Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101299
>>És ha a hurok kijönne a tér alsó széléig (6), és a másik vonal is hurokban fordulna?

Ott van az állomás főbejárata, ott nagyobb hely kell, legalább 5 - 6 méter. Ha tényleg stadtbahn kocsik, vagy hannoveriek járnak arra, akkor jó lenne a magasperon, azt ilyen szűk ívben nem lehet csinálni.

Előzmény: Sinbiciklis (101295)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101298
Nem voltak ott tervezési hiányosságok, csak a későbbi szabványoknak nem felelt meg.
A felüljárót szvsz. azért építették, mert akkor nincs gond a talajvízzel. Megcsinálhatták volna olyanra, hogy később bővíteni is lehessen.
Előzmény: Péter az állat (101290)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101297
>>a Dortmundi GT8-asok majdnem olyan hangosak, mint az UV.
Éppen most jöttem haza UV - val, a 18 - on járt.
Szerintem egyáltalán nem volt hangos.
Előzmény: NZA (101278)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101296
Annak annyi előnye lenne, hogy mindkét vonalra az 5-össel jelzett helyen lehet felszállni. A két vonal vége ugyanaz a városrész, csak a meglévő vonal végig beépített területen halad, míg a "stadtbahn" délről kerüli ezt, kevesebb megálló, nagyobb sebesség, de ritkább követés jellemzi. Mégis, lehet, nem ártana, ha az utasnak nem előre kellene eldönteni, mivel megy, ha mindkettő jó.

Ellene szól viszont az, hogy a "stadtbahn" kelet felé való meghosszabbításának lehetőségét fenn kellene tartani.

/a/
Előzmény: Sinbiciklis (101295)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101295
Naiv kérdés:

És ha a hurok kijönne a tér alsó széléig (6), és a másik vonal is hurokban fordulna?
Előzmény: seTTebello (101281)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101294
Nem gondoltam a villamoshurok elforgatására, csak a busz "keringését" tenném ellenirányba a keleti oldalon, tehát a az utasfelvétel után azonnal a hídra mennének.

Az első kép hátterében valóban a keleti oldalon álló épület látható, ha ez megmarad, a buszok megkerülhetik. A második kép ugyanaz, mint az első...

/a/
Előzmény: seTTebello (101293)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101293
A hukot el lehetne forgatni keleti irányba, de nem sok értelmét látom. Sokkal több helyet foglal és a buszok csak az aluljárótól távol állhatnak meg. Van még 2 kérdésem:
Itt a háttérben a keleti oldal van?
Ez a bejárat?
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (101286)
cyber.greg Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101292

hogy védett személy jöjjön szembe, mikor ott vezetsz,

 

Olyankor lezárják az egészet.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (101288)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101291
Ha nem tömték volna be, elöbb-utóbb a felső sor beton elemei bedöltek volna az útra.
Előzmény: Péter az állat (101290)
Péter az állat Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101290

"Soha nem értettem mi értelme volt a szemeretelepi felüljáró megépítésének."

 

Ha jól emléxem, az aluljáró kora, tervezési hiányosságai, és avétos állapota indokolta az aluljáró elbontását, a felüljáró pedig valszeg olcsóbb volt ezért építettek helyette azt.

Előzmény: seTTebello (101287)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101289
>>A hurokban a leszállóhely peronja a vágányok bal vagy jobb oldalán lenne?

A jobboldalon lenne. Én sem örülök neki, de most is így van és másként nem fér el.
Előzmény: Szaki Danee (101284)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101288
"Az a nagy baj vele, hogy szűk."

Pontosan. Veszélyesen szűk és nincs menekülésre hely. Ráadásul Isten ne adja, hogy védett személy jöjjön szembe, mikor ott vezetsz, mert belehalhatsz, ha nem férsz el a felezővonalhoz záró, vagy azt át is lépő felvezetőkocsi mellett...

A lényeg, hogy a görög kép indukált bennem egy analógiát, ennél komolyabban nem gondoltam a felvetést.

