Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11612

>Minden közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó cég teljesen állami/önkormányzati tulajdon?

Nem, de a legtöbb. A VT-Transman pl. nem az. Ők ma a BKV alvállalkozójaként dolgoznak dél-budai vonalakon (114, 213, 214, 150, 250, 150E, 87, 87A, 187). 

Előzmény: _spyglass_ (11611)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11611

Most éppen kézilabda lázban égek de hirtelen az jut eszembe, hogy ezek minden esetben közbeszerzésnek minősülnek? Minden közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó cég teljesen állami/önkormányzati tulajdon?

Ha igen, akkor a zárójeles részedre kell fókuszálni, nyilván. :)

Előzmény: Törölt nick (11605)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11610

Nem, így nem.

Meg kell adni, hogy melyik tényező hány százalékban számít be. Mégpedig ezt előre, a pályázati kiírásban szerepeltetni kell. Azt is megteheted, hogy az árat egyáltalán nem veszed figyelembe, de a döntési szempontokat, és azok súlyát előre meg kell adni. 

Előzmény: Tamas(Ottawa) (11609)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11609

Azt oda lehet írni, hogy "nem feltétlenül a legalacsonyabb ajánlat nyer, a döntésnél közrejátszik a kívánt áru minősége, mennyisége, szállítási feltételei, és az ajánlattevő szervízképessége is", vagy valami hasonló?

Előzmény: Törölt nick (11607)
elefantkillah Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11608

hát pedig már láttunk furákat. a jövőben  a new yorki taxikat például a toyota fogja szállítani, pedig a GM is indult. és hát azért az usa ilyen szempontból sokkal keményebb, mint az eu, ahogy például az ibm személyi számítógép ágát megvette a kínai lenovo azonnal kibaszták őket az állami intézményekből

 

Előzmény: Törölt nick (11605)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11607

Ez szinte biztosan kamu, legalábbis közbeszerzés esetén.

Előzmény: sergiototta (11606)
sergiototta Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11606

én erről egyszer azt halottam, hogy az olaszoknál ezt pl úgy oldják meg, hogy pályázati feltétel, hogy a teljes vezérkar tudjon olaszul

nem tudom, hogy ez igaz-e, de, ha ilyen egyszerű a megoldás, akkor azért alkalmazhatnánk mi is

 

meg azért jópár olyan honi pályázat volt, ami konkrétan egy cégre volt kiírva, lehetne az a cég, akár kivételesen magyar cég is

Előzmény: Törölt nick (11605)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11605

Közbeszerzéskor sajnos nem tehető különbség magyar és egyéb EU-s pályázó között, ennyi a titka.

 

(Na persze ha azt kérded, hogy Németországban német, Franciaországban pedig francia autógyárak nyerik-e vajon mondjuk a rendőrség tenderét, a választ szerintem mindenki tudja...)

Előzmény: _spyglass_ (11599)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11604

Ezeket a beszerzéseket szinte kizárólagosan a korrupció dönti el. Abban meg a nagy világcégek mellett a hazaiak nem versenyképesek. 

Előzmény: _spyglass_ (11603)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11603

Illetve a GDP-re, külkereskedelmi mérlegre, költségvetési bevételekre, foglalkoztatottságra gyakorolt hatása megkérdőjelezhetetlen. Szerintem.

De valamiért mégsem ez történik, tehát vagy ez a világ egyik legnagyobb faszsága, vagy valamit nagyon benézek. Utóbbit is vállalom ha úgy van.

Előzmény: sergiototta (11600)
Ellenpólus Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11602

Erre mar esz kellene.

 

Volt valami szemetszallito verdakrol musor, hogy hazai gyartotol szinte semmit nem vesznek az onkormanyzatok.

Nem ertem ha a nemetek rairhatjak a palyazatra, hogy 'fur deutsche werke' itt miert nem lehet.

 

Illetve erteni ertem is. Meg sejtem is...

