Akármelyik olaj jó lehet, csak arra figyelj, hogy a teljesítményszintje API SG vagy afeletti legyen, a viszokozitás szempontjából meg a következők: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50(ez már drága lesz), illetve ha főleg melegebb időben használod, vagy már kopottabb a motor és hajlamos az olajfogyasztásra akkor ne tégy bele az előzőekben felsorolt "híg" olajokat, hanem válassz 10W-40-t, esetleg 15W-40-t, bár ez utóbbi szerintem szintetikusban nem lesz. Annak ellenére, hogy ezek hidegen "sűrűbbek", nyugodtan teheted vadiúj gépekbe is. A viszkozitás már a doboz elejére rá van írva, de az API teljesítményszint is rajta a dobozon, ha máshol nem is, de a hátsó matricán midenképp. Az a lényeg, hogy normális gyártó olaja legyen, ne valami csing-csang-csung, vagy TESCO Value, vagy Cora Winny, stb., hanem pl. MOL, Shell, Agip, Elf, Aral, Castrol, Total, Valvoline, Mobil1, ÖMV, Q8, BP, Texaco, stb. Nem nyúlhatsz mellé, azt vedd, ami jó áron van.
Köszönöm végigolvastam. Azt nem álítom hogy mindent megértettem de talán lényeg az hogy egy akár közepes szintetikus olaj is tökéletes lehet és jóval olcsóbban meguszom. Konkréten tudnál valami olajat ajánlani ami jobb mint ezek a gyárilag preferált olajok?
Én például egy 50 -es éveim közepén álló " emberke vagyok " sok sok mindent megpróbálok magam megoldani azért is mert az életem nagyrésze arról szólt próbálom a tudásom +diplomám + munkaszeretetem hasznosítani és abból magamnak és családomnak hasznot kovácsolni !
Már elnézést de itt sok esetben olvasgatom most 1100000-150000ft vettem veszek még ezt azt amazt 50000 -ért !
Nem tudom szégyelljem magam ,mint a dunántúlon élő átlagos életszinvonal feletti emberke vagy itt sokan úgy gondolják itt aztán lehet nagyot mondani .................??
Sztem újra azzal foglakozzunk, hogy kollégák , építők én így csináltam és jó lett hidd el neked is jó lehet és természetesen szívesen megosztom-segítek .
Bocsánat az OFF ért csak kikivánkozott egykét elszállt hozzászólás miatt.
Köszönöm a magasröptű okfejtést ! ( és ezt most nem rosszból mondom , távol álljon tőlem !! )
Igazából nem tudom , biztos igazad van mert értesz hozzá szakmailag .
De amint írtam a múltkor már többször dolgoztam honda 5.5 le-sel , és én nem éreztem a külömbséget rotálás közben .
Amúgy hasoló képpen gondolkoztam mint Te , én is akartam váltost csak az ára jaj !
Próbálok normálisan gondolkodni ( MOST NEM AKAROK SENKIT MEGSÉRTENI !! ) de azért én nem fogok több százezerért olyan egytengelyes gépet venni ami után még gyalogolhatok is , és egy nagy traktor árában mérik .
Biztos jó meg minden , de azért ez nem fér bele az én gondolkodásomba .
A kertről meg a kertészkedésről annyit , hogy a sima kertem itthon 142x22.5 méteres , és ezen kivül még van 3 ilyen .
Nézegetem a nagy traktorokat is , csak ott meg az van hogy nem is a trakesz , hanem a kiegészitők horror ár .
Amikor rátaláltam erre a fórumra akkor kezdtem el gondolkodni a rota fejleszgetésen , mert láttam hogy itt elég sokszinű a brigád és tudja hogy miről ír .
Nem csak hablatyol a levegőbe .
Ha meg nem úgy jön ki a lépés akkor meg eladom aztán jönnek a "napszámosok" .
Csak gondoltam hogy itt a fórumon szerzett infokat megpróbálom hasznositani mert az talán olcsóbb megoldást jelent .
