Sajnos nagyon sok táblát lopnak el annak ellenére ,hogy újabban már olyan anyagból csinálják,hogy nem éri meg elvinni. (Igaz ezért "bosszúból" össze szokták törni).
Lehet,hogy a rendőröknek így lett bejelentve,ezért volt a herce-hurca.
Minden vasút feletti (alatti) munka megkezdése ELŐTT, több hónappal, már a tervek egyeztetésekor értesítik a vasutat.
Így van!
Gyakorlatban ilyenkor a forgalmi szolgálatnak értesíteni kell a vonatszemélyzetet az előforduló lassújelekről (technikai,munkavédelmi),leeresztett áramszedőről stb.
Bizonyos munkákat pedig csak vágányzár keretében engedélyeznek.
"Akkor marad a pályabejáró (vonalgondozó) akinek kutya kötelessége jelenteni minden a vasúton történő változást."
Nem pont ehhez a témához, inkább a fent említetthez kapcsolódna a következő kis történetecske: Már egy hónapja eltűnt (kidőlt, vagy ellopták) az egyik lassújel tábla. Nagyon csípte a szemem és az egyik adandó alkalommal megemlítettem a szomszédos fszt-nek, szóljon már legyen szíves az illetékes pályásnak, nézzék már meg mi van, mert az is lehet, hogy csak a gazban fekszik az a fránya tábla. Újabb egy hónap elteltével bevittek a rendőrök tanúvallomást szerkeszteni, mert én voltam a FELFEDEZŐ! Itt nagyon csőlátású pályabejáró járkálhatott, vagy csak nem szeretett rendőrségre menni tanúskodni.
Sajnos ennél pontosabbat nem tudok, mert én egy fél órával az eset történte után mentem a nyugatiból ki! És csak ennyit tudok én is. De lesz itt még pontosabb információ a héten
Ilyenkor szokott lenni az, hogy mindenki azt hiszi, hogy a többiek megtették a szükséges intézkedéseket. Osztán, ha az ojjektum összedűl, kiderül, hogy mindenki valakitől várta, senki meg nem tette.
Okfejtéseddel egyetértek. Valóban el lehet képzelni, hogy valahogy így történt.
Egy kis OFF: tavaly hívtak a KKI üvegtechnikájára dolgozni. Voltam az igazgatónál, karcsúnak találtam a pénzt, meg messze is volt, így ültem rajta egy hetet, hogy mi legyen, érdemes-e. Pár nap múlva felhívott az ott dolgozó kolléga (nem az igazgató!!), hogy ne idegeskedjek, már nem aktuális. Kiderült, hogy a főigazgató elhatározta, hogy megszünteti az üvegtechnikát, és külsős céggel-akikkel már régóta tárgyalt-oldja meg a javítást, gyártást. Lenn fel akartak venni embert, fenn meg nem tudtak róla, és épp a megszüntetésen fáradoztak. És fordítva. Lenn fogalmuk sem volt, hogy megszüntetik. Szép, mi? És ha én igent mondok, és odamegyek? És ez nem egy nagyvállalat...
"Hm...állítólag április óta állt felújítás alatt a híd. Valaki csak észrevette..."
Van egy mozdonyvezető, aki lát, és van egy hivatalnok, aki tud. Illetve most nem tud, mert aki lát, az azt látja, hogy dolgoznak a hídon, gondolja, hogy a papírok rendben vannak. - mi mást is gondolhatna? (Csak nem fog rátelefonálni a hivatalnokra, hogy "Te, tudsz róla, hogy dolgoznak a hídon?" Még azt hinné a hivatalnok, hogy valaki a helyére pályázik, és gyorsan a mozdonyvezető csak fűtőházat látna, nem nyílt pályát.) A hivatalnok pedig nem tud róla, hogy dolgoznak, mert ő nem látja, viszont senki nem szólt neki. Ha ehhez hozzáveszed a volt szocialista országok hazánkban is jó sorban élő bürökráciáját, máris tudod, hogy miért mondják, hogy "a cseh vasút nem tudott róla". Mert tudott, csak nem az, akinek kellett volna. (Meg nem úgy, meg akkor, meg másképpen, meg ....)
