Koszonom az informaciokat. 2x25 KV buszter tarfos megoldasok vannak Nagykanizsa es Szabadbattyan kozott. Balatonszentgyorgyi tenyleg latszolagos, mert regi szolgalati menetrendben lattam kiirva, de tabla nem utal ra ami a villamosmozdony szemelyzetnek adna utasitasokat.
Erdi alallomas es betaplalas gondolom az erdi nagyallomasnal van 40-es vonalon es nem 30-asokon?
Van alallomas Nagykanizsan de a varos masik vegen a fazishatar, valamint van egy alallomas Balatonszentgyorgyon a ket elvalaszto fazishatar van Nagykanizsan. Aztan alallomas elotti (de ez tenyleg foldkabeles relative a varos belsojeben Fonyodon), alallomas elotti Szantodpusztan, ugyan ez Balatonvilagos es Lepseny kozott, valamint Szekesfehervar es Szabadbattyan kozott. Ez utobbi haromnal az alallomas jo messze van a fazishatartol relative 1-2 km, de legkabelen hozzak oda.
Ez kissé bonyolultabb. Alállomás Nagykanizsán, Balatonföldvárnál, Szabadbattyánnál van. Balatonszentgyörgyön, Fonyódon nincs. Viszont a vonal 2 x 25 kV-os rendszere miatt a tápszakaszok közti fázishatároknál is vannak autótranszformátorok, amik légvezetékkel csatlakoznak a felsővezetékhez. Bonyolítja a helyzetet, hogy a fázishatárok a felsővezetéken kiépítésre kerültek úgy, mintha a Balatonszentgyörgyön tervezett alállomás meglenne. Így Nagykanizsa és Balatonföldvár elválasztása vándorolhat a pillanatnyi kívánalmak szerint.
Agard es Tarnok kozeleben van egy-ehgy fazishatar ez ha jolsejtem tapszakasz elvalasztos?
Az előbbi Szabadbattyán és Érd tápszakaszait választja el, az utóbbi pedig az érdi alállomás betáplálási pontjánál van.
Lassan osszeall bennem a kep es szertefoszlik az a tevhit ahol betaplaljak a felsovezeteket ott kotelezo a fazishatar. Ezert is irtam azt amit eredeti kerdesemben feltettem.
Amit en hagyomanyosnak es regi epitesunek hittem az a ket alallomas/betap kozotti szakaszolo fazishatar. Amit meg ujnak azt az alallomas/betap elotti fazishatarnak.
Koszonom a felvilagositast.
Mas: Tegnap jartam a fovarosban es furan tapasztaltam, hogy az 1-es vonal kelenfoldi bejaratnal a fazishataros tablakat letakartak. Miert?
Elnezest kerek ha ertetlennek tunnek, de induljunk ki amit legjobban ismerek a 30-as vonalat. Van alallomas Nagykanizsan de a varos masik vegen a fazishatar, valamint van egy alallomas Balatonszentgyorgyon a ket elvalaszto fazishatar van Nagykanizsan. Aztan alallomas elotti (de ez tenyleg foldkabeles relative a varos belsojeben Fonyodon), alallomas elotti Szantodpusztan, ugyan ez Balatonvilagos es Lepseny kozott, valamint Szekesfehervar es Szabadbattyan kozott. Ez utobbi haromnal az alallomas jo messze van a fazishatartol relative 1-2 km, de legkabelen hozzak oda. A fonyodi es a B.vilagos-Lepseny kozottit a vezerek technikainak nevezik.
Folytatva az utat Budapest fele Agard es Tarnok kozeleben van egy-ehgy fazishatar ez ha jolsejtem tapszakasz elvalasztos? Ha igen ezeknel hol vannak az alallomasai?
Istvantelken meg nem jartam, Ujszaszt messzirol lattam csak, de lehet ott masfele oszlopokon vezetik oda az energiat mint amit megszoktam, vagy ismerek?
Uraim, koszonom a felvilagositast. A peldaban felsorolva ket helyszint ismerek jol: 1. Pusztaszenetistvan (ha az Mende es Sulysap kozott van) 2. Biatorbagy
Elobbinel en nem lattam legvezeteken odaerkezni betaplalast a kornyeken, viszont Bianal lattam alallomast.
...a fazishataroknal nem latszik semmi kulonos betaplalasi objektum a kornyezetben. Jol gondolom oda foldkabelen erkezik a szukseges energia?
Rossz a megközelítés.
Magyarországon a villamos vontatásban félünk a földkábeltől, mint ördög a tömjénfüsttől.
Lásd pl. Kelenföldet, ahol a különféle irányok kitáplálására az állomási megkerülő vezetékeket hihetetlenül bonyolultan vezetik. Ugyanez Ebenfurtban, Bécsújhelyen, stb. földbe van dugva.
Fázishatár kétféle létezik:
A "klasszikus" fázishatár eredetileg két alállomás tápszakasza között volt, míg a betáplálás a tápszakasz közepén. Az ilyen fázishatároknál nyilván nincs semmilyen betáplálási csatlakozás. A két alállomás az országos hálózat azonos, vagy különböző fázisaira csatlakozhat.
