Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.08.24 0 0 363
Kuldok egy friss Bs-i felsovez. betap fotot
Előzmény: Vendégsín (362)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.24 0 0 362

1. sz. fedvény:

 

...felsővezetéken részben kiépítésre kerültek...

Előzmény: Vendégsín (360)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.24 0 0 361
Koszonom az informaciokat. 2x25 KV buszter tarfos megoldasok vannak Nagykanizsa es Szabadbattyan kozott. Balatonszentgyorgyi tenyleg latszolagos, mert regi szolgalati menetrendben lattam kiirva, de tabla nem utal ra ami a villamosmozdony szemelyzetnek adna utasitasokat.

Erdi alallomas es betaplalas gondolom az erdi nagyallomasnal van 40-es vonalon es nem 30-asokon?
Előzmény: Vendégsín (360)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.24 0 0 360

Van alallomas Nagykanizsan de a varos masik vegen a fazishatar, valamint van egy alallomas Balatonszentgyorgyon a ket elvalaszto fazishatar van Nagykanizsan. Aztan alallomas elotti (de ez tenyleg foldkabeles relative a varos belsojeben Fonyodon), alallomas elotti Szantodpusztan, ugyan ez Balatonvilagos es Lepseny kozott, valamint Szekesfehervar es Szabadbattyan kozott. Ez utobbi haromnal az alallomas jo messze van a fazishatartol relative 1-2 km, de legkabelen hozzak oda.

 

Ez kissé bonyolultabb. Alállomás Nagykanizsán, Balatonföldvárnál, Szabadbattyánnál van. Balatonszentgyörgyön, Fonyódon nincs. Viszont a vonal 2 x 25 kV-os rendszere miatt a tápszakaszok közti fázishatároknál is vannak autótranszformátorok, amik légvezetékkel csatlakoznak a felsővezetékhez. Bonyolítja a helyzetet, hogy a fázishatárok a felsővezetéken kiépítésre kerültek úgy, mintha a Balatonszentgyörgyön tervezett alállomás meglenne. Így Nagykanizsa és Balatonföldvár elválasztása vándorolhat a pillanatnyi kívánalmak szerint.


Agard es Tarnok kozeleben van egy-ehgy fazishatar ez ha jolsejtem tapszakasz elvalasztos?

 

Az előbbi Szabadbattyán és Érd tápszakaszait választja el, az utóbbi pedig az érdi alállomás betáplálási pontjánál van.

Előzmény: oldmumus (358)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.24 0 0 359
Uraim!

Lassan osszeall bennem a kep es szertefoszlik az a tevhit ahol betaplaljak a felsovezeteket ott kotelezo a fazishatar. Ezert is irtam azt amit eredeti kerdesemben feltettem.

Amit en hagyomanyosnak es regi epitesunek hittem az a ket alallomas/betap kozotti szakaszolo fazishatar. Amit meg ujnak azt az alallomas/betap elotti fazishatarnak.

Koszonom a felvilagositast.

Mas:
Tegnap jartam a fovarosban es furan tapasztaltam, hogy az 1-es vonal kelenfoldi bejaratnal a fazishataros tablakat letakartak. Miert?
oldmumus Creative Commons License 2005.08.23 0 0 358
Elnezest kerek ha ertetlennek tunnek, de induljunk ki amit legjobban ismerek a 30-as vonalat.
Van alallomas Nagykanizsan de a varos masik vegen a fazishatar, valamint van egy alallomas Balatonszentgyorgyon a ket elvalaszto fazishatar van Nagykanizsan. Aztan alallomas elotti (de ez tenyleg foldkabeles relative a varos belsojeben Fonyodon), alallomas elotti Szantodpusztan, ugyan ez Balatonvilagos es Lepseny kozott, valamint Szekesfehervar es Szabadbattyan kozott. Ez utobbi haromnal az alallomas jo messze van a fazishatartol relative 1-2 km, de legkabelen hozzak oda.
A fonyodi es a B.vilagos-Lepseny kozottit a vezerek technikainak nevezik.

Folytatva az utat Budapest fele Agard es Tarnok kozeleben van egy-ehgy fazishatar ez ha jolsejtem tapszakasz elvalasztos? Ha igen ezeknel hol vannak az alallomasai?
Előzmény: Vendégsín (356)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.23 0 0 357
Istvantelken meg nem jartam, Ujszaszt messzirol lattam csak, de lehet ott masfele oszlopokon vezetik oda az energiat mint amit megszoktam, vagy ismerek?
Előzmény: Vendégsín (356)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.23 0 0 356
Pusztaszentistván: az újszászi és az istvántelki alállomások tápszakaszát elválasztó fázishatár.

