Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10121
Na igen, ha egy autós átmegy a piroson akkor 99%-ban megússza hiszen csak akkor bukik meg vele ha éppen ott és akkor rendőr van és látja. Illetve ha fényképezős a lámpa és lekapja és még a rendszám is olvasható.

Egy mozdonyvezető ha "átmegy a piroson" azaz vasutas nyelven meghalad egy vörös jelzőt akkor azt azonnal észreveszik, adatrögzítő van a mozdonyban, kiderül és bizony egy ejnye-bejnye ilyet többet ne csinálj a minimum, de szinte biztos, h komolyabb bünti is jár érte. Ha gyorsabban megy mint kéne.
Előzmény: cs1014 (10120)
cs1014 Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10120
Szvsz fajlagosan egy közúton közlekedő nagyságrendekkel többször sért meg közlekedési szabályt, mint a vasúton forgalomban résztvevők.
Vegyük csak a sebességet. Hányan mennek lakott területen belül legfeljebb ötvennel? A vasúton egész más a mérce, és a visszakövethetőség sem elhanyagolható tényező.
Előzmény: manhattani (10117)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10119
A kutyák-macskák kifejezetten szabálytalanul közlekednek :-)
Előzmény: Chemotox (10118)
Chemotox Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10118

Korábbi hozzászólásodban kimondottan a mozdonyvezetőket említetted, nem a vasutat általában...a közúton sem csak autósok vannak, vannak motorosok, biciklisek , gyalogosok, kutyák-macskák...stb...ha ezt összeadjuk?  :)

 

Előzmény: manhattani (10117)
manhattani Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10117

Nem ócsárolok senkit, épp azt úntam meg, hogy a vasutasok ócsárolják a közutasokat :-)

 

Nem az egységnyi idő számít, mert sokkal-sokkal több közúti jármű jár, mint vasúti, hanem az egy utazásra, vagy mondjuk 100 km-re eső szabálytalanságok száma. Bár ha összeadjuk, hogy mennyit a mozdonyvezető, mennyit a vonalon a forgalmisták, nomeg a kalauzok... :-))

Előzmény: Chemotox (10115)
Chemotox Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10116

Azért egy "B" kategóráit a nagy többség meg tud szerezni...akkor is, ha csak 8-adszorra sikerül...

A mozdonyvezetőijogosítványt nem lehet egy lapon említeni vele, de ezt csak azok tudják, akik rendelkeznek mindekttővel...

Előzmény: manhattani (10112)
Chemotox Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10115

"Igen, sokat szabálytalankodnak, de nem igaz, hogy mindig mindenki, és az sem biztos, hogy több szabályt sértenek, mint a mozdonyvezetők 100 km-re vonatkoztatva..."

 

Nem tudom mi bajod a mozdonyvezetőkkel és azt sem hogy miért kell itt a fórumon ócsárolni őket.

A közúti közlekedési morálról semmi jót nem lehet elmondani. Abban is biztos vagyok, hogy sokkal több szabályt szegnek meg közúton egységnyi idő alatt, mint vasúton, csak már fel sem tűnik senkinek, kivéve a kirívó eseteket..

Előzmény: manhattani (10114)
manhattani Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10114

Nem biztos. A zsúfolt városokban autózók a közúti jelzőlámpa jelzését használják rosszra, ahogy a HVG írta: néha a piros első 1-2 mp-e alatt is átmennek. Márpedig villanyrendőr mellett gyakrabban mennek el autók, mint útátjáróban. Meg gyakrabban szegik meg a zebrára vonatkozó szabályokat.

 

Igen, sokat szabálytalankodnak, de nem igaz, hogy mindig mindenki, és az sem biztos, hogy több szabályt sértenek, mint a mozdonyvezetők 100 km-re vonatkoztatva...

Előzmény: Törölt nick (10113)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10113
"Vannak közúti szabályok, amiket az autósok gyakrabban szegnek meg, mint a többit."

Ilyenek pl. avasúti átjáróra vonatkozó szabályok.
Előzmény: manhattani (10111)
manhattani Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10112

>Még 1 dolog autót mindenki vezethet.:-((

.

Nono...

Előzmény: 95 55 2241 152-4 (10108)
manhattani Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10111

Igen, van autós, amelyik megszeg szabályokat. Vannak közúti szabályok, amiket az autósok gyakrabban szegnek meg, mint a többit. De csak az autósok szegnek szabályokat?

