Naszóval. Tisztázzunk egy-két félreértést. Ahogyan már nem tudom ki az elején nagyon helyesen rávilágított a dologra egy tisztességes xenon (másnéven fémhalogén) izzó 50-60 kHUF-nál kezdődik. Ez még csak a kisebbik probléma. Ugyanis, ezek az izzók ívkisüléssel üzemelnek. A gyújtóáramkör egyszerű, de az egyszerűsége mellet kegyetlenül drága. Az üzemeltetés váltófeszt igényel, tehát gondoskodni kell egy "váltóirányítóról". Ha mindezek meg vannak akkor még gondoskodni kell az izzók hűtéséről is mivel ha igazán bemelegszik akkor képes még a kasznit is megolvasztani. Azok az izzók amik "Xenon" jelöléssel kerülnek a boltokba, valóban xenon töltésüek, csak ez a gázcsere annyi mint halottnak a csók...
Emberek, nem kell azt a relékérdést ennyire túllihegni. A relék alapvetően szabványosak, mind1 milyen autóban vannak és ki gyártja őket. Bontóban könnyedén lehet tartalékot szerezni. A szám- és betüjelzések is szabványosak, azok alapján el lehet igazodni, hogy melyik mire való.
Persze más a helyzet a spéci cuccokkal. Ilyenek a dízelek izzítóreléi, az ablaktörlő-mosó vezérlők stb.
Az általam látott egyetlen spéci fényszórórelé a Ladáé. (csak kivülről a tokozás, a lábkiosztás és a jelölés szabványos.)
...én elvbôl utálom a német kocsikat, cuccokat (nem a minôségük miatt, tudom, jó az) egyáltalán a német mentalitást - tekintve, hogy lassan 9 éve dolgozom németes környezetben... sz'al engem aztán nem kell meggyôzni :-)))) ha nem lesz pénzem valami jóféle jenkire, akkor a következô autóm is alighanem digó vagy gall lesz...
Az eredeti FIAT relek vannak meg a kocsimban, 12 vagy 14 darab, mar nem emlexem, de ebbol csak 1 ment tonkre, az is azert, mert a motornal szetegett egy kabel (beleert a leomlocsobe es elszenesedett), szegeny rele 1 evig kattogott, de a szerelo azt mondta, hogy tul nagy melo megallapitani melyik kattog (csak hidegen csinalta), aztan egyik nap kinyiffant. A kocsi 8 eves, ugyhogy... Nem kell Bosch felirat, hogy valami mukodjon.
... hát mindenesetre nekem a Zsiguliban levô eredeti ruszki fémházas relék se égtek le/be sose, se a Skodában az utólagosan vett cuccokhoz vásárolt műanyagházas Bakony vagy mifene gyártmányúak, ellenben a Corsa 1.3S-ben a mittudoménmilyen az igen... de azért "deutsche Qualität über alles".
A kereskedelmi forgalomban kap6ó H1, H4, H7 stb. izzók általában szabályosak, a xenon izzókkal szerelt kocsik szintén, mivel a fényük sárga, vagy kékes fehér. Ha a kocsi a típusengedélyt megkapta, akkor nem lehet belekötni.
Én direktbe kék fényű izzót még nem láttam, láttam viszont olyan lemezkét, ami az izzó elé szerelve színezi a lámpa fényét.
Na, ez a baromság! És szerintem szabálytalan is, mivel ez már jelentősen kék vagy lila fényt produkál.
Legújabb infóm szerint a kék izzók be vannak tiltva, hiszen nagyon "balesetveszélyesek". Én támogatom, hiszen nap mint nap vagyok úton és k*vára bosszant, ha a szemben közlekedő egy kékes izzóval repeszt (bele a szemembe). Szóval vigyázzatok, mert ha a rendőr megállít, akkor vagy helyszini change, vagy büntetés.
Egébként új divat kezd el terjedni. Helyzetjelző kék szinű :o))))))))) az izzó pedig sárga vagy sárgás :o)))). Olyan rondán néz ki :o))))))
Relé és relé között iszonyat nagy a különbség... a bosch olyan relét csinál ami lehet, hogy elmegy akár 15-20 évet beégés nélkül, míg egy mezei 1-2 évet.
A sárga fényszóró bizonyítottan kevésbé vakít, mégis jobban látni tőle. A kék meg láthatóan sokkal zavaróbb és idegesítőbb.
Aki viszont csak azért festi kékre a búrát, hogy úgy nézzen ki...
A hetvenes években a Szovejetunió déli részén láttam egy kabardínót. Ez nem állatfajta, hanem egy ottani... hm, nemzetiség. A Ladáján négy Merci keréktárcsa volt, csillagos, elöl, a motorháztetőn ugró szarvas. A hűtőrács mögött pedig két négy wattos papírmembrános hagszóró, onnan bömbölt valami, hogy mi, azt nem lehetett érteni a 110 %-os torzítás miatt. Egy békásmegyeri méretű lakótelepet látott el zajjal. A gyerek a kocsi mellett állt, és figyelte, hogy mindenki megnézi-e őt. Megnézte.
