Szia!
Jó hosszan védted itt az álláspontod. Egyértelműen látszik rajtad -- nem ledegradáló
értelemben -- a tapasztalat hiánya, másképpen a naivitás. Sok dolgot szélsőségesen
és csak egy oldalról tekintve látsz.
Pár gondolatot kiemelek a leveledből.
Ráfordított idő/jövedelem. Mi van akkor, ha azonos szerkezetű munkával, azonos
időráfordítással többet (30-50%-kal többet) tudsz keresni?
Nem gátolja meg az előrelépésedet. Tegyünk be egy szót: „szükségszerűen”.
Láttunk már rá példát a topik címében szereplő cégnél, hogy valakit azért nem
léptettek elő, mert a vezetőjének konkrétan ez az egyetlen ember volt a jövedelmi
forrása, az utóléréskor pedig ez konkrétan megszűnt volna.
Vásárlási kötelezettség. Kíváncsi vagyok, a vizsgád után hány héttel fogja megkérdezni
a vezetőd, hogy te magadnak mikor kötsz egy Flex II-t. Hangsúlyozom, nem biztos,
hogy így lesz, csak láttunk már ilyet párszor. Az FLP egyébként nem piramisjáték.
Az OVB sem az.
Nézzük a tételes listát.
1. Hamis. Mindkét cég terméket értékesít. A differencia csak annyi, hogy az FLP gyárt
is, az OVB meg csak "sajátmárkás" terméket ad.
2. Az összehasonlítás kb. körte/töltöttkáposzta. Az első pár hónap vidéki utazásai,
telefonszámla-kifizetése után lehet majd visszatérni a kérdésre.
3. Nem igaz. Mindkét esetben a termékértékesítés után kapsz jutalékot az adott
cégre jellemző jutalékelosztási szisztéma alapján.
4. Ez itt már egy kicsit meredekebb. A gondot én abban látom, hogy az eddigi többségi
OVB megnyilvánulások pont arról szólnak/szóltak, amelyeket az FLP alatt leírtál, vagyis
a fiókvezetők már csak "dirigálnak" anélkül, hogy érdemben terméket értékesítenének
(mivel a jutalékelosztási rendszer sajátosságai miatt nekik jobban megéri a kezdő
munkatársak tanácsadásait lezongorázni, mint saját terméket eladni). Vagyis a vezetőnek,
hogy legyen pénze, elemi érdeke (az OVB-nél), hogy a munkatársai értékesítsenek.
Van kivétel természetesen, bár a jutalékelosztási rendszer nem ezt pártolja.
5. Ez ideológiának jó, szerencsére vannak, akik ezt így követik az OVB-nél. Vannak, akik
nem, és ezt bizonyítani is tudom. Ha te az első (korrekt) csoportba kerültél, az átlagnál
jobb helyen vagy.
6. Majd fiókvezetőként olvasd ezt el újra. Rá fogsz jönni, hogy érdemben nincs
különbség a kettő között, a módszer lehet szofisztikáltabb legfeljebb.
7. Ez mondjuk érdekes, hogy nem fizetnek. Mondjuk egy átlag FLP-ügyfél vásárol évente
monjduk 30-40 ezer forintért. Vagy kevesebbért. Én pl. kb. 15-20 ezer között szoktam,
mert azért van jó cuccuk is. Egy átlag évi 240 ezres OVB szerződés ez ennek 6-8-szorosa.
Persze, nyilván más a cél, más a termék stb., tehát az összehasonlítás nem megalapozott,
de pénzmozgás itt is, ott is van.
8. Ha ez így van abban a struktúrában, akkor jól van. Már amennyire OVB-n belül jól lehet.
9. Ez is metálnaivitás. A pénz az OVB-nél is alulról felfelé áramlik: az értékesített termék
jutalékának egy részét kapja meg mindenki onnan felfelé, ahol a láncban a terméket eladták,
plusz persze lecsippent magának egy méretes darabkát az OVB is magának. A banknak
irreleváns, hogy az OVB korrekt munkát végez-e, mert neki csak egy fontos, hogy a termékét
eladják (nagy számban, magas értéken), slussz. Az sem ilyen szín tiszta, hogy vajon
a te pénzedet vagy a bank pénzét kapja-e meg a vezetőd. Mondok egy példát: ugyanaz
a termék, ugyanaz az éves állománydíj, ugyanaz a pénzintézet által kifizetett jutalék.
"A" közvetítő vállalatnál a vállalat megtart 40%-ot, 60%-ot szétoszt az értékesítői
rendszerben, ahol a kezdő értékesítő kap 20%-nyit, a fiókvezetője szintén 20%-nyit,
a maradékot pedig megkapják a felső vonal vezetői és igazgatói.
"B" közvetítő vállalatnál a vállalat megtart 30%-ot, 70%-ot szétoszt az értékesítői
rendszerben, ahol a kezdő értékesítő kap 30%-nyit, a fiókvezetője 10%-nyit,
a maradékot pedig megkapják a felső vonal vezetői és igazgatói.
Vajon melyik rendszer igazságosabb a kezdő munkatárs számára?
10. Rég rossz, ha magadhoz képest akarsz többet hozni. Láttam már olyan értékesítőt,
akinek a "magához képest" olyan mérhetetlenül alacsony etikai és szakmai színvonalat
képviselt, amiért én konkrétan letöltendőt ajándékoztam volna neki. Persze ez kivételes,
és semmiképp sem gondolom, hogy te egyértelműen ebbe a kategóriába tartoznál.
Ugyanakkor azt jó figyelembe venni, hogy pl. a pszáf-vizsga egy vicc (mindkettő!),
a megfelelő etikai magatartást, a szakmai felkészültséget és igényességet jó esetben
egy év alatt lehet olyan szintre fejleszteni, ami nem magadhoz, hanem a szakma átlagához,
átlagos elvárásához, és ami mindennél összehasonlíthatatlanul fontosabb: az ügyfelek
előnyére!
Én azt tanácsolom, hogy olvasd vissza a fórum utolsó kb. 3 hónapját, találsz majd benne
jópofa kérdéseket. Olyanokat, amelyeket érdemes egy fiókvezetőnek feltenni, majd figyelni,
hogy hogyan is válaszol rá... Ebből elég sokmindent le lehet szűrni.
Üdv,
Prof