 

A vasúton mindig, minden szabályt betartanak? Nem azt mondjátok, hogy akkor leállna a vasút?

Baleset után a vizsgálat mindig szabályszegések sorát hozza elő. Rengeteg szabályt megszegnek, de (szerencsére) csak ritkán lesz belőle baleset (több dolog együttállása kell hozzá).

 

Nem vagyok biztos benne, hogy melyik közlekedési ág vethetne a másik szemére... Nem te vagy elfogult? :-)

Előzmény: v431185 (10109)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10110
Ez igaz, nekem is mondta már rendőr. Ő is utál a kinthagyott 30-as táblánál traffizni, de ha oda küldik ,h ezt csinálja nem mondhatja, h nem, mert akkor másnap már nem kell bemenie. Tudjátok ott fentről könnyű meghozni ilyen döntéseket úgyis azokon csattan az ostor ( meg a jogos népharag) akik legalul állnak és végrehajtják.
Előzmény: ZE (10107)
v431185 Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10109
Egy ilyen elfogult közutas mit keres vasutas fórumon???

"Fejben kicsit számolgattam: lehet, hogy jobb a szabálybetartási %-uk, mint a mozdonyvezetőknek... :-))"
NE röhögtess! Hányan tartják be pl városban az 50-t? Vagy hány olyan autóst látsz, aki 40-el (lakott terület 30) közelíti meg a vasúti átjárót, ha a fénysorompó fehéren villog?

Az a probléma, h nem veszik komolyan a vasutat!
TUDATOSAN mennek át a piroson, csak néha nem sikerül...
Előzmény: manhattani (10105)
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10108

Ez így nagyon álltalános összehasonlítás és ezért nem is reális egyébbként én vezetek mind a kettőt /plussz még háztartást is.:-D/,van összehasonlítási alapom.

Még 1 dolog autót mindenki vezethet.:-((

 

 

Előzmény: manhattani (10105)
ZE Creative Commons License 2008.11.21 0 0 10107
A közrendőr nálunk parancsot hajt végre, oda megy, és azt csinálja, amit mondanak neki. De nem csak itt van így, hidd el. A rendőr csak a meglévő jogszabályoknak (nevezett katyvasznak) próbál érvényt szerezni, illetve az azokat be nem tartókat figyelmezteti/bünteti, azaz jogalkalmazó. Az más kérdés, hogy a jog<i>alkotó</i> balf..szságai miatt az jön le az egészből, hogy a rendőr szivat.

Előzmény: doncike (10103)
v63 152 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10106
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (10100)
manhattani Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10105

>Nem okulnak a más kárából!
Pedig a
média is rendesen leközli ezeket a baleseteket

 

Most úntam meg, hogy a "vasutasok" boldogan gyalázzák a közúti vezetőket, hogy milyen hülyék, nem tudnak szabályokat betartani.

 

Úgy emléxem, az ácsi balesetet is rendesen leközölte a média, sokkal rendesebben, mint egy-egy útátjáróbeli balesetet. És? Okultak belőle a mozdonyvezetők?

 

Nem lehet, hogy valamit nagyon rosszul láttok ebben a "nem okulnak" dologban?

 

Minden vezető, akár közúti, akár sínes, szabályok-jelzők-más körülmények szerint vezet. Mivel ember, közben (általában nagyon kevés) hibát elkövet. (Az most más kérdés, hogy ha egy mozdonyvezető elnéz egy jelzőt, gyakran megfogja az EÉVB.) Egy autóvezető, míg egy órát autózik Pesten, sokkal több jelzőt lát, mint egy mozdonyvezető akárhol. És sokkal több autó megy át Pesten, mint ahány vonat Pest és pl. Miskolc között. Ezért ha az autósok jelzőfelismerési aránya jobb is, mint a mozdonyvezetőknek, több hibát követhetnek el, mint a mozdonyvezetők, egyszerűen csak mert többen vannak és több jelzőt kell megnézniük.

