Köszönöm a választ. Személyes érintettségem a Huszti útnál van. Kivezetik-e a Husztit az aquincumi-hídhoz vagy meghagyják zsákutcának?
Igen jó lenne tudni, mert éppen most vettem ott lakást. Nem mindegy hogy csendes zsákutca vagy forgalmas főút lesz előtte.
Erre a fórura illő esemény. Igen ritkán utazok a 7-es Volvón, két-három hete mégis megesett. indulás után a csukló utáni első ajtónál a belső plexi - ami az ott ülő utas hátát védi a kinyíló ajtótól - egyszerűen atomjaira robbant. Jó része az éppen ott ülő hölgy nyakába hullott. Szerencsére semmi baja nem lett. Sofőr nem vette észre, következő megállónál előreballagtam és szóltam. Mindenki leszállt és irány a garázs.
A plexinek még csak a környékén se volt senki. A legközelebb a háttal ülő nő volt.
Problémát jelent ugyanakkor a felsővezetékek lefagyása, ami miatt a trolibuszok csak lépésben tudnak közlekedni. A 70-es, a 77-es és a 82-es trolibuszvonalakon ezért autóbuszokat is forgalomba állítottak.
Pestszentlőrincen ketten is megsérültek, amikor frontálisan ütközött a 82/A busz és egy személyautó, értesült a HavariaPress. A baleset pénteken délután, háromnegyed három körül történt a XVIII. kerületi Nefelejcs utca és a Csörötnek utca kereszteződésében. Az autó sofőrje és a busz egyik utasa megsérült, feltehetőleg mindketten könnyebb sérüléseket szenvednek.
Mely busz volt balesetes?
Ma este az elso 50É a Nyugatinal a BPI-955 Ik 435 volt. Ami feltuno hogy eddig egyeteln Ik 434 50É a FOkgyem nem mjxik mivel csak a jaratot irja ki, a vegallaomast megallokat nem? Mikora lesnek ezekis benne a rendszerben?
Tegnap este erdekes dolgot lattam este 8 fele a koruton az Ulloi utnal. Jott a os villi utasokkal mad Ik 260 busz beelall a villamos megalloba so kutaassalmmint egy villipotlo. Majd ujabb 6os Blahan, majd utan ujabb busz. Mindegyik vitte az utasokat, de minek voltak buszos erositesek?
A z itt mutatott képek után, elhatároztam magam,hogy nem teszek fel képeket Dortmund-ból (a lányom ott egyetemista) mert a képeid ugyan azt mutatja mint az enyémek csak egy kicsit más beállásban. Igy megtakaritok egy kis helyet a én web-emen. Jó képek.
Ez a belváros kellős közepén lenne, a Bajcsy Zs.-n k-ny irányban, az Árpád úton vissza. Amennyiben a helyközi busz pu. "kiköltözne" a fehérvári út elejére (a volt rakodó pu.), még nagyobb forgalma lenne, de a jelenlegi "buszméretekkel", és vonalstruktúrával bizonyos, csak a belvárost ellátó utazási igényeket nem lehet kielégíteni. Ezért jött egy City-Bus (vagy City-Tram) szerű ötlet. Ehhez sokminden kellene: megszüntetni e két utcában a perkolást, (erre talán mghozták már a városatyák az elvi határozatot). Ha így kerülne kialakításra, akkor sok parkolót kell kialakítani a belváros nyugati, ill. keleti szélénél.
Ha kis forgalmú vonalról van szó, akkor mi értelme a beruházásnak? Ha meg nagy forgalmú vonalról, akkor meg egy egy csuklós busz kiváltásához 2-3 midibusz kell! Megéri?
Miért nem trolit csinálnak inkább?
Ez ugyan nem alternatívája a vill. vonalnak, de a beruházások nagysága miatt csak ez egyik kerülhet kiépítésre.
Milyen beruházásra van szükség a midibuszokmesetén. a járműveken kívűl? Itt nem kell vaspályát építeni, sem madzagot felfüggeszteni! A buszokat, el lehetne adni, ha villamost építenének.
Be kellen vonni a vonatot is a közlekedésbe. Vissza kellene állítania körvasút hiányzó részeit, mielőtt még komolyan beépítenék! (Pu.-Gysev pu.-Szabadhegy-Rendező-Pu. körforgalom.)
Az AVM éjszakai adatmentése idején a rendszer teljesen használhatatlan. Ebből a szempontból a DIR lényegesen fejlettebb: ott nincs éjjeli üzemszünet.
Az éjszakai közlekedés nem különleges terület, aki ilyet mond, az csak védi a rossz rendszert. A jelenlegi állapot nonszensz és fel kell számolni, a forgalomirányítás nem állhat le egy percre sem, nemhogy órákra.
A hibabejelentés nem hiszem, hogy MATÁV vonalon történt, a BKV (a MÁV-hoz hasonlóan) igen kiterjedt belső telefonhálózattal rendelkezik.
A nyílt láncú URH valóban megbízhatóbb a DIR-nél és sok esetben az AVM-nél is, a 4-6 esetében is jól működik. De helyazonosítást és utólagos visszakereshetőséget nem biztosít. Mindenesetre a hangolások biztosítására pl. jó lehetne egy ilyen rendszer.
A leállás alatt csak a képernyő sötétül el, de a rádió még használható? Vagy ilyenkor se kép, se hang? E szerint tehát a "telefonos" bejelentés a hibáról egy matáv vonalon történhetett?
Mennyi ideig tart egy leállás?
Az éjszakai buszozás miért "különleges terület"? Különben is, ha ennyire nem megy, menjen éjszaka a 6-os, az nem lesz defektes! :))) Sőt, mehet a 28-as is, no meg az 56-os...