Biatorbágy: az alállomás előtti, a tápszakaszt kettéosztó fázishatár.
Előzmény: oldmumus (355)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.23 0 0 355
Uraim, koszonom a felvilagositast. A peldaban felsorolva ket helyszint ismerek jol:
1. Pusztaszenetistvan (ha az Mende es Sulysap kozott van)
2. Biatorbagy

Elobbinel en nem lattam legvezeteken odaerkezni betaplalast a kornyeken, viszont Bianal lattam alallomast.
exmv Creative Commons License 2005.08.23 0 0 354

Nem gépeltél feleslegesen, adtál hozzá + infókat.

Előzmény: Vendégsín (353)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.23 0 0 353
Amíg dolgozom, megelőznek...
Előzmény: exmv (351)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.23 0 0 352

...a fazishataroknal nem latszik semmi kulonos betaplalasi objektum a kornyezetben. Jol gondolom oda foldkabelen erkezik a szukseges energia?

 

Rossz a megközelítés.

 

Magyarországon a villamos vontatásban félünk a földkábeltől, mint ördög a tömjénfüsttől.

Lásd pl. Kelenföldet, ahol a különféle irányok kitáplálására az állomási megkerülő vezetékeket hihetetlenül bonyolultan vezetik. Ugyanez Ebenfurtban, Bécsújhelyen, stb. földbe van dugva.

 

Fázishatár kétféle létezik:

 

A "klasszikus" fázishatár eredetileg két alállomás tápszakasza között volt, míg a betáplálás a tápszakasz közepén. Az ilyen fázishatároknál nyilván nincs semmilyen betáplálási csatlakozás. A két alállomás az országos hálózat azonos, vagy különböző fázisaira csatlakozhat.

 

Az alállomások betáplálási teljesítményének növelésével eljutottunk a felsővezetéki hosszláncra megengedhető (12-16 MVA) határértékekig.

Ezt a határt csak úgy lehetett átlépni, hogy az alállomások tápszakaszait több felé osztják- ez egy egyszerű alállomásnál a tápszakasznak a középpontján történő kettéosztása. 

A megosztás helyén a szétválasztásra ugyancsak fázishatárt - ami az esetek többségében nem különböző fázisról táplált szakaszokat, hanem ugyanarról a fázisról táplált szakaszokat választ el - építenek be. Ezeken a helyeken nyilván megjelennek a betápláló vezetékek, amik 99 %-ban légvezetékek.

Előzmény: oldmumus (350)
exmv Creative Commons License 2005.08.23 0 0 351

Fázishatárból kétféle létezik:

(1) Alállomás előtti fázishatár és

(2) Vonali fázishatár

 

Az (1) esetben a fh az adott alállomás két táplálási szakaszát választja el egymástól - itt van egy csomó vezeték. (Újszász, Hatvan, Biatorbágy, stb.)

 

A (2) esetben a fh két alállomás betáplálási szakaszát választja el. (Tétényi út, Pusztaszentistván, Bicske, stb.)

Előzmény: oldmumus (350)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.23 0 0 350
Visszanezve a forum korabbi kepeit (bar nekem most nincsenek fotoim), de megprobalom leirni ertelmesen a szakertokhoz a kovetkezo kerdesem lenne:

Az orszag vasutvonalait regota jarva mar megfogalmazodott bennem a kerdes, de mindig elfelejtettem megkerdezni, tehat:

Talan ha fogalmazhatok igy a regi tradicionalis villamositott fovonalaok a fazishataroknal nem latszik semmi kulonos betaplalasi objektum a kornyezetben. Jol gondolom oda foldkabelen erkezik a szukseges energia?

Ellenben amit en latvanyosabbnak gondolok amikor valahol a kozelben aramszolgaltatos alallomas van, majd onnan tavvezeteken erkezik a faizhatarhoz es eleg sok oszlop es vezetek van a fazishataronal. Pelda: Szabadbattyan, Szantodpuszta, Kaposvar.

Bányatörp Creative Commons License 2005.08.13 0 0 349

Még egy Off belefér ;-) :

 

"A régi az volt, amikor Káposztásmegyer elején bekanyarodott a vilinger a buszvégállomáshoz, nem?"

 

De igen. A helye még ma is megvan. A vasúti útátjáró előtti szakaszon jóllátszik a régi és az új vonal találkozása. Az új szakasz egyben épült. A megálló amire sztem gondolsz, az a vá.-tól a második. (Bőröndös u.)

Előzmény: Hernyofan (348)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.13 0 0 348

Az nem az új szakasz kezdete ( már ha jól emlékszem ). A régi az volt, amikor Káposztásmegyer elején bekanyarodott a vilinger a buszvégállomáshoz, nem? Azután csak egy új szakasz épült ( vagy az több részletben? ), ami "kiegyenesítette" a vonalat, tovább, Káposztásmegyer másik végéig. Ez a megálló elvileg ott van a vége felé, talán egyel, kettővel előtte.

 

Na de most már ne OFF-oljunk, mert bajban leszünk.....