 

Emellett csak hab a tortán, hogy az autóvezetőnek törődni kell a járműve irányával és a körülötte lévő járművekkel is, amire egy mozdonyvezetőnek nincs sok gondja... Úgyhogy kéretik abbahagyni a közúti vezetők ócsárlását mozdonyvezetőileg. Fejben kicsit számolgattam: lehet, hogy jobb a szabálybetartási %-uk, mint a mozdonyvezetőknek... :-))

 

 

 

 

 

Előzmény: FVV-1100 (10102)
doncike Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10104

"Nekem ha épp gyalogként közlekedem, sosincs bajom az autósokkal"

 

OFF

 

Nekem még autósként is van bajom az autósokkal néha.

Ütöttek már el kis híján gyalogost pár méterre tőlem: én a belső sávban megálltam, mert a túloldalról gyalogos indult, a külső jövő autós meg nyilván azt hitte, hogy elromlott az autóm, fel sem merült benne, hogy más oka is lehet, hogy a zebra előtt álok.

 

Nem akarnám szétoffolni gyalogokkal meg autósokkal ezt a topikot, a magam részéről azzal zárnám le ezt az ágat, hogy ezek általános közlekedési kultúra problémái, nem autós, kerékpáros, gyalogos, pilóta vagy éppen vasutas problémák.

Előzmény: Grg (10091)
doncike Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10103

OFF

 

Egyszer azt mondták nekem, hogy az EU-ba valójában nem országok lépnek be, hanem egyének. Ki hamrabb, ki később, ki soha -- és persze olyanok is vannak, akik ki sem léptek belőle.

 

Hogy a "gyalogos" azért téblébol, mert féltenie kell a tyúkszaros ki életét még a zebrán is, hogy a rendőrt nem azért küldik ki, hogy segítsen, hanem hogy szívasson ... hát egyelőre itt tartunk.

 

ON

Előzmény: Törölt nick (10086)
FVV-1100 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10102
Nem okulnak a más kárából!
Pedig a média is rendesen leközli ezeket a baleseteket (lásd:Gödöllő-Isaszeg közötti legutóbbit!)
Előzmény: easa (10097)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10101
Szia Sanyi,

titkon reméltem, hogy megjelensz itt és pontosabb infókkal szolgálsz a balesettel kapcsolatban, és ebben szerencsére nem is kellett csalódnom: :)

Az említett irat megtekinthető valahol? A GySEV ugyan a Te "felségterületed", de azért érdekes lenne elolvasni az anyagot.

Előzmény: wrn30601 (10099)
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10100
wrn30601 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10099

Szia Imre,

a valóságot, vagy legalább is a hivatalos verziót a szombathelyi királyi ügyészség 1942.10.26.-i 7731/1942 számú leirata tartalmazza. Ezt se Lovas úr, se Horváth úr (Szécsey úr) nem ismerhette, mivel az utolsó ügyben érintett elhalálozása után váltak hozzáférhetővé ezek az iratok. A valóságot (hivatalos verziót) leginkább Lovas Gyula írása közelíti meg.

A légsűrítő üresjárati szelepének erős zörgéssel kisért meghibásodása okozta a fékproblémákat, ami Ce állomásról elindulva zörgésen és a légsűrítő felhevülésén kívül még más formában ott és akkor nem jelentkezett. A motor- és pótkocsi légtömlői össze voltak kapcsolva, a fékpróba rendben meg volt. Az elfogyasztott ital azonban a motorvezetőt akadályoztatta abban, hogy a jelenség következményeit, súlyosságát felmérje és megfelelően intézkedjen. A kiszabott 4 év 6 hónap büntetését leülte, dacára több rendbeli fellebbezésnek.

Előzmény: Bárdos Imre (10095)
m61-008 maki Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10098

Villamossal ütközés

M62 224 és UV 3284-3285 1991.03.08

M62 160 és 1518-5905 1983.12.06

Földkúp áttörés

M62 224 2005.11.14

M62 256 1984- a gép áttörte a földkúpot és a töltés oldalán állt meg.

