Talán a markolatfűtés biztije kiment és a komputer nem érzékeli hogy van , ezért a menü sem hozza . Ez csak tipp , lehet akár szakadás is , a canbus rendszer érdekes dolgokat csinálhat .
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki már belefutott ebbe... XT1200ZE, 2015, a menüjéből minden nyom nélkül eltűnt a markolatfűtés, úgy kompletten. Akksi saru levétel sem segített. Hogy lehet ez???
Az volt az első tűrád velünk, jól emlékszem? Vannak még emlékek ám róla - sztem nálad is :-))))
Amúgy milyen sisakot is akarok venni?? Mintha Szattisnak ugyanolyan lenne - de nem biztos, mert ő pár éve vette már. De még vki vett most ilyen O'Neil-t.
kipufogót ha zavar a rozsda meg kell csináltatni rozsdamentesre, tudok lakatost aki bevállalja reális áron, bár biztos nem lesz olyan szép mint egy gyakorlott kipufogós csinálná
szelephézag ellenőrzést amíg jól indul és nem csattog túl sok értelme nincs csinálni, bár nem sok idő és fáradság az a lényeg hogy a kupakokat ne tépd meg nagyon, inkább cserélj benne o-gyűrűt, jártam már úgy több motoron is hogy annyira meghúzták hogy utána lehetetlen volt sérülés nélkül levenni
1. ön: hogy micsodáát?? Én 8 éve szedtem szét utoljára emlékeim szerint...
2.rozsda: van! Nem indítod be :-( De ha már kifúj, akkor keress másikat, mert a műszakin nem díjazzák. Ha találsz, XT 400-ra való is jó hozzá, mert az én négyszázasomon a 600 leömlője van.
Facén Dudás Zsolt, Balassagyarmat-ot keresd meg, XT-ket bont.
3.hézag: én a "könyvelős" tudományommal inkább nem nyúlok hozzá - két éve be volt állítva, jó az még most is! :-))))) De ha vkinek van affinitása, lehet azt sűrűbben is...
Korábban már írtam az XT600E-m indítási gondjáról, amit sikerült végre elhárítanom. A hiba az önindító reléjében volt, amit cseréltem egy 660-as bontottjára, így most kifogástalanul indul.
Sajnos (szerencsére?), szétkaptam mindent, mire meggyógyult a mocim, így lenne pár technikai jellegű kérdésem a hozzáértőkhöz:
1.) Az önindító tengelyvégét, szoktátok zsírozni, vagy inkább nem, nehogy összeszedje a dzsuvát?
2.) Kipufogó rozsdásodásra van valami jó módszer? (Én tavaly fújtam le hőállóval, az egyik könyök megint rozsdásodik. Talán kifúj a kipufogó és azért?) Esetleg, tekerjem be szalaggal, hogy védje?
3.) Ha -fülre- szépen jár a motor, akkor is ellenőrzitek a szelephézagot, ha igen: milyen gyakran?
Szia Laci! Tavaly találkoztunk a mezőberényi találkozón Andor barátom jóvoltából. Úgy olvastam Mistraltól hogy Neked ilyen XT 660 Z Sáskád van még mindig. A motorod tapasztalataival kapcsolatban keresnélek. Tudnánk valamikor beszélni ezzel kapcsolatban. Esetleg tudsz egy számot adni amin elérlek pár perc beszélgetésre? Válaszod előre is köszönöm!
A kepen lathato 1983-as XT600Z Tenere-vel kapcsolatban szeretnek egy kis segitseget kerni, rendszama UAT-008. A motort meg 2003-ban adtam el, igy nezett ki akkor.
Nagyon szerettem ezt a masinat es arra gondoltam, hogy ha sikerulne megtalanom a jelenlegi tulajdonost es O eladna, akkor szivesen vissza vasarolnam. A Jarmu Szolgaltatasi Platform adatai alapjan jelenleg a tulajdonos keresere ideiglenesen ki van vonva a forgalombol. Az elerheto kepek alapjan jelenleg igy nezhet ki.
Ha esetleg valakinek van informacioja a jelenlegi tulajdonosrol es tudna segiteni a kapcsolat felveteleben annak nagyon orulnek. Elerhetosegem: csurnel@freemail.hu vagy 30/390-0916.