 

Előzmény: _spyglass_ (11599)
sergiototta Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11601

mondjuk azért becsülhetők

van a bkvnak 50milliárdos jegy bevétele, a jegyek a 27%-s áfa kategóriába esnek? ha igen, akkor ez mindjárt 13,5 milliárd ami befolyik az államkaszába

 

"A BKV saját bevételeiből csak a nettó béreket tudná kifizetni, további 32 milliárdot jelentenek a bérekre rakódó járulékos költségek, a személyi jövedelemadó és a közterhek.""

 

tehát ez újabb 32 milliárd, a kettő együtt 45,5

én nem tudom, hogy ez a 32 milliárd a bruttó és netto bér közti különbségből jön össze, vagy már benne van az is amit a bruttó bér felett kell az államnak csengetni

és akkor még vannak a közüzemi számlák is, üzemanyag, ilyen-olyan beszerzések áfája, a dolgozói által vásárolt dolgok áfái, nem lepődnék meg, ha kijönne, hogy a bkv majdnem önmaga "megtermeli" ezt a 120 milliárdot

 

Előzmény: Fradista Utazó (11595)
sergiototta Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11600

de, ha még drágább is, az államnak összeségében tuti olcsobb

Előzmény: _spyglass_ (11599)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11599

Erről jut eszembe: gyakran olvasni, hogy magyar buszgyártók (akik túlnyomó részt hazai alkatrészekből, hazai munkaerővel dolgoznak) ilyen-olyan buszokat dobnak piacra. Hogy a francban van az, hogy nálunk az utakon (akár távolsági járatokon is) nem csak ilyen buszok járnak? Egyszerűen annyit kéne tenni, hogy magyar gyártó magyar termékét vetetni ezekkel a ráadásul állami/önkormányzati csöcsökön lógó vállalatokkal. Nem tudom elképzelni, hogy ennek mi akadálya. Nem akarom elhinni, hogy drágább egy ilyen busz, mint pl egy Volvo vagy Scania.

Előzmény: sergiototta (11593)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11598

Pont ma beszéltünk kollegákkal paypass kapcsán arról, hogy pár év és mondjuk valahol az alkarban bőr alatt lesz vmi ilyen chip szilikon tokban, aztán az, hogy mit programoznak rá már csak részletkérdés.

Előzmény: Törölt nick (11596)
sergiototta Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11597

nyilván pont emiatt van csődbe a bkv, mert elfogyott a bérlet :-)

 

amúgy a bkv a moltól veszi az üzemanyagot, vagy kitől?

illene a moltol vennie, mint a legmagyarabb olajcégtől, a mol pedig adhatná neki anyagáron, vagy minimális haszonnal

 

bár tudom kell a pénz a vidinek :-)

Előzmény: Törölt nick (11590)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11595

A kért kimutatások nagy része vagy nem létezik, vagy nem nyilvános.

A fenntartási költségben kb. 20%-os eltérés lehet egy modern és egy elavult jármű közt, mindent ideszámítva.

 

A véleményeddel pedig egyetértek.

Előzmény: sergiototta (11593)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11594

Nemrég kórházan (érted, a lepukkant kórházban:) vásároltam az automatából kávét SMS-sel fizetve:)

Előzmény: mr.Beer (11585)
sergiototta Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11593

arról van valami kimutatás, hogy a bkv-s pénzekből mennyi pereg vissza azonnal az államnak?(jegyek bérletek áfája, a munkát terhelő terhek, közüzemi díjak áfája stb.)

illetve arról, hogy az az iszonyatos embertömeg, amit mozgat a bkv nagyságrendileg mennyi bevételt termel az államnak a munkájával illetve a munkájával megkeresett pénzének elköltésével?

