Konyak, nemrég jöttem külföldről, de még éjjel felraktam a progit, szerintem nagyon hasznos, már most találtam bent olyan dolgokat ami a könyvben nincs, sok ábra is van benne, csak a menüje az nagyon amerikás, azt még szokni kell, meg ismerkedni vele. Köszönöm szépen!!!
Nekem ezzel csak az a bajom, hogy én Székesfehérváron lakom. Évi egy-két találkozót bevállalok, de csak azért felmenni Pestre, hogy hátha lesz ott valaki? Mivel nem vagyunk sokan, ezért szerintem az előre megszervezett találkozó kivitelezhetőbb. Arra mindenki készül.
Aham. Ez csak megegyezés kérdése. Csak jó tudni, hogy van egy biztos pont az ember életében. :-) Arra kanyarodik és dumál egyet a sporttársakkal. :-D
Más: Újabb érdekesség a tudásbázisunkba. :-D Egyszer már jártam így, de akkor nem melékszem, hogy leírtam e ide. Most megint megviccelt, ezért gyorsan ide írom, ameddig friss az élmény.
Ma hazafelé valami borzalmas pengetésre lettem figyelmes, amikor valami olyan apróbb "gödörfolyamon" mentem át, ami képes berezgetni az autót. Olyasmire gondolok, mint amilyen hullámparádé a lámpák alatt szokott lenni, ahogy az autók hullámosra túrják a meleg aszfaltot a fékezéssel.
Az autóból olyasmi hang jött, mintha valami ágyrugó el lenne szabadulva és pengene a gödrök miatt. A rajzfilmekben van ilyen hang, amikor beleáll egy nyílvessző valamibe. :-) Nah. Csak sikerült talán behatárolnom.
A fura zajt a power distribution box, népies nevén biztosíték tábla tartókonzolja okozza, melynek alsó rögzítőcsavarja kilazul. Ezt a csavart egy 8-as kulccsal lehet meghúzni a bal oldali kerékjárat felöl. A tábla a menetirány szerinti bal oldalon, a motortér vezetőhöz közelebb eső sarkában van.
Legutóbb én is csak meghúztam, de ezúttal le is kontráztam egy anyával felülről. Több esélyt nem kap... :-)
A szept 11 nekem elvileg megfelel, ha befogadtok egy magamfajta kevésbé grafomán kollégát is. :-)
A találkozókat illetően láttam egy jópofa dolgot. Sajnos nem vagyok képben, hogy ki vidéki és ki nem, de a Mercisek például minden kedd este eszmét cserélnek Pesten a felvonulási téren. Népies nevén integetőn. :-) Ott van elég hely a mi nagy jószágainknak is. :-D
Hülyeség lenne kijelölni mondjuk egy csütörtök estét, vagy bármi mást, amikor Exploreresek is eszmét cserélhetnek. Aki megy ott lesz, aki nem, az meg eljön jövő héten. Hm?
Bocs, hogy csak így a derült égből megint beleszólok. :-)
A motoros múltamból/jelenemből kifolyólag arra jöttem rá, hogy a futómű nyöszörgésekre, laprugó-csipesz csörömpölésre és egyéb alulról támadó futómű zajokra a legjobb a motoros láncspray. Természetesen nem helyettesíti az új szilenteket, de nekem sajnos még szilentcsere után is előjön námi nyikorgás, ha túl van az autó néhány esősebb napon. Leginkább a teszkós Putoline nevű cuccot ajánlom, de lehet Valvoline, Castrol, vagy bármi más is. Ennek megvan az a jó tulajdonsága, hogy egy ragacsos hordozóanyaggal van keverve az olaj/zsír és nem ugrik le egy pocsolyába hajtástól, mint a WD40 és a többi kegyszer, viszont tökéletesen ken.
Én sem tudtam mi az az EVAP Rick okosított ki, itt a fórumon (Ő hozzászólása):
Az EVAP csinálja azt, hogy ha a tankodból fogy a benzin, akkor egy kis csövön szépen utánaereget levegőt, hogy ne vákuumos legyen, ill a keletkező benzingőzt megeteti a motorral. A nyomásra elvileg a hozzáértő szerviz, meg egy jó könyv fog tudni pontos értéket mondani. De előbbi ebben az országban nem lesz.
Bár azt még nem értem hogy ha ebbe változik a nyomás amit az autó szabályoz (asszem ez egy következő hozzászólásban volt hirtelen nemtom ki mondta), akkor mér van szelepem??
Sajnálom, hogy kavargattam az időpontal, de voltak problémáim. Mostmár minden ok. A lényeg, hogy akkor a találkozó:
Szeptember 11!!! (kisérteties dátum:-)
Annyit kérek, hogy akkor jelentkezzetek, hogy ki tud jönni! Köszi
Más téma. Egy kicsit én is szeretnék emelni hátul, de tényleg csak3-5 cm. Én a laprugó hátsó kilincsműbe toldanék egy acél kutyacsontot. Laprugós kocsikba azt szokták. Szerintem az jó és nem változtat annyit a futómű geometrián.
