Keresés

Részletes keresés

felder Creative Commons License 2005.04.19 0 0 35
Kedves vaskerék!

- Alapanyag a Lexushoz is kell, sőt talán nemesebb anyagból készítik.
- A sorozatgyártáshoz tömérdek robot tervezése,készítése szükséges még akkor is, ha a robotok által előállított személyautó nem lesz piaci siker.
- A gyártás során logisztikusok serege hangolja össze a folyamatot.

Egyébként igazad van, mi kerül a Boeingban 200 mio dollárba?
Erről megboldogult Franz-Josef Strauss tudna beszélni a lezuhanó és drága F16-ok kapcsán. ;-)


üdv: felder
Előzmény: vaskerék (34)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.19 0 0 34

Hogy mi kerül olyan sokba egy vasúti járművön?

- Például a mozdonyoknál a 40-360 tonna acél. (aluminium, szénszálas műanyag)

- A néhány, esetleg párszáz darabos "széria" magas önköltségi ára.

- Az új járműhöz új összeszerelő, és karbantartó bázis szükséges.

- A gyártáshoz szükséges célgépek, és berendezések megtervezése, és elkészítése.

- A mérnökök, technikusok, munkások betanítása.

 

Ha pedig az áraknál vagyunk miért kerül egy Boeing 747 400-as 200millió dollárba?

 

 :-)

felder Creative Commons License 2005.04.19 0 0 33
kedves vaskerék!


Számolás közben egy régi vidám előadás jutott eszembe Kazal Lászlóval.
Nem a borkóstolás, hanem "A szék".

A paródia vissza-vissza térő refrénje halvány emlékeim szerint:
Mi kerül ebben ennyibe?

Erről szólt a számolásom.
Feltételezem, egy gyártó az összes, gyártás során felmerült költségeit el akarja ismertetni, valamint az ágazatában jellemző nyereséget.
Azért bátorkodom én is kérdezni, hogy mi mennyi, mert az én adó-forintjaimat is bevonják a pályázatba, lévén közbeszerzés...


üdv: felder



Előzmény: vaskerék (32)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.19 0 0 32

Kedves Felder!

 

Most tényleg szereted megalázni magadat?

Egy vasúti jármű napi penzuma 500-1000Km. Egy autó meddig birja ezt az iramot?

Talán egy évig, a vasúti jármű legkevesebb 30 évig, plusz felújítás után újabb

15 évig. A többezer autó bizony nagyságrendekkel több károsanyagot puffogtat

ki, mint a villamos hajtású szerelvény az erőművön keresztül. A lassításkor

visszaforgatott villamos áram pedig hab a tortán. Vagyis a teljes élettartam mellett

a mérleg a vonat felé billen. Persze ha úgy gondolod, fuvarozd 30 évig az embereket

MÁV jegyárért reggeltől estig luxuskocsival.

 

Üdv: Balázs

track300 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 31

Némi reakció:

- Egy luxusautót mondjuk használnak 15 évig. A Flirtet min. 30 évig (+15-20év felújítás után).

- Az 1, 30, 40 vonalakon bejár naponta mondjuk 70.000 ember. Ezt 2816 autóval nem tudod elszállítani.

- 2816 autó parkolásához a kiinduló- és a végpontban szabványos (2,5*5,0m) parkolóhely építése szükséges. Ez 70.400m2 aszfalt. (környezetvédelem...)

- Egy általad említett autó átlagosan 13l/100km üzemanyagot használ el, miközben 250-300g/km CO2-t termel. Tehát a luxusflottád km-ként 704kg CO2-t juttat a levegőbe.

- Egyetlen luxusautó sem képes mozgási energia újra hasznosítására. A Flirt fékezkor a mozgási energia egy részét visszatáplálja.

- 30+30 mozdonyvezető helyett te 2816 személyt "kényszerítesz" reggel arra, hogy kényelmes munkába jutás helyett a hazai közlekedési kultúra (???) mellett vezessen x km-t.

 

Ez csak néhány érv. Nem minden a pénz, hidd el.

Előzmény: felder (29)
felder Creative Commons License 2005.04.19 0 0 30

A legfontosabb elbírálási szemponthoz segítséget nyújt a régi reklám korszerűsítése:

 

eredeti: Vegyen cipőt a cipőboltból!

korszerűsített:  Vegyél attól, aki el akar adni!

 

Az eladási szándék az első pályázati feltétel számomra.