Előzmény: Bányatörp (347)
Bányatörp Creative Commons License 2005.08.13 0 0 347

Az tudom melyik megálló! :-)

 

Onnan kezdődik az "új" szakasz. 1998 augusztusában adták át. Még emlékszek a megnyitóra. :-)

Előzmény: Hernyofan (346)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.13 0 0 346

OFF

 

Fogalmam sincs. Van ott vmi piros-fehér ABC ( Talán "Plussz", de nem vennék á mérget ), arról tudom, hogy nekem azután kell leszálnom :)....

Előzmény: Bányatörp (345)
Bányatörp Creative Commons License 2005.08.09 0 0 345
Melyik megállóban?? :-))
Előzmény: Hernyofan (340)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.03 0 0 344

Ha ilyen messzire jársz madzagot lesni

 

Hát, gondolhatod, hogy nem a 14-es "laza madzagja" miatt megyek ki Káposztásmegyerre :) Csak ha már ott van......

 

a városon átkampalygás előtt benézhetsz ide, Istvántelekre is néha, csak zörrenj rám előtte

 

Ezt köszönöm, majd ha tudom, hogy arra járok legközelebb, akkor szólok!

 

Üdv.: G.B.

Előzmény: Vendégsín (343)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.03 0 0 343

Káposztásmegyeren figyelem mindig

 

Ha ilyen messzire jársz madzagot lesni, akkor hazafelé, a városon átkampalygás előtt benézhetsz ide, Istvántelekre is néha, csak zörrenj rám előtte.

Előzmény: Hernyofan (340)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.03 0 0 342
Ez is ott van.
Előzmény: Hernyofan (338)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.03 0 0 340

A 14-es villamos "legújabb" szakaszán, Káposztásmegyeren figyelem mindig a felsővezetéket, mikor ácsorgok a megállóban. Na, az nem semmi... Ott tényleg nincs semmiféle feszítés, a vezeték látszik, hogy csúszkál a palettán ( nem a cikk-cakk vezetés miatt, hanem néha megakad, aztán odébbkúszik.. ), és az áramszedők szépen felemelik a vezetéket......

 

Bár ez itt OFF, de azt nem tudod véletlenül, hogy mikor érkezik ide az első Combino? Szerintem a vezetéken nem fognak változtatni.......

Előzmény: Törölt nick (339)
Hernyofan Creative Commons License 2005.08.02 0 0 338
Ilyet Krakkóban láttam utoljára... Bár a többiek szerint rontja a városképet, nekem nagyon tetszett :) Ahol a villamos zárt pályára ért, ott is folytatódott a hosszlánc-rendszerű vezeték, persze hozzávaló oszlopokkal, és feszítőművekkel. Nem úgy, mint nálunk.....
Előzmény: Vendégsín (337)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.02 0 0 337
Közúti vasúti felsővezeték:

exmv Creative Commons License 2005.07.28 0 0 336

Szabadegyháza vontatzási alállomás 2005 augusztus 2-án Kedden 8 óra 00 perctöl augusztus 4-én Csütörtökön 18 óra 00 percig feszültségmentesítve lesz kapcsoló és védelmi berendezéseinek karbantartása miatt.

Ezen idötartam alatt az érdi vontatási alállomás a szabadegyházi alállomási fázishatárig táplál, továbbá ezen idötartamra az Iváncsa-Pusztaszabolcs vonalszakasz 436+27,5 hm számú és 437+21 hm számú szelvényei között kialakított ideiglenes fázishatárként müködö kiszigetelt felsövezetéki szakaszt feszültség alá kell helyezni a fenti felsövezeték szakasz kiszigetelésére 2005. február 3-án xx-xx számon kiadott távirat rendelkezései szerint.

Az Iváncsa-Pusztaszabolcs vonalszakasz 436+71 hm számú szelvényében a hídépítést végzö kivitelezö 2005 augusztus 2-án Kedden 8 óra 00 perctöl augusztus 4-én Csütörtökön 18 óra 00 percig az elözöekben hivatkozott xx-xx számú távirati rendelkezés szerint a felsövezetéki berendezéseket 2 méternél kisebb távolságú megközelítését igénylö munkát nem végezhet, melyröl a hídépítést végzö kivitelezöt írásban idöben értesíteni kell.

...

exmv Creative Commons License 2005.06.18 0 0 335
Előzmény: Törölt nick (333)
exmv Creative Commons License 2005.06.18 0 0 334
Az ÁSZ leengedését fázishatár alatt nem tiltja semmi. A mozdonyvezető szuverén döntése.
Előzmény: V43 1134 (332)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.18 0 0 333

exmv!

 

Nem felsővezetékes téma de mi vonatkozik az emelkedőn történő megállókra egyébb vasutépítési szabályzatot todnál küldeni emailban is?

pl Peronépítés!

 

Érdekel a fesővezetéképítés is!

 

m38@freemail.hu

köszi

Előzmény: exmv (328)
V43 1134 Creative Commons License 2005.06.18 0 0 332

Itt az 1-esen többször láttam h az ingavonati szilik (gépről vezetve...) fázisshatáron lehúzott szedővel közlekednek... Nem láttam közben ÁSZ LE táblákat...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!