mennie a mutatónak kb. a mutató szélességével.
2. egy kábel az akkuról bevezetve az utastérbe egy kapcsolón keresztül és te kapcsolgatod a ventillátort.
3. bizti tábla van elégve ahonnan a betáp indul....
4. BSI letiltotta a kimenetet zárlat-túláram miatt, ilyenkor fesz meglehet, de áramerősség nincs. Tudod próbálni refi izzót ráteszed a ventillátorra menő vezetékre, és ha világít akkor a kimenet okés, ha nem akkor lehet letiltotta.
5. Hőgomba nem kapcsol....
- Ha nem világít....1. bizti tábla elégett, biztosítója kiment (50A) motortéri bizti tábla ha jól emlékszem, középen van 2 nagy biztosító. 2. BSI letiltott...
BSI reset, egy éjszakára leveszed az akksi sarut.
A reflektor izzót próbáld legelőször az sok támpontot ad....minden mást utána, ja meg a biztijét nézd meg, műszerrel ellenállás méréssel, mert van az amikor jónak látszik és hajszál repedés van rajta, én már jártam így pont a hűtő ventilátorral, csak fiat temprán. Hajszál elégés volt rajta körömmel kihatottam az egyik felét, bár ebben burkolt biztosító van.
Aztán referálj itt nekem....
A BSI egy tranzisztoros kapcsoló nem relé, azaz elektronikusan kapcsol le így lehet van feszültség csak áramot nem enged átfolyni a kimeneten.
A legvégső megoldás legalább 50A-es árammérőn keresztül meg kell mérni a direktben járatott ventillátort, mert lehet hogy jár de túlárammal vagy zárlati árammal megy ezért a BSI lezárja a kimenetetét. Jó ventillátor nem nagyon vesz fel 20-30A-nél nagyobb áramot.
Ha a próba jól megy bekapcsolás után az izzónak teljes fénnyel világítania kell.....
Villanyász vagyok megkeressük a problémát. Hol laksz én dunaújvárosi vagyok?
Ez a csati, (amit egyszer már próbáltam fotózni csak nem látszott) ázott el, mert pont rácsöpögött a légtelenítő cső csonkjától a fagyálló. Emiatt cseréltem ki a csövet. Ez a hőmérséklet érzékelő nem? Ha a műszerfalon szépen megy fel a víz hőmérséklete akkor ez rendben kell legyen igaz?
Ezen agyalok, hogy itt esetleg lehetett átmenetileg zárlat a víztől...
azt kapcsolgattam többször is ki/be, mire felmelegedett a víz 80 fok fölé
Srácok azt hol/hogy a legegyszerűbb elérni normál esetben, hogy egyfolytában menjen a venti? pont nagyon mennem kéne BP-re holnap... tesztnek sem lenne utolsó valahogy áthidalni az egész hóbelevancot, hogy elöl a lökös alatt vajon jó e az a vezetékrész, mert ott bent is van egy csati, csak azt ott nem érem annyira el, hogy szét tudjam húzni. Azt lehet tudni a 3 reléről, hogy melyik mikor húz meg? Nem hiszem el, hogy egy ilyen faék egyszerű dolog így meg tud szívatni.
tuti ez a 3 relé játszik? Mind a hármat szétpattintottam, megnéztem egyik sincs elégve. 12V ott volt a venti csatlakozójában, többször megnéztem. A kiszerelt venti egy kábellel közvetlenül az akkuról felpörgött.
Most már össze van forrasztva és le van zsugorcsövezve a venti, nincs csatlakozója, mert azt hittem abban lazza valamelyik saru. Én azt már szét nem szedem csak azért, hogy izzóval műterheljek. Nem tudom mi a rák.
Nem értem hogy lehetne rossz a venti, ha egyszer felpörgött. Lehet felcseréltem a polaritást és a másik irányba még megy de a jó irányba meg nem, de nem hiszem, emlékszem hogy figyeltem. Nem cseréltem fel, nem tudom, meg eleve nem egy relén múlik nem? Ha magas a vízhőfok, vagy ha bekapcsolom a klímát akkor pl. nem ugyanaz a relé húz meg gondolom. De se a klímával se a vízre nem kapcsol be. Vártam majdnem 90 fokig, már rég mennie kellett volna. Klíma is be volt kapcsolva végig.