 

 

felder

 

Előzmény: felder (29)
felder Creative Commons License 2005.04.19 0 0 29

Kedves scsabi!

 

Lássunk egy másfajta számolást:

 

kiinduló adatok: 30 db ára 40mrd Ft

elszállítható utasok száma: 375 db (211 ülő 164 álló)

 

 

tehát:

1 db ára:  40 mrd Ft / 30 db = 1333 mió Ft/db

 

1 hely ára: 1333 mio Ft/ 375 db = 3,6 mio Ft

 

 

Ha négy személy személyautóval közlekedne, akkor annak költsége:

   4 db * 3,6 mio Ft= 14,2 mio Ft

 

Milyen személyautó kapható 14,2 mio Ft-ért ?

csak felső kategóriás autók közül két tipp:

 

 

a.) Toyota Lexus GS Executive

     3 literes bezinmotorral, 24 szelep

     autamata sebességváltó

     távirányítású központi zár

     ASR,EBD,...

     kétzónás légkondicionáló

     végsebesség: 230 km/h

 

b.) Audi A-6

     3,2 lite bezinmotorral, 24 szelep

     automata légkondicionáló

     fedélzeti számítógép

     távirányítású központi zár

     tempomat

     könnyűfém keréktárcsa

     végsebesség: 250 km/h

 

40 mrd forintért 2816 db Toyota Lexust lehet venni, ( vagy ízlés szerint  Audi,Volvo,Saab,stb).

 

Ha vonatot vennének az illetékesek, akkor azal is kell számolni, hogy a 375 utasból 174 utasnak pechükre csak állóhely jut. Azaz luxusautó árán egy db állóhely!

 

Ha készül a lista az állami támogatásból vásárlandó luxusautókra, akkor az legyen nyilvános!

 

Komolyra fordítva, ezen az áron a következőket lehet venni:

2816 db csúcskategóriás modern motor,

2816 db modern sebességváltó,

2816x4 = 11264 kerék(könnyűfém  fellni is lehet) + 2816 db pótkerekek

2816x4 = 11264 modern, kényelmes ülés (ennek fele állítható)

2816x6 = 16896 db ablak, amelynek negyede fűthető, elől pedig ablaktörlős

2816 db automata klíma berendezés,

...

   és még hosszan folytathatnám!

 

 

Ha a Talentet, Flirtet az egyik kosárba rakhatjuk, a másik kosárba pedig az értük szabadon, pályáztatás nélkül vásárolható luxus személyautókat, akkor választhatunk.

Ezek az ár-érték arányok.

 

Tehát van még mit finomítani a vasúti személyközlekedés versenyképességén.

 

üdv: felder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: scsabi (27)
scsabi Creative Commons License 2005.04.18 0 0 28
Ez elég rejtelmes szöveg.
Én azt is furcsának találom, hogy a kellő alapossággal előkészített eljárásban olyan részvételi paraméterek kerültek meghatározásra, melyek alapján a termék sajátosságai miatt a teljesítésbe bevonható igen korlátozott számú potenciális ajánlattevők közül az egyiket -a teljesítési képességet nagyságrendjében számottevően nem befolyásoló alkalmassági feltétel miatt- ab ovo megfosztják a sikeres részvételi jelentkezés lehetőségétől.
Előzmény: papanatoo (25)
scsabi Creative Commons License 2005.04.18 0 0 27
"Hogy mindenki számára világos legyen mi történik:"

Az kizárt dolog, hogy mindenki számára bármikor is világos legyen mi történik, lévén azok az anyagok, amelyből a "mi történik" "világosan" megtudhatók, azok pillanatnyilag (és még egy jó darabig) nem állnak a közönség rendelkezésére. Másrészről a közönség elég tisztességesen bele is kavarodna, mint ahogy a témával foglalkozó "szakújságírónak" már sikerült is (a dokumentáció ismerete nélkül is).

"Tehát a Stadler saját bevallása alapján fogyaszt kevesebbet a Flirt, mint a Bombardier Tallentje. Viszont a Műegyetemen készült egy szimuláció, miszerint a Flirt ugyan tényleg kevesebbet fogyaszt, mint a Tallent, de nem annyival, és ha e szimulációnak az eredményét illlesztjük be az értékelő táblába, akkor a Bombardier jön ki győztesen."