Az alállomások betáplálási teljesítményének növelésével eljutottunk a felsővezetéki hosszláncra megengedhető (12-16 MVA) határértékekig.
Ezt a határt csak úgy lehetett átlépni, hogy az alállomások tápszakaszait több felé osztják- ez egy egyszerű alállomásnál a tápszakasznak a középpontján történő kettéosztása.
A megosztás helyén a szétválasztásra ugyancsak fázishatárt - ami az esetek többségében nem különböző fázisról táplált szakaszokat, hanem ugyanarról a fázisról táplált szakaszokat választ el - építenek be. Ezeken a helyeken nyilván megjelennek a betápláló vezetékek, amik 99 %-ban légvezetékek.
Visszanezve a forum korabbi kepeit (bar nekem most nincsenek fotoim), de megprobalom leirni ertelmesen a szakertokhoz a kovetkezo kerdesem lenne:
Az orszag vasutvonalait regota jarva mar megfogalmazodott bennem a kerdes, de mindig elfelejtettem megkerdezni, tehat:
Talan ha fogalmazhatok igy a regi tradicionalis villamositott fovonalaok a fazishataroknal nem latszik semmi kulonos betaplalasi objektum a kornyezetben. Jol gondolom oda foldkabelen erkezik a szukseges energia?
Ellenben amit en latvanyosabbnak gondolok amikor valahol a kozelben aramszolgaltatos alallomas van, majd onnan tavvezeteken erkezik a faizhatarhoz es eleg sok oszlop es vezetek van a fazishataronal. Pelda: Szabadbattyan, Szantodpuszta, Kaposvar.
"A régi az volt, amikor Káposztásmegyer elején bekanyarodott a vilinger a buszvégállomáshoz, nem?"
De igen. A helye még ma is megvan. A vasúti útátjáró előtti szakaszon jóllátszik a régi és az új vonal találkozása. Az új szakasz egyben épült. A megálló amire sztem gondolsz, az a vá.-tól a második. (Bőröndös u.)
Az nem az új szakasz kezdete ( már ha jól emlékszem ). A régi az volt, amikor Káposztásmegyer elején bekanyarodott a vilinger a buszvégállomáshoz, nem? Azután csak egy új szakasz épült ( vagy az több részletben? ), ami "kiegyenesítette" a vonalat, tovább, Káposztásmegyer másik végéig. Ez a megálló elvileg ott van a vége felé, talán egyel, kettővel előtte.
Na de most már ne OFF-oljunk, mert bajban leszünk.....
A 14-es villamos "legújabb" szakaszán, Káposztásmegyeren figyelem mindig a felsővezetéket, mikor ácsorgok a megállóban. Na, az nem semmi... Ott tényleg nincs semmiféle feszítés, a vezeték látszik, hogy csúszkál a palettán ( nem a cikk-cakk vezetés miatt, hanem néha megakad, aztán odébbkúszik.. ), és az áramszedők szépen felemelik a vezetéket......
Bár ez itt OFF, de azt nem tudod véletlenül, hogy mikor érkezik ide az első Combino? Szerintem a vezetéken nem fognak változtatni.......
Ilyet Krakkóban láttam utoljára... Bár a többiek szerint rontja a városképet, nekem nagyon tetszett :) Ahol a villamos zárt pályára ért, ott is folytatódott a hosszlánc-rendszerű vezeték, persze hozzávaló oszlopokkal, és feszítőművekkel. Nem úgy, mint nálunk.....
Szabadegyháza vontatzási alállomás 2005 augusztus 2-án Kedden 8 óra 00 perctöl augusztus 4-én Csütörtökön 18 óra 00 percig feszültségmentesítve lesz kapcsoló és védelmi berendezéseinek karbantartása miatt.
Ezen idötartam alatt az érdi vontatási alállomás a szabadegyházi alállomási fázishatárig táplál, továbbá ezen idötartamra az Iváncsa-Pusztaszabolcs vonalszakasz 436+27,5 hm számú és 437+21 hm számú szelvényei között kialakított ideiglenes fázishatárként müködö kiszigetelt felsövezetéki szakaszt feszültség alá kell helyezni a fenti felsövezeték szakasz kiszigetelésére 2005. február 3-án xx-xx számon kiadott távirat rendelkezései szerint.
Az Iváncsa-Pusztaszabolcs vonalszakasz 436+71 hm számú szelvényében a hídépítést végzö kivitelezö 2005 augusztus 2-án Kedden 8 óra 00 perctöl augusztus 4-én Csütörtökön 18 óra 00 percig az elözöekben hivatkozott xx-xx számú távirati rendelkezés szerint a felsövezetéki berendezéseket 2 méternél kisebb távolságú megközelítését igénylö munkát nem végezhet, melyröl a hídépítést végzö kivitelezöt írásban idöben értesíteni kell.
Itt az 1-esen többször láttam h az ingavonati szilik (gépről vezetve...) fázisshatáron lehúzott szedővel közlekednek... Nem láttam közben ÁSZ LE táblákat...