 

egy modernebb Volvo busz és az ezeréves ikarusz közt mekorra különbség van a fentartási költségeit illetően?

arról készült már valami kimutatás, hogy, ha mondjuk a bkv Magyarországon gyártott buszokat rendelne meg az mennyi tényleges kiadást jelentene az államnak? hisz ott még a gyártó is tejelne szépen az államnak

 

szerintem abból a 120 milliárdból igencsak sok visszaperegne az államnak azonnal, közvetve meg a sokszorosa

 

és akkor arról nem beszéltünk, hogy mit jelenthetne egy jobb bkv és kevesebb autó a környezetszennyezés, az utak állapota, az egészség szempontjából.

 

Előzmény: Fradista Utazó (11591)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11592

Na ja. Szarozik a telefonom, épp a napokban keresgéltem mire lehetne lecserélni. Az egyik legátfogóbb amerikai kereső oldalon (ahol olyan státuszokra is lehet keresni, hogy "coming soon", "planned" és kedvencem "rumoured" :)) az NFC pirossal, mint új feature van feltüntetve. Lehet, hogy divatba jön éppen, de a pozsonyban használt mobilok kevesebb, mint 1 ezrelékében van jelenleg, az is biztos.

Engem az érdekelne (de komolyan), hogy most hogyan ellenőrzik.

Előzmény: Törölt nick (11589)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11591

>másrészt miért nincs pl csak hétköznapra szóló bérlet

Mert rohadtul nem érné meg. Elég komoly ráfizetést hozna - feltéve persze, hogy olcsóbb lenne, mint most a teljesárú.

Üzletileg egy olyan érné meg, ami mindig érvényes, kivéve hétköznap reggel 6-9 óra közt, ésmondjuk 20-30%-kal olcsóbb, mint a teljesárú. 

 

>azért ahhoz kurva nagy ész kell, hogy az Örs vezér terén a BKV pénztárakban elfogyjon a havi bérlet 

Nyilván senki nem állítja, hogy a BKV-nál minden rendben van. Vannak problémák, valóban. De ezeknek a nagyságrendje is elmarad a finanszírozási hiány mértékétől - akár szimpatikus ez, akár nem. 

Előzmény: Törölt nick (11590)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11590

70 Milliárd Ft hiány ide vagy oda azért ahhoz kurva nagy ész kell, hogy az Örs vezér terén a BKV pénztárakban elfogyjon a havi bérlet 

 

másrészt miért nincs pl csak hétköznapra szóló bérlet

Előzmény: Fradista Utazó (11584)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11588

A mobiljegyet hogyan ellenőrzik? Meg kell mutatni az sms-t a kallernak?

Ez egyébként tök jó, viszont teljesen kizárja a lehetőségét mindenféle automatizált vagy elektronikus kapu/beengedő rendszernek.

Hacsak nem küld egy QR kódot, amit be lehet olvastatni. Mondjuk ilyen leolvasó a kallernál is lehet és akkor tárgytalan az első kérdés, bár a válasz tényleg érdekel.

 

Előzmény: mr.Beer (11585)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11587

Igen, egy hasonló jegyrendszer bevezetése itthon is szükséges volna. 

Előzmény: mr.Beer (11585)
bendeguz90 Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11586
mr.Beer Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11585

Pozsonyban 15 es 30 perces jegyek vannak, amivel at is lehet szallni. Hetvegen a haromszoros ennek a jegynek a menetideje(45 perc illetve 1,5 ora). a hazai lakosok tudnak mobiltelefonnal is jegyet vasarolni, csupan egy ures sms-t kell elkuldeni egy szamra, es valaszkent a mobiljegy erkezik meg.

Előzmény: Fradista Utazó (11581)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11584

Számold bele, hogy, ha új buszokat, új villamosokat, metrókocsikat veszel, az meg növeli az üzemköltséget. Szerintem a 120-as finanszírozási igényből olyan nagyon sokat nem lehet lenyesni.