A 12V-ot mérted műszerrel vagy tesztelted próbalámpával ? Ha műszerrel mérted, akkor most nézd meg egy komolyabb teljesítményű izzót (én H7-et szoktam használni) rákötve (a másik felét meg testre) !
Ha teljesen jól világít az izzó, akkor ez a rész rendben van. Ha nem világít rendesen, akkor a ventilátort sem tudja megpörgetni. Valahol kontakt hiba van vagy sérült a kábel és elkorrodált.
Nem emlékszem az előzményre, bocsi, de a ventilátor tuti jó ugye ?
Ha igen, akkor érdemes lenne megnézni még, hogy a testelése is rendben van-e. Ezen kívül még nagy ritkán előfordulhat kábelhiba is a relé a ventilátor között. Ezt is ki kéne mérni.
Ventivel a sírógörcs határán vagyok. Létezik, hogy úgy fossa el magát a relé, hogy meghúz, ott az aljzatában a ventinek a 12V, de annyi áram viszont nem tud folyni ennek ellenére, hogy a venti felpörögjön?
Mert ma odáig jutottam, hogy már levágtam a lengő csatlakozót a venti vezetékéről és fixen beforrasztottam zsugorcsővel, szóval ott most tuti érintkezik. Mielőtt ráforrasztottam ott volt a fesz a vezetéken, összeszereltem és nem megy. Sírok komolyan, ha kiderül, hogy csak a relé szívat, ami 1 perc lett volna... hát instant fejlövés.
A csövet megoldottam, tettem rá 16mm-es belső átmérőjűt. Az faszán felmegy a hűtő csonkjára, úgy felszorul, hogy utána leszedni sem lehet, csak levágni, de tettem rá bilincset is biztos ami biztos. Így nem ereszt az tuti. Tartálynál csőre cső, széles bilinccsel. Majd lefotózom, simán elmegy gyárinak is ott is. Ez a része jó lett. Szoknyát viszont lehet kéne rá tenni, hogy a rezgéstől nehogy elvékonyodjon az oldala. Egyelőre az még nincs rajta.
Hopp....megnéztem nem egyről beszélünk, a tartály vékony csöve itt a kép jobb szélén a bilincses csatlakozó. A nyilad valahova máshova mutat...nem tudnál jobb képet készíteni róla?
Mondjuk a tartály felé menő a radiátori oldal is rázsugorított valami.....az egyébként mindkét végén 10mm belső átmérőjű cső.
Már régóta keresek az első képen látható takaró fedelet amelyik a reléház alatt van és védi a generátort a szembejövő csapadéktól. Ha tudod nélkülözni szívesen megvásárolnám. 30 2868517 a telefonszámom.Ha adsz egy elérhetőséget megkeresnélek . Előre is köszönöm Varga Gyula 1948.
A csőre cső nem fér el a tartály csatlakozón és a nyomás is lehet szétnyomja. Tágítót is lehet kapni fém formátumban, de műanyagban is, azt meg kertigép boltban.
Megnézem holnap az enyémen hogyan is van ez a cső meg a csatlakozása.
Ventillátor.....az hogy a relé meghúz még nem biztos hogy átadja a villanyt rendesen az érintkezője. A relé sapkája kis csavarhúzóval leppatintható nézd meg nincs-é az érintkező elégve.
és a 8-ast azt hőlégfúvóval vagy valamivel rá lehet melegíteni a hűtőre? Mert a hűtő csonkja az nem 8-as, az vastagabb, arra nem fog felmenni, ha csak 8mm a cső belső átmérője. A tartályra rámenne, azon vékony a csonk.
Az átfutott az agyamon, hogy a tágulási tartályon rajta hagyom ezt a csövet és csőre cső, így ennek a falvastagságával megnövelném a tartály csonkjának keresztmetszetét és akkor végig egy vastagabb gumicsővel mindkét végén bilinccsel.
á fakkivan, hogy nincs ennek egy gyári csöve, amit az ember kirendel cikkszámra aztán kész
...azért köszönöm, hogy próbálsz segíteni, holnap valahogy megpróbálom, mára már elegem van belőle így, hogy a venti még mindig rossz, szétszedve meg jó ...fúúúj az ilyet... phöjj
Lehet kapni folyóméterre 8mm belső átmérőjű gumicsövet, abból vegyél, pár száz ft métere. Általában autós boltban is kapni, de motoros boltban biztosan.