De ez is inkább a homokról mint a vasról, merg igazándiból semmit nem szeret homokon hajtani :-) Évente megjön pedig a kedve hozzá - olyankor megyünk egy "kis" kört (vagy oválist, a cél érdekéken mindegy is) - és eddig még mindig rájött, hogy jöbb ezt homokos izét inkább messziről-fotelből imádni :-)))
Szia. Persze a kar kozepe vége a mérvadó ;) okes akkor kíváncsi vagyok ezen típus hasznaloinak véleményére tapasztalatara! Africa Twint nincs hova tenni... egyenlőre 😂
Foleg veszprem megyében motorozom van itt terep bőven, de tavaly voltam Zöldi Attival homokbuckazni is ;)
Sziasztok! Új vagyok itt a fórumon, de tavaly már találkozhattunk a mezőberényi találkozón személyesen is Andor barátom jóvoltából. Jelenleg egy 1999-es XT 600 E a hű társam, de megfogalmazódott bennem az utódlása.
A kiszemelt gép elsősorban a 2008 utáni XT 660 Z, esetleg XT 660 X . Olyanok klubtagok véleményére lennék kíváncsi akik ilyeneket hajtanak. Pozitív és negatív vélemények, tapasztalatok egyaránt érdekelnek. Köszönöm előre is a segítséget! Kellemes Húsvétot és jó pihenést mindenkinek! ;)
Észrevettem, hogy a "relé hang" erősödik, ha behúzom a kuplungot, sőt: úgy tűnik, hogy valójában a az önindító fogaskerekének az ütését hallom a fogaskoszorún. Tehát, mintha gyenge lenne az önindító, vagy nem kapna elég kakaót. Viszont azt nem értem, hogy amikor rákötöttem egy 75Ah-s akkumulátort bikakábellel a motor aksijára, akkor sem volt változás. Remélem érintkezés, vagy vezeték hiba lesz, bár annak meg szikráznia/olvadnia kéne nem?
Természetesen, se a multiméterem, se próbalámpát, de még izzót és vezetéket sem találok sehol. Így a konkrét vizsgálat, marad a jövő hétre. Most -motorozás helyett- csak szemrevételezek, tisztogatok, meghúzok csavarokat, igazgatok. Hátha...
Ami még eszembe jutott, hogy a téli tároláskor tologattuk sokszor kis ívben (koppra tekert kormánnyal), közben talán meg/le húzódhatott valamelyik vezeték a kormány körül.
A relét az önindító "logika" vezérli, ha az kattan amikor megnyomod a varázs-gombot - akkor egyészt valsz jó a "logika", másrészt jó az önindítógomb.
A relé érintkezői kapcsolják rá az akksi VASTAG vezetékein keresztül a villanyt az önindítóra. Ha behúz, akkor a motor pozitív pólusán a +12V-ot kell mérned. Ha ott a +12, akkor mennie kell a motornak.
De ha nincs!? Akkor vagy a relé érintkezői nem zárnak : ellenállásmérőt kell rátenni és mérni, hogy amikor kattan, akkor 0 körülire kell leesni az ellenállásnak (vagyis zár) Ezután a vezetékeket kell kimérni - de azokkal nem kellene gondnak lenni...
A vastag piros "drót" fent van az akksin rendesen? (bocs triviális, de tud meglepetést okozni egy rossz érintkezés - a reléhez nem sok áram kell, az még átmegy, de az önindító teljesítménye már nem megy át a rossz érintkezésen)
Némi Youtube-os XT javításon felbátorodva, kiszedtem az önindítót, aztán kipucoltam (csak egy kevés szénpor volt benne), leteszteltem egy autó akkumulátorral, amitől úgy pörgött, mint egy fúró. Aztán visszatettem, és... semmi változás.
Még megnézem lefekvés előtt, hogy van-e delej az önindítóba menő vezetékekben (bár gondolom, hogy lesz, különben nem kattanna, amikor indítózok), aztán jelentkezem. Nincs valahol valami relé, vagy biztosíték, ami még okozhat ilyet?
+ bónusz kérdés: az önindító tengelyvégeit szokták zsírozni? Én inkább nem tettem semmi kenőanyagot, hogy ne gyűjtse be a mocskot és ne olvadhasson be a tekercsbe.
Elképzelhető,h a kuplungod már kapott a jóból! Nekem 102 ezer van a gépben kizárólag "fagyimotorozasra" használtam, de a kuplung még jól állítható! A használat módjától sok függ....