Elkezdtem a dűbelezést és vagy én vagyon ennyire szerencsétlen rosszul csinálok valamit vagy szarok a dűbelek. 25 cm hosszú 10mm-es fúrószárral befúrok a kis pisztoly fúróval "ütve"(így nem veri szét a téglát, a nagy gép inkább vésni jó.) Régi masszív B30 téglába. Mint a videókon beletolom kézzel a dűbelt majd a műanyag szeget és bekalapálom ha szerencsém van akkor szépen besüllyed. Többnyire nem így van hanem még 1 centire kiáll a szeg de hiába ütöm nem megy bentebb. A másik változat mikor bemegy a helyére de kalapáláskor érzem h rugózik nem tart. A fém szegest azt be lehet ütni de kb minden második kézzel kihúzható dűbelestől (a fém szeg nem is feszíti szét annyira mint a műanyag).
A fekete dűbelbe bele lehet ütni a szeget de sokszor az is csak dísznek van ott mert ritka mikor szépen kalapáláskor belesüllyed a tárcsa a lapba és érezni is az ütéskor ,hogy tart is rendesen.
Jelenleg a kukában vannak a dűbelek miután összeszedtem őket az udvarról mert szétrúgtam a dobozt. Ott hagyjam őket és vegyek normálisat vagy én vagyok béna?
En is valami pasztel szinre gondoltam, akkor nem marad mas mint az autokazas es barna tetos hazak keresgelese :) szilikonos lesz egyebkent remelem az nem fakul.
Belso kava ugyben azt beszeltuk komuvessel hopgy veszek 3 es 5 centis eps-t es majd kisakozza veluk. Az ablakosok kb 6-7 centivel a megbeszelttol keskenyebb ablakot gyartottak ezert van ahol 4-5 centi a purhab. Ez kivulrol nem gond mert rafednek de belulrol csak az EPS "hizlalas" mukodik meg gondolom nem baj ha ott is hoszigetelo van
Hetfon kezdik a hoszigetelest es a hetre jo par esos napot mond. Mennyire baj ha megazik a grafitos EPS?
Itt egy foto a multkor emlitett vetemedesrol. A kivitelezo azt mondja nem lesz baj mert dubel odahuzza
Nekem gipszkarton van ami ragasztva van a téglára, elég jól lehet utólagos vezetékeket elvezetni, de kis lyukakat azért csinálni kell rajta. Gyerekszobában mindenképp akarok motoros redőnyt a mostani kézi helyett ezt átalakítva. Itt be fogom hozni a kábelt a lyukon ahol bejön a zsinór, és innen kell kb fél métert eljutni a konnektorig ahol van áram.
Ja ez járható, de amig nem szigetelek addig nem szeretném szétbarmolni a jelenlegi színezést.
Azt találtam ki hogy az ablak jobb felső sarkánál ferdén felfelé fúrok egy lyukat a vezetéknek fel a padlásig ami kb olyan 60cm-re lehet. De apám szerint meg se próbáljam mert biztos hogy vasat érek és nem tudom átfúrni. Az ablak felett van áthidaló meg egy sor tégla és a koszorú. Szerintem nem esélytelen 1m-es fúrószárral 8-as lyukat fúrni, a lényeg hogy jó szögben kell, ne bent lyukadjak ki, hanem felül a koszorú belső 1/3-ában.
A te esetedben a vezetéket a padláson is el lehet húzni az ablak felé, majd ott kívülről a jelenlegi szigetelésbe becsövezve levezetni az ablakig. Mivel úgyis teszel rá további szigetelést ez járható út vagy a padlást kihagyva végig kint a szigetelésben vezetni a kábeleket az ablakokhoz.
Aki szigetelés előtt áll és szeretné tudni, hogy mennyi a jelenlegi falazatának és a szigetelés utáninak az U értéke annak itt egy egészen jó kalkulátor hozzá:
Nemrég vettem észre, hogy a redőnyök szerelésekor anno nem alkalmaztak toktoldót, csak átfúrták az ablak keretét a gurtninál felül. Gondolom ott jön be a hideg télen. Eddig is láttam, de valahogy nem tudatosodott. Lehet ezzel még valamit tenni a komplett ablakcserén kívül?
Sziasztok, most épül a házikóm, már többször írtam ide, köszi a sok hasznos választ. Most éppen az ablak kérdés merült fel, prémium 76 AD 5 légkamrás kömmerling 76mm üveg 4-116?-4-16-4 Low-e Argon Ug=0,6 Uw=0,9-1,1 . az üvegezés gondolom 116 helyett 16 akar lenni? Bocs tényleg nem vagyok szaki :) Erre mit tudtok mondani?