Erről már leírtam a véleményemet, most megismételem: "az ajánlatok elbírálásánál az ajánlatokat és _nem a műegyetemi szimuláció eredményét_ hasonlítják össze". A KDb is ezt fogja megvizsgálni. Magánvéleményem az, hogy igen kockázatos dolog egy közbeszerzési eljárásban olyan értékelési metódusokat (pl. klnf. szimulációk) alkalmazni, amelyek által szolgáltatott eredmény ellenőrzéséhez egy kockás lapnál és egy számológépnél többre van szükség. Hogy teljesen kerek legyen a dolog, azt szintúgy kockázatosnak tartom, hogy értékelés alá vonnak olyan adatokat is, melyek a termék fizikai paraméterei, illetve előre rögzített fizikai és pénzügyi állandók alapján egy egyszerű, normalizált eljárással nem képezhetők.
Előzmény: claudiopolis (21)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 26
Nem tudom, hogy volt-e már (legalábbis tudom, csak a tartalmi egyezést nem tudom). Sorompó a Máv-tenderen.
papanatoo Creative Commons License 2005.04.18 0 0 25

Ez mindenek a teteje!

Ki miatt lettek módosítva a feltételek folyamatosan, ha nem ő miattuk!

Ezek konkrét neveket is akarnak akik Őket támogatták /tolták szekerüket/ az egész tender alatt!

Minek vitték ki a fél É.Jj. Kft-t még a kiírás előtt, "hogy ha majd lesz egyszer tender kiírás majd ezt a ..... nálatok rakjuk össze!"

MÁV vezetés, illetve volt vezetők jól akarnak járni, jobb lenne, ha talán törölné az egész tendert, hozzáteszem szerintem ezt is tervezik.

Előzmény: rg7 (23)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 24
A Flirt ügyről angol nyelvű friss információkat hol találok? Segítsetek plíz.
rg7 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 23

Stadler Rail AG: jogi lépések a Bombardier vádjai miatt

 

Budapest, 2005. április 18. - A Stadler Rail AG 100%-os tulajdonában lévő Stadler Bussnang AG, és annak legnagyobb magyar alvállalkozója a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. a MÁV tenderen második helyen végzett Bombardier utóbbi hetekben tanúsított magatartását minősíthetetlennek tartja, ezért bejelenti, hogy a Bombardier-nek a Stadler Rail AG üzleti jó hírnevét sértő, hamis állításai és jelenleg a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt lévő folyamat belső anyagainak kiszivárogtatása miatt az ügyet jogi útra tereli. A MÁV tenderen győztes Stadler Bussnang AG továbbá cáfolja azokat a híreket amelyek szerint a MÁV tender során eszközölt módosítások a Stadler érdekeit szolgálták. A szándékos hangulatkeltéssel szemben a tények a következők. A MÁV Rt., a közbeszerzési eljárás során a kiírás műszaki követelményrendszerét két esetben változtatta meg. Akkor ezeknek a módosításoknak az volt a magyarázata, hogy a módosított paraméterek több pályázó részvételét tegyék lehetővé, tehát hogy a Bombardier ne essen ki. Az egyik ilyen műszaki kritérium - melyet a Talent vonat nem tudott teljesíteni az eredeti kiírás szerint - az előírt fékút  hossza, a másik pedig a zajszint nagysága.  A Bombardier ajánlatának számos műszaki paramétere megkérdőjelezhető, úgymint a MÁV Rt. által megkövetelt 94%-os üzemkészség.

rg7 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 22

A Stadler továbbra is biztos a győzelmében és nem áll szándékában visszalépni a MÁV tendertől

 

Budapest, 2005. április 18. – A Ganz Transelektro Közlekedési Rt, mint a pályázatban nyertes Stadler Bussnang AG legnagyobb magyar alvállalkozója kijelenti, hogy sem a MÁV Rt. nem ajánlotta fel, sem a MÁV tender győztes Stadler Bussnang AG-nek nincs szándékában visszalépni az elővárosi motorvonat tendertől. A Ganz Transelektro Közlekedési Rt. ismételten kijelenti azt is, hogy a Stadler Bussnang AG a pályázati kiírásnak minden tekintetben megfelelő, kizárólag hiteles és pontos adatokkal pályázott.  A Stadler Bussnang AG és a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. továbbra is meg van győződve arról, hogy a leggazdaságosabb és műszakilag legjobb ajánlatot adta be, amely alapján a MÁV a FLIRT típusú motorvonatot hirdette ki győztesként. A FLIRT motorvonatot utasbiztonsági és utaskényelmi tulajdonságai, valamint gazdaságos üzemeltetése teszik a legalkalmasabbá az elővárosi forgalom lebonyolítására. A FLIRT motorvonat a Stadler AG motorvonat termékcsaládjának legújabb generációs terméke, a jelenleg üzemben lévő 10 jármű mellett a társaság több, mint 140 vonatra rendelkezik megrendeléssel. A 30+30 motorvonat szállítására kiírt tenderen a Stadler Bussnang AG ajánlatával a MÁV Rt. 30 év alatt 27,5 millió eurót takarít meg.