/a/
Előzmény: Szaki Danee (101285)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101287
>>Az a nagy baj vele, hogy szűk. Ha megkapná a mellette levő két sávot is

Az azért ilyen, mert eredetileg a 2 szélső pályán kétirányú forgalom volt. Tehát így nézett ki:
Repülőtér
v^ v^ v^
Budapest

Később, amikor már nem voltak lovaskocsik akkor kellett volna kibővíteni, de nem tették meg. Soha nem értettem mi értelme volt a szemeretelepi felüljáró megépítésének. Egy kétsávos aluljáró helyett kétsávos felüljárót építettek.

>>és elbontanák a szalagkorlátot

Az eredeti beton szalagkorlát megvan még valahol? Én ritkán járok arra és nem emlékszem.


Előzmény: Szaki Danee (101285)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101286
Köszönöm szépen a tervet!

Tényleg csak egészen apró megjegyzéseim vannak:

* A busz hurokútvonalát a tér keleti oldalán megfordítanám (itt is önmetsző lenne), mert jelenleg is ezen az oldalon található a tér oldalában és azon túlnyúlva a tároló.
* Az új vonal valóban inkább Stadtbahn, Hamster fel is vetette, igaz Kelenföldre alkalmazva a német példát, hogy akár a pályaudvar vasúti területén is lehet így a fejállomás (pl. V19, V49), ez akkor itt is mehetne, az átkötés ugyanúgy megvalósítható.

Mindenképpen előnyös, hogy kevés dologhoz "nyúl hozzá", még a jelenlegi hurokhoz sem, bár annak szűk voltából fakadó csikorgását már kifogásolták a helyiek, de ez van. Benga nélkül halkabb így is. :)

Szaki Danee felvetésére mondanám, hogy meg lehet fordítani a hurkot önkeresztezéssel, Thon (Nürnberg) 4-es és 9-es végállomása is ilyen, de ezzel elvesztenénk egy előnyt, mégpedig azt, hogy mindenképpen keresztezik a leszállók a vágányokat. (Eredetileg az egyik vágánytól keresztezés nélkül elérhető az épület.) Nem lenne előnyös, ha emiatt mégis köztes aluljárózásra lennének az utasok kényszerítve.

Amit nem tudok, az az, hogy a "városi tér építészeti kialakításának" ez így megfelel-e? Tehát arra vagyok kíváncsi, fennáll-e a veszélye, hogy a Móricz Zsigmond körtérhez hasonlóan egyéb megfontolások felülírják a közösségi közlekedés üzemi "érdekeit"?

/a/
Előzmény: seTTebello (101281)
Szaki Danee Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101285

"Szerintem az az út nagyon jó. Egyrészt részben műszaki emlék, másrészt egy nagyon jó vonalvezetésű út. Persze oda kellett figyelni néhol, főleg a 2 éve lebontott hídnál, mert ott sokan kisodródtak az útról. Egyszer egy busz is. De mikor az utat építették még sokkal változatosabban határozták meg a kiépítési sebességet. Az 1 - es úton ez jól látszik, ott is van minden 130 - tól 70 - ig."

 

Az a nagy baj vele, hogy szűk. Ha megkapná a mellette levő két sávot is (azaz szintbe hoznák és elbontanák a szalagkorlátot a Felsőcsatári úti aluljáró előtti párszáz méteres szakasztól kezdve egészen Ferihegy 1-ig (természetesen az alul- és felüljárók meghagyásával), akkor lenne jó út. Most ugyanis, túlságosan is "zavarérzékeny". Elég egy koccanás hátulról (nem is beszélve egy durva frontális ütközésről) és máris se előre, se hátra addig, amíg egyezkednek/helyszínelnek. Azért 2*3 sávon (vagy csak 2*2-n!) ez nem jelentene problémát, csak minimális torlódást, ha felüljárón történik a baleset. Ráadásul a korlátok közé szorított 2*1 sávon autózva nincsen menekülési lehetőség, ha a szemből/hátulról előző autó vezetője nagyot hibázott vagy hirtelen állóra fékeztek előtted...

Az önálló szakaszon (Határ út-Felsőcsatári út) szerintem is nagyon el van találva a vonalvezetés. Egyedül a Kökinél módosítanék annyit, hogy a felhajtásnál meghosszabbítanám a gyorsítósávot és esetleg egy lassítósávot is, hogy biztonságosan le lehessen hajtani a már talán több mint egy évtizede lezárt kijáraton.