Ezek a mi kabardinóink kábé ugyanezt tudják, legfeljebb pár százezer forinttal dárgábban.
Philips Allweather saját tapasztalat. Ár: 1690 Ft/darab a Corában. Fény: kékes-sárgás-fehéres a fényszórón, határozottan kékes az úton. Fényerő: gyengébb a Philips Premiumnál. Előny: állítólag jobb teljesítmény ködben, esőben. Ezt még tesztelni kell. Egyelőre csalódás :-(
Tapasztalat:
Phillips premium 7000 km utan nyekk. Ara 2500 Ft / par volt. Most NoName Metros izzok vannak benn, 21.000 km ota, ara 400 Ft volt.
-----------
Tapasztalat: mivel csodakat regeltek roluk, csalodtam rendesen. Ha jobban is vilagitott, lehet, hogy csak bemeseltem magamnak, mert szegyelltem magam a kidobott penz miatt.
-----------
Zak:
Ha a Tipoban kiveszem a jobb oldalso, alulrol 2. relet, nem mukodik a reflektor, csak a tompitott.
Szerintem a Bravaban is igy lesz.
-----------
Kerdes: miert kerul a Bosch rele 5,2x annyiba, mint a mezei? Miben tud jobb/rosszabb/masabb lenni egy rele?
Szóval most próbáltam ki azon melegében a Tungsram ALL DAY izzóját. De előtte még regélek egy kicsit. Már a szétszerelésnél is béna voltam majdnem pofánvágtam magam a búra keretével mikor lepatintottam :o)))))))) (JAh 1.1-es Trabiról van szó :o))))) ). Amikor kioperáltam az izzót észrevettem, hogy a helyzetjelző már eléggé koxos úgyhogy change! Láttam a fényszóró H4-es izzóján, hogy már az is kissé viseltes (egyébként 60/55 W-os volt). A fekete réteg a végén már annyira elégett, hogy egy érintéstől is levált :o))))))). Tenném be az új izzót (gondoltam magamban, hogy gyönyörködök még egyet benne) és elejtetem :o)))))))))). A körülöttem lévő emberek ennyhe hahotába kezdtek (csak a szomszéd szomszédjában is hallották :o))) ). Na azt gondoltam összetört, de megúszta :o) Adalékként annyit, hogy észrevettem, ha hosszabb úton nyomatom a fényszórót akkor igen melegedett a kapcsoló. Szétszedem a másik búrát, kiveszem az izzót! Nézegetem a felíratot 100/55 W :o))))))))))))) megvolt, hogy miért melegedett a kapcsoló jobban mint ahogy kellett volna:o))). Aztán bekapcsoltam. Elsőre kicsit elfancsalodtam mert a garázsban elég sárgás fénye volt. Aztán kimentem... Annyira már nem tünt fel a sárga, csak az hogy mintha jobban látnám az útburkolati jeleket! Sajnos hosszabb távon nem tudtam tesztelni. Elsőre nincsennek rossz benyomásaim :o)))))))!!! És nem is volt olyan drága. Debrecenben ahol élek egy autósboltban tudtam hozzájutni (sajnos a Tungsram márkakereskedésnél lusták megrendelni) 870 Ft volt /db (a márkakereskedésben egy százassal olcsóbb lett volna).
Nos ennyi a rövid történet, ha jobban tesztelem akkor még írok!
A XX. ker.-ben a Rózsa u. 30. sz alatt van 1 Fiat-Lancia bontó:
tel.: 284 82 78, (20) 9494 822 esetleg érdemes megkérdezni, hátha akad a srácnál, és ha az internetes HIX Autó listára hivatkozik az Mber, 10% árengedmény jár. (elvileg) :-)
Másik lehetôség a Bárdi Autó, nekik elég sok minden ß@r szok lenni, vagy a mostanában sokat Mlegetett http://www.unixtrade.hu.
Bár ôszintén szólva nem hinném, hogy létezik utángyártott, elég spec. dolog...
Erről a repedés-veszély dologról már olvastam, éppen ezért egyszer egy hosszú fényszóró-menet után megálltam, és megfogtam a búrát. A kézmelegnél egy kicsit volt melegebb, de nam volt forró. Nem nagyon tudom elképzelni, hogy az a vastag búra olyan könnyen elrepedne.
A ködlámpám üvege viszont betört. Nem tud valaki ajánlani valamit, hogy hol lehet olcsón újat szerezni? (gyárit 20-24-ért ajánlottak a Fiatnál) Fiat Bravoról van szó.
Hali!