A bliccelés vosszaszortására mindenképpen szükség van, ma bizonyos járatokon 50% felett van a bliccelők aránya - de ott ugye költségek is vannak, a 28-asra nem küldhetsz fel két ötvenéves nőt jegyet ellenőrizni, mert az első megállóban ledobják az utasok a villamosról. Ezzel együtt tény, hogy európai összevetésben is nagyon könnyű bliccelni Budapesten, még a metrón is, a többi járaton meg pláne. Ma szinte kizárólag erkölcsi kérdés, hogy veszel-e bérletet.

Kérdés persze, hogy ebben mennyi bevételi tartalék van. Becsüljük mondjuk 10 milliárdra? Az már nem kevés (ma kb. 50Mrd a jegyárbevétel). Kiadási oldalon én komoly megtakarítási lehetőséget, csúcsidei teljesítménycsökkentés nélkül nem látok. Tegyük fel, hogy ebben van 5 milliárd, meg a szolgáltatás-fejlesztés - bevételnövelés oldalon még 5. Ezzel a 120-at levittük 100-ra. Ehhez képest most adott ebből nulla. Az így keletkező 100 Mrd-os hiány azért látványosan sokkal több, mint a másutt kimutatott 20.

Előzmény: _spyglass_ (11582)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11583

A linkelt jegy egyébként korrektnek tűnik.

De hozzáteszem, hogy ha nem dugóban való araszolást veszek alapul, akkor kb 100 km autózás árába kerül. 5 személlyel, csomagtartóval, szabadon választott útiránnyal, megállókkal, tempóval. Csak az összehasonlítás végett.

Előzmény: Fradista Utazó (11581)
_spyglass_ Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11582

Természetesen nem gondolom, hogy 120 milliárdot lehet ezen hozni. De ne tekintsük ezt az összeget azért kőbe vésettnek sem, mert az látszik, hogy mi a kiadási, mind a bevételi oldalon vannak eszközök a faragásra.

Előzmény: Fradista Utazó (11581)
Fradista Utazó Creative Commons License 2012.01.20 0 0 11581

A reggeli csúcsidőszakban 45 BKV-járat (gyakorlatilag az összes belvárosi járat, plusz még nem egy külterületi) kihasználtsága az erősebb irányban 90% felett van, és 15-20 járaté 100% felett. Értelmezés: 100% a kihasználtság akkor, ha minden ülőhely foglalt, és a szabad területen 4 fő/négyzetméter sűrűséggel állnak az utasok.

Ebben az időszakban utasszámot, és ezáltal bevételt növelni csakis a szolgáltatási teljesítmény (azaz a költségek) növelésével lehet, a kihasználtság nem növelhető tovább. Ráadásul a csúcsidei teljesítménynövelés a legdrágább.

 

A hétvégi forgalom kicsit más, Ny-Európában hétvégére elég komoly kedvezményt adnak sok helyen (pl. egy bérlettel ketten utazhatnak), hogy ki legyen használva a kapacitás. abban talán valóban volna fantázia.

 

A budapesti jegyrendszer, ahol minden átszálláshoz új jegyet kell érvényesíteni, irgalmatlanul elavult, talán belátható időn belül most már tényleg megújítják. De most is vannak jó dolgok, pl. nem tudom, ismered-e ezt, ezzel 2-5 ember egész nap utazhat korlátlanul, és csak 3.100 forint.

 

Egyébként nyugaton pl. az az alap, hogy a tömegközlekedési jegyek kerüljenek annyiba, hogy, legalábbis csúcsidőben, anyagilag ne érje meg tömegközlekedni (csúcson kívül viszont anyagilag is ösztönzik a használatot).

 

Az viszont mindenképpen leszögezhető, hogy ezeken nincs évente 120 milliárd forint. Jó, ha 5. Tehát ezek érdekes felvetések, érdemes végiggondolni, dolgoznak is ilyeneken az illetékesek, de a BKV problémáit ilyesmivel egészen biztosan nem lehet megoldani.

Előzmény: _spyglass_ (11578)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!