A kicsi nagyon aranyos, mi is épp most dolgozunk a jövő munkáskezén. :)
A gép? Ne vedd kérlek rosszul, nem szeretném beleverni a csúfot, de én nem szeretem a Briggs&Stratton motorjait. Oldalszelepelt motorokat az autóiparban utoljára valamikor az 50-es években építettek, pedig a konstrukció már akkor is reménytelenül elavult volt. Most 2012-t írunk. A jellegből fakadóan kis kompresszió, alacsony hatásfok, nagy fogyasztás, a hosszú, elhúzódó égésidő miatt sok károsanyag kibocsátás jellemzi. Ehhez képest a B&S nemrégiben is csinált még ilyen motorokat. Az alacsony gyártáskultúra miatt vibrációk ébrednek, nem jár szépen a motor. Nehéz berántani és ez ugyan szubjektív, de szerintem hangosak is. Értem én, hogy az egyszerűség a cél, a bolondbiztos kivitel, meg hogy bárki tudja használni, karbantartani, de akkor is... Akárhogy is, én nem szeretem, na! A többiek se bonyolítják szerintem túl, de pl. a Hondám egyszerű, féklevegőfúvókás keresztáramú karburátora majhogynem űrtechnika a másikhoz képest. Akkor még nem hoztam szóba a precíz megmunkálást, az automata dekompresszort, hogy könnyen lehessen indítani, a mozgó, meghanikus alkatrész nélküli gyújtást, az élettartam-szíjas vezérművet, de lehetne még sorolni. Szerintem a minimum manapság a felülszelepelt motor - OHC, de legalább OHV konstrukció - a magas hatásfok és a vele járó alacsony fajlagos fogyasztás. A másik csapat aki jókat csinál az európai GGP, hasonló jókat tudok róla elmondani. Amikor megvettem a fűnyírómat, az első adandó alkalommal eladtam róla a B&S motort és - akkor ahhoz jutottam épp jó áron - kapott egy 5,5 lóerős GGP-t. Mondanom se kell, ég és föld a különbség. Ha elkopnak, kapnak egy acélhüvelyt az új dugattyú és csapágyak mellé, így azt gondolom, ha nem is örök élet és két nap lesz majd a tartósságuk, de engem biztosan kiszolgálnak. Lehet ezt még fokozni, adaptív, terhelés- és fordulatszámfüggő elektronikus gyújtással, üzemanyag-befekcskendezéssel, önindítóval, stb. de kérdés minek? Az ilyen gépeket esély sem lesz otthon javítani, vagy szakműhelyen kívül életet lehellni bele, ha megáll. Ennek ellenére ott a kérdés, hogy van erre szükség - ki szedi szét rajtunk, "fanatikusokon" kívül a gépét? Alig páran... Akkor meg tényleg, miért ne legyen jobb, fejlettebb a gép? Csinál is a Honda iGX sorozat néven, érdemes megnézni, finom kis cucc...
Fejlesztgetés: Azt kell eldöntened, hogy mit/mennyit akarsz vele dolgozni és mennyibe kerül az átalakítgatás. Ha meghozza az árát akkor bele lehet vágni, de ha csak hétvégi kertész vagy akkor nem biztos, hogy érvényes belevágni. Nálam megérte, mert hatalmas a kert - a fele gyep, a másik fele pedig veteményes, virágoskert és gyümölcsös. Én most kezdem a parasztizálást, mert édesapám a nyáron egy szélütés után fél oldalára lebénult és anyu egyedül nem fogja tudni továbbvinni a kertet. Először akartam venni egy sebességváltós Robi vagy Terra átvitelt, de az árától dobtam egy hátast, így én ezért álltam neki magam fejlesztgetni a Szevafém RK-2-t. Ez még a régi, strapabíró vastag aluházas, rövid tengelyes kivitel, így esztergáltam hozzá első lépcsőben egy hosszú tengelyt és átszereltem a bronzkereket. 10e-ért vettem két szabadonfutós kereket, 15e-ért a felezőt, 6e volt a keréksúly. Az eszközöket is megcsinálom maganak, a télire kapott hótolólapot, de készül már a vízzel tölthető gyephenger, amire rá is lehet ülni, így növelve még a súlyát. Tavaszra készítek magamnak magamnak töltögetőekéket, de az eddig kézzel húzott láncos boronát is kompatibilissé tettem hozzá. Most már majdnem mindent meg tudok csinálni géppel amit eddig a szüleim szépen, kettecskén kézzel végeztek. Őszre csinálok hozzá krumplifelszedő ekét is, de az is lehet, hogy veszek/csináltatok ekevasat és kormánylemezt és építek még váltvaforgó ekét is, ha előtte ki tudok próbálni egyet és legalább az ásás hosszadalmas műveletét ki tudom váltani vele.