claudiopolis Creative Commons License 2005.04.18 0 0 21

Hogy mindenki számára világos legyen mi történik:

 

A MÁV tenderén a Siemens és az Alstom kizárása után, a Bombardier, és a Stadler-Ganz konzorcium maradt versenyben. Az értékelés után a valamennyivel drágább Stadler motorvonatok kerültek ki győztesen, az üzemeltetés olcsóbbsága miatt. Tehát az értékelés súlyoztott pontversenyében a Stadler győzött. Ám az üzemeltetésre vonatkozó árakra a pályázat feltételei szerint a cégek bemondásos értékeit fogadták el. Tehát a Stadler saját bevallása alapján fogyaszt kevesebbet a Flirt, mint a Bombardier Tallentje. Viszont a Műegyetemen készült egy szimuláció, miszerint a Flirt ugyan tényleg kevesebbet fogyaszt, mint a Tallent, de nem annyival, és ha e szimulációnak az eredményét illlesztjük be az értékelő táblába, akkor a Bombardier jön ki győztesen. Ezért a Bombardier a közbeszerzési döntőbizottságnál beperelte a MÁV-ot, ami megtiltotta a szerződéskötést.

Holnap dönt az ügyben a közbeszerzési döntőbizottság.

 

Közben a szakma egyemberként a Stadler mögött áll, és politikailag is veszélyes lehet a félig magyar céget kijátszani.

 

Szóval ajánlom, hogy istenítsük itt a Flirtöt, tudja meg a döntőbizottság, hogy a nem objektív vélemények mind a Stadler mögött állnak!

 

Egyébként az osztrákoknál a Tallentek futnak, és álítólag nagyon megbízhtatlanok. Van egy fórum, ami a fekvemaradt Tallentekről szól. Ha valaki tudja az internetcímét, tán még sajtóhírt is lehetne csinálni.

 

Szóval rjunk ebben a fórumban le minden érvet a Stadler mellett!

rg7 Creative Commons License 2005.04.17 0 0 20

A Stadler megfelel a MÁV tender pénzügyi feltételeinek

 

Budapest, 2005. április 17. – A MÁV Rt. elővárosi motorvonat tenderével összefüggésben a nyertes Stadler Bussnang AG pénzügyi referenciájával kapcsolatban az alábbiakat közöljük. A tenderen résztvevő pályázók pénzügyi, gazdasági és műszaki alkalmasságának igazolására a MÁV Rt. a Közbeszerzési Értesítő 2004. évi 49. számában közzétett tender felhívásának 8. pontja alapján a pályázók utolsó 3 lezárt pénzügyi évi (2000., 2001., 2002.) auditált mérlegének (egyszerűsített mérlegének, beszámolójának vagy konszolidált mérlegének) benyújtását írta elő. Ennek megfelelően a Stadler Bussnang AG a pályázó társaság 100%-os tulajdonosa, azaz Stadler Rail AG konszolidált mérlegét nyújtotta be, ezzel megfelelve a MÁV Rt. által kért adatszolgáltatási feltételeknek. A megadott adatok alapján a MÁV Rt. a Stadler Bussnang AG-t a pályázaton történő részvételre alkalmasnak minősítette. A Stadler Bussnang AG hosszú évek óta Európa egyik meghatározó elővárosi vonatgyártó specialistájaként évente számos nemzetközi tenderen indul el. A svájci számviteli szabályok szerint a Stadler Bussnang AG nem köteles saját nyilvános pénzügyi beszámolót készíteni, így minden eddigi pályázatában anyacége csoportszintű konszolidált mérlegét nyújtotta be. A Stadler AG és annak magyar partnere a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. továbbra is biztos abban, hogy a leggazdaságosabb és műszakilag legjobb ajánlatot adta be, amely alapján a MÁV a FLIRT típusú motorvonatot hirdette ki győztesként. A FLIRT motorvonatot utasbiztonsági és utaskényelmi tulajdonságai, valamint dinamikai jellemzői, és gazdaságos üzemeltetése teszik a legalkalmasabbá az elővárosi forgalom lebonyolítására. A FLIRT motorvonat a Stadler AG motorvonat termékcsaládjának legújabb generációs terméke, a jelenleg üzemben lévő 10 jármű mellett a társaság több, mint 140 vonatra rendelkezik megrendeléssel.

braun Creative Commons License 2005.04.16 0 0 19

  Szép Jó Estét!

