Keresés

Részletes keresés

bereizoli Creative Commons License 2008.08.07 0 0 8322
Hát igen... biztos a vonat volt rossz helyen...
Előzmény: Törölt nick (8315)
Chapadj Creative Commons License 2008.08.07 0 0 8321
Akkor ezt add össze: Debrecenből egy tűzeset miatt megszűnt a vonali fénysorompók táplálása. Így azok, úgymond "takarék"-on vannak, éspedig alapállásban nincs villogó fehér, de ha a behatási pontot eléri a vonat, akkor feléled a berendezés (villogó vörös, sorompó le). Majd a vonat elhaladása után újra alapállásba megy a sorompó.
És az autósok többsége óvatos a sötét fénysorompónál
Előzmény: bereizoli (8294)
FVV-1100 Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8320
"Amúgy lehet, hogy ők is jobban értenek hozzá, mint az egy-két óra után nyilatkozó közlekedési miniszter..."


-Mesterem!!!Annál CSAK többet lehet érteni a szakmához!

Tudod:Nem állunk le szellemi párbajra fegyvertelennel...!!!
Előzmény: Vendégsín (8311)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8319
Ne tőlem kérdezd, nem én írtam! :-S
Egyébként jó kérdés. Én eddig Tiszáról, ill. Tisza-tóról hallottam (no, meg néhány holtágról).
Előzmény: Törölt nick (8318)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8318
Mióta horgásztó a Tisza?
Előzmény: Törölt nick (8315)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8317
Nem nálam kell keresni az elsodrási határ fogalma ismeretének hiányát. :-)
(Főleg, hogy én az említett csík "belső" oldalán közlekedem, általában).
Előzmény: she who (8316)
she who Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8316
Nem azért van a peronokon fehér csík, hogy tudd meddig ér a "keze"?
Előzmény: Törölt nick (8315)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8315
Kinyúlt a gonosz tehervonat keze, és belelökte a vízbe a szerencsétlen fiút. :-( Ilyen megfogalmazást, anyám! :-((((
Előzmény: she who (8314)
she who Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8314
Blikk 2008.06.10.
bereizoli Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8313
"egy InterCity szerelvény jegyvizsgálója jelentette mobiltelefonon, hogy Csibrák és Dúzs között erős oldalirányú lökést érzékelt"


Jöjjön el a KÖFI-be az a jegyvizsgáló Nyíregyháza és Mezőzombor közé...állandóan csak telefonálgatni fog!
gumidani Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8312

Szerintem ő nem a hozzáértés mértékére gondolt. Abban nyilván a gyakorlott szakembereké a pálma. Ellenben a nyilvánosságra kerülő "vizsgálati eredmény" hitelessége kétséges, ha azt a dologban (akár büntetőjogilag is) érdekelt fogalmazza meg.

Te milyen sűrűn szoktál találkozni olyan emberrel, aki magától egyenesen elmondja, hogy miben hibázott?   

Előzmény: Vendégsín (8311)
Vendégsín Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8311

nem hiszek egy MÁV-os belső vizsgálatban

 

Nézőpont kérdése. A vizsgálat megállapításai, illetve az annak alapján tett, vagy nem tett intézkedések függvényében.

 

Amerikában sem a vasúttársaságok vizsgálják a baleseteket hanem az NTSB.

 

Ungarisztánban nincs ilyen - a KBSZ-t egyelőre felelőtlenség lenne ilyennek tekinteni.

Amúgy lehet, hogy ők is jobban értenek hozzá, mint az egy-két óra után nyilatkozó közlekedési miniszter, vagy a kaposvári polgármester, vagy a bulvárlapok cikkírói.

Előzmény: 1347 (8310)
1347 Creative Commons License 2008.08.06 0 0 8310
Lehet hogy én vagyok negatív de nem hiszek egy MÁV-os belső vizsgálatban sem ebben az ügyben sem másban. Amerikában sem a vasúttársaságok vizsgálják a baleseteket hanem az NTSB. A szóvivőről meg jót vagy semmit.Tehát semmit!
A hetvenes években volt egy vonalas irányító aki mindennel foglalkozott.Ma már annyian vannak(vonalas,mozdony,területi,kiemelt vonatos,startos,cargós,stb),hogy sok bába közt elvész a gyerek meg az információ.
Előzmény: Vendégsín (8298)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8309
Csak az újonnan kijelölt autóbuszvonalakra vonatkozik az előírás (és ilyen persze nem sok van). A rendelet pedig nem az érintett átjáró biztosítását írja elő, hanem azt, hogy csak biztosított átjárót érintő útvonalat lehet a busz számára kijelölni.
Előzmény: division by zero (8292)
Vendégsín Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8308
de 6 perc alatt lehetett volna egy Térköz Vörös-et nyomni.

6 perc alatt sok mindent lehet.

Az egyik fórumon egy tűzoltó vetette fel néhány napja, hogy mikor mit lehetne megállítás érdekében gyorsan tenni. És a teljesen egyértelmű kérésre sem tudni a választ, pláne néhány perc alatt.

Ha a vonatkísérő mobilon jelentett valamit, igen valószínű, hogy a jelentése a személyszállítási irányítónál landolt. Mivel konkrétum nagyon nem lehetett benne, logikusan jön a vonali irányítón keresztül a mozdonyvezető becserkelése, hogy vajon ő mit tapasztalt. S ha innen netán megerősítő információ jön, akkor már csak egy telefon az állomásközbe vonatot indító forgalmi szolgálattevőnek, aki nyomja is a TM-et...

Igaz, hogy a 6 perc közben bőven eltelt.