Annyit már elértek, hogy a fénysorompók üzemelnek és Debrecen állomás összes bejárati jelzőjén van vörös fény (ismétlők, törpe tolatásjelzők és kijárati jelzők sötétek).
"A Cseh Vasutak nem érez semmiféle felelősséget a balesetért. A híd javítási munkálatairól minket az építkezési vállalat nem értesített" - jelentette ki szombaton a közszolgálati televízióban Petr Zaluda, a Cseh Vasutak vezérigazgatója. Szerinte ilyen munkák esetén a vasút a múltban mindig megtette a szükséges biztonsági intézkedéseket, és sebességkorlátozást vezetett be.
....ja amúgy nehéz észrevenni a hídépítést, és 20perc alatt kész is!! Nem vagyunk hü*yék!
Hm...állítólag április óta állt felújítás alatt a híd. Valaki csak észrevette...
A sűlyedés is valószínű. A kék hídrész lehet a felújított szélesebb változat, a csupasz pedig a felújítandó, most az a kérdés, hogy miért vot középen elfürészelve? A vágányok között nem hiszem, hogy volt pillér. Most vagy egy új hídat akartak átcsörlőzni a vasút felett (kék), vagy pillért akartak a sinek helyére. A Vágóhíd -nál csináltak csuszózsalus hídat ahol a Soroksári út forgalmát nem állították meg.
Ez is érdekes:
Vádol a Cseh Vasút 2008. 08. 09. Hírextra
Az építkezési vállalatot hibáztatja a vonatbalesetért a Cseh Vasutak. A pénteki súlyos csehországi vonatbalesetért, amelyben hét személy meghalt és több mint hetven megsérült, az az építkezési vállalat viseli a felelősséget, amely a leomlott hidat javította - állítja a cseh vasúti társaság.
"A Cseh Vasutak nem érez semmiféle felelősséget a balesetért. A híd javítási munkálatairól minket az építkezési vállalat nem értesített" - jelentette ki szombaton a közszolgálati televízióban Petr Zaluda, a Cseh Vasutak vezérigazgatója. Szerinte ilyen munkák esetén a vasút a múltban mindig megtette a szükséges biztonsági intézkedéseket, és sebességkorlátozást vezetett be.
....ja amúgy nehéz észrevenni a hídépítést, és 20perc alatt kész is!! Nem vagyunk hü*yék!
a kisiklott személy rántotta magával az üres teherkocsikat
Az valószínű, hiszen tolt jókorát a hídon.
az oldalirányú csavarodás miatt omolhatott össze.
Inkább az előbbi és az ütközés tekerte meg.
Amúgy meg, a sárga dozátorok ágyazati anyag, talajjavító réteg szállítására valók, az általuk elfoglalt vágány friss ágyazásúnak látszik. És egy mélyebben végzett rostálás következménye lehet a híd valamelyik alátámasztása stabilitásvesztésének oka, pláne, ha a felújítás valamelyik része okozott egyidejűleg egyenetlen terhelést és összhang híján a kettő együttes hatásával nem szám oltak.
A képeken a kisiklott személy rántotta magával az üres teherkocsikat. Az is látszik, hogy a ledölt híd oldalánál található a vagon és nem alatta. Valószínüleg a híd felújítás álltal használt, álló vagonokról van szó! Teher-mozdony sehol. A videót is megnéztem (youtube) és ott sem találtam arra utalót. A híd szerkezete elárúlja, hogy az oldalirányú csavarodás miatt omolhatott össze.
MX-MX/A kocsik 80-ra lettek szerkesztve -egyébként bírják a 100-110 km/h-t is,ez tapasztalat!!!- aztán csökkentették a sebességet mindenféle "okos" kitaláció után!
Cseh vonatbaleset: "Megmozdulni, eldőlni láttam a híd egyik pillérét, azonnal behúztam a vészféket, s a motorház mögé a padlóra feküdtem, hogy megvédjem magam az ütközés elől" - nyilatkozta a mozdonyvezető, aki szerencsésen túlélte a balesetet. Forrás: Stop.hu (Azér' nem semmi, hogy túlélte...)