Munkaeszközök: Nálam a csehek Terra-Vari-ja az etalon, megkockáztatom, hogy még a japók is kalapot emelhetnek előttük. Nem csak szemmel láthatóan remek gépek, rengeteg kiegészítő, moduláris felépítés, minden-mindenhez jó öteltes megvalósítással, de roppantul tetszik, hogy profi a terméktámogatás, leírások, videók, kezelési útmutatók és beállítási instrukciók is vannak az oldalán. Látszik, hogy már a hozzáállás is professzionális. Az itthoniak közül én talán a Robix csapatát tudnám hozzá hasonlítani, de szerintem nem ártana ennyi piacon eltöltött évtized után kinőni a jó magyaros "jó lesz ez így is" mentalitást.
Parképítő vagyok, eddig én is csak kétütemű kapálógépet használtam, de a videó alapján végül is "fordít" a talajon valamelyest, ha nem elég, akkor pedig lehet emelni a fordulatszámot.
Szerintem a te géped és a többi kétütemű is sokkal gyorsabban forog, nem akarnék találgatni, de a kétszeres sebességtől többre tippelnék.
Agroforgban láttam ilyesmi kapálógépet, konkrétan az MPM kapálógépét, Kipor dizel mocival, sajnos az ára nagyon nem az átlag honfitársainknak való, 527 ezer forint, persze minőségi gép, meg minden, de ezt az árat nem sok ember tudja szerintem kifizetni :-(
Bocs, én a földművelésben vagyok kezdő. :) A motort értem, de a művelet szempontjából nem gond, hogy iyen lassan forognak a kapatagok? Az én Szevafém RK-2 kapámon minimum kétszer ekkora fordulattal megy, de lehet, hogy még jobban.
Akkor az a része oké. Én úgy látom, sem a bordástengely nincs elkopva túlságosan és a kiemelővilla is épnek tűnik. Valóban érdemes lenne a súrlódófelületeket és a szétválasztást végző elemeket is megvizsgálni.
Nézd én igazából autós és infós mérnök vagyok, emellett nagyon szeretek barkácsolni, de ezekkel a gépekkel nincs túl sok tapasztalatom. Szívesen segítek bármiben, de az egyszerű gépszerkezettani ismeretek mellett nincsenek típushibák mélységéig információim és tapasztalataim - ezeket mástól kell megkérdezd. Amiben még biztosan tudok segíteni, az a Honda és GGP motrorok szerkezeti, keverékképzési és eletromos/eletronikus hibái, meg a 80-as évek és az azt megelőző oldalszelepelt Briggs motorok nyavajái.
Meg is van! Nem rövid írások, de hidd/higyjétek el, érdemes végigolvasni, mert eloszlatja a homályt és a mítoszokat, így sok pénzt képes megspórolni számotokra főleg az olyan gépeiteknél, amibe sok olajat kell önteni és viszonylag gyakran cserélni azt - pl. autó, teherautó, traktor.
Beetetés. Az igaz, hogy a léghűtéses motorok hamarabb és jobban melegszenek mint a vízhűtéses tárasik, de egyrészt ez nem számottevő, másrészt az a sima SAE 30-as, alacsony teljesítményszintű olaj kevesebbet bír így is, mint amit az autókba teszünk. Persze, autóba is lehet hitványat tenni... Ha jól emlékszem a Mazdának, vagy valamelyik márkánek volt egy olaj és kenéstechnika ABC-je, azt elolvasva mindent megértesz és minden kérdésedre választ kapsz. Mindjárt megkeresem, remélem még fent van valahol.
Amiket irtál azokat megtettem ! Igazából nem találtam olyan hibát ami nagy lenne .
Amit viszont észre vettem az , hogy amikor vissza engedem a kuplungkart egy nagyot koppan valami bent a házban .
Nem tudom leirni ezt a hangot , de az biztos hogy nem ilyen kell lennie.
Amugy amikor meghozták egyből próba képpen felrotáltam vele az egész kertet , és az emlitett hibán kivűl csak annyit vettem észre hogy marha életlenet a rotakések .
Sajnos nem értek az olajokhoz. Szerinted agépkocsi full szintetikus olajok is birják a magas hőmérsékletet mert ugy hallotam hogy ezek a léghűtéses motorok jobban melegednek mint a gépkocsi motorok azért kell bele az eredeti olaj. Vagy csak ezzel beetetnk bennünket szórjuk a pént?
Anno volt Terránk és csak jót tudok mondani róla,7,5 Le volt benne,szépen szántottak,kapáltak vele...én megraktam rendesen friss diófával és a sárból haza hozta vagy a tüzépen 0.33 ccm sóder és 2q cement és szó nélkül vitte.Vagy 6 éve adtam el de a mai napig járnak vele.