De a hangzatos cikkek, megnyilatkozások ezért kedveltek a vizsgálattal foglalkozók körében - egy idő elteltével nyilvánvaló lesz, hogy az ellenzéki kaposvári polgármester IC-jét akarják ilyen körmönfont módon megfúrni. Ez ugyebár szenzáció a sajtónak, politikának.

Ha majd születik műszakilag megalapozott vélemény, ami az előbbit nem igazolja, egyszerre érdektelenné válik az egész.

Előzmény: bádoglovas (8305)
GyöBzs Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8307
Pedig Dancika állítólag benne volt az intézményrendszer összekutyulásában, kár, hogy nem haloot még a KBSZ-ről se...
Előzmény: Vendégsín (8298)
Infós Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8306
Má' megint a zícé... Monnyonle!
Már értem, hogy Szeged felé miért akarják megszüntetni a vegyesfelvágott vonatösszeállítást: így nem lehet mindent a zícére fogni....
(vicc)
Előzmény: r1232 (8304)
bádoglovas Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8305
Igen, ez így valószínű, de 6 perc alatt lehetett volna egy Térköz Vörös-et nyomni. Valaki lapított. :-(((
Előzmény: r1232 (8304)
r1232 Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8304
"A napilap beszámolt arról is, hogy a baleset egy InterCity szerelvény jegyvizsgálója jelentette mobiltelefonon, hogy Csibrák és Dúzs között erős oldalirányú lökést érzékelt, de a mozdony vezetője nem látott hibát. Arra pedig már nem volt idő, hogy az ezután hat perccel áthaladó, szerencsétlenül járt vonat vezetőjét értesítsék."

Akkor valószínű az lehetett, hogy az IC által keltett erőhatások miatt, az ALATT vetődött ki a vágány, ennek vezetője ezért nem látott hibát.
Előzmény: bádoglovas (8302)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8303
És eljövend az egymásramutogatások kora...
Előzmény: 1347 (8296)
bádoglovas Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8302

Egy kis mozi:

 

http://www.masiktv.hu/index.php?PHPSESSID=1f71c395b8c6bef503bd6c5b42c9bfa0&lap=xfilmekmut&xxazon=566

 

Ezen is el lehet gondolkodni:

 

http://www.origo.hu/itthon/20080805-nyomoz-a-rendorseg-a-kisiklott-vonat-ugyeben.html

 

"A napilap beszámolt arról is, hogy a baleset egy InterCity szerelvény jegyvizsgálója jelentette mobiltelefonon, hogy Csibrák és Dúzs között erős oldalirányú lökést érzékelt, de a mozdony vezetője nem látott hibát. Arra pedig már nem volt idő, hogy az ezután hat perccel áthaladó, szerencsétlenül járt vonat vezetőjét értesítsék."

Előzmény: Törölt nick (8297)
bádoglovas Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8300

Ez se semmi:

 

Kavalecz Imre:

Valószínű, hogy a sínek deformálódását a nyári hőség okozta. A megsérült szakaszt évtizedekkel korábban fektették le, s a sínek olyan állapotban voltak, hogy az itt áthaladó vonatoknak csökkenteniük kellett a sebességüket. Azt, hogy ez megtörtént-e a kisiklott vonat esetében, illetve, hogy mi okozta a balesetet, arra MÁV szakértői - várhatóan - hetek múlva adják majd meg a választ.”

http://www.nol.hu/cikk/502262/

 

Előzmény: Vendégsín (8299)
Vendégsín Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8299

A papír mindenre jó...

 

"Emellett a mozdony, illetve a vasúti kocsik műszaki állapota is közrejátszhatott a történtekben, ezért a vizsgálatnak ki kell majd térnie arra, hogy rendelkezett-e a szerelvény minden kocsija érvényes műszaki engedéllyel."

Előzmény: 1347 (8296)
Vendégsín Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8298

Antal szerint objektív feltárás csak akkor remélhető, .

Különös jelentősége lenne - mármint a cserélhető objektívnek - ha magányvasút is érintett lett volna...

 

ha nem "házon belül" a MÁV, hanem a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei végzik a vizsgálatot

 

Cipőt a tejboltból, tejet az újságostól, zöldséget a műszaki boltból - vagy Dánieltől...

Előzmény: 1347 (8296)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.05 0 0 8297
Az mv 2db "fürdőkádforma" hullámot látott a pályában...
Előzmény: 1347 (8296)
1347 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8296
A mai Népszabadság cikkből:http://www.nol.hu/cikk/502262/
Antal szerint objektív feltárás csak akkor remélhető, ha nem "házon belül" a MÁV, hanem a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei végzik a vizsgálatot.
No comment!
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8295
Üdv!
Ez nem annyira baleset, de talán még befér ide:
http://index.hu/politika/bulvar/tz2119/
bereizoli Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8294
Szerintem a fény-és félsorompóval biztosított átjárónak is megvan azért a maga veszélye. Volt már többször, hogy egy zavarban levő sorompóhoz közeledtem 15-tel úgy hogy ordított a kürt, és az autós már csak az átjáró közepén vette észre hogy jövök pedig már kb csak 100 m-re voltam. Az a baj, ha nyitva van a sorompó, nem nézik a fehér fényt hozzá. Viszont ha csak fénysorompó van, akkor meg hajlamosak átmenni a tilos jelzés ellenére is. Hülye egy paradoxon!
educator Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8293
A 20/1984 KM rendelet már előírja.
Előzmény: division by zero (8292)
division by zero Creative Commons License 2008.08.04 0 0 8292
"A 9. sz. Volán Helvéciára tartó járatát...
...nem biztosított útátjárón."
Azt mikor vezették be, hogy ahol menetrendszerinti autóbuszközlekedés van, ott biztosítani kell az útátjárókat?
Előzmény: Bárdos Imre (8287)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!