Előzmény: Zolcsi67 (10094)
easa Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10097
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10096
vagy te a töltéses kipotyogásokra gondoltál? Nem olvastam el az előbb elég figyelmesen :-(
Előzmény: Zolcsi67 (10094)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10095
1942.06.30. Vönöck : GySEV BC mot 16 GySEV 112

18:20-kor az Eszterháza felől Vönöck állomásra behaladni szándékozó, majd a szembeközlekedő vonat láttán ellengőzzel fékező és a visszatolást megkezdő 231. sz. vegyesvonatba beleütközött az állomáson megállás nélkül áthaladó 218. sz. vonat. Hét ember meghalt, kb. nyolcvanan megsebesültek.
Az egy motor és két mellékkocsiból álló motorvonat késő délután indult Celldömölkről Sopronba. Motorvezetője a fék rendellenes működése miatt segélygépet kért Eszterháza állomásra, majd csökkentett sebességgel útjára indult. Út közben azután kb. 58-62 km/h-ra gyorsult és ezzel a sebességgel ütközött bele a menekülő, már visszatolásban lévő vegyesvonat mozdonyába.
A vizsgálat megállapítása szerint a motorkocsi légsűrítője romlott el, ám a rendelkezésre álló levegőkészlettel a szerelvény a fék gondos kezelése mellett biztonságban eljuthatott volna Eszterházáig. A kézifékek azonban jól működtek, ám a motor kézifékjének kezelését, illetve vészsípjelzések adásával a kalauz értesítését a vészhelyzetről és a kézifék kezelésének szükségességéről a motorvezető nem tette meg, helyette az ütközés előtt járművéből kiugrott. A összbüntetésből 4 évi és 6 hónap fegyházbüntetésre, továbbá hivatalából való elmozdításra ítélték, ezenkívül motorvonatok vezetésétől örök időkre eltiltotta.

Forrás: Lovas Gyula, a GySEV egykori üzemtörténészének összeállítása a korabeli sajtó alapján a vönöcki balesetről.

Megjelent azonban a történetnek egy másik változata is Horváth Ferenc: Hazai és külföldi vasúti balesetek (1846 - 1975) c. könyvében. Eszerint:

"Az Eszterháza felöl Vönöck állomás bejáratán álló vegyesvonatba beleütközött az állomáson megállás nélkül áthaladó 226 sz. vonat. Hat vagy hét ember meghalt, 119-en megsebesültek. A motorkocsi homlokfala, egyik oldala és belső berendezése teljesen összetört. Ennek ellenére 1944.junius 30-ra újjáépítették.
A 226. sz. vonat késő délután indult Celldömölkről Sopronba egy motor és két mellékkocsival. Mint kiderült, nem tartottak fékpróbát, így senki nem vette észre, hogy a motor és a mellékkocsik között nincs összekapcsolva a fővezeték. Vönöckre érve a motorvezető fékezett, mert menetrend szerint megállása lett volna. Mivel fékhatást - érthető módon - nem nagyon tapasztalt, még az állomásépület előtt kiugrott az alig lassuló szerelvényből, mely tovább folytatva útját át-robogott az állomáson és beleütközött a vegyesvonat mozdonyába.
A mulasztó motorvezetőt a bíróság két év börtönre ítélte."

Ezt a verziót ismerteti Szécsey István is a BC (AB) motorokról szóló művében, melyhez valószínűleg a Horváth könyv szolgáltatta a forrást.

Ismerve azonban a Horváth könyv pontatlanságát és az abban szereplő rengeteg tévedést (hibás dátum, baleset lefolyásának és okának téves ismertetése, stb.) feltételezésem szerint a Lovas Gyula-féle sajtóválogatásban leírtak közelebb állhatnak a valósághoz.


Előzmény: BCmot (10090)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10094
Gépszámokat fejből nem tudok (talán majd B.I. Topictárs), de 3 baleset van meg az emlékeimben. Kettő még akkor történt, amikor a Köteles utcai Kis-Burma átmenet még megvolt, mindkét alkalommal villamost gázolt a mozdony, szerencsére kocsizíni menetet, utas nem tartózkodott rajtuk. A harmadik talán 1-2 éve(?) volt, akkor a földkúpot túrta ki.
Előzmény: Norbeee1980 (10093)
Norbeee1980 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10093
Arról érdeklődnék, hogy Ferencváros Keleti-rendező kihúzóvágányáról az elmúlt évtizedekben lepottyan egy pár M62-es ezek mikor történtek, és melyik gépekkel?
Valamint, hogy a fradiban a 255, és 227-en kívül történt-e még szergelyekkel baleset a közelmúltban.
m41 2197 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 10092
Tévedésben élsz,a "Térköz állj-t" Ő,a forgalmista maga tudja nyomni.Pont arra találták ki hogy azonnal tudjon intézkedni.
Előzmény: zmagix (10089)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!