"Ma megkérdeztem, mi van, ha egy év alatt nem érem majd el a 25e km-t?
Ha 1-2 ezer km hiányzik, akkor semmi.Ha több, akkor megcsinálják az átvizsgálást, pollenszűrő cserét, majd a 25-ezrediknél vissza kell vinni olajcserére."
Nálam a 30 ezret lehet 4év alatt sem fogja elérni,ettől függetlenül csak lesz 2 év után olajcsere, mert itt az áll:
"Első évben, majd kétévente* (vagy 60 000 km-enként) : Az utastérszűrő cseréje.
Kétévente* (vagy 30 000 km-enként) : Motorolaj és az olajszűrő cseréje.
Évente* (vagy 30 000 km-enként) : Részletes átvizsgálás. "
Persze, mert mindkettő benne az árban, de az 5 év/80e km-nél az utóbbit fogod elérni előbb, mondjuk nem lesz benne csak 4 év átvizsgálás, de 3 olajcsere, ezzel jársz a legjobban, anno is ez lett kitárgyalva. Ezzel a 10-15e km-es átlag családok akkor fognak jól járni, ha a sima átvizsgálás is mindnehol 37e vagy több lesz, amire jó esély van. Anno 2019-ben még nem érte meg, de azóta ez is sokat változott...
Pontosan tudjuk miért éri meg cégesen lizingelni, ne kezdj el érzékenykedni, nem véletlenül nem vetted magánemberként a mamataxit és a boltba járós autót.
Az hogy én mit és mennyit fizetek, fogalmad sincs, csak megint szalmabábozol.
A 20 éves autómba sem tankolhatok 480-ért és "kicsit" többet megyek vele, mint ti a leírtak szerint, szóval ez megint öngól.
Ma megkérdeztem, mi van, ha egy év alatt nem érem majd el a 25e km-t?
Ha 1-2 ezer km hiányzik, akkor semmi. Ha több, akkor megcsinálják az átvizsgálást, pollenszűrő cserét, majd a 25-ezrediknél vissza kell vinni olajcserére. Természetesen mindkettőt állja az RH, csak nekem egy kis macera és idő.
Ezzel kissé óvatosabban, adóelkerülő az aki számla nékül megy fodrászhoz, autószerelőhöz.
Cca 400e Ft cégautót fizetek évente (te semmit), és ma pl 717 Ft-ért tankoltam (te 480-ért). Csak az áfa különbség több mint 50 Ft literenként, amit te nem fizetsz be a közösbe én meg igen.
Nem mondtam, hogy nem hiszem, mert ha jól sejtem a literes motorok is éves cserések lesznek, de a vén 1,6-osról nem gondoltam, hogy ilyen sűrű olajcserét írnak elő.
Az adóelkerülős, kamucéges autókat soha nem értettük a klasszikus céges alatt. Persze ha neked ilyen van, akkor azokra nem a 30e-s csere vonatkozik, ahogy írtam is a továbbiakban, csak muszáj volt megragadni az első adandót.
Tudom, én ma vittem el egy autószerelő haveromhoz, rég láttam már, dumáltunk egy kicsit, gyári olajszűrővel 20e ft egy olajcsere anyagköltsége. Novemberben meg megy az easy szervizes pollenszűrőcserére. :)
:) van 2 céges autóm jobban mondva a cégem lízingelik őket és van úgy hogy bele sem ülök napokig. Az tipikus használat? Vagy hogy lemegy vele az asszony a boltig meg vissza? :) Céges, ja....
Bevittem a márkaszervizbe saját kérésre köztes olajcserére. 47e volt, amikor a "rendes" 80-90e.
Annyi következménye volt, hogy 20 helyett 22 ezernél értem rá kötelezőre. Mondták semmi gond, hiszen nemrég volt itt, garit jóhogy nem vesztem el miatta :)
Persze kérhetsz olajcserét is. Jópár hónappal ezelőtti adat: (beleértendő a szűrőt) olajcserével kb. 80e Ft lesz a számla (nem tudom azóta mennyivel inflálták).
Ahogy minden más autónál is, első szerviz, 1év/10e km-nél sosem volt olajcsere, még neked sem.
A 37e forintba egyébként a pollenszűrőt, a csere munkadíját és az első éves revizió díját fizeted ki. Nem kell fizetni, viheted máshová is, de a gyári jótállásnak ez az ára.
Az, hogy holnap odaviszem 10. 00 órára, kicserélik a pollenszűrőt 10,30-re (mert még a szolgálati kávét is meg kell inniuk közben) majd 10,35-kor kifizetek 37.000 forintot és udvariasan elköszönnek tőlem ?
A céges autókat, főleg a vezetői vagy üzletkötős autókat meg ne keverjük ide, mert azok a klasszikus ideális használatát hozzák, az összes többi nem és a gyári apróbetű alapján olyankor ajánlott a felezett km-hez igazított csere, de az átlag magyar felhasználónak az évente vagy 10e km-ként csere teljesen találó. Nincs itt szó havi cseréről csak legalább évente egyszer vigye el rendes szerelőhöz a tulaj az autóját.
" Valóban, ha ragaszkodnak a 2 évhez és valaki megvette előre a szervizt, az így járt..."
2 év vagy 30 ezer km, amelyik előbb jön, de ha akarnám cserélhetném akár 10 ezrenként is, mint mondjuk közel 20 éves autóknál.
De már azoknál is inkább a 15-30 ezeres volt a csereintervallum, az utóbbi persze LL olajjal.
90-es évek közepi TD-mben 7500 km-enként volt az előírt olajcsere, azóta azért jelentősen fejlődtek a motorolajok, céges autók manapság zokszó nélkül elmennek 30 ezres olajcserékkel 3-400 ezer km-eket.
Persze akai akarja cserélheti akár havonta is, szíve joga.:)
Hát nem tudom... Az én karbantartási füzetemben 20000 km vagy 1 év szerepel. Nekem évente a kötelező szerviz terhére cseréltek olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt. Természetesen mindent én vittem, így ezek a szervizek nem kerültek sokba.
Valóban, ha ragaszkodnak a 2 évhez és valaki megvette előre a szervizt, az így járt.....