Előzmény: seTTebello (101283)
Szaki Danee Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101284
A hurokban a leszállóhely peronja a vágányok bal vagy jobb oldalán lenne? (Jelenleg a jobb oldalon van.) Ez azért számít, mert ugye bal ívben az ajtók zárásakor a vezető csak a bal oldali ajtókat látja. A jobb oldali peron szvsz ebben az esetben nem a legszerencsésebb, még ha egy leszállóhely esetében nem is túl kockázatos megoldás. (Igaz, mire megvalósul az átépítés, valószínűleg már minimum fotocellás érzékelők lesznek az összes villamoson. De ki tudja, talán még ez is számíthat.) Persze ha maradnak az egyirányú, egyoldali ajtós kocsik és ezt mint adottságot figyelembe kell venni a tervezésnél, akkor ez a hsz. legfeljebb egy érv lehet az egyirányú, egyoldali ajtós kocsik ellen.
Előzmény: seTTebello (101281)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.26 0 0 101283
>>hogy a kevéssé szerencsésnek mondható kialakítású "ferihegyi gyorsforgalmi út"

Szerintem az az út nagyon jó. Egyrészt részben műszaki emlék, másrészt egy nagyon jó vonalvezetésű út. Persze oda kellett figyelni néhol, főleg a 2 éve lebontott hídnál, mert ott sokan kisodródtak az útról. Egyszer egy busz is. De mikor az utat építették még sokkal változatosabban határozták meg a kiépítési sebességet. Az 1 - es úton ez jól látszik, ott is van minden 130 - tól 70 - ig.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (101234)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101282
>>de a Dortmundi GT8-asok majdnem olyan hangosak, mint az UV.

Ezt nem tudtam. De ettől függetlenül szerintem jók lettek volna. A bengáli helyett biztos és kétirányú kocsikból nincs olyan nagy választék. Ha meg deltát kell építeni, akkor a használt egyirányú kocsik már nem olyan olcsók és ilyenkor már inkább maradnak a bengálik, mert 100000000 - t használt villamosra nem költünk stb.
Előzmény: NZA (101278)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101281
Elkészült a terv.
- egy négyzet éle 20 m
- egyik irányban sem bővült a tér
- ez egy minimális terv, jól megtervezni szvsz. a tér jelentős megnagyobbítása nélkül nem lehet. Ha a rövidebbik oldalról érkezne a forgalom, akkor lehetne
- a hurok külső vágánya torzított, ennek megfelelően az új vonal végállomáshoz több hely van
- a zöld szín a leszállóké, a bordó a felszállóké
- az új vonalra stadtbahnwageneket kellene beszerezni

Az autóbuszok az
1. lerakják az utasokat
2. félreállnak, vagy nem
3. felveszik az utasokat, itt több peron mellé lehet beállni, és elhagyják a teret

A villamosok
4. lerakják az utasokat a belváros felől
5. felveszik az utasokat
6. az új vonal utasai fejvégállomásra érkeznek, ez esetleg lehetne 3 peronos, a tér közepe felé csak felszállás, a középső peronon csak felszállás, így az érkező és az induló utasok nem keveredhetnek annyira össze

7. az aluljárót jelöli.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (101274)
Sinbiciklis Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101280
Nem tudom, hogy hol vannak a szakasz határok, de az biztos, hogy a Deákon vissza tud fordulni. Sőt még a 2-re is át tud menni!
Előzmény: Szaki Danee (101279)
Szaki Danee Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101279

"A Deák F.térnél nem tudd visszafordulni a 3-as metró?Már mint mikor Újpest felől jön?"

 

Elvileg három visszafogással elintézhető. Ugyanakkor (bár nem tudom, hol vannak a metrón a szakaszhatárok) elképzelhető, hogy a Deák Ferenc tér már beleesett abba a szakaszba, ahol lekapcsolták az áramot. Ilyenkor jól jönne néhány ottfelejtett dízelmozdony :)

Előzmény: ARIBOY (101273)
NZA Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101278

Akkor tuljadonképpen kár is nekik. Szvsz a kétirányú GT8 főnyeremény lett volna Magyarországon.

 

Meg fogsz lepődni, de a Dortmundi GT8-asok majdnem olyan hangosak, mint az UV. Eleinte azt hittem, hogy Resicán tönkrement az ottani nagypanelen az eredeti hajtás. Aztán felvilágosítottak, hogy nem, ezek Dortmundban is zajosak voltak. Ugyanis ezek marokcsapágyas motorokkal vannak felszerelve.