Ha az éjszakai forgalom ennyire két viszonylat járataira van alapozva (78É, 6É), valamilyen irányítás szükséges kellene, hogy legyen... Hagyományos rádión is kiválóan lehet forgalmat irányítani, csatlakozást biztosítani stb...
>Ugyanezért lesz dízel-villamos Kasselben is. Seattle-ben meg főüzemű dízel troli található. Nem azért troli ám, mert sajnálnák a pénzt olajra, hanem mert kilométereken át alagútban megy a város alatt (olyan bátran kormányoz a vezető, hogy kicsit féltem az ajtó mellett). Az alagút végén meg vége a drótnak is, a csápokat távvezérleve húzza le, a busz meg megy még vagy 30 km-t. Visszafelé meg a felemelkedő csápot egy alumíniumnak látszó terelő szépen felvezeti a drótra, az egész nem tart 30 mp-ig. Ekkora buszokat + légkondi nem lehetne akkumulátorról hajtani.
Ez a hibrid villamos nagyon állat! Milyen jól nézne ki a Gellért- tér, vagy Balatoni út- Kamaraerdő környéke, ha felsővezeték nélkül járnának a tuják... Vajon miért a dízelmotoros megoldást választották a trolibuszoknál bevált akkumlátorok helyett ?
Szóval röviden arra amire választ vársz. Az AVM rendszer egész napi adatait / érkezések, indulások, megtett utak, és minden olyan adat, ami aznap keletkezik/ éjjel tudják csak menteni illetve az esetleges hibákat ami a rendszerben előfordul, valamint az új menetrendi adatokat, amik manapság havonta változnak, mind mind akkor tudják csak felvinni a gépre ill amit kell lekérni. Ezért "áál le" az AVM éjjel. Ekkor a busz kijelzője csak az időt mutatja, a diszpécser a buszt nem látja. Frissítés végeztével mindig újra kell bejelentkezni a rendszernek. ONNAN és csakis ONNAN kezdődik a kommunikáció busz és központ közt. Ez általában 1 és 4 óra közötti időtartamban történik valamikor. Így előfordulhat zavar éjjel. Ez annak az ára, hogy napközben minden flottul menjen. Az irányítás pedig még annak ellenére is, hogy nem mai fejlesztés valóban világszínvonalú. Kb 20 méterre pontosan meg lehet állapítani a busz helyét a városban a vonalán. És még a rendszer frissítése is elég jónak mondható. Ha ezek mellett még vannak kérdéseid szívesen veszem, de azt tudnod kell, az éjszakai buszozás különleges területe a BKV-nak.
Remélem hasznát veszed.
DuoCombino - az erdőben, felsővezeték nélkül, ahogy kell -, fura alacsonypadlósok Magdeburgban, Berlin totál rossz fény(v)iszonyok közepette, és Woltersdorf csodálatos kis villamosai
Ha már itt is szóbakerült a győri tuja, akkor ide is beteszem irományomat:
Üdv mindenkinek!
A győri villamos ötletekhez egy-két szót: Majdnem volt a városban villamosjárat, az 1900' évek elején, már valamennyit le is fektettek belőle, de az I. világháború végén a bevonuló román csapatok felszedték, és az ágyú gyárral (most Brassóban van) együtt elvitték. Sajnos képi anyag nincs hozzá, de egy pár évvel ezelőtt egy középiskolás helytörténeti dolgozatban olvastam, hogy ano az Újvárosi (Győr keleti része) kerekedelmi negyedből vzetett volna az akkoriban kiépített nívós munkás "lakótelep" felé (mai gyárvárosi rész közepe: Mátyás tér, Kölcsey u.) Ez durván 3-4 km hosszú, kele-nyugat irányú vonalvezetést jelentett. Az akkori beruházás anyagi fedezetének nem kis hányadát az akkori kereskedelmi kamara (közvetve azok a kereskedők, akiknek újvárosban volt üzletük) állta. Erről a városi levéltárban megvannak az iratok.
Tehát, ha nem is volt soha villamos Győrben, de már öregapánk szüleinek az idelyében is felmerült a kiépítés ötlete.
A vonalvezetésről: még semmi konkrétum nincs, hiszen csak közeli (10 év) jövőre gondolva vetődött föl az ötlet a honatyákban. Csakhogy egy kicsit hűvösebbre fogjam: az újság (Kisalföld) nem írta, de "illetékes" forrásból az a hír járja, hogy a belvárost k-ny irányban kis tengelynyomású elektromos midi buszokkal látnák el. Ez ugyan nem alternatívája a vill. vonalnak, de a beruházások nagysága miatt csak ez egyik kerülhet kiépítésre. Ezt eldönteni a városatyák felelőssége. A döntéseket sajna közvetlenül befolyásolni nem tudjuk, de számos fórumon többed magammal "gyártjuk" a jobbnál jobb ötleteket, többek között a Jump424 által említett fórumon is. Ami elkeserítő, hogy az illetékesek nem negyon dugják az orrukat a fórumra :(
Az utoljara mutyukkal is felszerelt ZIU-n, a 921-esen meg 2001 korul is "KOMMPAKK" neven szolitotta a szoban forgo kritikus megallot a muanyag neni. Kar hogy azota a muszer atcsoportositodott mas trolikba (ha jol tudom).
Hát nem tudom, szerintem az, hogy "villamosok" "kötik össze" "a lakótelepeket a belvárossal", az eléggé gumiszöveg. A nyomtávval kapcs. valószínűleg igazad lehet, ezen nem fogunk összeveszni :) De merre futnának ki a vonalak nálad? A tram-train egy irányban (az itt említett Veszprém) oda-vissza gondolom nem lenne olyan rentábilis, mintha az egész környezetet (Bécs egyik leendő távoli elővárosát) tárná fel, nem?