 

 Nekem úgy tűnt, hogy a szlovák botrány nem a Stadlertől ered, hanem az Alstom háza tájáról.

 Sajnos én is aggódok, elbohóckodták ezt a dolgot...kíváncsi vagyok, hogyan lehet ebből a kulimászból kimászni, mert ez lassan egy bohózattá válik.

 Asszem lassan egyre inkább összeáll a fejemben ez az egész dolog, kicsit olyan érzésem van, hogy bizonyos helyen bizonyos gárdának már nincs helye...

Előzmény: vaskerék (16)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.16 0 0 18
Nagyobban nem tudnod felrakni? De az is jó, hogyha esetleg elküldöd e-mailban.
Előzmény: Vendégsín (17)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.16 0 0 17
Akkor legalább ilyenünk legyen:
Előzmény: vaskerék (16)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.15 0 0 16

Üdvözletem!

 

Sajnos még nem biztos hogy jön a Flirt! A Szlovákoknál is tendergyőztes volt      2003-ban, de a tender elbirálóit a korrupcióval vádolták meg. A tender eredményét

megsemmisítették. Ezt követöen a Szlovák vasút kettévált, és csak 2006-2007-ben

írják ki újból a tendert! A MÁV is ebbe az irányba halad...

Vendégsín Creative Commons License 2005.04.14 0 0 15
De ebben nem vagyok biztos.

Már mi sem...
Előzmény: Csukacska1991 (14)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 14
Először úgy tudom, hogy 30 jön, majd később még 30. De ebben nem vagyok biztos. Amit tudok, hogy ők a Budapest-Tatabánya/-Székesfehérvár/-Pusztaszabolcs vonalakon járnak elővárosi szerelvényként, de a pusztaszabolcsi nem megy le Dunaújvárosig, ha jól tudom.
Előzmény: Axel" (11)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 13
Azt hiszem, hogy ez a cikk idevalósi.
scsabi Creative Commons License 2005.04.12 0 0 12
Vicc volt, csak játszom itt a szavakkal. :-))
flinke, leichte, innovative Bremsbestandteile :-)
Előzmény: Vendégsín (10)
Axel" Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11
Most akkor ilyen motorvonatokat vesz a máv? Ha igen mikor jönnek, mennyi jön, és hol tervezik őket közlekedtetni?
Előzmény: Vendégsín (-)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.12 0 0 10
Tudatlanságom sötétjében egy vaku villanása nem segíti a környezet megismerését... :-)
Előzmény: scsabi (9)
scsabi Creative Commons License 2005.04.12 0 0 9
Knorr-Kompaktlösung (für Niederflurfahrzeuge) :-))
Előzmény: Vendégsín (5)
braun Creative Commons License 2005.04.12 0 0 8
 Hogy mit tudok és mit nem, abban nem merek semmit sem mondani, inkább csak sejtéseim vannak. Az órákat a MÁV egykori gépészeti dszakigazgatója tartotta, aki később a vasúti tudomány fellegvárában is töltött be vezető szerepet:-))) gondolom így ráismersz a nevére ( segítségül itt a monogrammja K.M. :-)))  ) Ő mesélt nekünk erről-arról. amiből sok mindent össze lehet rakni, de számomra az tűnik ki ebből az egészből, hogy a jó szándékot egy kicsit hanyattb@szták mindenféle hülye kísérőszöveggel.
Előzmény: Vendégsín (7)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.12 0 0 7
Mindenképpen érdekes az, ahogy az eredmény megszületett.

Te akkor tudsz valamit?
Előzmény: braun (2)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.12 0 0 6
Én még ott tartok, hogy a Bombi kampányba kezdett, hogy ők milyen jók és hasznosak.
Biztos, hogy Flirt lesz?
Előzmény: Vendégsín (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!