Köszi még egyszer, egy fiatal aki házépítésbe fogott :)
Holnap lesz az muanyag ablak csere nap. A terv hogy falsikra rakjak HB 38as tegla megy ra 14cm grafitos.
A kerdesem a kava javitasra vonatkozik. A kavara belulrol menjen eps?
Van ablak ahol lesz toktoldo gondolom ott azt erdemes eltakarni belulrol tehat olyan vastag legyen mint a toktoldo (azt hiszem 25mm oldalt felul meg 50).
Ahol nincs ott milyen vastag legyen, gondolom max 2centi?
Barmi tanacs mire erdemes odafigyelni holnap?
A szilikonos kaparos vakolat meg a szinezesre var. Egyszeruen nem tudok donteni es jovo het szerdaig kene donteni mert hetfon kezdik az eszaki falat.
Nincs valami jol bevalt netes szinprobalgato? Most Sotetbarna bramac cserep van ugyanolyan stablondeszka es feher fal, barna ablakkeret.
Majdnem feher lett megint de azt mondjak tobben is hogy az mar nem divat meg a ablakkeret is feher lesz szoval valami szint kene neki adni :)
A mennyezet fűtéshez hány cm kell a jelenlegi plafonmagasságból lefelé, ha a mostani mennyezet betonbéléstestes, és vizes fűtési rendszerről lenne szó gázzal?
Mi a megfelelő rétegrend?
Melyik rendszert érdemes preferálni a fűtés felfogatásához ilyen esetben?
60 m2 falra +20 cm grafitos hőszigetelése éves szinten ~11000 Ft megtakarítást hoz csupán.
Amennyibe ez kerülne, abból a pénznek a feléből vehetnél inkább egy jó klímát néhány extra napelem panellal. Ezzel sokkal többet spórolnál a fűtéseden, és nyáron hűthetnél is. Ha még nincs ilyened...
Lehet a medencefűtő hőszivattyúidat is ki lehetne úgy alakítani, hogy a fűtési idény nagy részében, mondjuk 0 fok felett besegítsenek a fűtésbe.
Nincs olyan sok falfelület, mert pl a garázs oldalon nem szigetelnék ott jó a 6cm eps. A télikert szintén nem szigetelhető, mert fa az egész meg üveg. Oda megy műanyag fixablakok a jelenlegi kb 2,4x2,4m sima dupla 4-16-4 üvegtáblák helyett az 5mx2,4 ajtó helyett is részben fix ablak meg egy 2x2,4m-es két szárnyas ajtó, minden 3 rétegű üveggel. Ennél többet nem tudok tenni a télikertért.
Ezen kívül ami falfelület van az max 3m magas és max 20m hosszú de lehet még annyi sincs, az pedig csak 60m2. Amit lehet megvennék jó áron, kivitelezést is megoldanám nem drágán.
De mivel nem túl nagy a megtakarítás ezért nem is nyúltam eddig a falakhoz és nyílászárókhoz.
Napárammal szeretném megoldani a fűtést ami nekem elég olcsóba van. Jelenleg radiátoros fűtés és turbós gázkazán van de 17éves és nem szeretnék újat venni. Tehát max 2-3év múlva mással fogok fűteni.
Hsz is szóba jöhet de elég drága, sok a hibalehetőség, ha lejjebb tudnám vinni a fogyasztást ami most kb éves kb 3ezer m3 gáz akkor talán rentábilis lenne a cekászos fűtés, mert a hsz árából inkább napelemet vennék még a lényeg hogy tudjon annyit termelni amennyi szükséges a fűtéshez.
Téli benti 22fok, kinti 4 fok átlaghőmérséklettel, és 180*24 óra szezonnal ez:
Régi fal: 20,26 kWh/m2
Új fal: 7,77 kWh/m2
A különbség évente: 12,49 kWh/m2
Ennyit spórolnál kb. minden szigetelt falfelületen.
Nappali áramdíj 39 Ft/kWh
vezérelt 23 Ft/kWh
turbós kazán 14 Ft/kWh
kondenzációs 12 Ft/kWh
hsz nappaliról radiátor 16 Ft/kWh
hsz H tarifa radiátor 9 Ft/kWh
hsz nappaliról felületfűtés 13 Ft/kWh
hsz H tarifa felületfűtés 8 Ft/kWh
Ez azt jelenti, hogy 200m2 falfelület és turbós kazán esetén megtakaríthatnál a mostani fűtésszámládból 200 m2 * 14 Ft/kWh * 12,49 kWh/m2 = 34972 Ft-ot.
Erre kellene költened alsó hangon 200 m2 * 14000 Ft/m2 = 2800e Ft-ot.
Ez azt jelenti, hogy kb. 80 év múlva lennél a pénzednél, 0 Ft megtakarítással. Ennél sokkal jobb helyet is találhatnál annak a pénznek.