Láttam a youtubon egy videót ahol 13 cm-t emeltek így egy expin. Nagyon durva!!
Levegő ja. Maradjunk inkább az olajnál amit körül ölel egy gumi henger.
Mert ugye akkor ha kikapcsolod hátol belül bal oldalt akkor le kellene feküdni mint az ócska ájudi allroad elejének. Levegő a félpót légrugójában van.
Volt egy szétüthetetlen Caravan Omegám annak a hátsó rugójában volt egy + légrugó amit külön lehetett szeleppel keményíteni a terekcsek között benyúlva.
Amit az kibírt...
Valami 8-9 ezer körül vettem a XV. kerületben a gyártótól. párját.
Szvsz az alapjárati motort kell cserélni. Máté vazze, hogy jutottál arra az ekhatározásra, hogy egy Passatba ülj???? Borzalom! :-(((
Félre a tréfát! Expisek a Rick által forgalmazoatt Aquapel kibaszott jó anyag!!! Mindenkinek csak ajánlani tudom. A 7végén lekentem a Voyit, mert azzal járok sokat, meg pályázom. Hát odabasz. A mai esőben nem töröltem ablakot a pályán, pedig mindenki lapátolt 1000-rel. Hihetetlen! Nem gondoltam volna. Kíváncsi leszek meddig húzza, de egynlőre nagyon tetszik. A Voyin 70-80 között kezd el lefutni róla a víz, de alatta sem zavaró. :-)))
Ez egyértelmű amit leírtál. De itt nem változik a tömeg. Ugyanazt a súlyt kell megtartania, vagyis a telóban nem változik a nyomás. Mivel a kompresszor ad egy alap nyomást, és erre jön rá a kocsi súlya. Nem változik a nyomás, és a súly, csak a levegő mennyisége. 10 cm levegőt összetudunk nyomni 5 cm-re, 100 cm-t meg ötvenre. Ugyanakkora csőben, ugyanakkora erővel. Tehát több levegőnél nagyobb utat tud bejárni a dugattyú, ergo jobban reagál a lengésekre, lágyabban csillapít, jobban hintázik. Ez így még előny is lehet. Tudjuk hogy az okos mérnökök mindent túlbiztosítanak, és a rendszer elvisel kisebb módosításokat. A kérdés hogy ez mekkora módosításnak minősül? Én nem vagyok autószerelő, nem értek hozzá, csak a gondolataim azt súgták hogy ezt meg lehet csinálni.
Kimutathatóan több a kátyú, és a hó is télen, és az Expik nyáron szépek, télen viszont már okosak is, így ha addig nem ment el, már sokan nem szívesen adják el.
Pl. ha az enyémet meg akarná venni valaki, tavaszig aludnék rá egyet.
tudom hogy most egy kicsit offolni fogok, de ti mindig olyan okosak voltatok muszakilag hogy aranyba kellene a neveteket foglalni :D
Adott egy offos kocsim ugye. vw passat B7 2.0 TFSI ( MKV GTI golf motor). 155 ezer km van benne. A kocsi alapjarata baszakodik mostanaban, le-le esik aztán felporog 1500 rpm-re, és ezt igy tovabb.
A kocsi konstrukcios velejaroja az hogy eszegeti az olajat, persze nem ugy mint a BMW-k, de 10000-ként 1 liter belemegy.
Nem vagyok autoszerelo, de utanaolvastam hogy a fojtoszelep a tulzott olajfogyasztasu kocsiknal elkoszolodhat, ami hozzajarulhat az alapjarati motor egyenetlen jarasahoz. Hogy hogyan? Fingom sincs :DD
Van valami otletetek? Koszi es bocs hogy topicot rombolok, de aki ismer az tudja hogy punk ver csordogal az ereimben :DDD
Program szeptember 4. 11.00 találkozó Ócsa, Református templom rövid nézelődés, utána pince sor megtekintése. 12.00 jó idő esetén kis csobbanás a közeli bányatóban majd ebéd (pizza a Zöld flaskóban Bugyin) Nem félreérteni!:-) EZ ASSZEM FELEJTŐS! 12.00 nem olyan jó idő esetén ebéd (pizza Ócsán) 14.00 könnyű terepjárás Dabas-Tatárszentgyörgy-Táborfalva térségében kb: 60-70 km (aki akar persze lehet egy kicsit keményebben is) 18.00 Táborhely elfoglalása, sütögetés, főzőcskézés, iszogatás, okoskodás.....alukálás :-) Másnap, az másnap.