Egy éve vannak bajok a Bühlerrel...:-( Az öregebb termékeivel nincs baj, de valamit, vagy valakit változtattak, és azóta katasztrófa. Sajnos ez komoly gond. Két Tillig Szergejben is megadta magát. Azóta egy "gyógykovácsnál" vannak, kideríteni, miért csak 10V felett hajlandóak megindulni, és 700-1000mA áramfelvétellel.
(A kommutátor tisztításon, és szénkefe cserén/tisztításon már túl vagyunk...)
Így, ahogy elnéztem a Beckmann a kasznit teszi rá a gépre. A hajtása az valószínűleg kompletten Tillig mindenestül. A Kühn modellekben egy "egyenmotor" van, hasonló található még az N-es Fleischmann ROCO modellekben is. A Tillig nagy mozdonyaiban (V180, NoHAB, Szergej, BR250, stb) a kisméretű, hárompólusú Bühler motor található. Sajnos az utóbbi időben a Bühlerrel komoly gondok vannak. Az OFF Fuggerth jutott mára odáig, hogy a leghangosabb alkatrész a V43-ban a Bühler motor...:-(
A karácsony előtt megjelent Tillig/Beckmann BR103-as nagyon szép és részletes modell.
A Beckmann szerepe feltételezhetően a korrekt kasztni mesterdarabja, illetve fejlesztése terén volt fontos, mivel a korábbi, csak Beckmann Sammlermodell-ek is magas színvonalúak voltak. Eltekintve azoktól az apróságoktól, hogy bizonyos szériákat a Bttb BR250-es hajtására építették meg. De voltak olyanok is -elég ritkák-, amik saját hajtással rendelkeztek.
A Tiilig gépről annyit, hogy több, mint 10 dekával könnyebb az elődjénél, ergo vonóerőben is másabb arányok lehetnek. Szép, halk, korrekt futású modell, a problémás sínszakaszokat, Tillig váltókat gond nélkül veszi, R286-os ívben is elmegy.
LED-es, de kissé hidegfényű fényszóró és vörös zárfényei vannak.
Az új BR103-asok, amelyeket a Tillig kb. nyárra dobna piacra már egy kicsit változnak, hiszen egy részük a hosszított vezérfülkével jönne ki, másrészt meg - kis rosszmájúsággal - pont a Kühn ötletét vették át, miszerint digitális üzemben két féle zárfény funkció is beállítható.
Szeretnék kérni tanácsot akiknek megvan a Tillig Br103-as. Egyik nagy kedvencem és nem tudom, hogy melyik lenne a jó döntés. A Tillig vagy a Kuehn? A Tillig gépnél mennyire szólt bele a Beckmann illetve mit ad ő hozzá? Azért kérdezem mert eddig a Kuehn gépek stabilabbnak és jobbnak bizonyultak számomra. Érdemes várni a Kuehn-re vagy a Tillig tökéletes a Beckmann segítségével?
Ez nagyon jó ötlet! Aztán meg lehetne beszéni kisebb-nagyobb modellboltokkal, hogy a kártya felmutatásával kapjon az ember 20% kedvezményt. Vagy ez csak egy hiú ábránd?
Van valaki itt aki bérmunkában vállalna terepasztal építést? Kb. 1,5*1,5 méteres TT-s asztalka lenne a cél. Egy 12 éves gyerkőcé lenne, 2-3 szerelvénnyel játszana rajta egy időben. Érdekelne egy kb. ár és vállalási idő az elkészítésre, az anyagok beszerzése az megoldott. Ajánlatokat a vasuTTmodell kukaca a gmail.com-on címre várunk!
Lehet hogy megköveztek érte, de én nem is csak a TT-s piacot próbáltam megcélozni a fáimmal. Természetesen H0-hoz is hozzá lehet illeszteni őket, de akár N-hez is tudok készíteni, csak azoknak a cm ára valószínűleg magasabb volna, mert vékonyabb drótból kb ugyanennyi ágat kellene beledolgozni.
Én ismerek kb 300 embert, aki TT-zik. Ebben van a "csak startos vagy használt cuccot veszek és átépítem magam" modellező és az olyan gyűjtő is, mint pl Te vagy, no meg a kettő között mindenféle érdeklődési körrel/anyagi lehetőséggel bíró emberke. Sokan vannak innen a topicról is ebben a számban.
El kéne komolyan gondolkodnunk azon, hogy a klub tagjainak (fórumozók, csak olvasó méreTTársaink) kellene egy tagsági.
Praktikusan egy laminált kis névjegykártya, rajta a tag neve, nickneve, e-mail címe, stb, stb. Olyasmire lenne jó, mint a Skoda Orrmotoros tagsági. Ott sem csak olyanok vannak a klubban, akik használják a Skoda fórumot, de a kártyának sok skodás helyen komoly előnyei vannak. (Ha valaki nem tudná, a sof.hu teljesen pénzmentesen üzemel, semmibe sem keül a tagoknak.)
Egy konkrét ajánlat már van arra, hogy mire is lehetne használni!
Kötelezettség nincs, most még csak felmérés szintjén van a dolog.
RákaTTantunk elnökünknek már ment ez ügyben e-mail tőlem.
Erre már én is gondoltam, viszont akkor üzleteken keresztül kellene értékesítenem, mert kép alapján a láthatóan gagyit még annyira sem tudom eladni, mint a látszólag szépet drágábban. Meg aztán ami nekem nem tetszik azt nem is szívesen mutogatnám, pláne nem adnám hozzá a nevemet:-)
Ha a Noch jóval gagyibb fája 1000-1500 között van (pl a 8-9 cm-esek), akkor arányában azonos árszinten adnád, de az is tény, hogy itthon sajnos elsőként az árcetlit nézik, aztán a minőséget. (tisztelet a kivételnek)
Szerintem nem drágák, ez az áruk.
Kitalálhatsz egy "standard" és egy "premium" kategóriát. Az előzőből tömegtermelhetsz, az utóbbit pedig mintadarab után gyártsd le.
A baj csak az hogy konkrét érdeklődőm eddig csak a 310 ft-os fára akadt. Most vonjam le a konzekvenciát? Tényleg, most akkor ezek drágák, vagy gyanúsan olcsók? Esetleg a kettő között?