Előzmény: seTTebello (101269)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101277
Előzmény: seTTebello (101276)
seTTebello Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101276
>>Ha onnan nézem, hogy EU tagok vagyunk, kellene legyen. Ha onnan nézem, hogy Észak-Magyarország, mindig kétségeim támadnak, valóban csatlakoztunk-e, vagy ez is csak PR maszlag...

Ez azért nem csak a csatlakozástól függ.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (101229)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101275
"Ha az 1-es villamost meghosszabbítanák, akkor célszerű lenne oda hurokvágányt tervezni."

Pontosan és hurokvágánynak is tervezik. (Egy lehetséges hely a huroknak.)

"Valamint a volt tatárdombi vonal maradványából is esetleg lehetne deltát csinálni. "

Ha az iparvasúti vonal elkészül, az itt fog kapcsolódni a kelet-nyugatihoz, tehát érdemes a deltát megépíteni egyébként is. Továbbá a belváros keleti és nyugati kapujába építendő még forgalmi okokból (itt most átszelők vannak), s a keleti oldalit (Ady híd) akkor már érdemesebb lenne a Búza térre kivinni.

"Iparvasút: Eléggé megközelíti az Egyetemvárost"

Olyannyira, hogy az E/6 kollégiumtól 30-40m-re halad el, oda megálló javasolt. Az észak-déli gerinc kiépülésével együtt pedig egy valódi leágazás indokolt az Egyetemváros területére (ez a gerinc a Tapolcai elágazásnál két ágra bomlana, a keleti Hejőcsaba felé, a nyugati az iparvasúton át az Egyetemváros felé haladna).

"Avas: Prágában is vannak jó kis "hegymászós" villamosok."

Az itt kevés, sajnos. Kevéssé állékony talajba kellene alagutat fúrni ahhoz, hogy adhéziós üzemnek még megfelelő meredekséget kapjunk, ráadásul a belváros felé eső oldal városképi és műemléki védelem alatt áll. A nagyobb kerülők meg pont az értelmét vennék el a vonalnak, azaz a gyors eljutást és a buszvonalak értelemszerű kiváltását.

Felvetettem már párszor a problémát, van is néhány javaslat, lassan ideje lesz oldalt készítenem belőle.

/a/
Előzmény: v_peti (101249)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101274
A javasolt minimális ívsugár valóban 25m, azt minden járműnek vennie kell, ez alatt már "különleges igénynek" számít. Budapesten 18m a legszűkebb ív. A Tiszai előtti ív emlékezetem szerint 19.5m-es, egy ideig kérdéses volt, hogy a névleg 20-ast járó KT8D5-ök a belső szűkebb ívet bírják-e, de bírják.

Nem egy kellemes eset, igaz? Ha éppen befér, jó lesz, de nem szép. Vagy szép lesz, de nem jó...

/a/
Előzmény: seTTebello (101268)
ARIBOY Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101273

A Metro a Lehel ter es a Nagyvarad ter kozott nem jar.

 

A Deák F.térnél nem tudd visszafordulni a 3-as metró?Már mint mikor Újpest felől jön?

Üdv:ARIBOY

Előzmény: 5osBusz (101271)
scraapy Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101272

Metró elé ugrott egy fiatal nő

2004. december 25. 10:53

MNO


Feltehetően öngyilkossági szándékkal a metró elé vetette magát egy fiatal nő a Ferenciek terén szombat délelőtt.

A tűzoltók és a mentők kiemelték a sínek közül a nőt, aki súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett – tudta meg a hirado.hu. A metróforgalom csak később indulhat el, addig metrópótló buszok biztosítják a közlekedést. (hirado.hu)

Előzmény: 5osBusz (101271)
5osBusz Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101271

Valaki a Ferencziek teren a metro ala ugrott. (Kb. 9,15kor) (Ha jol lattam, akkor az eszak fele tarto oldalon.)

A Metro a Lehel ter es a Nagyvarad ter kozott nem jar.

mestska Creative Commons License 2004.12.25 0 0 101270

Der GT8 in anderen Städten

 

Ezt az oldalt nem ismertem, és a címről azt hittem teljes lista lesz, de nem :(

Előzmény: seTTebello (101269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!