Az, hogy a foncsor vagy a búra nem birja a nagyobb teljesitményu izzót az könnyen előfordulhat, ha kis térfogatú fényszóróról van szó. Képzeld el milyen szépen megrepedhet a felhevült fényszóró búrája egy jégkásás pocsolyán való átgázolás alkalmával. Szóval nagyon tipusfüggő ez a dolog.
Ezekszerint a szerelő se tud mindent...
Az hülyeség, hogy fényszóró felkapcsolásakor a ködfény lekapcs., mert én szoktam a kettőt együtt is használni, nagyon kúl. Este olyan fényár van így előttem, mint a rallye kocsik előtt (majdnem...)
Voltam egy ablakemelő, riasztó, meg auto hifi szerelőnél, aki azt mondta, hogy az baromság, hogy a foncsor vagy a búra nem bírja a 100-as égőt, viszont a kormánykapcsolót ő is félti. Viszont a te szerelőd, meg azt mondta, az ok. Most akkor még mindig nem jutottunk előbbre! Röhej, nem?! :-)))
Fiat szervízben meg se merem kérdezni, mert azok meg olyan hülyék, mint a segg. Mielőtt megvettem volna a Bravot felhívtam két hivatalos márkaszervízt, hogy a fűthető külső tükrök fűtésének külön van-e kapcsolója, vagy a hátsó ablakfűtéssel egyszerre kapcsolódik-e be. Az egyik helyen azt mondták, hogy külön van a kapcsoló, de nem tudja(!!!) hol, amásik szervízben pedig azt, hogy a tükör fűtése nem elektromos, hanem a belső tér fűtésekor egy vékony csövön keresztül vezetik oda a meleg levegőt. No comment...
bocs, megint itt, nem nagyon van mostanában i-net elérésem.
Voltam. :-) Aszonta, hogy szerinte relé nincs, a fényváltó kar végén van egy ugyanolyan rugós kapcsoló, mint ami a relékben szok lenni. Mondom de kattog valami a műszerfalban. Aszongya az én fülem kattog. :-) De hogy télleg kattog valami relé, de nem a fényváltó, hanem a ködlámpa reléje, ami reflektor kapcsolásánál leveszi a ködfényt. Mondom hülye vagy bameg az enyémben nincs ködlámpa. De akkor is valami más kattog, nem a reflektort kapcsolja. Ebben maradtunk. :-))) Lusta disznó volt, nem kereste elô a kapcs. rajzot. Mindegy, ha több idôm lesz eccer, akkor nem szállok le ról a 1 délelôttön át, amíg ki nem deríti pontosan, most már izgat a dolog. Lényeg az, hogy nyugodtan lehet használni szerinte is a 100W izzót, a búra is bírja; amikor reflektorozol, akkor úgyis gyorsan vezetsz és van kívülrôl hűtése.
Áj trájd, szaksz!
Szerintem refivel egyenesen nulla a meglátható dolgok aránya. Annyira kell erőlködni, hogy átláthass a kocsi előtt levő trutyin, hogy emiatt nem tudok gyorsabban menni. Akkor meg minek erőlködjek? Tompított + ködlámpa szerintem megteszi.
Zak! Mi a fene van veled? Voltál az autóvill. szerelőnél?!
Gondolkozz:
Ellentétben veled nekem van 2 kifinomult látószervem. :))
Szoval, ha a ködben megyek, akkor a refi az tényleg több visszavert fényt okoz, ami ugyan zavaró tényező, de a fénye jelentősen nagyobb távolságra vetiti előre a "belátható" utat.
Tehát, ha "átnézel" a kocsi előtti trutyin, igaz jó fárasztó, de sokkal messzebb lévő leküzdendő célokat látsz meg, igy nagyobb az elérhető sebesség. Kasa koncentrációs gyakorlat.
Jóval hamarabb észleled az álló kocsi prizmáját, kanyart, stb.
Ez inkább a "nem közvilágitott" uton és bizonyos ködsűrűségig lehet alkalmazni.
Tráj vansz tájm.
A múlt héten feltaláltam a spanyolviaszt. Kiégett a jobb oldali Osram Allsaison, nem volt másik. Betettem egy régebbi sárgásabb árnyalatú izzót. És ebben a lucskos-ködös időben nagyon bevált az "asszimmetrikus" cucc. Egész jól látom az út szélét. De sajnos ködben a bal oldali lámpa ködről visszaverődő fénye zavar egy kicsit.
És száraz úton is tűrhető a dolog.
De azért majd veszek egy Allsaisont..... Tavaszra. Addig meg lehet, hogy a bal oldalit is kicserélem.
Tegnap cseréltem vissza a Megalight izzókat Allday-re. Vizes, ködös úton nekem jobban bevált, szerintem is a vörös felé eső színárnyalatok a nyerők a kék ellenében. Igaz, hogy száraz úton jobban vílágít a fehér/kék, de a sárgás részletdúsabb képet ad és engem kevésbé fáraszt.